Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4517 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 129
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

ככל שיש יותר חיכוך בין משטחים שאינם חלקים החיכוך עולה בהכרח (שיש יותר חיכוך החיכוך עולה, דהה, לפי מה קבעת שיש יותר חיכוך), משיקול פיזיקלי פשוט- יש יותר "נורמלים" שונים המוחזרים מהכביש לצמיג (יותר נורמאלים גם אומר שכל אחד מהם קטן יותר עקב פירוס אותו העומס על פני "יותר" נורמאלים, כאמור).

במשטח יבש זה תמיד נכון (אמרתי את זה). במשטח רטוב האפשרות היחידה לבדוק מה עדיף (אספלט מודרני איכותי וטרי מול כביש מקורצף) היא ניסוי

(גם את זה אמרתי- וזו בדיוק הנק' שלי, "החוק" שלפיו ככל ששטח המגע של הצמיג עם הכביש גדול יותר כך תהיה יותר אחיזה- איננו חד משמעי, בוודאי שלא בתנאי רטיבות.).

 

 

זאת בהנחה שלא לוקחים בחשבון שזה מסכן תמידית דו"ג, מפריע לאלפי נהגים מידיי יום וגורם נזק לצמיגים. וכנראה יש שם הרבה פחות תאונות משאתה חושב.

 

אני ראיתי 2 בשידור חי, אחת בדיוק שם בנשר, ואחת לא רחוק (שלפתי בחור מרכב הפוך, שנסע לפני ולא מהר).

נזק לצמיגים- במידה ומדובר בחיי אדם, זה נזק שולי. (ובוא לא ניכנס לכמה תאונות קטלניות היו בגלל צמיג תקול לעומת החלקה)

 

מה שמאוד מצער אותי הוא שגם בתוך הטכניון יש כיכר בשיפוע שהחלק שיורד בה מקורצף.

 

הכיכר הזו באמת מאד בעייתית, אבל שים לב, הקרצוף שם נעשה לפני כמה שנים טובות והוא ישן ושחוק מאד (תן עליו מבט הוא רחוק מלהיות חד), גם לפני ואחרי הכיכר הכביש גרוע. (ובאופן כללי) הנק הזו מאד בעייתית כיוון שהיא מערבת גם סיבוב וגם שיפוע "צד" כשאתה מגיע מאזרחית, שם הקרצוף מאד ישן- זה באמת מפגע, ללא ספק.

עריכה אחרונה על ידי bengee

SCANSPEAK

פורסם
בתור סטודנט להנדסת תחבורה בטכניון יש לי גישה חלקית לחומר ואולי למרצים - שהם דוקטורים וכו', אם תגידו לי מה צריך ממי, אנסה לחפור - אבל עוד שבועיים (תקופת מבחנים וזה :))

 

מה שמאוד מצער אותי הוא שגם בתוך הטכניון יש כיכר בשיפוע שהחלק שיורד בה מקורצף.

 

אני מניח שזה בגלל שבטכניון מנסים כל מני שיטות להאטת התנועה לפני שמיישמים אותן בכבישים, כמו הבאמפים הזעירים בירידה ליד מעונות עזה.

בנוסף, ייתכן שבכיכר מדובר במיקרו מילינג- אני לא חושב שזה מרגיש גרוע כמו קרצוף רגיל.

"ai motoare capul doare"

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

השטח המקורצף בכיכר בטכניון הוא מאד קצר ועוברים אותו בשניה. למכונית זה בקושי מורגש, לא יודע איך באופנוע.

מה שמעצבן בטכניון זה פסי ההאטה שמרגישים כאילו עולים ויורדים ממדרכה, אבל זה כבר עניין אחר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

בטכניון הכיכר שליד המכינה מקורצפת גם וגם הפניה ימינה לכיוון שער נשר.

מה שממש לא ברור לי, זה הקירצוף ביציאה משער נשר. יש קרצוף באורך של כמטר וחצי ואז פס האטה ואז הדוקרנים.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

לא קראתי את כל השרשור.

