Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

ידוע כבר לפחות חודשיים. זו אחת הסיבות שבגללן משרד הבריאות מוותר על בדיקות החלמה לרוב החולים. כנראה שגם חלק מה"נדבקים שנית" שייכים לקבוצה הזו.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
בתאריך 3.9.2020 בשעה 21:03, sperial כתב:

בשלושת הימים הקרובים תהיה ירידה לסביבות 1500 מאובחנים ביום. המבערים יפתחו ביום שני-שלישי. זה הסדר הקבוע של סופ"ש.

התבדיתי. ביום ששי 2617 מאומתים. כאילו לא סופ"ש. זה בהחלט סימן רע.

 

בעצם, 31600 בדיקות. לא ממש הורידו הילוך. זה דווקא טוב.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 52 דקות, sperial כתב:

ידוע כבר לפחות חודשיים. זו אחת הסיבות שבגללן משרד הבריאות מוותר על בדיקות החלמה לרוב החולים. כנראה שגם חלק מה"נדבקים שנית" שייכים לקבוצה הזו.

 

כמה זה החלק באחוזים?

לס חוגג על הכתבה הזו...

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

לא יודע. כנראה שהתאים ממשיכים לשחרר את ה-RNA אבל הויריונים פגומים ולא מדביקים. וכיוון שהבדיקה בודקת קטעי RNA היא מדווחת כחיובית.

 

בתקופה שבה נדרשו בדיקות החלמה היו אנשים שנשארו בבית שבועות אחרי שהתסמינים חלפו, אבל עדיין נמצאו נגיפים במטוש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

דרעי בחדשות מדבר על זה שברור שיהיה סגר כללי ולכן הוא לא רואה סיבה לסגר מצומצם כרגע על ערים אדומות.

שוב, בין לבין כמובן אין מה לעשות. הכל זה מלמעלה.

אין לי מילים יותר.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

ברור. כשחוסמים כל מהלך מתון מגיעים למהלך קיצוני. ודרעי בין החוסמים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 55 דקות, sperial כתב:

התבדיתי. ביום ששי 2617 מאומתים. כאילו לא סופ"ש. זה בהחלט סימן רע.

 

בעצם, 31600 בדיקות. לא ממש הורידו הילוך. זה דווקא טוב.

 

גם אני חצי טעיתי , הייתי בטוח שניפחו מלאכותית את הנתונים ביום רביעי.

אבל יש גידול אמיתי במספר המאובחנים. 

 

כנראה שאין ברירה וסגר מלא צריך לעשות, 

אבל , חייבים תוכנית אמיתית של מגבלות וקטיעת שרשרת ההדבקה, תוכנית הרמזור ממש לא עושה את זה.

גם אם נחזור ל 200-400 חולים ביום , תוכנית הרמזור לא עוזרת להשאיר את המספרים נמוכים,

תוכנית הרמזור הינה תוכנית מעולה להגביר את התחלואה באיזורים ירוקים. 

 

פורסם
לפני 23 שעות, SlowRide כתב:

דיברתם על צפיפות? אז הנה, אמנם בני ברק היא העיר הכי צפופה בישראל עם 27000 נפש לקמ"ר, אבל בוא נראה ערים חרדיות אחרות כמו ביתר עילית, ששם הצפיפות היא בסך הכל 12000 נפש לקמ"ר, וגם היא עיר אדומה. בשביל לקבל פרופורציה, העיר השניה בצפיפותה אחרי בני ברק היא גבעתיים עם 17500 נפש לקמ"ר והפלא ופלא - היא לא אדומה. רכסים, שהתחרדה מאד בשנים האחרונות היא עיר אדומה והצפיפות בה בסך הכל 3900 נפש לקמ"ר. לעומתה, קרית אתא הסמוכה עם צפיפות דומה ירוקה. 

אז נכון שלצפיפות יש השפעה על כמות הנדבקים, אבל גם להקפדה על ההנחיות.

החרדים לא נדבקים בגלל שהעיר צפופה.

הם נדבקים בגלל שגרים יחד 10 נפשות.

אחד שנדבק מדביק 10

כמו 3 משפחות מגבעתיים...

זה בדיוק הסיפור.

  • אהבתי 1
פורסם

האבא מגבעתיים עובד מהבית או בעבודה עם בידוד ולא לומד בכולל עם עוד כמה עשרות בחורים.

כל הילדים במסגרות או מסתובבים ברחובות.

