Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעד ונגד - הדלקת אורות ביום


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3836 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אין באמת טענות נגד, יש קשקושים מופרכים משוללי כל אחיזה במציאות.

באמת הייתי שמח להמחק לרגע מהאקסל, ולקבל תגובה וסימוכין לטענה של מר גיא stio ש-"במכוניות רבות בהן פועל האור האחורי נתקשה להבחין בנורות הבלם האחוריות הנדלקות בעת בלימה על אף פנס הבלימה השלישי – וזה מסוכן כשלעצמו.".

 

חוץ מזה, הלכתי וקראתי את אחד מהשרשורים הארוכים שציינתם. כבר שם כתב ישה, ובצדק, שאין לשוטר או נהג דרך סבירה למדוד נראות, לכן, ובהתחשב בכך שלא כולנו מפעילים תחנה מטרואלוגית בבית, הגיוני יותר לתחום את התקופה בה מכריחים את כולנו לנסוע עם אורות, גם אם במצטבר יהיו כמה ימים בהם זה יהיה לא רלוונטי.

ובכלל, בהתחשב בזה שאנחנו לא חיים בצפון הרחוק, והימים הם די קצרים גם בקיץ, חבל שאין יותר אכיפה בנושא, עד שזה לא יהפוך למשהו אוטומטי לחלוטין. כמות הרכבים בלי אורות שאני רואה בשעות הערב היא די גדולה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

האמת, יש בזה משהו, וזו הסיבה שאורות יום ייעודיים (DRL) לרוב לא כוללים אורות אחוריים כלל. נמצא שהדלקת האורות האחוריים בתנאי תאורה טובה, מטשטשים מעט את ההבחנה באורות הבלימה.

 

עם זאת, כל המחקרים תמימי דעים שהחיסרון הזה זניח, ושהיתרון במניעת כל סוג אחר של התנגשות (כמובן למעט התנגשויות עצמיות) גובר על החסרון, ובפרט עם אור הבלם השלישי ו/או אורות בלימה מוגבהים.

 

מה שמצחיק אותי בטיעון הזה הוא שהוא עומד בסתירה לטענה הכללית של גיא, מאחר ולשיטתו הדלקת אורות ביום בהיר לא מעלה ולא מורידה את הניראות, ופתאום האורות האחוריים יכולים גם יכולים לפגוע בה...

 

רואה, כשרוצים אפשר להסכים...:wink:

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

פעם היה פה מישהו ששאל למה האוטו לא סוחב לו במצב M בגיר הרובוטי בעליות, הוא חשב שזה מצב Mountain.

 

:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

אני לא מאמין לך. אני רוצה הוכחות!

 

וברצינות רגע לגבי האורות. אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל אני מסכים עם חן ג. :oops::wink: הטיעונים של סטיו הם היום, כמו שהיו כל פעם, די מגוחכים. שמישהו יגיד פעם אחת ולתמיד בכמה זה פוגע בצריכת הדלק, לא פופוליסטית. נתוניזם.

עריכה אחרונה על ידי Spire

Ford Focus estate ; Subaru XV

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
חיפשתי במיוחד בשבילך. אני זוכר שהשרשור היה טיפה יותר ארוך ונדמה לי שמחקו כמה הודעות משעשעות כדי שהבחור לא יעלב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

לא יאומן כי יסופר, ואני לא מדבר על זה שספייר מסכים איתי. :roflmao::shock:

 

לחתימה!

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה מקרה קלאסי למשפט "זה לא מצחיק, זה עצוב".

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

המחוקק קבע כמה תנאי מינימום להדלקת אורות

 

הראשון הוא בלילה, השני שתנאי הראות לקויים, והשלישי בתקופה שמתחילה ב 1 לנובמבר עד 31 למרץ של השנה שלאחריה.

 

"זמן תאורה" - זמן הלילה וכן זמן אחר שבו הראות לקויה מחמת תנאי מזג האויר או מחמת סיבות אחרות;

 

"לילה" - פרק זמן שבין תום רבע שעה שלאחר שקיעת השמש לבין תחילת רבע שעה לפני זריחתה; המואדם תמיד סקרן אותי.

 

כשהתחילו עם המכוניות , רצו לפני המכונית אנשים / סוסים להזהיר את הולכי הרגל.

 

בכל תנאי מזג אויר רכב עם אורות נראה טוב יותר מאשר רכב ללא אורות.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
תתפלא. יש אנשים שקונים רכב בעשרות אלפי שקלים ולא יודעים לתפעל אותו ברמה נורמלית.

יש אנשים שלא יודעים מה המנורה הכחולה של אורות גבוהים בלוח מחוונים מסמלת. הם חושבים שצריך לנסוע ככה תמיד, כי זה מראה שהאורות דולקים.

אנשים שלא מרימים בלם יד בחניה כי לדעתם מצב P בגיר זה מספיק.

המון אנשים שוכחים להדליק אורות כי התאורה בלוח השעונים במצב אורות חניה מבלבלת אותם, כבר נאמר פה.

כמה שאלות היו בפורום על נסיעה בהילוך N בירידה בגיר אוטומט?

מה עם כל אלה שקונים רכב מיני ידני ונוסעים 30 קמ"ש בעליות בהילוך רביעי כי "סל"ד גבוה לא בריא למנוע"?

פעם היה פה מישהו ששאל למה האוטו לא סוחב לו במצב M בגיר הרובוטי בעליות, הוא חשב שזה מצב Mountain.

בקיצור, RTFM.

 

תקרא את השרשור. אנשים שנוסעים עם אורות DRL בלבד בלילה, ללא אורות מאחור זה מחזה נפוץ מדי במחוזותינו.

