Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוי יצחק - פולקסווגן מול פיג'ו


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2674 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
s2000 זה רכב נדיר, ואם למר "ישראל" יש אחד כזה? ועוד שופוני?, אז ברור שהוא ינסה להתעשר על חשבון אחרים, הבעיה שיש גם את הפראיירים שרק מתחלפים וקונים.

לגבי פיג'ו, פות"ש אני מבין את התסכול שלך, אני הייתי שם, הפסדתי המון על ה208 וה301, 208 פחות כי היתה אצלי רק שנה, אך הפסדתי בשנה כ10000 ש"ח, וה301 הפסד של 45000 ש"ח בשנתיים וחצי, אך אצלי לפחות, גם האמינות היתה הגרועה מבין הרכבים שהיו לי אי פעם, כולל אודי, אופל, מיצובישי, ניסן, מאזדה, ועוד..

 

אך כאן חוזרים למה שאמר nepet, למרות ההפסד העצום, אנשים עדיין קונים רכב צרפתי, עובדה אתה בסוף הולך על רנו, למה? כי זה מה שהתאים לך, ושלא תבין אותי לא נכון, אני חושב שמגיע לך כל הכבוד שאתה עדיין קונה רכב לפי הדרישות שלך ולפי מה שאתה באמת אוהב, ולא לפי מה שמתהדר באליפות המכירות.

 

אך תסכים איתי שהרוב הם לא כך, מיותר לתת דוגמא עלי, שאני ברור שלא אתקרב יותר לצרפתיות בעיקר של PSA, למה? בעיקר בגלל שלא מצאתי את האיכות הכל כך מיוחדת ששמעתי על היצרן הזה, בנוסף קיבלתי ירידת ערך מטורפת ואמינות לוקה בחסר, וברכבים יפנים זה פחות נפוץ, שם הכל עובד כמו שעון שוויצרי, אז מזה אפשר להסיק שהשוק של פיג'ו לא סתם עייף, אלא בגלל שאין ביקוש, כאשר חיפשתי רכב וקניתי את המאזדה שלי, קיבלתי גם הודעות פרטיות והמלצות על קניית רכבים אחרים גם של פיג'ו, ויכולתי לקנות אפילו 308 ולחסוך 20000 ש"ח, אך בסוף הלכתי על רכב שהוא עסקה בטוחה, של מה שאני מחפש, ויש לו שוק, ידוע כאמין בלי סימני שאלה, ולכן הוא שווה יותר, ולדעתי בצדק.

 

שיהיה כמובן בהצלחה במכירה.

 

להפסיד 10,000 בשנה זה הרבה? מה ציפית שיהיה הפרש של 3000 שקל בין הרכב שלך לרכב חדש יותר? הגיוני שתאבד סכום שכזה אחרת לא היה תמריץ לקנות אותו על פני רכבים חדשים יותר.

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אתה פאקינג רכשת 301, האוטו לעולם השלישי של היצרן הזה, ורק עכשיו את מגלה לכולם שבעצם חיפשת "איכות"?! אתה הזוי.

 

 

 

על סמך מה האמונה שלך? הוא היה שורף 15K ש"ח על תיקונים? גם התגובה הזאת הזוייה.

 

לרכבי PSA יש מוניטין בקנטים, לאור קטסטרופות מהעבר כמו THP156 (ש"ליין" שלם של דגמים התבסס בעיקר עליו בארץ) ואיטיות התגובה ו/או חוסר האסרטיביות של היבואן מול היצרן (ועוד מחלות מהעבר היותר רחוק, גיר ה-AL4 ומחלות הילדות שלו, מנועי TU שבלוקים שלהם נסדקו, בעיות החשמל בשנותיה הראשונות של מערכת החשמל הממוחשבות ועוד). למוניטין הזה משקל מהותי בנוסחת איבוד הערך של מכוניות המותג (ד"א, המוניטין הנמוך של PSA לא ייחודי לישראל). הדגמים האחרונים שופרו מאד באספקט הזה, אך שיפור מוניטין לוקח זמן...

 

ב301 חיפשתי חסכון מרווח נוחות ואמינות, לא מצאתי אמינות ולא נוחות, חסכון כן, אך לא מה שציפיתי, מרווח כן.

