Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3984 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מזכיר לי ימי כיף, תענוג לעבוד עם עצים:razz:

 

עם מסור אנכי, מאוד קשה לחתוך ישר פיקס, הלהב מתחילה להתעוות.

יכול להיות שהקו עצמו יהיה ישר, אבל החתך עצמו יהיה בשיפוע.

 

תשקול מעבר למסור עם מרווח שיניים צפוף יותר ממה שמגיע במקור(אני מניח,כמה שהיה אצלי, שהוא הגיע עם שיניים גדולות ומרווחות)

בהום סנטר, להב של בוש , 80 ש''ח סגרה סיפור.

 

מסור שולחן הוא הדבר, וכן אפשר לבנות אחד כזה בבית.

צריך להיות ס-ו-פ-ר _ ז-ה-י-ר-י-ם !!!

 

בנוסף, יצא לי כמה פעמים לקנות זוויות "90 מעלות", כמובן שהן לא היו כאלו.

קניתי בהום סנטר(שוב?:oops:) משולש אדום מפלסטיק יצוק. 90 מעלות! איזשהו מותג שמתחיל בK

 

בניתי עם אבא שלי מסור שולחן, האמת שהוא עבר שיפצורים מאז הצילום האחרון.

IMG_3198.jpg

IMG_3197.jpg

IMG_3239.jpg

למכירה: AR.DRONE

 

גודש :roll:

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

 

תשקול מעבר למסור עם מרווח שיניים צפוף יותר ממה שמגיע במקור(אני מניח,כמה שהיה אצלי, שהוא הגיע עם שיניים גדולות ומרווחות)

בהום סנטר, להב של בוש , 80 ש''ח סגרה סיפור.

דווקא בהומו סנטר? חסר חנויות כלים אמיתיות?...

מסור שולחן הוא הדבר, וכן אפשר לבנות אחד כזה בבית.

צריך להיות ס-ו-פ-ר _ ז-ה-י-ר-י-ם !!!

זה נכון. אחרת, כדי להזמין 5 בירות בפאב רועש, תצטרך 2 ידיים, ויש כאלה שגם צריכים רגל אחת.

בנוסף, יצא לי כמה פעמים לקנות זוויות "90 מעלות", כמובן שהן לא היו כאלו.

יש זויות מדוייקות יותר, שנקראות זויות נגרים. הן מדוייקות, אבל יקרות משהו מפחיד.

קניתי בהום סנטר(שוב?:oops:) משולש אדום מפלסטיק יצוק. 90 מעלות! איזשהו מותג שמתחיל בK

קאפרו כפי הנראה. מותג ישראלי אגב. את המשולש שלי הזמנתי דווקא מטיוואן, דרך בנגגוד, אחד מאלומיניום. נראה שהזוית שלו טובה אבל הגימור שלו על הפנים. אני מרוצה ממנו דווקא.

בניתי עם אבא שלי מסור שולחן, האמת שהוא עבר שיפצורים מאז הצילום האחרון.

מההתחלה בניתם אותו עם תעלה, שזה דבר חכם. את שלי בניתי ללא, ועכשיו אני צריך לבנות אותו מחדש. קצת בעסה, אני לא אוהב לחזור אחורה, אבל לפעמים צריך.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני רחוק שנות אור מדברים כאלו, בנתיים רק צופה ומתעניין.

איפה אתם ממקמים את כל הציוד? אני גר בקומות ויש לי רק מרפסת, כנראה זה ישאר בגדר ה"צופה":cry:

 

ברווז

אתה לא יכול פשוט לחתוך מסילה במה שבנית כבר?

לגבי הJIGS אכן ראיתי שיש מלא רעיונות אבל האחד שלו עם הGEARS פשוט ואו!

את העץ אתם קונים? (אם כן איפה?) או שממחזרים דברים שנזרקו?

פורסם

 

תשקול מעבר למסור עם מרווח שיניים צפוף יותר ממה שמגיע במקור(אני מניח,כמה שהיה אצלי, שהוא הגיע עם שיניים גדולות ומרווחות)

בהום סנטר, להב של בוש , 80 ש''ח סגרה סיפור.

זה נכון, המסורים העגולים מגיעים מהיצרן עם להב של בערך 20 שיניים (נקרא 20T , למי שלא הבין T=Tooth :p )- את שלי קיבלתי עם להב 24 שיניים. המומלץ לחיתוך עם גימור טוב הוא להב עם 40 שיניים.ראיתי באיביי גם להבים עם 60 שיניים ו 80 שיניים.