אין לך איך לקטוע שם תחלואה ושרשרת הדבקה בלי לכלוא את כולם בבית.

הR הזה שאתם שואפים להוריד מתחת ל1 מסתובב בטח על 6-7 שם.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 36 דקות, korola כתב:

כנראה שאין ברירה וסגר מלא צריך לעשות, 

et tu korola? 

חשבתי שאתה רוצה שהוירוס ישתולל קצת...

 

לא מבין מה סגר יעזור.

אני מבין שזאת מגמה עולמים לזלזל בוירוס, אז שיתנו קצת להשתולל שנראה מה קורה, עד כמה ישראל היא שוודיה, ועד כמה זה כמו שפעת. אולי באמת לא יקרה כלום.

 

 

גאריצ'ו, אני יכול לקפוץ לביקור באוקטובר או בדצמבר, ואיכשהו ההרגשה שאישית שלי שזה לא יקרה. שזה מאוד מאוד מאוד מבאס.

מייאש אפילו.

מצחיק כי כשחזרתי לפה בתחילת פברואר אמרתי לעצמי שאני אבוא לבקר יותר בארץ, גם עם זה לא להרבה זמן. וזאת הייתה התוכנית, להגיע יותר, בסוף...

עריכה אחרונה על ידי David32

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

ברור שאני מוכן שיבדקו את הגבולות של הוירוס עוד קצת,

יש לי גם תיאוריה שבנקודה מסויימת הציבור יחטוף פאניקה ויתחיל להתסגר לבד.

בשביל שזה יקרה צריכים כנראה למות 50 ביום או לפחות שמהדורות החדשות יתחילו בכתבות שמראות את העומס בבתי חולים. 

כלומר במקום סגר חובה אפשר סגר ולונטרי, אבל צריך שהתקשרות תתגייס, וכל יום יביאו סיפורים על חולים קשים,

כמו שעשו פעם אחת עם אפיק סוויסה. 

אבל מה זה משנה... במילא לעולם יש חיים משלו. 

פורסם

הנה עוד רשימה ארוכה של מכחישי קורונה:

 

