Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

המודל של הכיתה הירוקה מטומטם.

 

יש לי ילד שעוד לא בגיל חיסון, ואני מכיר את אי הנוחות של התו הירוק. ואני עדיין לא מעוניין להדביק אותו.

אם לא היו מכניסים לה לראש שזו מחלת ילדות קלה, היא לא הייתה נוהגת כך. אני לא מכיר הורה שיסכן את הילד שלו במחלה קשה, בשביל שיוכל לשבת במסעדה בלי בדיקת קורונה.

  • אהבתי 2

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 12 שעות, korola כתב:

כואב להגיד , אבל אם הבת שלה לא הייתה נדבקת אז בת אחרת הייתה נדבקת. 

 

זה לא עניין של מי, זה עניין של כמה. ועם כל המגרעות של תוואי הכיתה הירוקה, לא מדובר בהדבקה מכוונת של ילדים.

פה חד וחלק מדובר בהדבקה מכוונת של הילדה, איך אתה בכלל מנסה לסובב את זה כאילו האמא פה לא פשוט פושעת?

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 12 שעות, korola כתב:

כואב להגיד , אבל אם הבת שלה לא הייתה נדבקת אז בת אחרת הייתה נדבקת. 

פספסתי את זה.

זה לא משחק סכום אפס.

מה שאתה כותב פשוט לא נכון.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 12 שעות, korola כתב:

זה לא יפה שצוחקים עליה,  יש לה ילדה בת 7.5, אין חיסון לילדה בת 7.5.

והמדינה החליטה שלא סוגרים את המדינה, פשוט מכילים את הנדבקים (ואת המתים) עד שהגל עובר.

כל המודלים הראו שנגיע למספר של נדבקים יומי , עד שתיווצר חסינות עדר.

עכשיו זה לא ממש משנה האם היא נכשלה בהגנה שלה על הילדה או לא,

הייתה פה החלטה של הממשלה לאפשר ל 200,000 או 400,000 ילדים להידבק..  אף אחד לא חשב שנעבור את הגל הרביעי בלי כמה מאות אלפי ילדים שידבקו. 

 

כואב להגיד , אבל אם הבת שלה לא הייתה נדבקת אז בת אחרת הייתה נדבקת. 

 

זה אולי ברמת המאקרו, ברמת המיקרו מאוד משנה לה ולילדה אם הבת שלה לא הייתה נדבקת - אלא ילדה אחרת.

 

זה לא אתה שאגרת אוכל וציוד כדי להמתין שתהיה חסינות עדר ואז לצאת אחרי שהתחפרת?

זה בדיוק מה שצריכים לעשות הורים.

אני את הילדה לא שלחתי לגן כל חודש ספטמבר.

 

חוצמזה מטומטמת גדולה - הגישו כבר את פייזר לאישור FDA לחיסון גילאי 5-11, אז מה היא חסכה? חודש במקרה הטוב?

  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

להידבק בכוונה זה לא כמו להידבק בבית הספר לגלות את זה רק אחרי שבועיים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 59 דקות, פינדר כתב:

פספסתי את זה.

זה לא משחק סכום אפס.

מה שאתה כותב פשוט לא נכון.

 

תסביר למה זה לא משחק סכום אפס? 

שלא היו חיסונים , אז קשישים היו נדבקים , ממלאים את בתי החולים והלכו על סגר.
הילדים היו מוגנים יחסית..  

פתאום יש חיסונים , הקשישים מגיעים להיקף חיסוניות באיזור ה 90 אחוז, עכשיו הגל מגיע לילדים.

 

תחזור אחורה לאוגוסט , כל המודלים דיברו שחסרים כמיליון מתחסנים חדשים על מנת לחדש את חסינות העדר,

המיליון האלה זה משלק סכום אפס, אז התחסנו חצי מיליון ונדבקו חצי מיליון.

מי שנזהר יותר עבר את הגל בלי להידבק, מי שנזהר פחות נדבק...  אם הגברת שהיית שומרת יותר על ילדיה אז ילדים אחרים היו נדבקים. 

 

לפני 46 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

זה אולי ברמת המאקרו, ברמת המיקרו מאוד משנה לה ולילדה אם הבת שלה לא הייתה נדבקת - אלא ילדה אחרת.

זה בדיוק הכוונה שלי

לפני 46 דקות, m3x7r3m3 כתב:

זה לא אתה שאגרת אוכל וציוד כדי להמתין שתהיה חסינות עדר ואז לצאת אחרי שהתחפרת?

זה בדיוק מה שצריכים לעשות הורים.

 

נכון, אבל זה לא ממש יעזור, הדלתא ימצא את החצי מיליון  שנזהרו הכי פחות, אם כולם יזהרו יותר אז בסה"כ הרף יעלה,

המספר נקבע מראש לפי גודל האוכלוסייה ולפי מקדם ההדבקה של המוטציה. 

לפני 46 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני את הילדה לא שלחתי לגן כל חודש ספטמבר.

אבל באוקטובר שלחת אותה?  אז בסה"כ הקטנת את הסיכון , אבל לא ביטלת אותו לגמרי.

