Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4192 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מסכים עם Fkl0ster, אך לצערי האופי הופך לדבר נדיר גם במכוניות האירופאיות עם המגמה המתמשכת של ניתוק הנהג מהמכונה (הגה חשמלי וכד').

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
הפנדה עולה 60 אלף ש"ח ביציאה מדלת הסוכנות ולא אגורה יותר. הפיקנטו ספורט היא נסיון קוריאני אומלל לייצר אופי למכונית באמצעות קישוטים. מצטער, זה לא עובד.. דור, הפנדה נופלת בבטיחות ואבזור ממש מעט לעומת הקוריאניות. ההבדל בנוחות, צריכת הדלק, הכוח וכן - האופי - הוא ניכר.

 

אוי נו די כבר עם הפנדה שלך... ישבתי בסוכנות בפנדה החדשה והרגשתי כאילו אני משחק בצעצועים של האחיין שלי. פלסטיק חלול, עיצוב מצועצע, תנוחת ישיבה צפופה מאוד בגלל הקונסולה המרכזית. כוח? מדובר במנוע 1.2 אומלל שפיאט גוררים משנות ה-90 רק שעכשיו הוא סוחב רכב במשקל 1.1 טון במקום פונטו דור ראשון במשקל 800 ק"ג.

פורסם (נערך)

עוד פעם חזרת לסוכנות? :-o כנראה שאתה ממש אוהב לשונא אותה.. זה אומר עליך הרבה יותר מאשר על האוטו.

 

המנוע הזה עדיין עדיף על מה שיש לקוריאה לספק. מבחינתי שהאיטלקים ישימו שם גמד קטן שיעשה את העבודה, בשורה התחתונה אני משלם פחות כסף על דלק, מקבל מנוע עם אופי נעים הרבה יותר לשימוש עירוני וגם כמובן פעולה חלקה בגלל 4 הצלינדרים. באמת שאני לא פאנבוי של פיאט, אני פאנבוי של לעשות קנייה נבונה.. מצטער לבשר לך שהפנדה לא מתפרקת לחתיכות כמו שהיית רוצה בוודאי לגלות, על מנת להצדיק בדיעבד את הרכישה של הפיקנטו שלך.

 

אגב, העובדה שמנוע "אומלל" כהגדרתך עדיין לא הובס ע"י כל ה-R&D הקוריאני, היא דוגמא מצוינת של מה שכתבתי על ההתפתחות ההיסטורית השונה של אירופה אל מול המזרח הרחוק.

עריכה אחרונה על ידי Fkl0ster
:idea:
פורסם

כשסוזוקי אלטו ושברולט ספארק שעולות פחות מהפנדה, באות עם מערכת מקורית אין שום סיבה שהפנדה לא תגיע עם מערכת מקורית. במה היא שונה מכולן?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

מה הקשר מי המציא את תעשיית הרכב לרכבים עם אופי? לפנדה שלך יש יותר אופי מלוולוסטר שלי? מי קבע את זה? אתה?

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

למה אתה עדיין מתעקש להמשיך בויכוח? לא אומר שהיא שונה ומגיע לה יחס מיוחד. אני רק אומר שאתה כלקוח שרוצה לעשות "דווקא" ליבואן, עושה רק לעצמך "דווקא" אם תפסול את הרכב בגלל תוספת של 500 ש"ח. הוא ישרוד גם בלעדיך. יודע מה? הפיקנטו עולה יותר מ-60 אלף, נכון? הנה, יש לך כמה אלפי שקלים שיכסו לך רדיו מתקדם וישאירו לך עודף.

:idea:
פורסם
מה הקשר מי המציא את תעשיית הרכב לרכבים עם אופי? לפנדה שלך יש יותר אופי מלוולוסטר שלי? מי קבע את זה? אתה?

 

עולם התרבות שלנו לצד דימוייו, כבני המערב, עוצב ע"י אירופה. אנחנו אירופוצנטרים. במילים אחרות, המזרח צריך ליישר איתנו קו ולא להיפך. מה לעשות, זו ההיסטוריה של 500 השנה האחרונות..

:idea:
פורסם (נערך)
עוד פעם חזרת לסוכנות? :-o כנראה שאתה ממש אוהב לשונא אותה.. זה אומר עליך הרבה יותר מאשר על האוטו.