 

מסור עגול זה באמת כלי לא נורמלי... כבר עבדתי איתו השבוע וקיצרתי כמה דלתות וגם משקופים, זה עולם אחר. ויתרתי לעת עתה על קניית ג'יגסו - פשוט אין לי צורך בזה כרגע בגלל המסור העגול... במקום ג'יגסו קניתי משחזת זווית 9" של בוש, שזה כלי הרבה יותר מסייע (אומנם זה לא כלי יום-יומי אצלי), אבל יש עבודות שאתה צריך כלי מספיק חזק בשביל לחתוך ברזל או כל דבר אחר, מה שיוריד באופן משמעותי את העומס על המשחזת הקטנה שלי וגם יקצר את זמני העבודה. למרבה הפלא זה דווקא כלי לא יקר אם קונים משהו ממוצע (יש אין סוף דגמים אבל דגם נחמד של בוש 2000W עולה בערך 650-700 שח כמדומני).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

איפה אתם ממקמים את כל הציוד? אני גר בקומות ויש לי רק מרפסת, כנראה זה ישאר בגדר ה"צופה":cry:

לאחרונה עברתי דירה, לדירת 3 חדרים. אחד מהם הוא חדר העבודה שלי, שם כל הציוד מונח בצורה היעילה ביותר שיכלתי למצוא (כי החדר קטן :?). לפני כן, הבלגאן היה בתוך ארון בחדר שינה, שולחן עבודה בסלון, ועמדת עבודה במרפסת. כשרוצים, מוצאים מקום.

ברווז

אתה לא יכול פשוט לחתוך מסילה במה שבנית כבר?

אם היה לי רוטר, אז כן. יכלתי. בערך. אבל אני וויתרתי מראש על הסיפור, מכמה סיבות:

1) שטח העבודה קטן מדיי ויש צורך להגדילו ממילא.

2) השולחן לא תוכנן למסילות שכאלו, כך שצריך לשנות את האופן בו הוא בנוי.

3) אם אני כבר ממילא מגדיל את השטח, אני רוצה לתכנן אותו כך שאוכל להשתמש בגדר רצינית ולא לאלתר משהו עם פלס מים ארוך ושני קלמרות, מה שמצריך התעסקות אין סופית לפני כל חיתוך כדי שיצא ישר.

לגבי הJIGS אכן ראיתי שיש מלא רעיונות אבל האחד שלו עם הGEARS פשוט ואו!

את העץ אתם קונים? (אם כן איפה?) או שממחזרים דברים שנזרקו?

אני לא קונה בינתיים, אלא רק ממחזר. כל הזמן יש בתים בשיפוצים וזורקים מלא רהיטים, טובים יותר או פחות. מעבר לזה, אני ממחזר גם משטחי העמסה.

כשאחליט לקנות, לא חסר נגריות שמוכרות לך פלטות שלמות, ואם צריך אז גם חתוכות למידה שניתן להכניס לרכב...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

הבטחתי חוות דעת על אודי כלי עבודה, אז הנה זה-

הגעתי למקום, מסודר ויפה, מוכרים נחמדים ואווירה טובה. ביקשתי את הדגם GKS 190 של בוש ולא היה. במקום זה הוצע לי דיוולט DWE560 ב-690 ש"ח, כאשר באתר זה מופיע ב-659 ש"ח (זה לא נעים לחזור הביתה ולראות שבאתר המחיר הוא זול יותר, אבל זה גם לא נורא). המוכר הפגין חוסר ידע בתחום וניסה לדחוף דברים שלא קשורים ולא הכי נכונים. לדוג'- כאשר התעקשתי על הבוש הוא הביא לי מקיטה ב-900 ש"ח וטען שבוש כבר לא איכותיים ומקיטה הרבה יותר טובים ולכן משלמים על זה יותר (שני המסורים אגב תוצרת הרפובליקה הסינית). נק' נוספת שקצת הפריעה לי היא העובדה שעל הכלים יש תג מחיר מוגזם (על המקיטה מדגם 5806B היה כתוב 1700 ש"ח) והם כמחווה של פילנטרופ עושים מחיר כסאח ומורידים את המחיר ל-900 ש"ח (שאגב באתר, המחיר הוא 849 ש"ח). אני לא טוען שזה לא חוקי או לא ישר- זה בסדר גמור לדחוף גם תג מחיר של מיליון שקל ולעשות לי הנחת סלבס של 999,000 שקל. אני פשוט מוצא בזה טעם לפגם. המסקנה שלי היא, שכדאי לוודא לפני כן שאכן המוצר קיים במלאי, ולעשות קצת שיעורי בית מה המחירים המופיעים באתר ולדרוש אותם, זה נכון אגב לכל חנות בתחום.

פורסם
הבטחתי חוות דעת על אודי כלי עבודה, אז הנה זה-

הגעתי למקום, מסודר ויפה, מוכרים נחמדים ואווירה טובה. ביקשתי את הדגם GKS 190 של בוש ולא היה. במקום זה הוצע לי דיוולט DWE560 ב-690 ש"ח, כאשר באתר זה מופיע ב-659 ש"ח (זה לא נעים לחזור הביתה ולראות שבאתר המחיר הוא זול יותר, אבל זה גם לא נורא).

