Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4517 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

רק מראה ששניכם ניזונים מהשערות.

 

אמרתי כבר, עזבו צריכת דלק, עזבו כוח מהמנוע אלו זניחים לעומת הבטיחות.

 

הסברה שצמיג רחב- יותר אחיזה זו ט-ע-ו-ת, זה נכון רק בחלק מהמקרים, לא בכולם, לא כשהכביש רטוב, לא בסיבובים קיצוניים.

 

ואם אתה רוצה הסבר פיזקלי פשוט, חשב את המשקל על הגלגל, חלק אותו בשטח המגע, זה הלחץ שנוצר בין בגלגל לכביש, וכן, הוא ג-ד-ל ככל שהשטח קטן יותר, יש נוסחה פשוטה של החלקת גלגל, כתלות במקדם החיכוך, תכניס את הנתונים ותראה מה קורה עם יותר שטח מגע.

 

ושוב אני יאמר לבל יוצאו מילותי מהקשרם, שטח מגע גדול לא תמיד אומר יותר אחיזה.

 

ואם אתה רוצה לנסות בעצמך, קח לוח פרספקס גדול עמוד עליו ונענע את עצמך, תראה כמה מהר הלוח מחליק לך בין הרגליים, עכשיו נסה את זה עם לוח קטן יותר, והפלא ופלא, הלוח לא יזוז.

עריכה אחרונה על ידי bengee

SCANSPEAK

  • תגובות 129
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

bengee , אז למה לא נחזור לצמיגים צרים כמו פעם?? מה רע ב145/75 ??

ובפורמולה אחת - אף אחד גם לא מבין , סתם דוחפים צמיגים ענקיים, ואפילו חלקים השם ישמור:-o.

חלק מהשיקולים שאני יכול לחשוב עליהם :

שיקולים הדורשים צמיגים רחבים :

  • אחיזת כביש
  • שיפור בלימה
  • שיפור האצה
  • מראה

 

שיקולים הדורשים צמיגים צרים:

  • שיפור אחיזת כביש בשלג
  • שיפור צריכת הדלק
  • רעש
  • עלויות
  • משקל קל יותר
  • שיפור המהירות הסופית

 

צריך איך שהוא לאזן בין הדרישות , לכן השיקולים ברכב משפחתי שונים מרכב ספורט ובהתאם לכך הצמיגים ברכב המשפחתי שונים מרכב ספורט .

פורסם

אז יפה, בוא נשווה פורמלה אחת, את המאמצים על הצמיג שם ובוא נשליך את הממצאים על מאזדה 3 בסיבובים והירידות של נשר, או של הגליל.

 

פורמלה אחת במאתים קמ"ש מפעילה לחץ עצום על הכביש (שם הספוילר הוא לא פוזה), ויוצא שמדובר במכונה שמבחינת הכביש שוקלת בערך פי 3 ממשקלה האמיתי, כך ששם הם יכולים להרשות לעצמת צמיג רחב.

 

בצדק שבדברי אני בטוח, כי למדתי את זה.

 

מהירות סופית- השינוי בקוטר הגלגל בין צמיגים מורשים לרוב מזערי, לא משהו שיעשה הבדל מוחשי לא למאזדה 3 הממוצעת ולא ל gti, אין קשר ישיר בין רוחב הצמיג למהירות הסופית.

 

שיפור האצה- בודדים הרכבים בארץ שהרחבת הצמיגים תניב שיפור כה משמעותי, ואם כבר אז בעיקר להנעה כפולה או אחורית.

 

לגבי האצה, האטה, ואחיזה, שוב ובפעם המאה זה תלוי במצב הכביש (יבש רטוב), במשקל הרכב וכו'.

 

לגבי מה שרשמת לגבי הסיבות, רשמת מראה, או במילים אחרות מקדם הפוזה, רבים וטובים הפכו כל אבן ונתנו כל אמלתה פיזיקלית אפשרית בשביל מקדם הפוזה, זה עדיין לא אומר שזה נכון.

SCANSPEAK

פורסם

שוב פעם מדינה או אחד השלטונות אחריו עושים משהו שפוגע בכלל הציבור, בלי למצות את הדין עם האשמים. מצב זה בלתי נסבל ולא יכול להתקיים במדינה מתוקנת, בנוסף קיימים אנשים כדוגמת bengee מקבל את זה בהבנה ועוד מנסה להצדיק.

מצב התשתיות בערים היא מחפירה והרצון לצמצם את ההוצעות על חשבון ההחזקה פשוט מרתיחה לי את הדם.

פורסם

משמחת לי את הלב העובדה שדמך רותח, כמו ישראלי ממוצע שעוד לפני שהנוירונים במוח הגיעו לצומת הבאה, הוא כבר ועצבני, ועוד ללא סיבה.

 

ביצוע החריצים בכביש היא פעולה הכרחית, את רוב הכבישים בארץ לא ניתן לסגור ולסלול מחדש (שכבות מצע, הידוק, צנרת, מצע, הידוק, סלילה, הידוק, ייבוש, צביעה), וזה הפתרון הכי פחות גרוע.