 

המנוע הזה עדיין עדיף על מה שיש לקוריאה לספק. מבחינתי שהאיטלקים ישימו שם גמד קטן שיעשה את העבודה, בשורה התחתונה אני משלם פחות כסף על דלק, מקבל מנוע עם אופי נעים הרבה יותר לשימוש עירוני וגם כמובן פעולה חלקה בגלל 4 הצלינדרים. באמת שאני לא פאנבוי של פיאט, אני פאנבוי של לעשות קנייה נבונה.. מצטער לבשר לך שהפנדה לא מתפרקת לחתיכות כמו שהיית רוצה בוודאי לגלות, על מנת להצדיק בדיעבד את הרכישה של הפיקנטו שלך.

 

אגב, העובדה שמנוע "אומלל" כהגדרתך עדיין לא הובס ע"י כל ה-R&D הקוריאני, היא דוגמא מצוינת של מה שכתבתי על ההתפתחות ההיסטורית השונה של אירופה אל מול המזרח הרחוק.

 

מחלקת R&D הקוריאנית עקפה את פיאט ב-Gangnam Style. תעשה השוואה בין תפוחים לתפוחים. מנוע 1.2 של פיקנטו מפיק 85 כ"ס ו-12.3 קג"מ מומנט ב-4,000 סל"ד בהשוואה למנוע 1.2 של פיאט שמפיק 69 כ"ס ו-10.4 קג"מ ב-3,000 סל"ד.

 

כשרציתי להחליף את הפיקנטו בדקתי את הפנדה החדשה. זה היה לפני שנתיים בערך. כדי לקבל את אותה רמת אבזור של הפיקנטו הייתה צריך להוסיף מעל 10 אלף ש"ח על מחיר הבסיס של פיקנטו חדשה. בפיקנטו קיבלתי 6 כריות אוויר. בפנדה הבסיסית רק 4. מערכת שמע מקורית בפיקנטו (איומה) - יש. בפנדה - רק בגרסה היקרה. 4 חלונות חשמל בפיקנטו הבסיסית. 2 חלונות חשמל גם בפנדה היקרה. מושב מתקפל בחלוקה יש בפיקנטו הבסיסית. בפנדה רק בגרסה היקרה. ועוד.

 

באמת רציתי לאהוב את הפנדה החדשה, אבל פנדה דור קודם היה רכב הרבה יותר מוצלח.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

ה-1.2 של קוריאה עתיר טכנולוגיה. לא פלא שהוא יעקוף את ה-1.2 של פיאט. תציב את הטווין אייר מול ה-1.2 של קוריאה והמנוע האיטלקי ילעס אותו. באותו מחיר שהקוריאנים נותנים לך 1 ליטר, האיטלקים נותנים לך 1.2 ליטר שלא רק חסכוני יותר וחזק יותר, אלא גם פעולתו נעימה יותר. לשימוש עירוני הוא פשוט מתאים כמו כפפה.

 

אם היית מתעקש עוד בסוכנות, היית יכול לקנות את הפנדה בהרבה פחות כסף. למעשה, באותו כסף כמו שקנית את הפיקנטו. הפנדה לא נופלת בהרבה מהפיקנטו בתוצאות הריסוק למרות העידר 2 כריות אוויר (4% בלבד כמדומני), 500 ש"ח היו מכסים לך רדיו שהיה מזיז רמקולים איכותיים הרבה יותר בפנדה גם בגרסא הזולה. מעבר ליתרונות שמנית ולא התייחסתי אליהם כי הם מוצדקים, אין לפיקנטו עוד יתרונות. מאידך, הפנדה יותר נוחה לנסיעה, מושביה נוחים בהרבה והיא מבודדת רעשים טוב יותר. צרף לזה את יחידת ההנעה האידאלית יותר, ותקבל רכב עדיף.

 

מצטער בשבילך, אבל נסה לעשות קניה טובה יותר בפעם הבאה.

:idea:
פורסם

אחד השרשורים היות הזויים שהיו כאן בתקופה שאני זוכר.

