Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

בדיוק נזכרתי במשחק ילדות שלי: 

 

 

לפני 23 דקות, roiei כתב:


אתה רושם את זה כאילו זה דבר שלילי ... לדעתי זה מאוד חיובי.

הגיע הזמן שייצרו מוצרים איכותיים יותר, שמחזיקים ליותר שנים, פחות זיהום לעולם שגם ככה חירבנו עליו ואנחנו נמשיך לחרבן ולשלשל כל יום, פחות סינים מנוצלים\ילדים מנוצלים וכו'.

בכיף הייתי משלם 30-50 אחוז יותר על מוצר *איכותי* שמיוצר באמריקה\יפן לדוגמא, מאשר הסיני הבינוני, אבל זה רק אני ואני יודע שאני בעמדת מיעוט.

 

 

בנוגע למנוצלים לא בטוח הצמיחה הכלכלית בסין חילצה מעל מיליארד בני אדם מעוני אבסולוטי ועבודה במפעל כנראה הרבה יותר טובה מעבודה בטרסת אורז. 

פורסם

אם הבידוד/סגר יישמר עד אחרי פסח (וכמובן ייאכף - פרט קריטי), אני מאמין שאנשים לא ירוצו כל כך מהר לזרועות הפאבים והמסעדות. על טיסות אין מה לדבר בכלל.

אני לא קיצוני, ברור לי שיהיו כאלה שיפקדו את מקומות הבילוי, אבל ההיסטריה לא עוברת בד"כ כל עוד הסכנה קיימת ומתממשת (גם פרט קריטי). קרי כל עוד אנשים ימשיכו להידבק ולמות, גם אם מעט.

 

החזרה לשגרה תיהיה הדרגתית וארוכה, שהרי אם אחרי כל צעד יקחו שבועיים יקח זמן לשחרר את כל המשק, אבל זה עדיף מלהרוג אותו לגמריי.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם (נערך)

לא רוצה להרוס לאף אחד את החגיגה, אבל אם באמת יש הדבקה המונית בבני ברק, בית שמש וירושלים (הפתעה, הפתעה) נראה התפרצות המונית כנראה באמצע - סוף אפריל. אני לא רואה חזרה לשגרה לפני סוף מאי ואפילו יוני תלוי כמה תהיה חמורה ההתפרצות. כמו כן אולי יהיה גל חוזר בחורף 2020 - 2021 כלומר אנחנו מדברים על 3-4 חודשי "שגרה" במקרה הטוב. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)

פינת עולם המס שלי להלן עדכוני מס מארה"ב עקב משבר הקורונה רלוונטי לאזרחים אמריקאים ובעלי גרין קארד אשר מתגוררים בישראל או בארה"ב 

 

* דחיית המועד הראשון להגשת דוחות מס הכנסה לשנת 2019 לתאריך ה- 15 ביולי 2020. (במקום ה-15 באפריל) הדחייה תקפה גם לתושבים המתגוררים מחוץ לארה"ב (שיש להם הארכה אוטומטית עד 15 ביוני אז אין שינוי). בהמשך לכך תשלומי מס הכנסה לשנת מס 2019 נדחו לאותו תאריך (ללא ריבית או קנס).

 

* משלמי המסים יקבלו מקדמה של זיכוי מס על חשבון 2020 באמצעות הפקדה ישירה לחשבון הבנק שלכם (אמריקאי בלבד) בהתבסס על דוח המס (האחרון) לשנת 2018/2019 שהוגש. אם לא קיים מידע אודות פרטי חשבון הבנק שלכם במאגר של ה-IRS תשלח המחאה דולרית לכתובת שרשומה על הדו"ח האחרון שהגשתם לרשויות בארה"ב. את ההמחאה ניתן לפדות בבנק ישראלי (בהצלחה עם זה) או change (עמלה יותר שפויה מסיבה לא ברורה לחלוטין) 

 

* הזכאות וגובה התשלום ייקבעו על ידי ה-IRS על סמך אינפורמציה מדוחות המס שהוגשו בשנת 2018/2019 כלומר אינכם צריכים לעשות דבר. 

 

* משלמי מיסים עם הכנסה ברוטו מותאמת של עד 75,000 $ (150,000 $ במצב של Married Filing Jointly) זכאים להחזרי מס בסך 1,200 $ (2,400 $ MFJ) לכל אדם בוגר החייב בהגשת דוח. כל חריגה של 100$ מעל התקרות שרשמתי תביא לשחיקה של 5$ במענק. מעל 99,000$ לרווקים או  198,000$ לזוגות MFJ אין זכאות למענק כלל.  