 

נכון זה לא נעים, בייחוד לדו"ג, אבל בוא רגע תפעיל את המוח שנייה לפני שרותח לך הדם (אוף, קשה) , מה תאמר אם תחליק שם משאית?

 

גדולים וטובים ממכם קיבלו את ההחלטות האלה.

 

לא טוב לכם, בטכניון יש מסלול שנקרא בינוי ערים, בהצלחה.

SCANSPEAK

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

לא לומדים את זה בבינוי ערים, יותר לכיוון הנדסה אזרחית. :wink:

 

אם הדבר הזה גורם נזק לצמיג והוא עלול להתפוצץ באמצע הנסיעה, אין לזה שום הצדקה בטיחותית. צריך ללמד את הנהגים לנהוג בהתאם לתנאי הדרך, אבל לא להפוך את תנאי הדרך לכאלה שלא ראויים לנהיגה.

מעניין מה יקרה לרוכב אופנוע שיחליק ויפול על הכביש המגורד (שיגרד לו את הצורה), או שבעצם זה לא מעניין כי התוצאה לא תהיה מראה מלבב.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

וזה עוד משהו שההדיוט הממוצע לא ידע להבדיל בינו.

כמו דינמיקה של רכב, שם מפוצץ, לא כ"כ קשור, ויש קורס שהוא בדיוק על זה.

 

ושמשאית מחליקה המראה עוד יותר לא מלבב, בלי קשר לכביש אבל נשר כבר ידעה אסונות בהקשר הזה, נראה לי שהספיק להם.

SCANSPEAK

פורסם
כולם בטח מכירים את השטות הזאת. עירייה מחליטה לקרצף קטע כביש מסוים ולהשאיר אותו ככה, בטענה שזה משפר את הבטיחות

אני טוען שזה גורע מהבטיחות.

 

1. איזו מומחיות רלוונטית יש לך, שאתה מוסמך לטעון טענות בעניין? [לחלופין אפשר גם להביא מידע ממומחים בנושא).

 

2. אני אשמח לראות היכן נטען כדבר הזה, שזה מוסיף לבטיחות?

 

אני רוצה לפנות ישירות אליו, אבל לא לפני שיהיו לי מסמכים להציג בפניו.

 

האם מישהו שמע או יודע על מקור מוסמך שיכול לתמוך בטענה שלי שקרצוף הכביש לא רק שלא משפר את הבטיחות, אלא גורע ממנה, והרבה? אשמח לקבל קישורים למסמכים ואנשים שכאלה, שכן זה יעזור לי מאוד לתקוף את הנושא הזה.

 

תודה לכולם ושבת שלום.

 

ok, אז אתה לא יודע ואפילו לא טוען.

אתה... תוהה.

 

זה טוב לשאול.

זה הרבה פחות טוב לענות קודם.

 

[נ.ב. אין לי מושג ודעה בעניין]

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לא לומדים את זה בבינוי ערים, יותר לכיוון הנדסה אזרחית. :wink:

 

אם הדבר הזה גורם נזק לצמיג והוא עלול להתפוצץ באמצע הנסיעה, אין לזה שום הצדקה בטיחותית. צריך ללמד את הנהגים לנהוג בהתאם לתנאי הדרך, אבל לא להפוך את תנאי הדרך לכאלה שלא ראויים לנהיגה.

מעניין מה יקרה לרוכב אופנוע שיחליק ויפול על הכביש המגורד (שיגרד לו את הצורה), או שבעצם זה לא מעניין כי התוצאה לא תהיה מראה מלבב.

 

עוד דבר קטן, אם הצמיג שלך התפוצץ בגלל עיקול מגורד, כנראה שזמנו עבר, מזמן.

SCANSPEAK

פורסם

BENGEE אשמח אם תספר לנו איזו הכשרה בדיוק יש לך, כי אני ממש לא מסכים איתך.

והטיעון שלך ש'גדולים וחכמים' החליטו על זה.. נו באמת, במדינה שלנו אתה באמת חושב שזה משהו שאפשר לסמוך עליו ?

הרי כאן עושים הכל כדי לחסוך בכסף/מאמץ, הכל חלטורה וקומבינות.

כמו כן התעלמת מהעובדה שאני באופן אישי ביררתי את העניין מול המהנדס הרלוונטי והוא הודה שהאחיזה נפגמת, אבל המטרה היא הורדת מהירות

הנסיעה הממוצעת, ולא הגברת האחיזה.

דבר נוסף - אני נוסע בכביש פרויד ב-12 שנים האחרונות כמעט כל יום, ואני מאד מודע למגבלות אחיזה. באופן חד משמעי אמפירית, אני יכול להגיד

לך שהאחיזה נפגמה משמעותית אחרי הקרצוף, אין בכלל ספק בזה, גם ביבש וגם ברטוב.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
עוד דבר קטן, אם הצמיג שלך התפוצץ בגלל עיקול מגורד, כנראה שזמנו עבר, מזמן.

