Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוי יצחק - פולקסווגן מול פיג'ו


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2674 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
זה בדיוק מה שרציתי לכתוב.

מחירון לא נקבע על סמך אמינות או כמה עם ישראל אוהב/שונא פיג'ו/פולקסווגן.

המחירון אמור לשקף ביקוש. פולקסווגן גולף היא מכונית מבוקשת, פיג'ו 308 פחות מבוקשת.

לגבי לא קשור ללוי יצחק ישירות, כמובן שאף אחד מאיתנו לא יכול להוכיח שיש מניעים נסתרים בקביעת מחיר מחירון של דגם כזה או אחר אבל דוגמה כמו שהביא nepet בהחלט מעוררת תהיות בנוגע לאופן חישוב וקביעת מחיר המחירון.

 

את זה כבר אמרתי שידעתי קודם. השאלה היא אם עד כדי כך פער קיצוני של 15,000 שקל.

הסכנה היא שייתרחש תסריט הפוך : "המחירון הלאומי" יפריז במחירים למעלה ולמטה, ובכך ייקבע ואף יקצין תודעה שלא בהכרח היתה קיימת ללא המחירון.

אנשים יגידו - "המחירון מכסח, אז זה אומר שהרכב לא שווה / לא מבוקש".

עריכה אחרונה על ידי daido1
  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
באמת בשוק היד 2 תנאי השוק קובעים ולא לוי יצחק.

בפועל פיגו רכב נפלא אך יימכר בזול משמעותית מול הגרמניות.

הפער בפועל יהיה יותר גדול ממה שפות"ש חושב.

כאן פות"ש. אז בפועל זה אומר ש"השוק" (כלומר, האנשים שמרכיבים אותו) אינו חושב שפיג'ו נפלא.

למען האמת הוא חושב שפיג'ו הוא רכב די גרוע שדי מהר לאחר ההתלהבות הראשונית הוא גורם לעוגמות נפש והפסדים כספיים.

וכל מה ששאלתי : האם המחירון ה"לאומי" (לפחות עפי חברות הביטוח בואו לא נשכח!), בסך הכל משקף את מחיר השוק (כפי שלוי יצחק טוען בתוקף), או שהוא "מייצר" את מחיר השוק בעצמו.

פורסם

הוא לא מייצר את מחיר השוק.

מחיר השוק תלוי בהיצע, ביקוש וכמובן הקנה מידה החשוב ביותר הוא עלות דגם חדש.

כלומר אם רכב עולה 100 אלף כחדש, אין סיבה שדגם כזה בן שנה יעלה 90, המחיר צריך להיות אטרקטיבי ביחס לרכב חדש, לכן 80 וקצת יהיה יותר לגיטימי אך בפועל ימכר גם בפחות .

וכן הלאה, רכב בן שנתיים יהיה נמוך באותו קנה מידה מרכב בן שנה

המחירון הוא סהכ נקודת פתיחה לא מועילה שהרי רכבים נמכרים אי שם מתחת ומעל.

חבר היום קנה איי30 13 אלף מתחת למחירון.

את ברכב שלי קניתי 19 אלף מתחת למחירון.

הידיים הראשונות ימשיכו לשלם על ירידת הערך, ואנחנו כקוני משומשות נהנה מיותר רכב באותו כסף (מישהו אמר יאריס זקנה במחיר של 208 חדישה?)

פורסם

s2000 זה רכב נדיר, ואם למר "ישראל" יש אחד כזה? ועוד שופוני?, אז ברור שהוא ינסה להתעשר על חשבון אחרים, הבעיה שיש גם את הפראיירים שרק מתחלפים וקונים.

לגבי פיג'ו, פות"ש אני מבין את התסכול שלך, אני הייתי שם, הפסדתי המון על ה208 וה301, 208 פחות כי היתה אצלי רק שנה, אך הפסדתי בשנה כ10000 ש"ח, וה301 הפסד של 45000 ש"ח בשנתיים וחצי, אך אצלי לפחות, גם האמינות היתה הגרועה מבין הרכבים שהיו לי אי פעם, כולל אודי, אופל, מיצובישי, ניסן, מאזדה, ועוד..

