Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4517 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
איפה ברחובות יש כביש מקורצף?

אני יודע שברחוב דובנוב יש כי מתכוונים לסלול שם מחדש (אם לא סללו כבר)

ויש בירידה של טשרניחובסקי לכיוון הקניון.

תומר יכול להיות שאני ממציא וזה לא באמת קרה, אבל נדמה לי שחפרתי לעירייה דרך הפייסבוק בעניין והם זרקו איזה משהו על זה שזה לא סלול בכוונה לטובת הבטיחות.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

  • תגובות 129
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
תומר יכול להיות שאני ממציא וזה לא באמת קרה, אבל נדמה לי שחפרתי לעירייה דרך הפייסבוק בעניין והם זרקו איזה משהו על זה שזה לא סלול בכוונה לטובת הבטיחות.

 

יש הבדל בין הפייסבוק לבין מוקד 106. במוקד 106 יש לך מספר פניה עם תיעוד לעתיד. ואם הם יתנו לך תשובה מטומטמת שכזאת, יהיה לך עם מה ללכת הלאה כהוכחה רשומה ומתועדת.

 

ללכת הלאה זה אומר לפנות למשל לכתבי רכב וכ"ו שיכולים לעורר קצת יותר מהומה מאיזה תושב "משועמם" כמוך. אחרי הכל, מדובר במחדל בטיחותי שמתורץ כהגברת הבטיחות.

 

ואסף, עם 106 ראלי, הכביש הזה די מהנה כשמכירים אותו :)

 

נזכרתי במשהו קטן

לפני כמה שנים היה איזה בור שלא תוקן למרות שהודעתי על כך מספר פעמים, בסוף התקשרתי למוקד ואמרתי שנפלתי עם הרכב לתור הבור והתעקם לי הגלגל ואני רוצה לדעת מי מפצה אותי אחרי שמספר פעמים הודעתי להם והם לא תיקנו.

קיבלתי כתובת לשלוח להם חשבוניות של התיקון, ויום אחרי זה הבור תוקן.

חשבוניות לא שלחתי כמובן, אבל המטרה הושגה. כנראה שצריך להציג להם כמה תאונות ולחייב אותם בתשלום.

 

לגבי הסימוכין, אפשר לבדוק איזה גוף (נגיד אור ירוק) מבין שכביש מקורצף זה מחדל, ולבקש מהם עזרה בחומר (ממקור מוסמך) לעבודה שאתה מכין לאוניברסיטה בדיוק בעניין הזה. הם לא חייבים לדעת את כל האמת.

עריכה אחרונה על ידי ToMeR

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

עוד לא נתקלתי בקטע כביש (קצר או ארוך) שקרצפו לחלוטין והשאירו ככה מקורצף לאורך זמן,תמיד סללו יום למחרת\מקסימום יומיים-שלושה.

 

מה שכן פעם חרצו קטע קטן מהכביש מהר מירון לכיוון שפר\אמירים.

 

כששאלתי למה לא סוללים אמרו זה למקרה שרכב שנוזלים לו שמן\מים\נוזלים אחרים אז ככה זה לא מתפשט על כל הנתיב.

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם
עוד לא נתקלתי בקטע כביש (קצר או ארוך) שקרצפו לחלוטין והשאירו ככה מקורצף לאורך זמן,תמיד סללו יום למחרת\מקסימום יומיים-שלושה.

 

מה שכן פעם חרצו קטע קטן מהכביש מהר מירון לכיוון שפר\אמירים.

 

כששאלתי למה לא סוללים אמרו זה למקרה שרכב שנוזלים לו שמן\מים\נוזלים אחרים אז ככה זה לא מתפשט על כל הנתיב.

 

איזה תירוץ עלוב. אז למה לא לקרצף את כל הכבישים בישראל בשביל לשמור עלינו מהסכנה הזאת?

פורסם

העניין הזה מטריף אותי כבר די הרבה זמן, לא מעט סטים של צמיגים הלכו לי בגלל הקרצוף המטופש בפרויד.

באוגוסט 2012 כתבתי מייל למחלקת פניות הציבור של עירית חיפה, בזו הלשון :

 

לכבוד עיריית חיפה

 

לאחרונה בוצע בדרך פלימן (פרויד) קרצוף של האספלט לאורך כל הדרך בכיוון הירידה, ובחלק מהדרך בכיוון העלייה.

קרצוף כזה מבוצע לרוב כהכנה לריבוד מחדש של הכביש, וזהו מצב זמני שלא אמור להמשך יותר משבועות בודדים.