זה בדיוק הדגם של המסור DEWALT שאני קניתי (אבל לא בחנות שאתה היית, אלא בחנות אחרת). 660 ש"ח, מסור מעולה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

נתקלתי בדבר הזה:

באנגלית השם hand planes, או Bench Plane.

מה השם בעברית?

האם הוא נותן תוצאת גימור טובה יותר מאשר שיוף (או זהה בכל אופן)??

 

 

מה מחירו בארץ?

עריכה אחרונה על ידי MaDxXx
פורסם

זהו מקצוע. משמש ליישור של עץ בעיקר, ע"י הסרת חומר. הייעוד שלו אינו שיוף, עם זאת הוא נותן גימור עדין וחלק יחסית לעץ. ישנם גדלים שונים וסוגים שונים למטרות שונות, כמו אחד ייעודי ליצירת תעלות בקצה החומר למשל.

המחיר שלו בארץ דומה מאד למחיר בחו"ל, בערך יד ושתי רגליים לאחר משכון כלייה. מתחיל סביב 400 ש"ח לסבירים שראיתי, אם כי יש גם פה ושם זבל סיני במחיר נוח (מתחת למאה ש"ח).

ישנו אחד שרציתי לקנות ועדיין לא יצא לי, הנה לינק.

מדובר על אחד קטנצ'יק, ולדעתי מתאים למתחילים על מנת ללמוד את השיטה, אופי השימוש והמטרות שהוא מותאם להם.

משם, אם תחליט שאתה חייב אחד כזה רק "אמיתי", אתה מוזמן לשחרר את הסכומים שהוא עולה בכיף, כך לפחות לדעתי האישית.

עם הזבל הסיני, עדיף לא להתעסק. הוא עובד, בערך, אבל הכל מרגיש זבאלה, הידית רוטטת למשל וההרכבה הכללית לא תואמת בכל חלקיה. בעסה לשימוש.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

האמת באמזון יש מה שנקרא Smoothing, כלומר מדובר על גימור חלק, בחלק מהסירטונים נאמר שעדיף על שיוף, אפילו.

האם יש סיכוי לקבל גימור טוב עם כלי כזה?

הכוונה למשל לקבל גימור ללא "קוצים" מקרשים של עץ הפורקו ממשטחים...

פורסם

כן, אתה תקבל גימור לא רע בעזרת הכלי הזה. אך שוב, זה לא הייעוד שלו, ואת הגימור תשיג ע"י הסרה של לא מעט חומר, דבר ששיוף עושה בצורה פחות "אלימה" (מוריד פחות חומר).

לגבי הפרקטיות שלו לגימור, ובכן- צריך ללמוד לעבוד עם הכלי הזה. צריך לתחזק אותו, להשחיז אותו, לטפל בו. לעומת נייר ליטוש, נגמר-זרקת ולקחת חדש.

לינק ל

ולינק

הכוללים מידע שימושי, כמו שימוש, תחזוקה ושימור, תוך כדי שיחזור של אחד ישן למצב עובד ותקין.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

DSCF9248.jpg

רק אניח את זה כאן ואברח...

יש כמה סוגים של מקצועות ידניות לשימושים שונים, מהורדת חומר בצורה גסה

וכלה בהחלקה הכי עדינה שיכולה להיות. באמצע יש גם מקצועות יעודיים שהוחלפו במאה ה-20 על ידי הראוטר/טרימר.

כרטיס הכניסה למועדון יקר - יש לי זבלים סיניים שלא תפקדו כמו שצריך מהיום הראשון, וחלקם פשוט התפרקו.

מה שעובד הם המקצועות היקרים, או אלה שהם בני 60-150 שנה.

 

בדיעבד, היום הייתי קונה פחות, הרבה יותר ביוקר ורק חדשים.

 

עבור אנשים נורמליים (בניגוד אליי) שמתשמשים בכלים חשמליים,

אין צורך במקצועות יעודיים, רק ב-block plane כי הוא פשוט כל כך שימושי,

ולמתקדמים - smoothing plane יקר ומתוחזק היטב שמשמש להשגת גימור חלק כמו טוסיק של ברווז בן יומו.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

פשוט WOW !

לפי כמה סרטונים לדוג:

 

ההמצלה למתחילים היא דווקא Low Angle שיכול להיות ורסטילי ולשמש לכל דבר כמעט, יש אמת בדבר?

אתה באמת עובד עם הכלים הללו?

פורסם

מקצוע ייעודי להחלקה? זה חדש לי. אצטרך ללמוד עליו כמה דברים. תודה!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...