Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4516 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מתפוצץ לי הראש כשאני נוסע על כביש מקורצף עם הצמיגים הסינים שלי,לא יאמן כמה רעש הם מפיקים.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

  • תגובות 129
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לצערי לאחורנה נכנס בי איזה מניאק עם צמיגים גמורים בכביש מאוד תלול אחרי שאיבד אחיזה, לאחר גשם. הקירצוף צריך להיות בכל מקום עם הרבה עיקולים/ שיפועים חדים.

אחרי התאונה קירצפו את הכביש הבעיתי.

 

 

או שצריך להנחיל תרבות מוטורית שחלק ממנה היא בדיקת תקינות רכב לפני החורף והחלפת צמיגים גמורים או צמיגים סיניים שנותנים את אותו האפקט לצמיגים חדשים.

 

 

אני לא נהג דו"ג, ברכב מרגיש לי פחות נוח לנהוג על כביש מקורצף. עד שקראתי את השרשור הזה הייתי בטוח שזה רק שלב ביניים לפני סלילה מחדש של הכביש ולא כביש מוגמר.

 

 

לפי הלינק השני שTOM22 קישר יש שלוש סוגי קרצוף: קרצוף רגיל, קרצוף עדין ומיקרו קרצוף. ההבדלים הם במרווח בין ה"שיניים" וגובהם (בעוד שבקרצוף רגיל גובה כל שן הוא 8 מ"מ, במיקרו קרצוף גובה כל שן הוא 3-4 מ"מ)

 

לפי הלינק קרצוף רגיל באמת לא יכול להחליף סלילת כביש מוגמר והוא רק שלב ביניים, אך מיקרו קרצוף מספיק מדויק בכדי להוות תחליף לכביש רגיל.

 

השאלה היא מה סללו בארץ, מהכרותי עם "מקצוענים" שונים בארץ יכול להיות שיש שם קרצוף סטנדרטי לא בטיחותי במסווה של קרצוף עוזר, אני הייתי בודק מה באמת עשו שם.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם
לצערי לאחורנה נכנס בי איזה מניאק עם צמיגים גמורים בכביש מאוד תלול אחרי שאיבד אחיזה, לאחר גשם. הקירצוף צריך להיות בכל מקום עם הרבה עיקולים/ שיפועים חדים.

אחרי התאונה קירצפו את הכביש הבעיתי.

ומה היה מצב הריבוד לפני הקרצuף? יתכן שהוא היה שחוק עד כדי כך שיחד עם הצמיגים השחוקים של הרכב הפוגע התקבל מקדם חיכוף נמוך במיוחד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לצערי לאחורנה נכנס בי איזה מניאק עם צמיגים גמורים בכביש מאוד תלול אחרי שאיבד אחיזה, לאחר גשם. הקירצוף צריך להיות בכל מקום עם הרבה עיקולים/ שיפועים חדים.

אחרי התאונה קירצפו את הכביש הבעיתי.

 

הכביש הוא לא הבעיה, הצמיגים כן. (קצת מזכיר לי את משל הריצפה העקומה)

אז בגלל אידיוט שנוסע עם צמיגים גמורים צריך לקרצף את הכביש כדי להרוס את הציגים למי שכן השקיע בכאלה?

 

כמובן שיותר זול לקרצף קצת את הכביש במקום להשקיע בתשתיות וסלילה איכותית, לתפארת מדינת ישראל.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם
איפה ברחובות יש כביש מקורצף?

אני יודע שברחוב דובנוב יש כי מתכוונים לסלול שם מחדש (אם לא סללו כבר)

ויש בירידה של טשרניחובסקי לכיוון הקניון.

בטשרניחובסקי לכיוון הקניון זה בכוונה ככה,הרבה מאוד נהגים מאבדים שליטה ונכנסים באי תנועה.

IMG_20131205_125233.jpg

פורסם

הכביש הוא לא הבעיה הבעיה היא נהגים שלא יודעים להתאים את המהירות שלהם לתנאי הדרך. כמה חורפים עברתי וירדתי עם הקטנוע בכביש הזה בנשר והכל בסדר כי נסעתי במהירות המתאימה שם לגשם! אתמול פעם ראשונה עברתי שם עם הקטנוע פשוט סיוט, קירצפו איזה ק"מ שלם של כביש, אי אפשר לנסוע ישר כי כל רגע החריצים זורקים אותי ימינה ושמאלה, עיריה של מטומטמים פשוט לא יאומן!:evil:

פורסם

אני שמח שזה מפריע לכולם כמו שזה מפריע לי, אבל אני רוצה גם לטפל בעניין הזה מול העירייה!

למזלי, כמו שאמרתי, נבחר לנו פה ראש עיר חדש ובאמת שהוא עושה רושם מעולה. הוא כבר שינה פה כמה דברים לטובת האזרח, וענה לנו מאוד מהר כאשר הייתה לנו בעיה עם הגינון ליד מקום העבודה שלי, לא רק ענה אלא גם טיפל במה שהיה צריך.

בקיצור, אני מאמין שהוא יהיה קשוב.

