Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה שכל חברי הפורום יודעים - יבואני הרכב מנקנקים אותנו...


CX25GTI

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, blackpolo כתב:

זה עדיין לא מחייב את היצרנים להעלות מחיר כאשר המכס יורד.

כיצרן אני אומר לך שהתמחור נקבע לפי כוחות השוק. העלות שלי משפיעה רק על ההחלטה אם להמשיך לייצר או לעבור לייצור דגם אחר שאוכל להתחרות איתו.

 

 

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 9 שעות, blackpolo כתב:

אז לדעתך כל יצרני המכוניות שמפיצים בישראל דגמי מכוניות כולם כולל כולם מתמחרים את המחיר לכל דגם ספציפי שהם מוכרים בישראל לפי השוק ולא לפי העלות האמיתית שלהם.

 

אתה יודע להגדיר "עלות אמיתית"?

כלכלה 101, השוק קובע את המחיר.

 

לידיעתי (לא דעתי) התמחור של רכבים בישראל נעשה לפי קונפיגורציה מוסכמת לרכב, שנועדה להגיע למחיר מטרה מוסכם בין היבואן לצרכן, בהתאם לתחרות, ולכמות נתונה.

זה כי היבואן בארץ מקבל הנחה משמעותית מהיצרן, בגלל המיסוי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אתפלא שההנחת היצרן מהווה שיקול מרכזי בהתקמצנות בהקצאות לישראל.

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, falou כתב:

 

אתה יודע להגדיר "עלות אמיתית"?

כלכלה 101, השוק קובע את המחיר.

 

לידיעתי (לא דעתי) התמחור של רכבים בישראל נעשה לפי קונפיגורציה מוסכמת לרכב, שנועדה להגיע למחיר מטרה מוסכם בין היבואן לצרכן, בהתאם לתחרות, ולכמות נתונה.

זה כי היבואן בארץ מקבל הנחה משמעותית מהיצרן, בגלל המיסוי.

אז לפי ידיעתך (אני שואל ברצינות כי מעניין אותי לדעת מה תשובתך) מה היה הגורם לעלית המחיר של הפגו 3008 באפריל מ159,990 ל169,990 ? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרת שהתמחור נועד להגיע למחיר מטרה מוסכם בין היבואן לצרכן בהתאם לתחרות ולכמות הנתונה. רציתי לדעת מה לדעתך גרם לעליית המחיר באפריל לפיגו 3008 הבסיסית ב10000 שקל למרות ירידת היורו ומחיר השילוח. היצרן העלה את מחירי המטרה? המתחרים העלו מחירים ? היצרן צמצמם את ההנחה? זו היתה שאלתי לגבי המקרה הספציפי הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, blackpolo כתב:

אז לפי ידיעתך (אני שואל ברצינות כי מעניין אותי לדעת מה תשובתך) מה היה הגורם לעלית המחיר של הפגו 3008 באפריל מ159,990 ל169,990 ? 

המתחרים העלו מחירים וההקצאות הצטמצמו אז כדי למכור את המלאי שיש צריך פחות לקוחות ובוחרים את אלה שמשלמים הכי הרבה. אלה דברים שנעשים בתיאום עם היצרן.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השורה המצחיקה ביותר היא זו שאומרת שחלק מירידת המס תיבלע עקב עלית שער הדולר....

משמע כאשר הדולר ירד לשפל של 3.23 היבואן מיהר להעניק הנחות ללקוחות , כן הא...

בולשיט של מונופול רק כי הוא יכול.

  • רעיון טוב! 1

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.9.2022 בשעה 07:05, falou כתב:

 

אתה יודע להגדיר "עלות אמיתית"?

כלכלה 101, השוק קובע את המחיר.

 

לידיעתי (לא דעתי) התמחור של רכבים בישראל נעשה לפי קונפיגורציה מוסכמת לרכב, שנועדה להגיע למחיר מטרה מוסכם בין היבואן לצרכן, בהתאם לתחרות, ולכמות נתונה.

זה כי היבואן בארץ מקבל הנחה משמעותית מהיצרן, בגלל המיסוי.

