Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעד ונגד - הדלקת אורות ביום


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3835 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אושריקו, לא הזכרתי את זה אבל אורות מעבר הם בהספק שהוא בשמינית מזה שבו נגרמת חוסר נוחות לנהגים אחרים. מצד שני, תרומה לניראות יש וזו עובדה מוכחת במחקרים.

 

זה שמישהו כאן חושב שהוא רואה את התרומה ומישהו אחר חושב שהוא לא רואה אותה - לא מעלה ולא מוריד. אנחנו פשוט לא מודעים (בדעתנו הערה) למידת התרומה של הדלקת האורות ביום.

 

3 שקלים בחודש לא נקראים עלות.

 

למיטב ידיעתי, למי שנוסע הרבה מאוד בשעות היום, העלות עשויה להסתכם גם בפי עשרה ויותר מכך. לא שאני אומר שזה לא שווה את זה...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

במקרה שלך עם מנורות קסנון לבנות סיניות מדיל-אקסטרים אתה צודק, כל שניה שהן דולקות אורך החיים שלהם מתקצר במהירות.:lol:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

למיטב ידיעתי, למי שנוסע הרבה מאוד בשעות היום, העלות עשויה להסתכם גם בפי עשרה ויותר מכך.

 

פי עשרה מזה=30 ש"ח= 5 ליטר.

 

אני אשמח לראות את התחשיב שמראה איזה נסועה נוסע הרכב בכדי שהוא ישרוף ביממה עוד 5 ליטר נוספים רק בגלל הדלקת אורות כי זה נשמע לי מופרך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
או שפשוט אנשים ילמדו לתפעל את הרכב שלהם כמו שצריך, וידעו מתי האור דולק או כבוי.

לפי חוקי התעבורה אסור לנהוג ברכב שאתה לא בקיא בתפעולו (אמיתי, לא המצאתי את זה).

 

אז אתה מציע לשלול לי את הרישיון כי אני נוסע עם אורות דולקים כל הזמן ? אתה אמיתי ?

נוסע בפריוס 2008

פורסם (נערך)
אני אשמח לראות את התחשיב שמראה איזה נסועה נוסע הרכב בכדי שהוא ישרוף ביממה עוד 5 ליטר נוספים רק בגלל הדלקת אורות כי זה נשמע לי מופרך.

 

לחודש, לא ליממה.

 

באחד משרשורי הענק שאתה הזכרת נפתח דיון טכני שבו צוינו מספרים של צריכת דלק בסדר גודל של 2.1 סמ"ק דלק לקילומטר עבור שני אורות חזית של 55W. עם כל האורות הנלווים שלא נכנסו לחישוב מגיעים לכפול מכך: 4.2 סמ"ק.

 

למי שנוסע בשנה 10,000 אלף קילומטר רק ביום (ובהנחה העוד יותר קיצונית שבכל הזמן הזה תנאי התאורה טובים) תהיה כאן עלות נוספת של דלק בלבד בדמות 240 שקל ואולי עוד איזה עשרים-שלושים שקלים על קיצור אורך חיי הנורות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אה, לחודש. חשבתי ליממה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

גם לפני כניסת תוקפו של החוק, אני הייתי נוסע עם אורות דלוקים במשך היום ולא משנה אם עירוני או בינעירוני.

לטעמי, כל עוד מדובר בנורות המקוריות (למשל לא תוספת קסנון סיני או משהו כזה) זה לא מסנוור ולא מזיק, אז למה לא?.

 

ברכבי הקודם, רנו סניק II, הנורות היו נשרפות לי הרבה אחת ל-3 חודשים בערך וזה היה מבאס, אבל עדיף על כלום.

 

כיום רכבי מצוייד ב-DLR וכך זה גם גורם לי להיראות ביום וגם בחיסכון נורות.

 

מעבר לכך, אני חושב שצריך להתאים את החוק למצב הקיים, שבו כל רכב מגיע עם DLR.

המצב הבעייתי בנושא, שהרבה פעמים ה-DLR מפיץ אור חזק בשעות הערב (כאשר אין חיישן אורות) ואז הנהג נוסע ברכב ללא אורות מלאים וזה מסוכן וצריך להתאים משהו בהתאם, כמו חיישן אורות וכו'...

פרנקופיל מושבע!

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
אז אתה מציע לשלול לי את הרישיון כי אני נוסע עם אורות דולקים כל הזמן ? אתה אמיתי ?

חס וחלילה. אני טוען שצריך להעניש את אלה שלא מדליקים אורות בלילה כי הם חושבים שהDRL זה אותו דבר, התאורה בלוח השעונים מבלבלת אותם ובכלליות לא בז*ן שלהם לקרוא את ספר ההוראות לרכב ולתפעל אותו כמו שצריך.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
יש לי בעיה עם החוק שדורש הדלקת אורות. במקום להשאיר לנהג שיקול דעת תוך שהמדינה דואגת לשיפור ההדרכה, ההבנה ומקצועיות - הכניסו את הכל לטבלת אקסל.