אנשים שנוסעים עם אור ערפל אחורי ללא זכר לערפל.

 

אנשים עם דוושת גז תקועה שלא חושבים לנתק הילוך. להמשיך?

אלו אנשים טיפשים לכשעצמם, בלי קשר לסוג הרכב, הם פשוט לא מבינים מהויות של כל אחד מהאובייקטים שציינתם, לא יודעים למה משמש אור ערפל, לא יודעים מהם אורות גבוהים, לא יודעים מה הם ההילוכים, ובסופו של דבר ברוב המקרים פוגעים רק בעצמם, כשזה נוגע לבטיחות הם פוגעים גם בסובבים אותם.

Eily, הזכרת לי שלפני שנתיים או שלוש בכביש שש איזו נהגת צלצלה למשטרה ואמרה שנתקעה בלי יכולת ללחוץ על הבלם, כל פעם ששאלו אותה אם היא ניסתה להעביר הילוך או אשכרה להפסיק ללחוץ על הגז היא שינתה נושא ונכנסה לפאניקה נוספת, בסופו של דבר כזכור ה'מפגע' נוטרל, אבל יכל להגמר לדעתי גם עם תפעול נכון של הרכב.

אני לפעמים בעבודה נתקל בכל מיני אנשים אימבסילים, מעופפים ולא מחוברים לסביבה, שאני ממש מצטער שיש בידם רשיון נהיגה והם מסתובבים בינינו על הכבישים.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4461760,00.html

פורסם

בכל תנאי מזג אויר רכב עם אורות נראה טוב יותר מאשר רכב ללא אורות.

 

האם לא זו היתה (להבנתך) כוונת המחוקק בתקנת הדלקת אורות ביום? כלומר, מטרת החוק אינה למנוע אי-הדלקת אורות במצבים גבוליים עקב ערטילאיות הגדרת "זמן תאורה" אלא לעודד הדלקת אורות בלי קשר לתנאי התאורה ובפרט במזג אוויר נאה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
אלו אנשים טיפשים לכשעצמם, בלי קשר לסוג הרכב, הם פשוט לא מבינים מהויות של כל אחד מהאובייקטים שציינתם, לא יודעים למה משמש אור ערפל, לא יודעים מהם אורות גבוהים, לא יודעים מה הם ההילוכים, ובסופו של דבר ברוב המקרים פוגעים רק בעצמם, כשזה נוגע לבטיחות הם פוגעים גם בסובבים אותם.

לא מדובר בטיפשים וזה לא שייך לאינטליגנציה. זה הכל בגלל תרבות הנהיגה והרכב הרדודה שיש במדינה.

לדעת לתפעל את הרכב במיומנות נכנס בהגדרה של להיות מחובר לסביבה.

נהג שלא יודע איך מכוונים את הכיסא כי לא היה לו כח לקרוא את ספר ההוראות, והוא נוהג בתנוחה עם שדה ראייה גרוע, הוא נהג גרוע.

נהג שלא יודע איך לכוון את בקרת השיוט, הוא מתעסק בכפתורים הרבה זמן תוך כדי נסיעה בלי להסתכל על הכביש, גם הוא נהג גרוע.

וזה ממשיך עם נהג שלא יודע להחליף גלגל או להשתמש בערכת תיקון פנצ'רים, נהג שלא יודע לבדוק שמן ומים, נהג שלא יודע איפה ממלאים נוזל לניקוי שמשות כשנגמר וכו'.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

^הייתי אומר ש70 אחוז מנהגי ישראל ואולי יותר, עונים לפחות על אחד מהתרחישים הנ"ל

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

וזה סוד שרוב הנהגים פה הם על הפנים?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

את התגובות של "גיבורי המקלדת" לא קראתי, אז ברשותכם לא אתייחס (אני מתנצל בפני שאר הקוראים שנאלצים לקרוא דיון לא מסודר לכאורה), מה גם שאני מאוד לחוץ בזמן.

 

אני חושב שהנושא הזה מוצה עד תומו, אך בכל זאת כתבתי את דעתי - ואחזור עליה: לעניות דעתי חוק האורות הוא אחד החוקים המטופשים ביותר שקיימים (ואין כמעט כאלה). אני מבין מאיפה זה בא, שהרי לא רוצים ליצור אי הבנות בנוסח מתי להדליק או לא בתנאי מז"א לקויים בחורף.

 

עם זאת, אין עוררין על כך שיש צורך להדליק את כל אורות הרכב בשעות היום בתנאי מזג אוויר בעייתיים - דהיינו עננות, גשם, ערפל, שלג וכ'.

מי שבוחר להתעלם מההשלכות של הדלקת הנורות במז"א נאה וקייצי בטענות שונות זו אך ורק בעיה שלו, הבלאי קיים בכל מקרה. אין שום מחקר מבוסס שבוצע בישראל ביולי-אוגוסט הקובע שהדלקת אורות ביום משפרת את בטיחות הנהגים - מה שיש אלו אך ורק דעות של אנשים (וזכותם - כסף שלהם) ו/או שטיפת מוח שעשו להם.

 

לעניין DRL - מדובר במערכת חשובה ועמה צריך לנסוע בשעות היום (להוציא מז"א בעייתי). בזמנו פניתי למשרד התחבורה שכתב לי שבקרוב הם יאמצו את התקנות ויבטלו את חוק האורות בחורף, אבל עברו כמה שנים מאז. יש להם זמן.

 

בשורה התחתונה שכל אחד יעשה ברכבו ובכספו מה שיראה לנכון.


×
×
  • תוכן חדש...