Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4517 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ממתי קרצוף כביש מתבצע ע"י קבלן אחד במכרז אחד וע"י קבלן אחר במרכז אחר?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • תגובות 129
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
לצערי לאחורנה נכנס בי איזה מניאק עם צמיגים גמורים בכביש מאוד תלול אחרי שאיבד אחיזה, לאחר גשם. הקירצוף צריך להיות בכל מקום עם הרבה עיקולים/ שיפועים חדים.

 

טעות חמורה, אל תטעה חבר, הקירצוף כבישים הינו תחליף זול ומסוכן לפתרון האמיתי- שימוש באספלט איכותי עשיר בגומי וזכוכית בקטעי כבישים בעייתיים.

 

הפתרון של קירצוף כבישים דומה לפתרון שניתן לבעיית התאונות בפורמולה 1 כתוצאה מהמהירות הגבוהה- אסרו על שימוש בצמיגי סליקס וחייבו שימוש בצמיגים מחורצים, מה שגרם לירידה משמעותית ביכולת האחיזה של המכוניות וכפועל יוצא אילץ את הנהגים להפחית מהירות.

אותו כנ"ל כביש מקורצף- הוא לא מגביר את רמת האחיזה, בדיוק להיפך, הוא מפחית את רמת האחיזה ויוצר תחושה לא נעימה בנהיגה באותו מקטע שגורמת לנהג להפחית מהירות.

שחיקה מוגברת של צמיגים ומכלולי מתלים היא גם הקינוח.

 

כאמור, הפתרון האמיתי- שימוש באספלט איכותי עשיר בגומי וזכוכית בקטעים בעייתיים.

השיטה הזאת מיושמת בהונג קונג שרבויה בכבישים מסוכנים עקב המבנה הטופוגרפי ה"הררי", לכן בכל עיקול שממוקם בקצה עיקול\כביש עם שיפוע חד\קטע שבו נהגים בולמים ויש סכנת החלקה וכדומה רואים אספלט שהוא שונה מיתר האספלט שבכביש, הוא שחור יותר וממש מנצנץ מהשימוש המוגבר בזכוכית והמגע שלו דומה פחות או יותר לנייר שיוף, אם תיסע שם מהר מדי אתה כמובן תשחק יותר את הצמיגים אבל כל עוד החריגה מהמהירות בגבול הסביר- הצמיגים אפילו לא יצקצקו עליו.

 

בדיוק כמו נייר זכוכית שעובדים איתו מספיק זמן והוא נשחק כך גם האספלט הזה ולכן הוא עובר חידוש מדי שנה מיד לפני תחילת העונה הרטובה.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
זאת שאלה רטורית.

איזה תשובה אתה מצפה לקבל?

 

אני מצפה שהכביש הזה יסלל מחדש בסוף שנת התקציב, כשהעירייה תשאר עם רזרבות שאותן היא צריכה להראות שהיא הוציאה כדי לקבל תקציב חדש. בנתיים מסתפקים בקרצוף הכביש.

ייתכן שהקרצוף הוא "זמני-קבוע", כי סלילת הכביש החדש מתעכבת מטעמים טכניים (מכרז קבלנים לא מוצלח, קבלן שזכה אינו יכול לבצע את העבודה, וכו' וכו').

 

כמו שכבר נכתב אינספור פעמים - הקרצוף הזה מטרתו להשאר קבוע, יש אפילו שלט שאומר את זה, שהכביש קורצף לשם מניעת החלקה (!!!).

לא הכביש קורצף לפני ריבוד מחדש, פשוט ככה זה וככה זה יישאר.

זה גם מה שאמרו לי בעירייה כששאלתי - זה הפתרון שלהם לתאונות בכביש הזה ובכבישים אחרים בנשר.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם (נערך)
כמו שכבר נכתב אינספור פעמים - הקרצוף הזה מטרתו להשאר קבוע, יש אפילו שלט שאומר את זה, שהכביש קורצף לשם מניעת החלקה (!!!).

לא הכביש קורצף לפני ריבוד מחדש, פשוט ככה זה וככה זה יישאר.

זה גם מה שאמרו לי בעירייה כששאלתי - זה הפתרון שלהם לתאונות בכביש הזה ובכבישים אחרים בנשר.