 

* בנוסף, תהיו זכאים לתשלום נוסף של 500 $ לילד, זכאות לילד מבוססת על אותם קריטריונים כמו זיכוי מס על ילדים (מספר Social Security ותעודת לידה אמריקאית/Consular report of birth abroad) סה"כ $2,500 דולר לילד. 

 

* בנוסף לכל מה שתקבלו בישראל כלומר כפל מבצעים.

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני כשעה, Gosser1860 כתב:

אם הבידוד/סגר יישמר עד אחרי פסח (וכמובן ייאכף - פרט קריטי), אני מאמין שאנשים לא ירוצו כל כך מהר לזרועות הפאבים והמסעדות. על טיסות אין מה לדבר בכלל.

אני לא קיצוני, ברור לי שיהיו כאלה שיפקדו את מקומות הבילוי, אבל ההיסטריה לא עוברת בד"כ כל עוד הסכנה קיימת ומתממשת (גם פרט קריטי). קרי כל עוד אנשים ימשיכו להידבק ולמות, גם אם מעט.

 

החזרה לשגרה תיהיה הדרגתית וארוכה, שהרי אם אחרי כל צעד יקחו שבועיים יקח זמן לשחרר את כל המשק, אבל זה עדיף מלהרוג אותו לגמריי.

 

אני חושב שאנשים יראו ילמדו שרוב האנשים  שבאמת  מתים הם בני 80+

ברור שאם נדבר עוד שנה נראה שמתו גם צעירים אבל אנחנו מדברים על הרוב.

וכן יגיע הרגע שמנכל משרד הבריאות או ביבי יעמדו בפני הציבור ויגידו שרק מבוגרים + אוכלוסיה בסיכון הם בסכנה

פורסם (נערך)

זה לא משנה מי מת משנה מי תופס מיטה בבית חולים ונכון לעכשיו לכולם יש פוטנציאל להגיע למכונת הנשמה כאשר רוב הסיכויים שצעירים יחלימו ומבוגרים ימותו, אבל הם עדיין יתפסו מיטה ל-2-3-4 שבועות. 

 

לא מבין איך אתם מפספסים את הנקודה הזאת פעם אחר פעם. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 5 שעות, sperial כתב:

 

קודם כל, תהליך השחרור יהיה הדרגתי מאד. אחרי כל צעד ימתינו שבועיים - חודש כדי לראות את השפעתו.

 

שנית - הקהל יחשוש מהתכנסויות. הרי נראה שהמגפה תדעך, אבל לא תעלם לגמרי כל כך מהר.

 

ואחרון, ולא חביב, המשבר הכלכלי יתן אותותיו, לאנשים לא יהיה כסף כדי לשלם תמורת ארועים אלה.

 

לגבי חו"ל - בהנחה שחברות התעופה ישרדו\יחולצו הרי שמספר הטיסות יפחת, מספר הנוסעים במטוס יפחת ולכן המחירים יעלו. מבחינת תנועת הנוסעים חזור 10-15 שנים לאחור.

 

בעל עסק מהסוג שאתה מנהל יצטרך להתאים עצמו לעולם חדש.

 

חתונות יצטרכו לעשות כי אנשים רוצים להתחתן

פאבים ומסעדות אנשים יבקרו כי אי אפשר לשבת בבית כל זמן

אנשים יבינו שאם הם הולכים לבריכה ולקניון - הם יכולים ללכת גם לאירועים

אם הם הולכים לים - הם יכולים ללכת גם לפאבים

הצפיפות היא אותה צפיפות

פורסם (נערך)

אנשים ימשיכו להתחתן, אבל במקום הילולות של 500 מוזמנים יעשו זאת בחוג המשפחה עם 20 אורחים, כפי שמקובל בהרבה מדינות. החתונות של 500 מוזמנים ומשכנתא הן די פטנט ישראלי, והישראלים מקבלים כרגע יופי של חינוך מחדש בהרבה תחומים, ונדמה לי שבהצלחה לא קטנה.

 

פאבים ומסעדות ימתינו עד שהחשש מהדבקה יירד מאד. לדעתי לפחות חצי שנה עד שאנשים יתחילו לפקוד אותם במספרים משמעותיים.

 

גם הקניונים ימתינו עד שהחשש יפחת, וגם אז אנשים יוסיפו להקפיד על ריחוק חברתי ולא יצטופפו במקומות הסגורים => פחות אנשים בכל חנות ובכלל בקניון בכל זמן נתון.