בכל זאת, אני אעדיף את האופציה שמשאירה פחות סיכוי לתאונה קטלנית לאחד שנוסע עם צמיגים גמורים, ולאלה שנוסעים לידו. לא חסרים כאלה במדינה שלנו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

BENGEE מראה של משאית באמת לא מראה מללבב למי שרואה אותה מתקרבת אליו, ומאחר שאתה די נעולה על זה החלטתי לבדוק "אולי זה באמת ככה?"

בעזרת ידידנו גוגל רשמתי "החלקת משאית נשר" וקיבלתי כמה כתבות

http://megafon-news.co.il/asys/archives/139502

http://news.walla.co.il/?w=/90/2632491

אני מאמין שיש עוד אבל, בעיות הבלמים של אותן משאיות היא עניין מכני שכמו שידוע חבל לתקן או לתחזק משהו שעובד, והדבר שיותר קשור לנושא שלנו שהקרצוף לא היה עוזר בשיט, הבלאי על המכוניות עולה והתחזוקה שלהם גם ככה על הפנים. בינתיים אזרחים שומרי חוק נאלצים לסבול ולשם.

פורסם (נערך)

אין חד משמעי, אמפירי, ושאר תיאורים, הם לא קבילים, יש שיטות למדידה של הדברים האלו.

 

לגבי מחלקות הנדסה העירוניות, לא אמרתי שאין שם כשלים, המצב היום כ"כ שונה מבעבר וכל פיפס קטן נבדק ומובא לאישור, עובר בדיקות וכו', על כשלי עבר אנשים שילמו, ביג טיים, ועל זה כיום יש רתיעה מלהכנס לפינות לא בטיחותיות מבחינת העיריות, סיבוב שמועד לפורענות( או שעבר כמה תאונות) יטופל - בכלים הקיימים/אפשריים/רלוונטים גם למורת רצון הציבור

, ולא, יבוא מישהו לתת את הדין, ככה זה עובד היום.

 

לגבי ההכשרה שלי, לא רוצה להתפס באופן שגוי, ולא להתהדר בנוצות.

 

לגבי המשאית, ידוע שזה היה כשל בבלמים לא צריך אץ גת גוגל, העיריה עושה מה שהיא יכולה בשביל להמנע מתאונות וזו פעולה לגיטימית לגמרי, מה שאפר לעשות עושים, מה שאי אפשר, אי אפשר

עריכה אחרונה על ידי bengee

SCANSPEAK

פורסם (נערך)

אוקיי, לשיטתך - אם יש שיטות למדידה, אשמח לראות תוצאות של ניסוי או מחקר כלשהו שנעשה בנושא.

ואם זה כזה מובהק ותרופת פלא - איך זה שרק אנחנו הגאונים שחשבו על זה בעולם ?

 

 

(ופיניתי את האינבוקס שלי)

עריכה אחרונה על ידי misterb

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

יש בדיקות, ולא אנחנו לא הראשונים שגילו את זה

זה נושא מאד רחב, וגמיש מאד עקב ריבוי משתנים

 

מהירות, לחץ ניפוח, גודל פיזי, משקל, חיכוך (שזה מושג אמפירי לגמרי), הנעה, תאוצה, תאוטה, כוחות צידיים, סוג החומר (כביש וצמיג), צורת החריצים ועוד, וכל אחד מהם יכול לשנות את התוצאה לגמריי.

 

אני יודע מה זה לעשות בדיקה לביצועי צמיגים בצורה אקדמית, בקיצור יש פה הרבה יותר מזה שזה לא נעים לנסיעה.

 

אם בכל חברות הרכב בחרו לשים רוחב ממוצע לצמיג בין 175-215 מ"מ, אז זה מה שצריך, כמובן שהבטיחות במקום הראשון בסדר העדיפויות ולכן נדירים ומיוחדים הרכבים בעלי צמיגים רחבים יותר (באופן קיצוני כמובן, 225 למשל זה עדיין סטנדרט).

 

לא צריכת דלק, ולא התמודודות של המנוע, אם היה כ"כ יותר בטיחותי היית רואה צמיגים במידות 325 נפוצים מאד, לא כך הדבר.

 

מעצבנת אותי הגישה המוטעת שככל שיש יותר שטח מגע האחיזה יותר טובה, זה לא תמיד נכון, אבל זה התקבע כחוק ברזל משום מה.

 

יש פה מאמר של מישלין, יש שם כמה הסברים מעניינים, לא כדאי להתפס לשורה ספציפית ולעשות ממנה תורה שלמה, התמונה משתנה לגמרי מניסוי לניסוי, אין פה חד משמעי.

 

https://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=xF_3UqbpJOWW0QXQv4G4Dg&url=http://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/49006/ptv6i1p11.pdf%3Bjsessionid%3D116FA611E5B46BBFF348B36E4D2E1A94%3Fsequence%3D2&cd=8&ved=0CEYQFjAH&usg=AFQjCNFG0p1POyhdNXd-nY6kEjgRLdMUkg&sig2=9K14pxT1I2QfhIyk1JLPhg

SCANSPEAK


×
×
  • תוכן חדש...