 

בגלל זה כתבתי "ייתכן".

 

ממתי קרצוף כביש מתבצע ע"י קבלן אחד במכרז אחד וע"י קבלן אחר במרכז אחר?

 

ברגע שבו הקבלן הקודם פושט את הרגל/אינו עומד בתנאי המכרז/הוא זכה במכרז לקרצוף אבל לא לריבוד מחדש/הוא זכה בכל המכרז אבל העירייה הפסיקה את ההתקשרות באמצע הפרוייקט אחרי הקרצוף/העירייה התכוונה מלכתחילה לחלק את הפרוייקט לשני שלבים של קרצוף, וריבוד מחדש רק בהמשך כשימצא התקציב/העירייה לא התכוונה לרבד מחדש את הכביש, אלא רק לקרצף אותו במטרה לרבד אותו מחדש רק בעתיד/העירייה עצמה לא עמדה בתנאי המכרז/לעירייה נגמר הכסף באמצע/התגלתה מגבלה הנדסית שמנעה ריבוד מחדש מיידי של הכביש/היו בחירות והמועצה החדשה ביטלה מכרזים ישנים/תחשוב אתה על הסבר. אני מאמין שאפשר למצוא עוד הרבה.

עריכה אחרונה על ידי GoRide
פורסם

עד היום לא נתקלתי אפילו לא במקרה אחד שבו יצא מרכז לקרצוף כביש ומכרז שני לסלילה מחדש.

אני גם לא משוכנע שמותר לעירייה להפסיק התקשרות לאחר הזכייה במכרז ולאחר תחילת העבודה.

גם לא אחרי בחירות, ובטח שאי אפשר לבטל פרויקטים שהמכרז כבר נסגר.

פשיטת רגל של קבלן זה אמנם מעכב כי צריך להוציא מכרז חדש, אבל לא גורם להפסדים כי בכל מקרה התשלום מתבצע לאחר סיום הפרוייקט ולא מראש.

 

לדעתי המקרה היחיד שבו יכול להיות שהמקום נשאר מקורצף זה כי כך התכוונו, לא התכוונו לסלול מחדש.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
עד היום לא נתקלתי אפילו לא במקרה אחד שבו יצא מרכז לקרצוף כביש ומכרז שני לסלילה מחדש.

תמיד יש פעם ראשונה.

אני גם לא משוכנע שמותר לעירייה להפסיק התקשרות לאחר הזכייה במכרז ולאחר תחילת העבודה.

זה שאסור לה, לא אומר שהיא לא יכולה לעשות את זה. בטח אם היא עצמה לא עומדת בתנאי המכרז שהיא יזמה.

גם לא אחרי בחירות, ובטח שאי אפשר לבטל פרויקטים שהמכרז כבר נסגר.

אפשר, בדרכים עקלקלות על גבול החוקיות, אבל תמיד אפשר.

פשיטת רגל של קבלן זה אמנם מעכב כי צריך להוציא מכרז חדש, אבל לא גורם להפסדים כי בכל מקרה התשלום מתבצע לאחר סיום הפרוייקט ולא מראש.

 

לדעתי המקרה היחיד שבו יכול להיות שהמקום נשאר מקורצף זה כי כך התכוונו, לא התכוונו לסלול מחדש.

 

יכול מאוד להיות שהתכוונו שכך זה ישאר.

אני עדיין בדעה שהחירוץ הוא פתרון זול ומהיר במקום סלילה מחדש, הקמת גדרות בטיחות, סימון טוב והקמת מערך תאורה ראוי.

הטיעון של "חירוץ=רעש ורעידות=מהירות נסיעה מופחתת=פחות סכנה להחלקה" נשמע לי הגיוני.

אני לא מקבל את הטיעון שאומר שכביש מקורצף מספק יותר אחיזה. זה נשמע לי סותר כל חוק פיזיקלי שאני מכיר.

גם הטיעון של פינוי מים לא נשמע סביר, בטח לא בשיפועים כאלה.

הטיעון שעלה פה בנוגע להעלאת התנגדות הצד בשל החירוץ נשמע לי לכל הפחות מסוכן, ואכזרי כלפי הצמיגים.