 

לפני 46 דקות, m3x7r3m3 כתב:

חוצמזה מטומטמת גדולה - הגישו כבר את פייזר לאישור FDA לחיסון גילאי 5-11, אז מה היא חסכה? חודש במקרה הטוב?

 

אתה מתכוון לממשלה , נכון?  
קצת הגבלות והיינו יכולים למשוך את הגל הזה עד לחיסונים, אבל הכללה חשובה יותר מלהציל 1500 אנשים או 2-10 ילדים.
אז אותו היגיון עובד גם על ההורים, עדיף להמשיך לעבוד ולקחת את הסיכון. 

לפני 37 דקות, SlowRide כתב:

להידבק בכוונה זה לא כמו להידבק בבית הספר לגלות את זה רק אחרי שבועיים.

 

זה אותו דבר, אם מודיעים לי שהתגלה חולה בכיתה של הילדים שלי, זאת החלטה שלי האם להמשיך לשלוח אותם לכיתה, או להשאיר אותם בבית.
אם אני שולח והם נדבקים ?  אז מה ? בגלל שזה המודל של הממשלה אז זה בסדר?
זאת עדיין החלטה שלי לקחת את הסיכון ולשלוח אותם.
ואם בגלל ההדבקה הזאת הם יקבלו פוסט קורונה?  אז מה?  הדבקתי אותם בכוונה?


 

פורסם
לפני 6 דקות, korola כתב:

אם הגברת שהיית שומרת יותר על ילדיה אז ילדים אחרים היו נדבקים. 

למה?

יש איזו מכסה שחייבים למלא?

אם אני שומר על הילדים שלי, זה לא מונע ממך לשמור על הילדים שלך.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אם אומרים לך שהתגלה חולה, ברור שלא שולחים. אבל אם לא?

אתה יכול לשלוח את הילד לבית ספר, בידיעה שיש סיכוי לא קטן שילד אחר ירביץ לו. או שאתה יכול לתת לו מכות בבית ולגמור עם זה. זה אותו הדבר?

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 2 דקות, פינדר כתב:

למה?

יש איזו מכסה שחייבים למלא?

אם אני שומר על הילדים שלי, זה לא מונע ממך לשמור על הילדים שלך.

 

ישראלי בטיול אחרי צבא מטיייל בג'ונגל עם יפני.
שניהם הם נעלי הליכה כבדות, פתאום הם רואים לביאה עוקבת אחריהם.
הישראלי מיד מוריד את התיק, מוציא את נעלי הריצה ומחליף נעלים.

היפני מסתכל עליו ולא מבין,  אז הוא שאול, האם אתה באמת חושב שתצליח לרוץ יותר מהר מהלביאה?
הישראלי עונה, אני לא צריך לרוץ יותר מהר מהלביאה , מספיק לי לרוץ יותר מהר ממך.

 

ולגל הרביעי, הגל הרביעי בארץ בירידה, הוא לא סתם יורד, הוא לא יורד בגלל שעבר זמן.
הוא לא יורד בגלל מזג האויר.
הוא יורד בגלל שהגענו לחסינות עדר מסויימת.

אם תבדוק אז מאז אוגוסט קרו הנקודות הבאות:

-חצי מיליון ישראלים נדבקו.

- 3.7 מיליון ישראלים קיבלו מנה שלישית - וחיזקו את החיסוניות שלהם מ-30% ל 90 % 

- עוד כ-200 אלף בלתי מחוסנים התחסנו לראשונה במנה ראשונה ושנייה.

 

כל זה תרם להורדת מקדם ההדבקה מ 1.2 ל 0.7, לכן כרגע הגל בדעיכה,  עד סופו כנראה ידבקו עוד כמה אלפים. 

אם התחזית של אפקטיביות של החיסון לחצי שנה , ואם הירידה באפקטיביות של החיסון היא לינארית.

אז בתכלס כל חודש אנחנו מאבדים שישית מכמות המחוסנים שלנו.. אפקטיבית זה חצי מיליון. 

 

בגל הבא שיגיע, נצטרך להשלים את הפער הזה שוב.
אם הגל הבא יגיע עוד 4 חודשים אז נצטרף שוב אפקטיבית 2 מיליון מחוסנים חדשים. 
אני מניח שבגל הבא יכנסו לחיסונים עוד מיליון ילדים בני 5-12, אולי רק חצי מהם יתחסנו, עוד 2 מיליון יסכימו לקחת את המנה הרביעית וישפרו אפקטיבית את החיסון שלהם מ - 40% ל 90% .. זה אפקטיבי רק מיליון.

ואת ההשלמה של החצי מיליון האחרים, זה מכסה שהגל יצטרך לכסות. 

 

ופסיכולוגית זה חייב להיות ככה, כי תתאר לעצמך מצב שבינואר מישהו מגיע מהעתיד, מספר את מה שיקרה,
ואז כל ה- 4 מיליון מחוסני מנה שלישית מקבלים את המנה הרביעית , וכל המיליון ילדים מקבלים את מנת הילדים שהזמינו להם.

ואז הגל החמישי בכלל מדלג עלינו,  מה יגידו ?   שסתם חיסנו מיליון ילדים ? שהגל בכלל לא קרה?
 

×
×
  • תוכן חדש...