עצומת הרופאים:
"סגר הינו טעות אסטרטגית, שמקורה
בחוסר הבנה בסיסית של מנגנוני המגיפה"
קריאה לאנשי מדע ורפואה לשינוי אסטרטגיה
בניהול משבר הקורונה בישראל:
"לאור הקריאות להחלת סגר נוסף, אנו החתומים מטה רואים לנכון להביע בפומבי את עמדתנו.
סגר אינו עוצר את המגיפה אלא מאט את התפשטות הנגיף באופן זמני. ואולם, עם הסרת ההגבלות, הנגיף ממשיך בהתפשטותו, וזאת לאחר החלשת אזרחי המדינה מבחינה רגשית, כלכלית ובעיקר בריאותית.
סגר אינו מונע תמותה, להיפך, הוא מאריך את משך הזמן שבו אוכלוסיות בסיכון חשופות לנגיף, פוגע בהם בריאותית, מגדיל את חלקם בתמהיל החולים, וכך, באופן פרדוקסאלי גורם לתמותת יתר.
לנוכח מידע רב שהצטבר שמצביע על סיכון תמותה מזערי לאוכלוסייה הבריאה, ולנוכח חוסר הוודאות ביעילות ובבטיחות של החיסונים בפיתוח בזמן הקרוב, וכן לאור הידע שהצטבר עד כה, ברור שהגישה שתאפשר יציאה מהירה מהמשבר תוך מזעור תמותה(וגם נזקים בריאותיים וכלכליים) חייבת להתמקד ברכישה של עומק חיסוני תוך מניעת הדבקה של אוכלוסיות בסיכון.
מדיניות סגר הרסנית מודגמת בימים אלו בניו-זילנד, מדיניות אשר ממחישה את האבסורד שבמהלך. לאחרונה התגלו בניו-זילנד 4 מקרי הדבקה ממקור לא ידוע. סגר כבד הוטל על אוקלנד במשך שלושה שבועות, אשר במהלכו התגלו כמעט מדי יום למעלה מ-5 מקרים חדשים. עם היציאה מהסגר, התגלו 9 מקרים חדשים. ברור לכל בר דעת שהסגר פגע בכלכלתה ובבריאותה של אוקלנד מבלי לשפר כלל את ה"שליטה" במגיפה.
סגר, על כן, הינו טעות אסטרטגית, שמקורה בחוסר הבנה בסיסית של מנגנוני המגיפה. החלטה על מהלך שכזה בימים אלו חמורה אף יותר היות שהיא מסיטה את המגפה לתקופת החורף, תקופה בה המופע של כלל נגיפי מערכת הנשימה, בכלל זה SARS-CoV-2, קשה יותר, והיא תגרום לתמותת יתר ולעומס יתר על מערכת הבריאות.
מאידך גיסא, אנו סבורים שלמעט מספר שגיאות, המדיניות שנקטה שבדיה היא מדיניות נכונה ויש לאמץ אותה מידית תוך תיקון שגיאותיה. מדיניות מתוקנת כזו תביא לסיום המגפה בזמן קצר, תוך מזעור תמותה עודפת. יש לציין שהאוכלוסייה בשבדיה רגישה יותר מישראל לנגיף SARS-CoV-2, הן בגלל גיל חציוני גבוה יותר וככל הנראה גם בשל גורמים נוספים, כגון חסינות תאית נמוכה יותר. דפוס המאפיין את רוב מדינות אירופה, ואכן ניכרת בהן תמותה משמעותית גבוהה יותר ממחלת קוביד-19 מאשר באזור המזרח התיכון.
אי לכך, אנו קוראים להוריד את אפשרות הטלת הסגר משולחן הדיונים. במקביל, אנו קוראים להתאים את המדיניות השבדית למציאות הישראלית תוך הסטת כיווני ההדבקה מקבוצות בסיכון לקבוצות שאינן בסיכון. זאת, בין השאר, על ידי השארת בתי הספר פתוחים.
אנו קוראים לבצע פיקוח מושכל על הסרת מגבלות הריחוק החברתי באופן המאפשר המשך חשיפה של אוכלוסיות שאינן בסיכון, חשיפה אשר תוביל לפיתוח חסינות.
במקביל אנו קוראים להשקיע בחיזוק מערכת הבריאות, כמו גם בניצול מושכל של המשאבים הרבים שיש במערכת זאת.
להלן חלק קטן מהנתונים העובדתיים התומכים במדיניות זאת:
1. המידע המצטבר על מגפת הקורונה מצביע על כך שבמרבית המקרים הנגיף לא מתפשט ליותר מכ-20% מהאוכלוסייה וזאת ללא תלות במגבלות שננקטו. זהו ככל הנראה רף חסינות העדר הדרוש לכל היותר, ולא 60% ויותר - הרף הגבוה המוצג בתקשורת, ושמקורו בידע לא עדכני מתחילת המגיפה (1).
2. חסינות צולבת, שמקורה בחשיפה לזני קורונה הגורמים לצינון, היא כנראה זו אשר מאפשרת רכישה של ״חסינות עדר״ ברף נמוך בהרבה מהצפוי במקרה של וירוס חדש שאינו מוכר למערכת החיסונית (2,3).
3. דפוס ההתפשטות של המחלה שנצפה במדינות השונות, תואם את דפוס עקומת גומפרץ ולא את דפוס העלייה האקספוננציאלית (4). הוא מוסבר על ידי חסינות של חלק ניכר מהאוכלוסייה.
4. שיעורי התמותה שפורסמו בתחילת המגפה היו שגויים ונבעו מהערכת חסר של כמות החולים הא-סימפטומטיים. כיום ברורות שתי עובדות: (א) התמותה הכוללת מהנגיף אינה עולה על 0.1% מהאוכלוסייה. (ב) שיעור התמותה מבין הנדבקים הינו בין 0.1% ל 0.5%. יתר על כן, שיעור התמותה בקרב הנדבקים באוכלוסיות ללא מחלות רקע ומתחת לגיל 65 נמוך מ-0.005% (5)