להפתעת הנהגים עם סיום הקרצוף הוצב שלט שמודיע כי הכביש קורצף באופן קבוע לשם מניעת החלקה של מכוניות ואופנועים.

 

מבחינה פיזיקלית אין שום היגיון בטענה שקרצוף הכביש מונע החלקה בתנאים כלשהם. אחיזה מירבית מושגת כששטח

המגע בין הצמיג לכביש הוא מירבי. הקרצוף גורם לאחיזה פחותה עקב שטח מגע קטן יותר.

קיימים ברחבי העולם הרבה כבישים יותר תלולים, מפותלים ומסוכנים מהכביש הזה, בשום מקום בעולם לא חשבו שקרצוף

האספלט יהפוך אותו לבטוח יותר. אין שום תקדים לכך.

האם נעשה איזשהו מחקר או ניסוי שמוכיח שקרצוף הכביש מונע החלקה ?

אם כן - האם אפשר לראות את תוצאות הבדיקות אשר נעשו לצורך כדאיות החירוץ, ולקבל מידע על כביש ה"ניסוי" אשר עליו הנושא נבדק בטרם הוחלט להשתמש בשיטה הנ"ל ?

ייתכן שהדבר נעשה מתוך כוונה שהנהגים יאטו את מהירות נסיעתם בגלל הקרצוף - אבל בכך לא הושג דבר,

אם המהירות ירדה וגם האחיזה ירדה במקביל, הסיכוי להחלקה נשאר דומה.

 

פרט להקטנה של האחיזה בפועל, ישנן מספר בעיות נוספות שהקרצוף גורם :

- סכנה גדולה לרכב דו גלגלי עקב קושי בשליטה. החריצים בכביש מסיטים את הגלגלים הצרים של האופנוע/אופניים וגורמים לאובדן שליטה.

גם נהגי מכוניות מרגישים קושי בשליטה ברכב בשל החריצים.

- רעש מוגבר מאד.

- בלאי גבוה לצמיגי הרכב ולבולמי הזעזועים.

- פגיעה בנוחות הנסיעה.

 

הדרך המקובלת והמוכחת בעולם לעשות את הכביש מועד פחות להחלקה בחורף היא סלילה מחדש עם אספלט איכותי, אספלט נקבובית ("שקט"), שמסוגל לנקז מי גשמים, ובנוסף וניקוז טוב בצידי הכביש למים הניגרים בימים גשומים במיוחד.

מומלץ לתקן את המצב עוד לפני החורף הבא כדי למנוע תאונות נוספות.

אחרי שבועיים חזרו אליי ונתנו לי טלפון של המהנדס האחראי אבל אחרי כמה נסיונות שווא להשיג אותו, התייאשתי.

אחרי זה יצא שהכרתי מישהו שמכיר מישהו שעובד איתו, וביקשתי תשובות דרכו, התשובה שקיבלתי היא שידוע להם שהאחיזה האבסולוטית נמוכה

יותר בכביש מקורצף, אבל זה גורם לנהגים להאט את מהירות הנסיעה (גם בגלל הרעש וגם בגלל האחיזה הנמוכה יותר), ולכן כשכבר קורות תאונות,

הן קורות במהירות ממוצעת נמוכה יותר, ואז כמובן הנזקים קטנים יותר. העניין הזה נבדק לטענתם ובכל מקום שבוצע הקרצוף הזה נרשמה ירידה

במספר הנפגעים הממוצע. אין לי נתונים ספציפיים.

מעניין שבשום מקום בעולם לא נתקלתי בשיטה ה'מתקדמת' הזאת, גם לא בכבישים הכי מפותלים, רטובים/מושלגים וכו'.

עלו פה על סטרטאפ רציני - בואו נקרצף את כל הכבישים המפותלים בארץ, ונפתור את תאונות הדרכים. אבל למה לעצור בזה ?

בואו נמלא את כל הכבישים בבאמפרים שיגרמו לנהגים להאט את מהירות הנסיעה.. זה בטח יעזור. מדינה של מפגרים.

אגב יש דף בפייסבוק נגד העניין בפרויד :

 

https://www.facebook.com/HaifaPaveFreud

 

והנה עוד כמה לינקים בעניין. דיון בפורום אופנועים :

 

http://www.fullgaz.co.il/forums/showthread.php?t=100998&

 

מחקר בנושא חירוץ כבישים שעשויים מיציקת בטון (נפוץ בארה"ב, לא בארץ). משטח בטון הוא חלק ולכן יש לחרץ אותו בעדינות, לכך משתמשים בדיסקים

עדינים מאד (דיסק יהלום), ממש לא דומה לקרצוף הגס שעושים לאספלט, שהוא גס ואוחז מיסודו.