 

אך כאן חוזרים למה שאמר nepet, למרות ההפסד העצום, אנשים עדיין קונים רכב צרפתי, עובדה אתה בסוף הולך על רנו, למה? כי זה מה שהתאים לך, ושלא תבין אותי לא נכון, אני חושב שמגיע לך כל הכבוד שאתה עדיין קונה רכב לפי הדרישות שלך ולפי מה שאתה באמת אוהב, ולא לפי מה שמתהדר באליפות המכירות.

 

אך תסכים איתי שהרוב הם לא כך, מיותר לתת דוגמא עלי, שאני ברור שלא אתקרב יותר לצרפתיות בעיקר של PSA, למה? בעיקר בגלל שלא מצאתי את האיכות הכל כך מיוחדת ששמעתי על היצרן הזה, בנוסף קיבלתי ירידת ערך מטורפת ואמינות לוקה בחסר, וברכבים יפנים זה פחות נפוץ, שם הכל עובד כמו שעון שוויצרי, אז מזה אפשר להסיק שהשוק של פיג'ו לא סתם עייף, אלא בגלל שאין ביקוש, כאשר חיפשתי רכב וקניתי את המאזדה שלי, קיבלתי גם הודעות פרטיות והמלצות על קניית רכבים אחרים גם של פיג'ו, ויכולתי לקנות אפילו 308 ולחסוך 20000 ש"ח, אך בסוף הלכתי על רכב שהוא עסקה בטוחה, של מה שאני מחפש, ויש לו שוק, ידוע כאמין בלי סימני שאלה, ולכן הוא שווה יותר, ולדעתי בצדק.

 

שיהיה כמובן בהצלחה במכירה.

פורסם
כאן פות"ש. אז בפועל זה אומר ש"השוק" (כלומר, האנשים שמרכיבים אותו) אינו חושב שפיג'ו נפלא.

למען האמת הוא חושב שפיג'ו הוא רכב די גרוע שדי מהר לאחר ההתלהבות הראשונית הוא גורם לעוגמות נפש והפסדים כספיים.

וכל מה ששאלתי : האם המחירון ה"לאומי" (לפחות עפי חברות הביטוח בואו לא נשכח!), בסך הכל משקף את מחיר השוק (כפי שלוי יצחק טוען בתוקף), או שהוא "מייצר" את מחיר השוק בעצמו.

 

אין קשר בין איכות הרכב לרמת הביקוש שלו,גם כחדש וגם כמשומש.

 

אני יכול לתת לך כמה דוגמאות שלא קשורות בכלל לפיגו של רכבים פחות מוצלחים שמבוקשים יותר מרכבים מקבילים שנחשבים לאמינים/חזקים/נוחים/מתנהגים יותר.

 

אני מאמין שאתה ההפרש במחירונים היית "משקיע" בבילויים במוסך על הגולף,אין לי ספק שה308 רכב אמין יותר מהגולף.

 

בנוסף,אי אפשר לעשות הכללות של יצרנים כי 3008 שומר על ערכו טוב מטיגואן.

פורסם (נערך)

Ron.R, ההשוואה שלך לא נכונה לדעתי.

 

נכון שלטיגואן גם אין שוק חזק, אך אני מאמין שאתה מדבר כאן על הדגם הישן, שתהיה לו השוואה נכונה יותר מול הל3008 הישן ששם הוא עדיף בהרבה,

 

לגבי הטיגואן החדש, עדיין קשה להחליט, הוא פחות משנתיים על הכביש, ובינתיים לפי יד 2, לא נראה שהשוק שלו כזה מת, אלא פחות או יותר ברמת ה3008, יש 2 מוצעים למכירה שנת 2017 כרגע, אחד עם קילומטראג' גבוהה מאוד לשנתון שמבקשים עליו 120K, וזה שעם נתונים יותר נורמליים מבקשים 133K, באותו שנתון יש גם 3008, אך שם המחירים סביב ה100עד 110K, בהתחשב בזה שה3008 גם נמכר חדש בכ20K פחות, אז השוק שלהם נראה די דומה בינתיים.