החירוץ הזה הוא מלכודת מוות לאופנועים.

 

בין אם זה זמני או קבוע, זה פתרון רע לדעתי.

פורסם

אני עדיין לא ראיתי שפרוייקט פוצל לכמה מכרזים ולא יצא לדרך בו זמנית.

 

לצורך העניין אני ראיתי לאחרונה פרוייקט יחסית גדול של סלילה מחדש של כביש 38 והפיכתו לדו מסלולי לכל אורכו עם מה שנראה כמו מעגלי תנועה, גם שם יש אמנם מרכזים נפרדים (אם כי אין חלוקה של מכרז לגירוד ומכרז לסלילה) אך עדיין כל המכרזים יוצאים לדרך בו זמנית.

 

אם אנחנו נכנסים לעניין של פעולות לא חוקיות או על גבול החוקיות בתחום האפור, אני מסיים את הדיון עכשיו.

גם רצח ניתן לבצע בתחום האפור על גבול החוקי.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

מה שמעצבן ספציפית במקרה של כביש פרויד, זה שהאספלט היה במצב מצויין לפני שגירדו אותו, הוא לא היה חלק או שחוק במיוחד.

אפשר לראות את המצב של האספלט כרגע בכיוון העלייה, אין שום בעיה איתו, וזה אותו המצב שהיה אמור להיות בירידה אם לא היו מגרדים.

אין ספק שרמת האחיזה כרגע גרועה בהרבה, בכל התנאים (יבש/רטוב/גשם ראשון) לעומת המצב הקודם.

 

נוסח השלט ששמו שם :

"כביש זה חורץ באופן קבוע לשם מניעת החלקה של מכוניות ואופנועים".

pic.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

יותר יפה שהם כותבים שהחירוץ נעשה לטובתם כשבפועל זה יותר קרוב לסיכול ממוקד שלהם.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

באמת שהייתי מת להיות זבוב על הקיר בחדר הישיבות בזמן שנערכה הישיבה שבה הוחלט על המהלך הזה.

מת לדעת את הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי זה, מעבר כמובן לשיקול הכלכלי שלהם.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

כבר ראינו איך מתנהלות הצבעות בכנסת על נושאים חשובים - למצביעים אין שמץ של מושג מהחיים שלהם. בעיריות? הייתי מנחש שיותר גרוע - אולי מתחיל במישהו שאומר "שמעו, יש לי חבר קבלן ו...".

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם

שלומי למה העלת את זה עכשיו.... סתם להרתיח לי את הדם?:|

הבן זונה, ויסלחו לי המנהלים, כי הוא חתיכת בן זונה רוצח, שהחליט שהדבר הזה בטיחותי יותר לאופנועים, אני אישית מתנדב לקשור אותו לאופנוע ולגרור אותו דרך כל הירידות המקורצפות שלו!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

כאחד שנוהג בכביש הנ"ל (טכניון - נשר) , האנשים שם דוהרים במהירות לא סבירה.

אני נתפסתי שם לפני יותר מ 5 שנים על 65.

אנשים דוהרים שם 80 קמ"ש ומעלה בכביש עירוני תלול.

אני מבין את הצעד שנקטה העיריה ומעדיף אותו על פסי האטה, או מלכודת מהירות.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

אז בוא נקרצף את הכביש ונחרבש את האחיזה שלו עוד יותר, כדי שהחוליגנים שנוסעים שם 80 קמ"ש ומעלה יאבדו שליטה ויתפוצצו על איזה אי תנועה.

פיתרון גאוני. למרות שנהג כזה שאוהב לנסוע מהר, המדינה צריכה לשמור עליו בחיים כמה שיותר, שימשיך להכניס לה כסף במצלמות מהירות. :lol:

 

הבעיה הכי גדולה בכביש הזה מבחינת נהגים היא שאנשים לא יודעים לשמור על הנתיב שלהם בעיקול - מה שמקשה על עקיפתם באופן בטוח.

זאת ועוד, שרובם זוחלים במהירות איטית להחריד בנתיב השמאלי, מדי פעם מזגזגים לימני ללא איתות ולא מאפשרים עקיפה חוקית.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.


×
×
  • תוכן חדש...