Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4757 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני כן חושב שהמדינה היא יחידה ומיוחדת והכי חשוב היא שייכת לעם היהודי.

 

תתעורר, עשו העברת בעלות בדואר בזמן שישנת...

  • תגובות 299
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חבר'ה העניין הוא שיש פה יותר מדי אנשים עיוורים, מצבן של משפחות פה במעמד הביניים לא בזבזניות מחמיר מיום ליום.

יש כאן מהלך נורא בעייתי של ניוון מעמד הביניים ושבירת החוזק שלו ע"י שימוש במעמסה כלכלית מתמשכת, כשאנשי האליטה תופסים חזק את רוה"מ וחבריו באיומי אני אלך מפה.

אנחנו עשויים לשלם מחיר כבד יותר במהלך השנים הבאות, כשעוד מאות משפחות יצטרפו למעגל העוני, התלמידים בבית הספר לא יגיעו לבחינות הבגרות כי אין מה לאכול בבית וצריך לעבוד, וזה מעגל שלם.

 

שמר, המדינה שלנו קפיטליסטית בצורה היסטרית, ועושה מאמצים בשתי הממשלות האחרונות לחסל כל צ'אנס של מעמד הביניים לצמיחה אמיתית ולהגעה נכספת להשגים.

התענוג שמוביל אותך

פורסם
יש לך רכב מיוחד ויחיד מסוגו בעולם. הרכב מלא במכות פח, חלודה ובנוסף הקומפרסיה לא מה שהיתה פעם. מה תעשה, תזרוק או תשפץ?

 

מה מייחד את הרכב הזה משאר הרכבים בעולם?

 

גם דאצ'ה דלתא היא מכונית מיוחדת והיום אפילו נדירה.

 

אתה קונה אותה?

 

זה שרכב הוא מיוחד ויחיד מסוגו לא הופך אותו לטוב או לכזה שראוי\רצוי לשפץ.

 

אני שוב אגיד שהרבה פה זורקים סיסמאות וקלישאות באויר.

 

אתם מצליחים לשלם עם הססמאות והקלישאות האלה משכנתא או את הקניות בסופר?

 

ישראל היא מדינה שאני מאוד אוהב, אל תבין אותי לא נכון, זו אחלה מדינה לחיות בה אחרי שביססת עצמך.

 

עבור חבר'ה צעירים ומשפחות צעירות- צר לי, ישראל לא מקום טוב לחיות בו, היא לא מדינה שמעודדת יזמות והיא לא מאפשרת לסיים את החודש בכבוד.

 

2 אחיי הגדולים עובדים קשה למחייתם, גם הנשים שלהן עובדות קשה, הם משתכרים ביחד מעל הממוצע לחודש ועדיין מסיימים את החודש "על האדים".

 

לשניהם יש 2 ילדים כל אחד והסיבה שאין ילד שלישי זה שאין אפשרות כלכלית.

 

אז נכון, יש זוגות אחרים שמצבם טוב יותר, מצד שני יש הרבה זוגות צעירים שהאדים שלהם לא מספיקים עד סוף החודש.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
ישראל הולכת אחורה, בגלל שמקדשים אצלנו את הבורות יותר ויותר. הנה, השר פירון רוצה לבטל את הבגרויות במתכונת הנוכחית שלהן, כי זה "סתם שינון של חומר" ו-"לא מעורר מחשבה". אבל בשביל שמחשבה תהייה מבוססת, אתה צריך גם ידע. ידע לא מגיע מזה שרק מדברים וכל אחד אומר מה הוא חושב, אלא גם מזה שלומדים, קוראים ואפילו משננים. גם יכולות לוגיות ורטוריות הן לא רק עניין של מזל או משהו מולד, אלא משהו שמתפתח כתוצאה מתהליך למידה, שאמורים לעבור.

אני בטוח שגם השר פירון יודע את זה (בניגוד למנהיג מפלגתו, שלא יודע כלום על כלום), אבל גם יותר פופוליסטי להגיד על כל דבר שצריך לשנות את השיטה, וגם בתכלס פשוט יותר כל לשלוט על אנשים בורים ולכוון את המעשים שלהם, כמה שרוצים.