 

http://www.techtransfer.berkeley.edu/pavementpres09downloads/feldman_thurs_diamond-grinding.pdf

 

בשורה התחתונה - אספלט חדיש ('שקט') ייתן אחיזה עדיפה בהרבה על הדבר המזעזע הזה בלי לשחוט צמיגים על הדרך, אבל החשש של הגאונים בעירייה

זה שמהירות הנסיעה תעלה ותאונות שיקרו יהיו קשות יותר. חוץ מזה - זה יותר יקר.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

התשובה שקיבלתי היא שידוע להם שהאחיזה האבסולוטית נמוכה יותר בכביש מקורצף, אבל זה גורם לנהגים להאט את מהירות הנסיעה (גם בגלל הרעש וגם בגלל האחיזה הנמוכה יותר), ולכן כשכבר קורות תאונות,

הן קורות במהירות ממוצעת נמוכה יותר, ואז כמובן הנזקים קטנים יותר. העניין הזה נבדק לטענתם ובכל מקום שבוצע הקרצוף הזה נרשמה ירידה

במספר הנפגעים הממוצע. אין לי נתונים ספציפיים.

מעניין שבשום מקום בעולם לא נתקלתי בשיטה ה'מתקדמת' הזאת, גם לא בכבישים הכי מפותלים, רטובים/מושלגים וכו'.

עלו פה על סטרטאפ רציני - בואו נקרצף את כל הכבישים המפותלים בארץ, ונפתור את תאונות הדרכים. אבל למה לעצור בזה ?

בואו נמלא את כל הכבישים בבאמפרים שיגרמו לנהגים להאט את מהירות הנסיעה.. זה בטח יעזור. מדינה של מפגרים.

אגב יש דף בפייסבוק נגד העניין בפרויד :

 

 

זה פשוט מרתיח אותי, איזה זלזול באינטליגנציה של הציבור. למה שלא נעשה כבישים משובשים בכוונה בכדי שאנשים יסעו בהם לאט יותר, למה שלא נפנצ'ר לכל הרכבים את הגלגלים בכדי שהם יסעו לאט יותר. כולם בארץ מנסים להיות חכמים גדולים, אני בספק אם המחקר הזה אמיתי ולא כסת"ח יצירתי מאוד של מישהו שהחליט לעשות חצי עבודה ולקבל את מלוא הכסף.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

גועל נפש מה שעשו שם בנשר, אני מאריך את הדרך הביתה כל יום כדי לא לעבור שם יותר, בלתי נסבל לנהוג על זה.

עם ההיגיון הזה של "זה תורם לבטיחות כי זה גורם לאנשים להאיט" אפשר לפזר דוקרנים על הכביש. אידיוט.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

זה הכל בגלל שאנשים נוהגים כמו מטורפים. בעיקולים המדוברים באיזור נשר יש רכב מרוח בצד הכביש כמעט כל שבוע(לאו דוקא בגשם). בכלל רכב שנוסע עם צמיגים גמורים צריך לחטוף עונש כבד מאוד לדעתי וחבל שאין חקיקה בנושא הזה.

Subaru Impreza 1.6 04

פורסם

עצם העובדה שזה סיוט לדו"ג- כבר מישהו שיאיט בגלל הקרצוף.

 

נכון שזה מרעיש, ומעצבן, אבל יש מקומות שזה ממש נחוץ, בגליל העליון זה מאד נפוץ.

 

לכל המהנדסים כאן, שהתחילו להנכס לענין שטח החתך של הצמיג, אם היה נכון שככל ששטח החתח של הצמיג גדול יותר ככה עולה תאחיזת הכביש לכולנו היו צמיגים מ-א-ד רחבים, לא כך הדברים, ולרוב כלי הרכב יש צמיגים ברוחב צנוע, למה אם כך?

 

ההתיחסות לכביש רטוב וליבש משתנה מקצה לקצה, ומאד הגיוני שבתנאים מסוימים כביש מקורצף יעזור לרוב כלי הרכב, ולבעלי הקטנועים והדעה האגרסיבית, יש גם נהגי משאיות בסיבובים האלה, והם קצת יותר רגישים לרחשי הכבישים בנשר ממכם.

SCANSPEAK

פורסם

לכל הפיזיקאים למיניהם, כביש מקורצף ורטוב יעיל בהרבה במניעת תאונות מכביש חלק ורטוב.