 

אפשר אסמכתאות לידיעות שלך? או שפשוט להסתמך כי אמרת? פשוט אמרת עוד כל מיני דברים במהלך השרשור הזה שאין להם כל כך אחיזה במציאות כמו הדוגמא עם צ'מפיון שלפי התגובה שלך לא מדובר בחברה למטרות רווח אלא עמותה שתורמת את  הכסף אותו היא מרוויחה, ממש נשמע שצריך לתת להנהלה שלהם להלדליק משואה ביום העצמאות על פי התגובות שלך אבל לא מצאתי חצי איזכור רציני לזה באינטרנט.

מה שבטוח לא נשמע לי הגיוני להכליל את כל יצרני הרכב, בטח לא לקבוע באופן נחרץ שהם מתנהלים באותו אופן ועוד יותר לא ברור לי איזה אינטרס יש ליצרן רכב עולמי להעניק הנחות משמעותיות ליבואן ישראלי על מנת להיות בשוק קטן כמו בישראל.

אשמח להסבר לוגי מדוע חברת "שקר כלשהו" תמכור ליבואן בבריטניה לצורך העניין בX רכב מסוים וליבואן הישראלי ב0.8X בהינתן שהשוק הבריטי פי כמה יותר גדול מהשוק הישראלי (ניתן להוסיף עוד לא מעט משתנים כמו עלויות שילוח וכו' אבל נתעלם מזה כרגע) הרי לכל מי שיש חוט בין שתי האוזניים מבין שכל יצרן היה מעדיף למכור את כל היצור שלו בX אם הוא רק היה יכול אז אשמח להבין מדוע לטענתך במקרה הזה זה לא מתקיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, shmuel121 כתב:

אפשר אסמכתאות לידיעות שלך? או שפשוט להסתמך כי אמרת?

 

אתה יכול למצוא בעיתונות, מתחקירים שנעשו, מעבר לזה מניסיון אישי, מיכולת לנתח דוחות כספיים, כחבר בקבוצת פוקוס של אחד היבואנים וממידע פנים שאני לא יכול לפרט.

תבין ששרשור כזה כבר ראיתי והגבתי אליו בערך עשר פעמים בעשרים שנה. אני כבר אוכל את החומר הזה בלי מלח. אני את המחקר שלי כבר עשיתי. בניגוד למגיבים כאן, אני כן קראתי את הדוח של המבקר ואת דוח זליכה בזמנו.

בשביל להיות מסוגל להתדיין אתה צריך להיות מסוגל לא לקשקש בקלישאות אלא להביא טיעונים מבוססים.

לדוגמא:

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4033461,00.html

 

לפני 43 דקות, shmuel121 כתב:

כמו הדוגמא עם צ'מפיון שלפי התגובה שלך לא מדובר בחברה למטרות רווח אלא עמותה שתורמת את  הכסף אותו היא מרוויחה

 

לא עמותה, אבל זה נכון. חלק מהכסף מחולק ליורשים, השאר לתרומות, והכל מנוהל ע״י חבר נאמנים שלא קשור ליורשים. זה נכון.

 

לפני 44 דקות, shmuel121 כתב:

איזה אינטרס יש ליצרן רכב עולמי להעניק הנחות משמעותיות ליבואן ישראלי על מנת להיות בשוק קטן כמו בישראל.

 

תחרות. אם יתמחר גבוה מדי, לא יימכור. אבל, כמו שאמרתי, יש לך דעה, ויש את העובדות.

ויש את השוק. והשוק קובע את המחיר.

יש לי ניחוש שהמנהג התפתח עם הליסינג, שנהנה בזמן החגיגה הגדולה מתמחור מאוד זול וסבסוד צולב.  זה כבר הצטמצם מאוד, אבל אולי הנוהג נשאר. זה ניחוש.