 

אחרי כל הרעש שהקימו פה בגלל הבגרות בהיסטוריה, אתמול ישבתי ורפרפתי בה קצת. להגיד שמדובר במבחן קשה, זה פשוט מביש וזו תעודת עניות וכישלון מוחלטת למערכת החינוך הישראלית. גדל פה דור (למעשה זה אפילו לא דור אחד - לא חושב שזה היה שונה מהותית כשאני הייתי בן 18, לפני קצת יותר מעשור), שלא יודע שום דבר על כלום, שלא מבין שאלות פשוטות כמו "תן ארבעה מאפניים של הלאום", שכותצאה מכך לא מסוגל לנסח או להנתסח בצורה בהירה, ועדיין כולם בטוחים בידע ובצדקת הדרך שלהם (וזה כמובן בא לידי ביטוי גם בקלפי, פעם אחר פעם).

המדהים הוא, שמי שדוחף לבורות הזו הכי חזק (לדעתי, לפחות) אלו הם אותם האנשים בדיוק שמדברים על ערכים וערכיות יותר מכל אחד אחר בסביבה.

 

חד משמעית מסכים. הפכנו למדינה שמקדשת את הבינוניות. קצת קשה בבגרות במתמטיקה - יאללה, נרדוף אחרי המורים עם קלשון ונעלה אותם על המוקד. לא יכול לעשות 3 יחידות מתמטיקה? לא נורא, תעשה בגרות בDJ במקום.

צריך לעקור את כל הפרקטיקות הפסולות שנובעות מ"אוי, ילדים קשה, הם נורא מסכנים אז נוריד עוד ועוד מהעומס" - ואז בוכים כאשר הנוער של היום - וזה של המחר - חסרי ערכים בסיסים, והופכים למטומטמים יותר ויותר ככל שהזמן עובר.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

קייזר - לדעתי אתה צודק.

הסיבה היא שגם קושי זה דבר יחסי במשך הדורות והזמן. פעם אף אחד לא היה מעז להתלונן על בחינת בגרות "קשה". היום כל זב חוטם - הכל קשה לו (רק לשבת על המחשב או הסמארטפון - זה הם יודעים הכי טוב).

alfa 156 2.5.

פורסם
חבר'ה העניין הוא שיש פה יותר מדי אנשים עיוורים, מצבן של משפחות פה במעמד הביניים לא בזבזניות מחמיר מיום ליום.

יש כאן מהלך נורא בעייתי של ניוון מעמד הביניים ושבירת החוזק שלו ע"י שימוש במעמסה כלכלית מתמשכת, כשאנשי האליטה תופסים חזק את רוה"מ וחבריו באיומי אני אלך מפה.

אנחנו עשויים לשלם מחיר כבד יותר במהלך השנים הבאות, כשעוד מאות משפחות יצטרפו למעגל העוני, התלמידים בבית הספר לא יגיעו לבחינות הבגרות כי אין מה לאכול בבית וצריך לעבוד, וזה מעגל שלם.

 

שמר, המדינה שלנו קפיטליסטית בצורה היסטרית, ועושה מאמצים בשתי הממשלות האחרונות לחסל כל צ'אנס של מעמד הביניים לצמיחה אמיתית ולהגעה נכספת להשגים.

 

 

יום היסטורי. אנחנו מסכימים על משהו.

הבעייה היא שהגוש בו אתה תומך מאמין בכל מאודו באותו קפיטליזם והוא מדרדר את כל מי שלא שייך לעשירון העליון (על כל חלקיו) מטה מטה.

השנאה העיוורת של גוש הימין לכל מה שמפלגה כמו מרצ מנסה להביא במישור החברתי-כלכלי, מונעת ממנו לנסות משהו אחר.

 

בוא נהיה אמיתיים לרגע - לא מפלגת העבודה, לא מרצ ולא אף מפלגת שמאל אחרת (למעט, אולי, המפלגה הקומוניסטית ומפלגות ערביות) יעשו ויתורים אמיתיים על נכסים אסטרטגיים, בוודאי לא יותר ממה שהליכוד ויוצאיו כבר עשו (סיני/חברון/רצ' עזה).