האם ניסית לפנות לנתיבי ישראל ?

http://www.iroads.co.il/he/content/%D7%94%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%9C%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8

 

תבקש מהם חומר אולי הם ידעו לתת לך סימוכין לכך שקרצוף משפר אחיזה :cry:.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

אני לא מבין למה מסתבכים כל כך. שטח אחיזה, מהנדסים וכדומה. לא מדובר כאן על החתול של שרדינגר, מדובר כאן על סוגיה פשוטה מאוד להבנה.

 

צמיג עשוי מגומי, יש? הגומי עשוי מסיבים, מובן?

הצמיג מורכב על רכב, נכון? לרכב יש משקל כלשהו, לא?

הכביש עשוי מאספלט, כן? האספלט נקבובי, קפיש?

 

התוצאה של שלושת הנתונים הללו היא שמשקל הרכב לוחץ את הצמיג לתוך האספלט, וסיבי הגומי חודרים לתוך הנקבוביות באספלט ונתפסים בתוכם. הצמיג מתגלגל ומאפשר תנועה כיון שהוא נועץ בכל פעם סיבים נוספים באספלט. אם האספלט יהיה מאוד חלק ושחוק, אז הנקבוביות יהיו קטנות ומועטות יחסית ואחיזת הצמיג תהיה קטנה, וכולנו מכירים כבישים כאלו ש"מבריקים". לעומת זאת, אם האספלט יהיה נקבובי יחסית (אותו אספלט "שקט" שדובר עליו כאן) האחיזה תהיה גבוהה. לאספלט כזה יש גם יכולת לנקז מים לשכבה שהיא מתחת לפני השטח של הכביש ומשם לנקז אותם לצדדים, והוא סופג גם רעש בצורה דומה, ולכן הוא "שקט".

 

כביש מקורצף הוא סיפור שונה, כי החריצים שבו הרבה יותר גדולים. לנסות להסביר שחריצים אלו מגבירים את האחיזה זה כמו להגיד שבור בכביש מגדיל את האחיזה. הסיבים בגומי הם מאוד קטנים (מיקרוניים) ואני מניח שאף מכם לא ראה אותם מתישהו, אלא אם כן הוא התבונן בצמיג שלו דרך זכוכית מגדלת מסיבה אזוטרית כלשהי. לכן, הוא צריך חריץ בגודל דומה כדי שיוכל להינעץ לתוכו. אבל אם תנסו לדחוס אותו לחריץ של שני מילימטרים - זה לא יילך. שטח המגע לא יגדל - הוא יקטן.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אני ראיתי 2 בשידור חי, אחת בדיוק שם בנשר, ואחת לא רחוק (שלפתי בחור מרכב הפוך, שנסע לפני ולא מהר).

נזק לצמיגים- במידה ומדובר בחיי אדם, זה נזק שולי. (ובוא לא ניכנס לכמה תאונות קטלניות היו בגלל צמיג תקול לעומת החלקה)

 

במשפט הראשון התכוונתי לכתוב שככל ששטח החיכוך גדול יותר גם כוח החיכוך גדל, מחילה.

 

אז הנקודה שלך לא מדויקת. זה לא חדש שצמיג רחב מגדיל אחיזה עם הכביש בטח ובטח שמדובר בתנאי רטיבות. כל עוד יש ניקוז תקין של מים, הכללים הם אותם כללים גם ביבש וגם ברטוב.

החריג היחיד שאפשר לדבר עליו כאן זה צמיג או אספלט לא תקינים, ואז החיכוך הוא בין הצמיג למים, ולא לכביש.

 

בכל מקרה כל זה יפה בתיאוריה (ופה אנחנו מסכימים). בפועל יכול להיות אספלט כ"כ בלוי וישן שכבר עדיף מקורצף. וכמו שאמרת, זה עדיין הרע במיעוטו.


×
×
  • תוכן חדש...