מקורות:
Aguas, R. et al. Herd immunity thresholds for SARS-CoV-2 estimated from unfolding epidemics. 2020.2007.2023.20160762, doi:10.1101/2020.07.23.20160762 %J medRxiv (2020).
Braun, J. et al. SARS-CoV-2-reactive T cells in healthy donors and patients with COVID-19. Nature, doi:10.1038/s41586-020-2598-9 (2020).
Altmann, D. M. & Boyton, R. J. SARS-CoV-2 T cell immunity: Specificity, function, durability, and role in protection. Science immunology 5, doi:10.1126/sciimmunol.abd6160 (2020).
Levitt, M. Predicting the Trajectory of Any COVID19 Epidemic From the Best Straight Line. doi:10.1101/2020.06.26.20140814 (2020).
Ioannidis, J. P. A., Axfors, C. & Contopoulos-Ioannidis, D. G. Population-level COVID-19 mortality risk for non-elderly individuals overall and for non-elderly individuals without underlying diseases in pandemic epicenters. Environmental research 188, 109890, doi:10.1016/j.envres.2020.109890 (2020).
בכבוד רב,
פרופ' אודי קימרון, אוניברסיטת תל אביב
פרופ' אמנון שעשוע, מדעי המחשב, האוניברסיטה העברית
ד"ר אמיר שחר, מנהל מלר"ד לניאדו, מנהל מלר"ד שיבא לשעבר
פרופ' שושי אלטוביה, האוניברסיטה העברית
ד"ר עזיז דראושה, מנהל מלר"ד רמב"ם
ד"ר רעיה ליבוביץ, מנהלת המכון האונקולוגי, בית חולים 'שמיר'. הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל-אביב
פרופ' מוטי גרליץ, אוניברסיטת תל אביב
פרופ' מייקל לויט, אוניברסיטת סטנפורד
ד"ר יפעת עבדי קורק, אסותא מרכזים רפואיים
פרופ' אייל שחר, אוניברסיטת אריזונה
ד"ר אורי גביש, פיזיקאי, מומחה לבחינת אלגוריתמים ומודלים
פרופ' אריאל מוניץ, אוניברסיטת תל אביב
ד"ר עידו יוסף, אוניברסיטת תל אביב
פרופ' אשר אלחיאני, אוניברסיטת אריאל, מנכ''ל מאוחדת ומנהל בי''ח מאיר לשעבר
ד"ר עופר דפנא, בית חולים אסותא
ד"ר אביב שגב, מנהל המחלקה לפסיכיאטריה דחופה, בי"ח שלוותה
פרופ' נועם שומרון, אוניברסיטת תל אביב
ד"ר גד מאיר, פסיכיאטר, סגן מנהל מחלקת נוער, בי"ח שלוותה
פרופ׳ איתן גלון, מנהל המכון לתרפיה גנטית, הדסה
פרופ׳ ארנה אמסטר-חודר, האוניברסיטה העברית.
פרופ׳ מוטי חודר, טכניון
פרופ׳ עמוס קורצ'ין, המחלקה לנוירולוגיה, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב
פרופ׳ רון דזיקובסקי, האוניברסיטה העברית
ד״ר גיא דורי, מנהל מחלקה פנימית ה (קורונה) בית חולים העמק
ד״ר חנה מינצר, לשעבר מנהלת מחלקת ילדים במרכז רפואי מעייני הישועה
פרופ' יורם לוזון, ראש התכנית במדעי הנתונים, המחלקה למתמטיקה, אוניברסיטת בר אילן
ד"ר יהושע סוקול, המכללה הטכנולוגית ירושלים
ד״ר שמואל רוכברגר, פנימאי וגסטרואנטרולוג, אסותא
ד"ר רועי גזית, אוניברסיטת בן גוריון
פרופ' יהונתן שרעבי, מנהל המכון ליתר לחץ דם, שיבא
ד״ר רותם ענבר, מומחית למיילדות וגינקולוגיה
פרופ' שמעון אפרת, אוניברסיטת תל אביב
ד"ר מיכאל גולדברג, מנהל שירות מיון פנימי במחלקה לרפואה דחופה, בי"ח כרמל
ד"ר איציק וורגפט, פסיכיאטר ילדים ונוער, לשעבר מנהל המחלקה הפסיכיאטרית לילד ולמתבגר, ביה"ח זיו, צפת
ד"ר מורן קרוננברג רופאת משפחה
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

הרבה רופאים מכובדים חתומים על המסמך הזה אבל אם הם יצטרכו לשבת בכסא של גמזו כנראה גם הם יתמכו בסוג מסויים של סגר כי אין להם דרך אחרת להוריד את מספר הנדבקים חוץ מאשר לכתוב מסמכים.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

טגנל ישב בכסא גבוה מזה של גמזו והחליט אחרת

וגם תקרא את מה שהם אומרים, אל תוריד את מספר הנדבקים, תעלה אותו לפני בוא החורף.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 

עריכה אחרונה על ידי khalil
פורסם

הבעיה היא שישראל מדינה אדומה,מה שמונע ממך לטוס ולנהל מסחר לעסקים.

 

הורדת החולים חשובה גם כלפי חוץ.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

×
×
  • תוכן חדש...