 

ב208 חיפשתי בעיקר איכות ואמינות, לא מצאתי לא אמינות ולא איכות.

פורסם

כל אחד מחפש משהו קצת אחר. שמירת ערך ומחירון לא בראש הטבלה אצלי. הכי חשוב לי זה עצמות הישבן והגב כלומר הנוחות. מר לוי לא מתעניין בנוחות .

פורסם
להפסיד 10,000 בשנה זה הרבה? מה ציפית שיהיה הפרש של 3000 שקל בין הרכב שלך לרכב חדש יותר? הגיוני שתאבד סכום שכזה אחרת לא היה תמריץ לקנות אותו על פני רכבים חדשים יותר.

 

אני מדבר על המחירון, ולא זכור לי בדיוק כמה, אך זה סביב ה10, המחיר שמכרתי בפועל היה הרבה יותר נמוך מזה,

ולדעתי לרכב בן 3 סופר מיני שיורד במחירון כ10K בשנה הרביעית שלו זה המון, לא מדובר כאן ברכב יקר מלכתחילה, וגם לא מנהלים, וגם רכב שחשבתי שיש לו שוק חזק, עזוב אני לא רוצה להיכנס לדיון הזה שוב, אך מספיק שתבדוק מאזדה 2, יאריס, או ג'אז.

פורסם

וואוו... נראה שפתחתי כאן תיבת פנדורה (שכבר נפתחה לא פעם בעבר).

אכן נושא כאוב. הדיעה שלי היא שלוי יצחק די משפיע באופן מלאכותי על הביקוש של הרכבים, אך לא בכוחות עצמו, אלא כפי שנאמר כאן, בעזרת אינטרסים של גדולים וחזקים מאיתנו - חברות ליסינג, וחברות הביטוח.

בעבר ניסיתי לקרוא תיגר על לוי יצחק,

בעזרת המחירון של יד-2. גם כמוכר וגם כקונה.

אבל די מהר הבנתי עד כמה הנסיון היה נאיבי.

לצערי, לא מצאתי פיתרון , חוץ מלהנות מהרכב שהכי עונה על צרכיי, ולא למהר למכור אותו, כדי למזער נזקים.

פורסם (נערך)

העצה הכי טובה לגבי רכישת רכב לא סחיר, היא לרכוש אותו בהנחה כמה שיותר גדולה ואבזור בחינם.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

green

 

לדעתי העצה הכי טובה

לגבי רכישת רכב לא סחיר, היא להוסיף ולקנות רכב אחר כן סחיר, כי הרכב שלא סחר, הוא לא סתם "לא סחיר"

פורסם

ב 2015 קניתי גולף חדשה. הרכב שימש אותי 3.5 שנים, ו 53,000 ק"מ - לא חוויתי אפילו תקלה אחת ! אני לא יודע על איזה בעיות אמינות אתם מדברים ב MK7. בעבר הייתה לי גולף שנת 2009 שהחליפה גיר פעמיים, מכטרוניקס וקלאצים - אבל הדגם החדש הרכב פשוט מושלם. רכב חזק, מהנה, חסכוני, אמין, זריז.

לפני פחות מחודשיים רציתי להחליף את הרכב, וכמעט עשיתי טרייד - אוטודיל משלמים על גולף מחירון מינוס 3-5%. הסוכן אמר לי לפרסם ביד2 כדי לקבל הנחה יותר גדולה על הרכב החדש.

תוך פחות מ 24 שעות מכרתי את הרכב - במחיר מחירון מלא. ובדיעבד אני יכול להגיד שגם אם הייתי מבקש אלפיים או שלוש אלף שקל מעל המחירון הייתי מקבל. מלא אנשים התקשרו, ביקשו לשריין את הרכב, להוריד מועדה , שלחו הודעות לבדוק אם נסגרה העסקה .

פורסם

בעיות בגיר DSG7.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
green

 

לדעתי העצה הכי טובה

לגבי רכישת רכב לא סחיר, היא להוסיף ולקנות רכב אחר כן סחיר, כי הרכב שלא סחר, הוא לא סתם "לא סחיר"

הגיוני בסך הכול, לשלם יותר כסף למען הסחירות ולעיתים להפסיד בטיחות, נוחות, ביצועים, צריכת דלק וכדומה.