א. פינוי המשקעים טוב בהרבה, והכביש לא הופך למשטח קרח.

ב. כשכבר התחלת להחליק, החריצים יעזרו לצמיגים לתפוס אחיזה מחדש לפני שתיעצר מחובק עם עץ.

 

מי שמכיר את גשר הבשור, לפני צומת צאלים לבאים מאורים, יודע שעד לפני כמה שנים כל יום היה רכב נעוץ במעקה הבטחון שם. מאז שקורצף הכביש, המספר הפך אפסי.

 

האנטי ממסדיות והמנטרות שדוחפים לנו לא תמיד נותנים למוח להיפתח לדברים חדשים, בטח לא כשמדובר במשהו ש"הורס לי את הצמיגים וחווית הנהיגה", אבל זה פטנט לא רע בכלל לשמירה על הבטיחות. מסכים שלא נעים לנסוע על זה.

 

שאלה. איך בדיוק זה "פוגע בבולמי הזעזועים"?

פורסם

בוא תספר לנו מה ההשכלה שלך בפיזיקה בדיוק ומאיפה הגעת למסקנה הנחרצת הזאת ?

 

איזה משטח קרח ? אספלט איכותי ותקין, עם סלילה נכונה וניקוז עדיף בהרבה. האספלט הטוב נקרא 'שקט' ומכיל אחוז גבוה של חללים שעוזרים בפינוי המים, קרא לדוגמה כאן :

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=893186

 

בקרצוף המטופש הזה אין שום 'פינוי משקעים', כי אין סדר בחריצים, זה לא כמו בצמיג שבו יש תכנון קפדני ביותר והוא מתוכנן בדיוק למטרה של פינוי המים לצדדים.

החריצים לא עוזרים 'לתפוס אחיזה', כי שטח המגע בין הגומי לכביש קטן יותר בכביש מקורצף, הצמיג לא נכנס בתוך החריצים כמו שאתה מדמיין שקורה.

לגבי בולמי הזעזועים - מאחר והקרצוף הוא גס מאד הוא גורם לרטיטה של הגלגל שעולה ויורד כל הזמן, וזה גורם לבולם הזעזועים לעבוד הרבה יותר קשה מהרגיל,

ומקצר את חייו. זאת הדאגה הכי קטנה שלי בעניין, הנזק לצמיגים עצמם יותר קריטי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם (נערך)

1+ ל offroad.

 

Misterb, התפיסה שלך שגויה

 

הדעה הרובחת שאומרת שככל שיש יותר שטח מגע בין הצמיג לכביש כך יש יותר אחיזה- לא נכונה בכל המקרים, אפילו לא ברובם, זו חשיבה מוטעת.

 

אם זה היה נכון לכל כלי הרכב היו צמיגים מאד רחבים, בפועל רוב כלי הרכב מגיעים עם רוחב נמוך יחסית בין 170-200 מ"מ, תחשוב על זה רגע, הבטיחות הכי חשובה, למה הרכבים הסטנדרטיים לא מגיעים עם רוחב 300 מ"מ, זה רחב יותר! זה יותר שטח מגע.

 

במקרי הקיצון בהם הרכב בסכנת החלקה צידית, דוקא שטח מגע נמוך (שיגרום ללחץ גבוה בין הצמיג לכביש-ולעליה בחיכוך) יהיה טוב יותר.

 

ואם כבר נכנסת להחלקה, צמיג רחב זה אסון.

 

ובדיוק את זה החריצים באים למנוע.

עריכה אחרונה על ידי bengee

SCANSPEAK

פורסם

רכב סטנדרטי לא יגיע עם צמיג רחב יותר גם כי המנוע הסטנדרטי שלו חלש מידי, וזה גם יגרום לתצרוכת דלק גבוה יותר כאשר המטרה היא רכב חסכוני.

 

קח מזדה 3 1600, תשאיר את מידת הצמיגים שלה אבל תשים צמיגי סליקס, תחזור לספר לנו מה קורה עם אחיזה גבוה מידי לרכב.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

ככל שהצמיג יהיה רחב יותר הוא יאחוז יותר. רוחב הצמיג הוא פשרה שנוצרה עקב הרבה מאוד גורמים . ואם המטרה היחידה של הצמיג הייתה אחיזה -הוא אכן היה הרבה יותר רחב ממה שאנחנו מכירים, וזאת אכן מכניקה פשוטה.

...Our necessities are few but our wants are endless


×
×
  • תוכן חדש...