 

המקום היחיד שאליו האנשים ישובו הוא חוף הים, כיוון ששם אין קושי לשמור על ריחוק פיזי של 2 מ' מאחרים. ואם החוף יהיה צפוף כמו בית מדרש בטיש אנשים לא יגיעו אליו.

 

אני שמח שאתה אופטימי, אני טיפוס יותר פסימי. במקומך הייתי מתחיל לחשוב איך לפתח את העסק בעולם משתנה מאד. אולי דרך להשאיר כמה אופציות פתוחות (לא למכור ציוד קיים, ממילא לא יהיה לו דורש?).

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הרבה מאוד קניונים לא יפתחו מחדש. 

 

תסתכל לדוגמא על קניון TLV שגם לפני המשבר בקושי הצדיק את הקיום שלו ואחרי המשבר ישמש בעיקר כמגרש חנייה זול בלב תל אביב. 

פורסם (נערך)
לפני 9 דקות, sperial כתב:

אנשים ימשיכו להתחתן, אבל במקום הילולות של 500 מוזמנים יעשו זאת בחוג המשפחה עם 20 אורחים, כפי שמקובל בהרבה מדינות. החתונות של 500 מוזמנים ומשכנתא הן די פטנט ישראלי, והישראלים מקבלים כרגע יופי של חינוך מחדש בהרבה תחומים, ונדמה לי שבהצלחה לא קטנה.

 

פאבים ומסעדות ימתינו עד שהחשש מהדבקה יירד מאד. לדעתי לפחות חצי שנה עד שאנשים יתחילו לפקוד אותם במספרים משמעותיים.

 

גם הקניונים ימתינו עד שהחשש יפחת, וגם אז אנשים יוסיפו להקפיד על ריחוק חברתי ולא יצטופפו במקומות הסגורים => פחות אנשים בכל חנות ובכלל בקניון בכל זמן נתון.

 

המקום היחיד שאליו האנשים ישובו הוא חוף הים, כיוון ששם אין קושי לשמור על ריחוק פיזי של 2 מ' מאחרים. ואם החוף יהיה צפוף כמו בית מדרש בטיש אנשים לא יגיעו אליו.

 

אני שמח שאתה אופטימי, אני טיפוס יותר פסימי. במקומך הייתי מתחיל לחשוב איך לפתח את העסק בעולם משתנה מאד. אולי דרך להשאיר כמה אופציות פתוחות (לא למכור ציוד קיים, ממילא לא יהיה לו דורש?).

 

אני לא חושב שאפשר להחזיק את המשק בלי מסעדות פאבים וקניונים כשכל המקומות האלה לא מקבלים שקל בתוכנית הכלכלית

זה אסון כלכלי ומישהו יצטרך לתת מענה לעסקים האלה

 

לגבי חתונות, כאן זה לא חו"ל

בישראל אוהבים את המסיבה.

התברכתי בקהל לקוחות שמאוד אוהב את המסיבה עצמה ואולי גם קצת את השופוני

אני לא חושב שהקהל הזה לא יתחתן

 

אולי במקום להשקיע מאות אלפי שקלים יסתפקו בחתונה ב 100-200-300 אלף

אל תשכח שבתקופה האחרונה לא כולם נזרקו לרחוב

יש המון שכירים שיקבלו את כל הכסף שמגיע להם או את רובו

יש אנשים שעובדים בענפים שלא נפגעו

ויש אנשים שיקחו הלוואה קטנה כדי לעשות חתונה כמו שחלמו

 

אגב אנחנו קהל ששוכח מהר מאוד דברים

בעבר הראו בחדשות מסעדות (עם השמות שלהן) שקונות בטעות או לא בטעות בשר הזוי מהשטחים

אז שבוע ראית ירידה בתפוסה שם

אחרי שבועיים כולם שכחו באיזה מסעדות מדובר וחזרו לפקוד אותן

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

אני מסכים שהרבה דברים הולכים להשתנות, אבל יש כמה דברים שלדעתי הולכים להראות לכולם עד כמה חזרה לשגרה יכולה להיות מהירה.

1- טיסות. מצד אחד אתם צודקים לחלוטין שאנשים הולכים להימנע מהתקהלות לעוד תקופה מסוימת אחרי המשבר, ומצד שני, העולם התמכר מזמן לחופש התנועה הזה שהעשור האחרון הביא לנו, והניחוש שלי הוא שבשניה שהטיסות חוזרות- הן יתמלאו מהר מספיק. 