 

לדעתי ה3008, "בינתיים", נראה ממש הצלחה לפיג'ו, כנראה בגלל זה הם ממשיכים את הטרנד עם ה508 וה208 החדשות שלהם, שלדעתי נראות פשוט מדהים.

עריכה אחרונה על ידי Wildlands
פורסם (נערך)

Daido1

זה לא משהו קשרו לתקופה האחרונה, מתי הדעה שרכב צרפתי ויפני באותה רמת אמינות לפי דעת הקהל?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
s2000 ברור שלא אתקרב יותר לצרפתיות בעיקר של PSA, למה? בעיקר בגלל שלא מצאתי את האיכות הכל כך מיוחדת ששמעתי על היצרן הזה

 

אתה פאקינג רכשת 301, האוטו לעולם השלישי של היצרן הזה, ורק עכשיו את מגלה לכולם שבעצם חיפשת "איכות"?! אתה הזוי.

 

אני מאמין שאתה ההפרש במחירונים היית "משקיע" בבילויים במוסך על הגולף,אין לי ספק שה308 רכב אמין יותר מהגולף.

 

על סמך מה האמונה שלך? הוא היה שורף 15K ש"ח על תיקונים? גם התגובה הזאת הזוייה.

 

לרכבי PSA יש מוניטין בקנטים, לאור קטסטרופות מהעבר כמו THP156 (ש"ליין" שלם של דגמים התבסס בעיקר עליו בארץ) ואיטיות התגובה ו/או חוסר האסרטיביות של היבואן מול היצרן (ועוד מחלות מהעבר היותר רחוק, גיר ה-AL4 ומחלות הילדות שלו, מנועי TU שבלוקים שלהם נסדקו, בעיות החשמל בשנותיה הראשונות של מערכת החשמל הממוחשבות ועוד). למוניטין הזה משקל מהותי בנוסחת איבוד הערך של מכוניות המותג (ד"א, המוניטין הנמוך של PSA לא ייחודי לישראל). הדגמים האחרונים שופרו מאד באספקט הזה, אך שיפור מוניטין לוקח זמן...

עריכה אחרונה על ידי menir1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לא מזמן כתבתי פה לגבי הרכב שלי והמסקנה היתה אותה מסקנה . כשקניתי את האוריס בנזין שלי היא עלתה 130 .

אוריס היברידי שמפוצצות במגרשי ליסינג עלתה 135 .

מזדה 3 שגם מלאה במגרשי ליסינג עלתה 132 אם אני זוכר נכון.

קורולה חדשה עלתה 130 .

קורולה מזדה ואוריס היברידית בחודש שעבר עלו בין 90 ל 95 .

הרכב שלי שלא נפוץ בליסינג ולכאורה אין לשמאי הלאומי אינטרס לשמור על המחיר שלו כדי לנפח את המאזנים של המגרשים נחתך במחיר וירד ל 75.

מדובר על שנתון 2016 .

3 רכבים שאיבדו כ 40000 שח ב 3 שנים , שזה די הגיוני , והרכב שלי שאיבד 65000 באותה תקופה .

 

אתה בטוח שזה המחירון בלוי יצחק?

כי המחירון של אוריס 16 ביד 2 הוא 88 אלף. עד כדי כך פער בין 2 המחירונים על רכב בסה"כ לא נדיר במיוחד?

במידה וזה נכון, ההתנהלות של מחירון לוי יצחק מפוקפקת מאוד.

פורסם
כאן פות"ש. אז בפועל זה אומר ש"השוק" (כלומר, האנשים שמרכיבים אותו) אינו חושב שפיג'ו נפלא.