 

התוצאה - נהג שנוסע ב- 31.3 ביום שמש עם אורות כבויים הוא עבריין, חברו שנוסע ללא אורות יום למחרת כשמערכת חורפית משתוללת - נוהג (לכאורה) כחוק.

 

זו תוצאה אבסורדית שהדעת לא יכולה לקבל אותה, לכן חובת הדלקת אורות בתנאי תאורה זה הפתרון הנכון, פתרון שצריך להיות מלווה בהדרכה והסברים.

המחוקק נכנס כאן לנעלי הנהג ושיקוליו, וזו לטעמי הבעיה הגדולה של החוק.

הבעיה שלי הפוכה. מבחינתי אני משתדל לנהוג כפי שלימד אותי המורה שלי בשיעור הנהיגה הראשון, בשנת 1976: לפני הנעת הרכב כיוון מושב ומראות ורכיסת חגורות בטיחות, הפעולה הראשונה אחרי ההתנעה - הדלקת האורות. בכל שעה מזג אויר.

יש לי שתי בעיות עם החוק הנ"ל: האחת היא שהוא תקף רק 5 חודשים בשנה, לא כל השנה. השניה היא הבעיה הכללית של החוק בישראל - אכיפה לא מספקת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הבעיה עם החוק זה המסר הסמוי שבו - אם בין 1.11 עד 31.3 צריך להדליק אורות, אז המסר הסמוי הוא שמ -1.4 עד 31.10 לא צריך להדליק.

 

איש לא מתמקד בהדלקת אורות בתנאי תאורה וראות לקויים.

פורסם

למיטב ידיעתי, קיים חיוב חוקי להדלקת אורות מעבר בכל מצב של ראות מוגבלת, בלי קשר לתקנה הנ"ל.

 

התקנה בדבר הדלקת אורות מיועדת בכוונה למצבים שבהם הראות אינה מוגבלת.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
או שפשוט אנשים ילמדו לתפעל את הרכב שלהם כמו שצריך, וידעו מתי האור דולק או כבוי.

לפי חוקי התעבורה אסור לנהוג ברכב שאתה לא בקיא בתפעולו (אמיתי, לא המצאתי את זה).

רכב פרטי - הגה, ידית הילוכים, מראות, ו2\3 דוושות, במה המכלולים הללו יכולים להיות שונים בין רכב לרכב? :(

פורסם
לדעתי האישית, דיון מיותר מ 3 סיבות:

 

1. זה החוק! מה הלאה? שרשור על חגורות בטיחות? בעד ונגד?

2. הנושא כבר מוצא ב 2 שירשורי ענק.

3. אין באמת טענות נגד, יש קשקושים מופרכים משוללי כל אחיזה במציאות.

 

לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר.

 

איפה בכלל נכנס פה השיקול הכלכלי?

כלומר גם אם נניח וזה עולה 100 שקלים לשנה- אז תוותר על צפייה אחת בסרט בקולנוע בשנה.

 

יש חוק שמגדיר מתי חובה להדליק אורות ביום ומתי הדבר נתון לשיקול דעתו של הנהג.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
רכב פרטי - הגה, ידית הילוכים, מראות, ו2\3 דוושות, במה המכלולים הללו יכולים להיות שונים בין רכב לרכב? :(

תתפלא. יש אנשים שקונים רכב בעשרות אלפי שקלים ולא יודעים לתפעל אותו ברמה נורמלית.

יש אנשים שלא יודעים מה המנורה הכחולה של אורות גבוהים בלוח מחוונים מסמלת. הם חושבים שצריך לנסוע ככה תמיד, כי זה מראה שהאורות דולקים.

אנשים שלא מרימים בלם יד בחניה כי לדעתם מצב P בגיר זה מספיק.

המון אנשים שוכחים להדליק אורות כי התאורה בלוח השעונים במצב אורות חניה מבלבלת אותם, כבר נאמר פה.

כמה שאלות היו בפורום על נסיעה בהילוך N בירידה בגיר אוטומט?

מה עם כל אלה שקונים רכב מיני ידני ונוסעים 30 קמ"ש בעליות בהילוך רביעי כי "סל"ד גבוה לא בריא למנוע"?

פעם היה פה מישהו ששאל למה האוטו לא סוחב לו במצב M בגיר הרובוטי בעליות, הוא חשב שזה מצב Mountain.

בקיצור, RTFM.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
רכב פרטי - הגה, ידית הילוכים, מראות, ו2\3 דוושות, במה המכלולים הללו יכולים להיות שונים בין רכב לרכב? :(

תקרא את השרשור. אנשים שנוסעים עם אורות DRL בלבד בלילה, ללא אורות מאחור זה מחזה נפוץ מדי במחוזותינו.

אנשים שנוסעים עם אור ערפל אחורי ללא זכר לערפל.

 

אנשים עם דוושת גז תקועה שלא חושבים לנתק הילוך. להמשיך?


×
×
  • תוכן חדש...