 

2- קורולה, אני לא יודע באיזה סרט אתה חי ש "סין תעלה את המחירים של הכל פי 2", בזמן שאתה יכול ממש ברגע זה להמשיך להזמין מסין באותם מחירים שאתה מכיר. הרכש מסין לא נפסק לא יפסק, אולי בחלוף המשבר חלק מקוי היצור יוזזו משם, מי שבסרט שכל מדינה תתחיל יצור מקומי איכותי- יכול לצאת ממנו. בשורה התחתונה הכסף הוא זה שידבר, והמוצרים ימשיכו להגיע ממדינות חלשות יותר. פשוט בעתיד, כנראה מיותר מהן.

פורסם (נערך)

כבר כתבתי - אתה טיפוס אופטימי, אני טיפוס פסימי.

 

אבל הארוע הזה הוא לא שתי מסעדות שקנו בשר פיגולים. זה ארוע שהכניס 3-4 מיליארד בי אדם לסגר לא קצר וחיסל תעשיות  שלמות. להערכתי לתעשיית התיירות ייקח כמה שנים להתאושש. אפילו אםד כמוני, שמזה מספר שנים נהג לצאת ל-4-5 חופשות בחו"ל כל שנה, יחשוב 15 פעם לפני הנסיעה הבאה, ויבחר את היעד בזהירות רבה. 

 

אני לא יודע איך תשתנה תרבות השופוני הישראלית. אישית אני סולד ממנה. בניגוד אליך, אני בכלל לא בטוח שהזוגות הצעירים, שיקלטו עד כמה הסיכון הכלכלי גדול, ירוצו כל כך מהר לסגור חתונה ברבע מיליון ש"ח (סכום שאליו אתה מתייחס כצנוע. אני לא יודע, לזוג צעיר לוקח אי אילו שנים לצבור סכום כזה).

 

עריכה - פיקה, אני לא בטוח שתעשיית התיירות תתאושש כל כך מהר. קודם כל, לא מעט חברות תעופה יקרסו. שנית - האנשים יחששו מהצפיפות במטוסים, ברכבות ובאוטובוסים וכמובן בטרמינלים. יהיה הרבה יותר קשה לשכנע אנשים לטוס במושבים של "28. אז אנשי עסקים ימשיכו לטוס ב-J, וזה, יחד עם הובלת מטענים בבטן המטוס, גם יחזיק את חברות התעופה המסורתיות, אבל אני מעריך שדווקא חברות ה-LC, שבנויות על צפיפות גבוהה של נוסעים, ייפגעו מאד. מעבר לפגיעה האנושה שספגו דווקא חמשת יעדי התיירות הפופולריים ביותר (ספרד, צרפת, ארה"ב, סין ואיטליה).

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 7 דקות, Pika007 כתב:

אני מסכים שהרבה דברים הולכים להשתנות, אבל יש כמה דברים שלדעתי הולכים להראות לכולם עד כמה חזרה לשגרה יכולה להיות מהירה.

1- טיסות. מצד אחד אתם צודקים לחלוטין שאנשים הולכים להימנע מהתקהלות לעוד תקופה מסוימת אחרי המשבר, ומצד שני, העולם התמכר מזמן לחופש התנועה הזה שהעשור האחרון הביא לנו, והניחוש שלי הוא שבשניה שהטיסות חוזרות- הן יתמלאו מהר מספיק. 

 

2- קורולה, אני לא יודע באיזה סרט אתה חי ש "סין תעלה את המחירים של הכל פי 2", בזמן שאתה יכול ממש ברגע זה להמשיך להזמין מסין באותם מחירים שאתה מכיר. הרכש מסין לא נפסק לא יפסק, אולי בחלוף המשבר חלק מקוי היצור יוזזו משם, מי שבסרט שכל מדינה תתחיל יצור מקומי איכותי- יכול לצאת ממנו. בשורה התחתונה הכסף הוא זה שידבר, והמוצרים ימשיכו להגיע ממדינות חלשות יותר. פשוט בעתיד, כנראה מיותר מהן.


השיומי החדש שהוכרז השבוע יקר פי 2 מקודמו. לא יודע אם זה קשור לקורונה או לא, אבל זו עובדה מוגמרת.

  • רעיון טוב! 2

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לפני 6 דקות, sperial כתב:

כבר כתבתי - אתה טיפוס אופטימי, אני טיפוס פסימי.

