Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעד ונגד - הדלקת אורות ביום


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3836 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

נסעתי 4 שנים עם אותן נורות H4 שדלקו כל השנה. אין לי ספק שזה תורם לנראות. בקיץ ובחורף, מה זה משנה.

כמה כבר בלאי על המנוע ועל האלטנרטור זה יוצר? כדי למנוע בלאי מיותר למכלולי הרכב, מומלץ להשאיר אותו כבוי בחניה. עדיף על בוקים כדי שלא יהיה עומס על מערכת המתלים.

בעתיד הקרוב זה לא יהיה רלוונטי כי לכל המכוניות יש DRL שנדלקים אוטומטית ביום ומשפרים את הנראות לא פחות מאורות מעבר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

השאלה כמה כבר הדלקת נורות יפגעו באלטרנטור,בכמה אורך חיים של הנורות תתקצר ולא ברור לגבי הצריכת דלק,שאגב כניראה שולית,עובדה שבחורף צריכת דלק משתפרת כי לא נוסעים עם מזגן.

 

לדעתי הניראות אכן תהיה טובה יותר.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אורות דולקים כל השנה,

לגבי צריכת הדלק,יש מדבקה שמדביקים על הרכב המוסיפה עוד 5 כ"ס. ממליץ לכל אחד להתקין כזו.

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

פורסם

אני נוסע עם אורות דולקים כל הזמן, גם ביום, מהסיבה שלפני זה כשלא נהגתי כך, לפעמים הייתי שוכח להדליק גם בלילה !!!

נוסע בפריוס 2008

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

^תן לי לנחש, אתה לא יוצא מהבית בלי כובע מצחיה של המתנ"ס העירוני ואתה נוסע ברכב בעיקר בשביל להוציא את הנכדים מהגן.:lol:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני נותן לרכב להחליט (שם במצב אוטומטי), החיישן מוגדר לרגישות הגבוהה ביותר שיש והתוצאה מעולה מבחינתי.

גם ככה הDRL פועלים כל הזמן ובגלל שאצלי הם מסביב לפנס הם נותנים אותו אפקט נראות ביום, כך שאני חוסך לעצמי את ההתעסקות עם להדליק / לכבות את האור.

פורסם

עקרונית בלבד גיא צודק, אבל גם ייצור ביטים ושליחתם ברחבי הרשת צורכים אנרגיה ומזהמים. חברת גוגל משתמשת בחשמל בסדר גודל של מדינה בינונית, וזה לא כולל צגים.

 

לענייננו, אני חושב שDRL יסתום את הגולל על הדיון האנכרוניסטי הזה (מקווה שאין ויכוח על הדלקת אורות בתנאי ראות לקויים, והשאלה היא אם מומלץ להדליק גם בקיץ והאם ראוי לאכוף גם ביום בהיר בחורף, שאין כל כך הבדל מעשי בינהם).

פורסם

בעוד כשנתיים-שלוש מהיום זה כבר לא ממש יהיה רלוונטי, כשמרבית הרכבים בכביש כבר יהיו מצויידים ב DRL.

 

אבל לגופו של עניין, מדליק תמיד.

מעבר לפן הבטיחותי שאמור להיות ברור לכל נהג, הפגיעה המשמעותית בתאכלס היא באורך חיי הנורות (תצרוכת דלק? b*tch, please...) וגם זה ישמר במידה ומערכת החשמל ברכב תקינה ואתה טורח להדליק את האורות לאחר שהתנעת ולפני שדוממת.

פורסם (נערך)

יש לי בעיה עם החוק שדורש הדלקת אורות. במקום להשאיר לנהג שיקול דעת תוך שהמדינה דואגת לשיפור ההדרכה, ההבנה ומקצועיות - הכניסו את הכל לטבלת אקסל.

 

התוצאה - נהג שנוסע ב- 31.3 ביום שמש עם אורות כבויים הוא עבריין, חברו שנוסע ללא אורות יום למחרת כשמערכת חורפית משתוללת - נוהג (לכאורה) כחוק.

 

זו תוצאה אבסורדית שהדעת לא יכולה לקבל אותה, לכן חובת הדלקת אורות בתנאי תאורה זה הפתרון הנכון, פתרון שצריך להיות מלווה בהדרכה והסברים.

המחוקק נכנס כאן לנעלי הנהג ושיקוליו, וזו לטעמי הבעיה הגדולה של החוק.

עריכה אחרונה על ידי dorki
פורסם

דווקא הDRL מתחיל להוות בעיה.

אני נתקל ביותר ויותר מכוניות שהאורות האחוריים שלהם לא דולקים בלילה.

הרבה יותר קל לשכוח להדליק אורות בלילה כשיש DRL כי יש תאורה מקדימה שרואים אותה ויש תאורה בלוח השעונים. הבעיה שמאחור אין תאורה וזה מיצר מצבים מסוכנים.

פורסם

^^

נקודה חשובה amiger ; אם היצרניות ישכילו להטמיע ברכבים סנכרון לשעון האיזורי (יכול להתבצע בקלות ברגע שהסמרטפון מסונכרן לבלוטות') ולפי זה תסופק לנהג התראה קולית/ויזואלית בלוח המחוונים לכך שבשלב הזה של היום עליו להדליק את אורות המעבר, התופעה תתמזער למינימום ו/או תיעלם לחלוטין. יישום של היכולת הזו קיים לצורך העניין כבר זמן רב בווייז ושאר תוכנות הניווט, שיודעות אוטומאטית לעבור למצב תצוגה לילי החל משעה מסויימת.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

או שפשוט אנשים ילמדו לתפעל את הרכב שלהם כמו שצריך, וידעו מתי האור דולק או כבוי.

לפי חוקי התעבורה אסור לנהוג ברכב שאתה לא בקיא בתפעולו (אמיתי, לא המצאתי את זה).

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

פתרון יותר טוב שלא מצריך שיקול דעת של הנהג (חכם יותר או חכם פחות) זה לכפות אורות מעבר קבועים.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
הרבה יותר קל לשכוח להדליק אורות בלילה כשיש DRL כי יש תאורה מקדימה שרואים אותה ויש תאורה בלוח השעונים.

 

הקטע הזה החל הרבה לפני ה-DRL, עם התפתחות לוחות מחוונים אופטיטרון וכיו"ב שדולקים תמיד, ולא רק עם הדלקת אורות הרכב. מבחינה פסיכולוגית - דש דולק = אור דולק ולכן נהגים רבים נוסעים (בעיר לפחות) בלי אורות גם בלילה.

 

לגוף השרשור - עד שהחקיקה תתייחס ל-DRL הפתרון הקיים הוא כנראה סביר. נימוקי בלאי וצריכת דלק לא יכולים להחזיק מים בשל היותם זוטי דברים - הבלאי והעליה בצריכת הדלק מזעריים ביחס לתועלת, וכשלעצמם.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932


×
×
  • תוכן חדש...