למען האמת הוא חושב שפיג'ו הוא רכב די גרוע שדי מהר לאחר ההתלהבות הראשונית הוא גורם לעוגמות נפש והפסדים כספיים.

וכל מה ששאלתי : האם המחירון ה"לאומי" (לפחות עפי חברות הביטוח בואו לא נשכח!), בסך הכל משקף את מחיר השוק (כפי שלוי יצחק טוען בתוקף), או שהוא "מייצר" את מחיר השוק בעצמו.

אין לי באמת מושג מה בדיוק מייצג המחירון, הוא אמור לייצג את השוק ואת עקומות הביקוש וההיצע שבו, אין בו קשר לאיכות המכוניות שאת מחיריהן הוא מפרסם. וכן, אתה צודק בתחושתך, מרבית הקליינטים הפוטנציאליים סבורים שאוטו צרפתי זה מתכון לצרות וירידת ערך גבוהה, אז בעוד החלק השני בהחלט נכון והוא כמובן נובע מאותה סברה שבחלק הראשון, האיכות האובייקטיבית היא ענין אחר. לי אין בענין תשובה מבוססת, הנסיון הטוב שלך ושלי עם מכוניות צרפתיות, לא יכול להיות אמת מידה רצינית. אבל די אם תציץ כאן בפורום ותראה עד כמה אנשים שלכאורה מבינים במכוניות ויודעים לבור את המוץ מהתבן, גם הם משוכנעים בחלקם הגדול שאוטו צרפתי זה "פח", אז כנראה שמחוץ לפורום הדעה הזו רווחת הרבה יותר ומובילה למסקנה בלתי נמנעת שלוי עוד עושה חסד לצרפתיות האלו שהוא בכלל נוקב את מחירן בשקלים במקום בגרושים כמו שראוי להן.

פורסם

גם "מכוניות אחיות" מקונצרן VAG יזכו למחירים עם הפרשים ניכרים, בגלל היצע וביקוש.

מצד שני, לא פעם אני מרגיש שהמחירון "קובע" מחירים ולא "סוקר" מחירים

פורסם

רק אותי מטריד אופן חישוב המחירון של הרכב ?

שוק של מיליארדים מתבסס על שטויות.

 

20% משווי הרכב מתבסס על כ-100 מגרשים של סוחרי רכב.

15% אחוז ממידע שמגיע ממודעות של סוחרי רכב

 

 

איך משוקלל המחיר בדיוק? (מאמר לפני 10 שנים, לא מאמין שהשתנה הרבה - עפ YNET )

לראשונה חושף לוי יצחק את השיטה לפיה נקבע ומשוקלל מחיר המכונית המשומשת מדי חודש. והנוסחה לפניכם, בחלוקה לפי המשקל שמקבל כל סעיף במחיר המתפרסם:

 

 

20% - נתונים המוזרמים למחירון על-ידי כ-100 מגרשי טרייד אין וסוחרי רכב.

 

18% - סוקרי המשרד מתקשרים ל-1,000-1,200 מפרסמי מודעות בכלי התקשורת, מציגים עצמם כרוכשים מעוניינים ואף מתמקחים על המחיר.

 

15% - מידע שמגיע ממודעות של סוחרי רכב בעיתונות.

 

12% - מחירי רכב גלויים המתפרסמים במודעות.

 

10% - בדיקה עם מפרסמי מודעות, כ-10 ימים עד שבועיים מיום פרסום המודעה, בנוגע להצלחת ניסיון המכירה.

 

10% - תגובות הציבור.

 

5% - סקר באולמות תצוגה ומכוני בדיקה, כדי לוודא את המחיר האמיתי.

 

5% - סקר שוק השוואתי, הנוגע לטעם הציבור בסוג רכב מסוים.

 

 

5% - התייחסות הציבור למותג או דגם מסוים.


×
×
  • תוכן חדש...