 

אבל הארוע הזה הוא לא שתי מסעדות שקנו בשר פיגולים. זה ארוע שהכניס 3-4 מיליארד בי אדם לסגר לא קצר וחיסל תעשיות  שלמות. להערכתי לתעשיית התיירות ייקח כמה שנים להתאושש. אפילו אםד כמוני, שמזה מספר שנים נהג לצאת ל-4-5 חופשות בחו"ל כל שנה, יחשוב 15 פעם לפני הנסיעה הבאה, ויבחר את היעד בזהירות רבה. 

 

אני לא יודע איך תשתנה תרבות השופוני הישראלית. אישית אני סולד ממנה. בניגוד אליך, אני בכלל לא בטוח שהזוגות הצעירים, שיקלטו עד כמה הסיכון הכלכלי גדול, ירוצו כל כך מהר לסגור חתונה ברבע מיליון ש"ח (סכום שאליו אתה מתייחס כצנוע. אני לא יודע, לזוג צעיר לוקח אי אילו שנים לצבור סכום כזה).

 

לא חייבים לעשות חתונה ברבע מליון, אני יודע למצוא לאנשים פתרונות שם ב 100-150

זה סכום שאת רובו אתה מחזיר ממתנות

המסיבה עצמה זה חלק שמאוד חשוב לאנשים, לפעמים הרבה יותר מחיי הנישואים עצמם

בגלל זה זה אני בספק אם זה יכול להפגע.

אנשים לא יקבלו החלטה שהם מוותרים על מסיבות חתונה

יכול להיות שיהיו כמה בודדים כאלה ואז בטח יסקרו אותם בחדשות, אבל הם יהיו בודדים. 

ובסדר, במקום 400  איש יגיעו 300 

אנשים יבינו שאי אפשר לשקר לעצמם וכמו שהם הולכים לקניון ולקולנוע ולים הם יכולים ללכת גם לחתונות

 

אני לא מאמין שחופי הים לא יהיו מאויישים, כנ"ל קניונים מסעדות וכל המוסדות האחרים שדומים לזה.

פורסם
לפני 1 דקה, farkash7 כתב:


השיומי החדש שהוכרז השבוע יקר פי 2 מקודמו. לא יודע אם זה קשור לקורונה או לא, אבל זו עובדה מוגמרת.

הם מכריזים על מכשיר חדש כל יומיים, לאיזה אתה מתכוון? ה redmi 9 לצורותיו? הוא מגיע ב3 גרסאות, גרסת הבסיס דומה במחיר לקודמת, הגרסה הבכירה יקרה ב 60-70%, אבל אין לזה קשר לקורונה, אלא לעובדה שמדובר במכשיר שונה כמעט לחלוטין.

 

לפני 10 דקות, sperial כתב:

עריכה - פיקה, אני לא בטוח שתעשיית התיירות תתאושש כל כך מהר. קודם כל, לא מעט חברות תעופה יקרסו. שנית - האנשים יחששו מהצפיפות במטוסים, ברכבות ובאוטובוסים וכמובן בטרמינלים. יהיה הרבה יותר קשה לשכנע אנשים לטוס במושבים של "28. אז אנשי עסקים ימשיכו לטוס ב-J, וזה, יחד עם הובלת מטענים בבטן המטוס, גם יחזיק את חברות התעופה המסורתיות, אבל אני מעריך שדווקא חברות ה-LC, שבנויות על צפיפות גבוהה של נוסעים, ייפגעו מאד. מעבר לפגיעה האנושה שספגו דווקא חמשת יעדי התיירות הפופולריים ביותר (ספרד, צרפת, ארה"ב, סין ואיטליה).

 

לאנשים כקולקטיב יש זכרון קצר, אבל only time will tell. לתעשיית התעופה יש אור קטן בקצה המנהרה בשם מחירי הדלק- הם מושפעים בצורה דרסטית מהביקוש לדלק של חברות התעופה. במידה והם ישארו נמוכים יחסית (אפילו אם לא בסף הנוכחי שהוא נמוך בצורה כמעט הזויה), דלק זו עלות התפעול השוטפת הגדולה ביותר של חברת תעופה, זה אולי יאפשר חזרה קלה יותר לפעילות.

-נכתב בהתבסס על ההנחה שבעוד חודשיים המשק חוזר לפעילות לפחות חלקית, כולל הטיסות. זמן ארוך יותר זה סיפור אחר.

×
×
  • תוכן חדש...