 

לפני 48 דקות, shmuel121 כתב:

אשמח להסבר לוגי מדוע חברת "שקר כלשהו" תמכור ליבואן בבריטניה לצורך העניין בX רכב מסוים וליבואן הישראלי ב0.8X בהינתן שהשוק הבריטי פי כמה יותר גדול מהשוק הישראלי

 

השוק הבריטי סובל מתחלואה דומה של השוק הישראלי, הוא יקר, מסיבות אחרות. היה מזה רעש גדול באי בשנות ה-90׳ סביב הכינוי של היצרנים את האי הבריטי Tresure Island (אל תחפש ממני תחקירים בעניין, זה היה בעיתונות הכלכלית הכתובה דאז) השוק המשותף קצת הקשה על המשך המנהג למכור לאנגלים ביוקר, כי מי שרצה יכול היה לנסוע לבלגיה, למשל, להזמין מכונית עם הגה ימני ולקבל אותה במחירי היבשת. מעניין מה יהיה מעכשיו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האסמכתא שלך לכך שכלל היבואנים בישראל קונים במחיר זול יותר יותר מיבואנים בחו"ל היא כתבה על רכב ספציפי של יבואן ספציפי שבמקרה היה להיט מכירות באותם שנים וכל זה מגובה בכתבה של YNET משנת 2011, שמע תרשה לי להטיל ספק..

 

איך מדוחות כספיים של חברות ציבוריות אתה יודע מה המחיר שיהבואן משלם על הרכב? באמת שאשמח להסבר על איך מפיקים כזה מידע בלי ביאור ספיציפי שכנראה לא קיים בדוח כי אף חברה מסחרית לא תתן מיוזמתה את הנתון הזה.

 

לגבי השוק הבריטי לא התכוונתי ספציפית לבריטי בו נקרא לו "שוק הרכב בארץ לעולם לא" למה שיצרן רכב ימכור ליבואן בישראל רכב ב0.8X וליבואן רכב בארץ לעולם לא(בהינתן שהשוק גדול בהרבה ויש ביקוש לתוצרת שלו) בX.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, shmuel121 כתב:

איך מדוחות כספיים של חברות ציבוריות אתה יודע מה המחיר שיהבואן משלם על הרכב?

 

היה פעם דיווח שאפשר היה למצוא מחיר של רכב ספיציפי, שברולט קרוז (אם אני זוכר נכון), מתוך הדוחות, אם צללת להערות. זה בגלל שהיבואן הפריד את סעיף המיסים ובמקביל נתן נתונים לגבי הדגם הספיציפי. היה שרשור ארוך בנושא לפני שנים. לא אטרח לחפש עכשיו, אבל אותה התוצאה.

 

לפני 4 דקות, shmuel121 כתב:

האסמכתא שלך לכך שכלל היבואנים בישראל קונים במחיר זול יותר יותר מיבואנים בחו"ל היא כתבה על רכב ספציפי של יבואן ספציפי שבמקרה היה להיט מכירות באותם שנים

 

ועדיין כל השוק יישר קו לאותו מחיר... זה לא שהמאזדה הייתה זול משאר הרכבים.

כאמור, זו לא המקור היחיד. הייתי חלק מתהליך תמחור של רכב ליבואן פעם, ועוד.

 

 

לפני 6 דקות, shmuel121 כתב:

למה שיצרן רכב ימכור ליבואן בישראל רכב ב0.8X וליבואן רכב בארץ לעולם לא(בהינתן שהשוק גדול בהרבה ויש ביקוש לתוצרת שלו) בX.

 

כי האופציה האחרת שלו היא לא למכור.

אם תבדוק תראה שברכבי יוקרה זה פחות תופס. למשל המיני, אותה היבואן דאג בכלל לא רצה למכור והיצרן כפה את זה עליו.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוע גוגל מוכרת יוטיוב פרימיום בישראל ובאירופה, לדוגמה, בכ-30 שקלים ובהודו ב-9 שקלים? 

 

יש קשר ישיר בין כוח הקנייה למחיר המוצר, אז היצרן מרוויח פחות על רכב שהוא מוכר בישראל אבל הוא עדיין מרוויח כמובן, אחרת כלל לא היה מוכר. ההנחה ליבואן ישראלי היא לא כי הם טובים יותר במשא ומתן, זה כי היצרן מכיר את המיסוי המקומי. זו גם הסיבה שלא פעם יש דגמים שמגיעים לישראל באיחור ניכר כי היצרן לא מספק ליבואן מחיר מספיק תחרותי עבור השוק המקומי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה, אבל איך כל זה מסתדר עם כל הטענות שידראל זה שוק קטן והיצרן לא יעשה מאמץ מיוחד בשבילו. כמו במצב של פיצול יבואנים?!

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...