 

אני פשוט צריך סימוכין לכך שזה גרוע! חיפשתי כל כך הרבה ואני פשוט לא מוצא. איזה חוו"ד ממהנדס מהארץ או מחו"ל, סטטיסטיקות של כבישים מקורצפים ולא מקורצפים (מבחינת תאונות), משהו! אני חייב לבוא עם מסמכים שמחזקים את הטענה שלי. האם מישהו יכול לעזור בעניין?

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

אין שום דרך שכביש מקורצף יאחז יותר מכביש סלול. אמנם נכון לומר שהאחיזה בדרך נובעת מחספוס בפני האספלט, אך הכוונה היא לחספוס מיקרוני שמאפשר לסיבי הגומי בצמיג לחדור להינעץ בנקבוביות האספלט, ולא לחריצים של כמה מילימטרים כמו בכביש מקורצף.

 

חריצים כאלו רק מכבידים על עבודת הריסון של דפנות הצמיג ושל המתלים וכך גורעים מן האחיזה וכן פוגעים בניהוג, במיוחד בכל הקשור לרכב דו גלגלי בשל צורת הצמיג האופיינית לרכבים מסוג זה.

 

בזמן נסיעה על כביש מקורצף, נכון להגדיל את מקדמי הבטחון בהיבט מהירות הנסיעה, שמירת מרווחים ועדינות התפעול ורצוי מצד הרשויות שמשך הזמן שהכביש נותר במצבו המקורצף יהיה מינימלי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

כל התייחסות לנושא שאני מוצא, מדברת על אפשרות של שיפור רמת האחיזה באופן זמני, כתוצאה מהורדת שכבה עדינה, שינוי הטקסטורה של הכביש וגירוד של שאריות גומי מהרכבים הנוסעים. נשמע הגיוני אם מדובר על כביש שכבר חלק כמו מראה, בעיקר כביש תלול ומפותל.

 

בשורה התחתונה מדובר על ענין תקציבי. זה נותן מרווח נשימה לרשות...מה שעשוי במדינתנו הנאווה להימשך מעבר לזמן המומלץ.

פורסם

לגבי הורדת שכבה ושינוי הטקסטורה - אני מסביר שוב שכביש מגורד הוא בעל חריצים גדולים מדי שאינם משפרים את האחיזה. מה שאתה מדבר עליו הוא כביש בעל פני שטח נקבוביים כמקובל כיום בסלילת צירים בינעירוניים ראשיים. אולי במצב שבו פני השטח של הכביש חלקים ומשויפים מבליה, ייתכן שרמת האחיזה תגבר (באופן לא משמעותי) על כביש מקורצף אבל זה ממש לא מובטח.

 

לגבי שאריות גומי - כל עוד הכביש יבש, גומי של צמיגים מגביר את האחיזה ולא מקטין אותה! כמובן שפני הכביש צוברים גם שמנים, דלקים, אבק וכיוצא בכך, שמקטינים את האחיזה וגם כאן ייתכן וקרצוף הכביש עשוי להביא לשיפור באחיזה אבל תוך זמן קצר יצטברו גם עליו משקעים שייכלאו בין החריצים ויקטינו משמעותית את האחיזה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אני לא שולל את דבריך, רק מצטט פחות או יותר מה שקראתי מעיון ברשת. מה אתה מגדיר כחריצים גדולים מדי? האם בחנת את ההבדלים בין קרצוף גס לעדין ומיקרו?

אגב, אם זכור לי נכון הינך מדריך נהיגה מתקדמת, נכון? אפשר לשאול כיצד אתה מחזק את טענותייך מעבר לכך (רק שואל, לא מתנגח)?

 

הנה כמה מסמכים שעיינתי בהם:

 

1) http://www.keystonecutter.com/Product-Cards/MICRO-MILL-PUBLICATION.pdf

2) http://www.betterroads.com/roadscience-7/

3) http://docs.trb.org/prp/09-1857.pdf

4) http://conf.tac-atc.ca/english/resourcecentre/readingroom/conference/conf2004/docs/s7/hein.pdf

5) http://scholar.googleusercontent.com/scholar?q=cache:-QxvSLM4chMJ:scholar.google.com/+Micro-Milling+roads+advantages&hl=en&as_sdt=0,5&as_vis=1

6) http://maintenance.transportation.org/Documents/Micro-milling%20for%20Enhancing%20Smoothness,%20Work%20Flexibility%20and%20Pavement%20Quality.pdf

פורסם

ויש בירידה של טשרניחובסקי לכיוון הקניון.

בדיוק

אני מכיר את זה היטב - נוסע בפרויד על בסיס יום יומי. הבדיחה הגרועה היא שבשלy כתוב שהחירוץ נעשה לטובת שיפור האחיזה של כלי רכב ודו"ג.

השלט הזה מעצבן אותי כל פעם שאני רואה אותו!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
איפה ברחובות יש כביש מקורצף?

אני יודע שברחוב דובנוב יש כי מתכוונים לסלול שם מחדש (אם לא סללו כבר)

ויש בירידה של טשרניחובסקי לכיוון הקניון.

 

ברחוב טשרניחובסקי זה כבר כמה שנים ככה ללא סיבה ברורה. אולי שווה להציף את מוקד 106 לגבי העניין, אני לפעמים מציק להם מספר פעמים עד שהם מזיזים את עצמם.

some people need a high five

in the face

with a chair


×
×
  • תוכן חדש...