יש לא מעט רכב שסתם לא זוכים להערכה ולא סחירים במיוחד בגלל סטיגמות עבר או בגלל היעדר היכרות של השוק איתם.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
את זה כבר אמרתי שידעתי קודם. השאלה היא אם עד כדי כך פער קיצוני של 15,000 שקל.

הסכנה היא שייתרחש תסריט הפוך : "המחירון הלאומי" יפריז במחירים למעלה ולמטה, ובכך ייקבע ואף יקצין תודעה שלא בהכרח היתה קיימת ללא המחירון.

אנשים יגידו - "המחירון מכסח, אז זה אומר שהרכב לא שווה / לא מבוקש".

 

המחירון של לוי יצחק לא שווה הרבה, מחירון של יד 2 יותר ריאלי, משלב קצת סטטיסטיקה.

אבל חברות הביטוח מסתכלות על לוי יצחק מה שלא משאיר ברירה לקונים/מוכרים.

 

שום דבר לא ישנה את המצב של הצרפתיות, גם לא ה3008, היום הוא רכב מרשים, עוד 3-4 שנים יתרגלו למראה הזה והוא יהיה עוד רכב על הכביש מה שלא יעזור לו לשמור על הערך.

פורסם (נערך)

לא מבין מה לא מובן ....

 

יש רכבים משעממים שנמכרים ב 130 אלף.. אין להם טורבו , אין להם מערכות מסובכות.. והנסיון של חוכמת ההמונים

אומרים שהם מתיישניים די טוב.. כלומר ישרדו גם 20 שנה בלי הוצאות מהותיות .

יש רכבים חדשניים , גיר מתוחכם, מערכות בטיחות מתוחכמות, מנועי טורבו דלי נפח אך עתירי מומנט וכוחות סוס..

ברכבים אלו חוכמת ההמונים חוזה שהרכבים האלה יגיעו לגיל 8 עם סיכוי סביר להשבתה עקב תקלה מהותית של כמה אלפי שקלים,

גם רכבים אלו נמכרים ב 130 אלף חדשים ולפעמים היד הראשונה צולחת את ה-3 שנים (אפילו 4) בלי שום תקלה מהותית.

 

הבעיה .. שהרכבים מהסוג הראשון, בלי מכלולים מסובכים .. גם בגיל 8 השוק עדיין חוזה להם עוד 10 שנים ויותר בלי בעיות מהותיות

לעומת הרכבים מהסוג השני.. שבגיל 8 כבר מתחילים לחשוב שכל קרקקוש מהטורבו או מהגיר יוביל להשבתה ומכירה לפירוק.

ולכן רק טיבעי שיהיה הפרש מהותי בין 2 סוגי הרכבים לאחר 8 שנים .. וזה יגרור הפרש פחות מהותי לאחר 4 שנים.

 

והיד הראשונה שקונה רכב חדש ב 130 אלף... שבמילא לא הולך לחוות שום תקלה משביתה ב 3 שנים.. מכיוון בדר"כ המערכות המהותיות עדיין באחריות,

צריך לבחור איפה לזרוק את ה 130 אלף שלו... על רכב משעמם בלי משהו מיוחד או על רכב עתיר מערכות בידיעה שאומנם שניהם עולים אותו דבר,

אבל הרכב השני יאבד עוד 300-500 ש"ח בחודש..

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

ההשוואה בדיון מדברת על שני רכבים מאותה קטגוריה - מנועי טורבו, מערכות בטיחות (לא בטוח עבור השנתונים הקודמים), אבזור וכדומה.

כך שלא ברור לי מה רלוונטי רכב אטמוספרי וסטנדרטי.

 

אגב, חוכמת ההמונים אומרת כנראה משהו אחר במדינות אירופה. מה זה אומר? מי חוכמת ההמונים הנכונה ולמה?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

יש אמת מאחורי הבדל המחירונים.

מחירון לא אמור להוות ניקוד לתכונות הרכב אלא לערך השוק שלו, ולפיג'ו יד שם רע יותר מאשר לפולקסווגן.

בנוסף, יד לך את לובינסקי שפורקים עכשיו חבילה ענקית דל 308 יוצאות ליסינג, מה שלא הולך לעזור לשוק יד 2 שלה.


×
×
  • תוכן חדש...