כל ההפחדות של מפלגות הימין ובעיקר הקמפיינים של ביבי מבוססים על הפחדה בכדי שיצביעו עבורו, לא מבוססים על אמיתות כלשהן.

יכול להיות שיש במפלגות השמאל מטומטמים שאינם "מבינים ערבים" (ההסטוריה תשפוט), אבל אני באמת לא חושב שאפילו אנשים כמו זהבה גלאון למשל (שאני באמת לא מחזיק ממנה. היא הסיבה העיקרית שבגללה לא הצבעתי מרצ) הם בעלי נטיות התאבדותיות.

פורסם

מה שאתה אומר אינו נכון. בארץ, למצער, אין קפיטליזם - יש מישמש של סוציאליזם וקפיטליזם, כאשר הבלאגן עובר בהם בכל מקום. המדינה צריכה לעבור למודל קפיטליסטי אמיתי (ואז, למשל, לא תהיה פארסה שנקראת רקבת ישראל) שלצידו מערכת רווחה לאלו שזקוקים לה / מגיע להם. ככה, יהיה יותר כסף לתת לניצולי שואה, כי בעטנו השד-יודע-כמה אנשים מעטיני המדינה. אנשים יוכלו להזדקן בכבוד, ולא לחיות מקצבה שמכריחה אותם לבחור בין אוכל לתרופות, כי נוכל לתת להם יותר. בנאדם שימצא את עצמו יום אחד עם עסק קורס, יוכל להישען -לפרק זמן מסויים- על המדינה, כי נוכל לאפשר זאת. המצב הנוכחי גם מסרס אותך מבחינת כמות הכסף שאתה יכול להרוויח, לצבור ולבזבז; וגם דואג לקחת לך יותר ממה שצריך, כדי לממן את מי שמגיע לו.

 

צריך להתנות בט"ל וכל זכות אחרת בשירות צבאי או לאומי. למה? כי כדי להיות זכאי לקבל משהו, צריך גם לתת משהו. בנוסף, צריך להעיף את כל מי שמקבל קצבה כי "ככה". אני מצטער, אבל קצבאות ילדים צריכות ללכת דווקא להורים שעובדים, כי הם אלו שבאמת זקוקים לאקסטרא כסף, כדי לשלם למעון (הרי הם לא בבית כל היום).

 

ברגע שנוכל לבצע את ההפרדה הזו, יהיה לכווווווווווווווווווולנו יותר טוב.

 

 

נ.ב: שניכם טועים במסקנה הסופית: הקפיטליזם הוא לא מה שהורג את מעמד הביניים, כי אם הסוציאליזם:

במצב הנוכחי, ברגע שאתה מגיע לסכום מסויים במשכורת (ברוטו, כמובן) אתה נתקל בתקרת זכוכית של מיסוי. אין סיכוי שתוכל להתעשר אם אתה מגיע למדרגות מס של 40% ומעלה, כי רוב הכסף שלך נשפך על מיסים! בנוסף, הסיכוי שלך לקבל משכורות יותר ויותר גבוהות קטן, פשוט כי עלות השכר שלך מגוכחת. תחשוב שאם הבוס שלך רוצה לשלם לך 100,000 לחודש כי אתה עובד סופר מעולה, הוא למעשה צריך לשלם לך 200,000 ש"ח כדי שהסכום המקורי יגיע אליך. אם היה פה קפיטליזם, מלכתחילה יותר כסף היה נשאר אצלך, ולא רק זאת אלא שהכסף שלך היה שווה יותר, כי היית יכול לקנות יותר. נראה לך שמחירי מוצרים פה יקרים כי זה קפיטליזם? לא.

זה כי יש לך את מועצת הפירות והירקות, שקובעת מכסות ליבולים. המושב שלך הפיק 2 טון תפוחים אבל יש לך מכסה של טון? אז התפוחים האלו יצטרכו להירקב על העץ.