אחד קובע קביעות לא מבוססות, ורק חסר שיציין שהפח של היפניות דק, שהפח של הגרמניות הוא "פח-פח!", שאיטלקיות מחלידות, שצרפתיות נוחות, וישים מדבקה של JSP על הקורה האחורית. תיכף הוא יבדוק את הצמיגים עם שתי בעיטות עם 'השפיץ של הנעל' ויתן אבחנה אם זה צמיג טוב, או רק בינוני. הזוי.

על המשך אני אוותר אבל הוא לא פחות הזוי. אתם מקשקשים את עצמכם לדעת.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
ה-1.2 של קוריאה עתיר טכנולוגיה. לא פלא שהוא יעקוף את ה-1.2 של פיאט. תציב את הטווין אייר מול ה-1.2 של קוריאה והמנוע האיטלקי ילעס אותו. באותו מחיר שהקוריאנים נותנים לך 1 ליטר, האיטלקים נותנים לך 1.2 ליטר שלא רק חסכוני יותר וחזק יותר, אלא גם פעולתו נעימה יותר. לשימוש עירוני הוא פשוט מתאים כמו כפפה.

 

אם היית מתעקש עוד בסוכנות, היית יכול לקנות את הפנדה בהרבה פחות כסף. למעשה, באותו כסף כמו שקנית את הפיקנטו. הפנדה לא נופלת בהרבה מהפיקנטו בתוצאות הריסוק למרות העידר 2 כריות אוויר (4% בלבד כמדומני), 500 ש"ח היו מכסים לך רדיו שהיה מזיז רמקולים איכותיים הרבה יותר בפנדה גם בגרסא הזולה. מעבר ליתרונות שמנית ולא התייחסתי אליהם כי הם מוצדקים, אין לפיקנטו עוד יתרונות. מאידך, הפנדה יותר נוחה לנסיעה, מושביה נוחים בהרבה והיא מבודדת רעשים טוב יותר. צרף לזה את יחידת ההנעה האידאלית יותר, ותקבל רכב עדיף.

 

מצטער בשבילך, אבל נסה לעשות קניה טובה יותר בפעם הבאה.

 

טווין אייר פחות או יותר שווה כוח למנוע 1.2. עשיתי נסיעת מבחן על 500 טווין אייר ולא התלהבתי. הרעש ייחודי ומעניין, אבל בשורה התחתונה טווין אייר רועש, רועד ושותה דלק.

 

נוחה לנסיעה - לא הרגשתי הבדל בנסיעת מבחן. מושבים - כן, בפנדה מושבים יותר נוחים, אבל תמיכת צד פחות טובה. בידוד רעשים - לא שמעתי הבדל בנסיעת מבחן.

 

יחידת הנעה - תלוי באיפה נוהגים. מנוע 1.0 בפיקנטו חלש מאוד, אבל מעל 4,000 סל"ד יש לו "התפרצות" כוח מסוימת. מנוע 1.2 מרגיש אנמי בכל טווח הסל"ד. מצד שני מנוע 1.2 לא רועד בעמידה.

 

אל תצטער. פיקנטו שירתה אותי בנאמנות. נסעתי על הרכב כ-25,000 אלף בשנה. מכרתי אותה תוך שבוע במחיר מחירון לזוג הראשון שבא לראות.

פורסם

טווין אייר שווה בכוחו ל-1.4 על הנייר ובפועל מרגיש זריז הרבה יותר בגלל הטורבו. הטווין אייר כיום עבר ליטוש כך שהוא לא רועד ורועש כבעבר, ואת הדלק הוא שותה אם אתה לוחץ, ככל מנוע טורבו.

 

להזכיר לך מה כתבת לי בה"פ, בהשוואה לפיקנטו?

 

מושבים בפנדה רבה יותר נוחים, מתלים יותר טובים, מערכת Hill Holder עובדת כמו שצריך.

 

פתאם המושבים לא כאלה להיט ונוחות הנסיעה לא טובה יותר? מעניין, מאד מעניין.. להערכתי זה רק מצביע עד כמה אתה שטוף שכנוע עצמי קיצוני הנע ונד בין דעות באופן תכוף ולא עקבי. ההתנפלות הזו על הדברים שלי מצד כמה חברים כאן הרסה את הדיון הענייני בשרשור - אני רק מגיב לפרובוקציות שהטילו לפתחי.

:idea:

×
×
  • תוכן חדש...