רוצה לקנות שמן זית מחו"ל? בכיף, רק אל תשכח לשלם מס-מגן שהטילה מועצת הזית. המדינה מוצפת בכל מיני עלאק-גילדות שדואגות למרר לנו את החיים.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

האמת שבארץ זה באמת עירבוביה של קפליטליזם וסוציאליזם, שהיא תוצר היסטורי של המפלגה ששלטה פה פעם.

ובאמת גופים כמו רכבת ישראל מזיקים לכולנו לא פחות מטייקון כמו נוחי דנקנר.

עריכה:

ישראל בקטע הזה היא סוג של רפובליקת בננות, שלטון מקורבים, ובכלל לא משנה אם המקורבים זה עופר עייני או נוחי דנקנר. לדעתי שניהם מזיקים למדינה הזו בצורה קיצונית, כל אחד עם הנציגים שלו בכנסת.

 

ד"א אגב, לא מילאתי את הסקר של שמלוב (עדיין), אבל הנה סיבה נוספת שבגללה אני רוצה לרדת מהארץ:

היום בבוקר נסעתי לתומי בעיר מגוריי. הגעתי לכיכר. בחלק הימיני שלה היה נהג חביב במיוחד (נהג בלנצ'יה חדשה, מה שגורם לי להאמין שמדובר בחובב הגה אפילו). הרכב שלפניי עבר ונהג הלנצ'יה היה אמור לתת זכות קדימה גם לי, אבל הוא פשוט נדחף וכמעט נכנס בי (לא היה פקק או משהו כזה, סתם לא התאים לו לחכות עוד חצי שניה). כשצפרתי - הראה לי אצבע משולשת.

200 מטר אחר כך, איזה פרחה צפרה במשך דקה תמימה לנהג שלקח לו יותר מ5 שניות לעבור נתיב בפקק שלא זז. אחר כך, אותה הפרחה פנתה ימינה מנתבי שאפשר להמשיך ממנו ישר או לפנות שמאלה, כי לא התאים לה לעמוד בפקק.

גם אם נעזוב לרגע את המצב הכלכלי או הגאו פוליטי, שקטונתי כדי לקבוע חד משמעית אם אפשר לשנות בהם משהו, האנשים פה הפכו לאואיסטים כל כך, שזה מחריד. זה משהו שמערכת החינוך צריכה לטפל בו, ולא עוד איזה 3-4 שיעורי תורה בשבוע, כדי לחזק את "הזהות היהודי" (כפי שכמובן נפתלי בנט מגדיר אותה).

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

פחחחחח הצחקת את ביבי נשארו גם ככה 240 ניצולי שואה גם ככה הם חולים או עניים, נחכה שימותו ואז הם כבר לא יענינו אף אחד. כמה שנים נשאר להם לחיות שלוש ארבע? את ביבי לא מעניין שלא יאכלו תפוחים או ייקחו תרופות מבחינתו הם מקור לעוד צרה כלכלית על המדינה, ותכף הוא מתפטר מהם וממשיך לדרוס דברים אחרים.

 

קיימות המון סוגיות בוערות, הקיצוצים נעשים במקומות הקלים במקום בנכונים, בגלל עסקנים כאלה או אחרים המעורבים בטובות הנאה או נכסים בתוך הממשלה. הפוליטיקה בנויה מאינטרסים ומעגל קסמים המקרב את האנשים החזקים בחברה ומחזק אותם.

קחו בחשבון, אתיופים בדימונה יישארו מסכנים ויוציאו מדי פעם סיפור על איזה פרח טייס, המרוקאית בשדרות תמשיך להתלונן שאין לה ולשבעת ילדיה מה לאכול בטלויזיה (תמונה של באבא סאלי על הקיר וקול מעוות של אישה) בזמן שבעלה משחק קלפים בחמארה נוסע במאזדה 3 ומוציא נכות מהמדינה, האנשים בשלומי או כרמיאל יישארו מובטלים כי אין עבודה או לא בא להם לעבוד בכתר כי זה קשה מדי, משפחת וייס תתקשה בתשלומי המשכנתא שלה למרות שלא טסה לחו"ל כבר 7 שנים והאבא מהנדס תוכנה מצליח והאמא רואת חשבון.

 

יש טונות של בעיות פה אבל השאלה אם מטפלים בהן בשורש. יש פתרונות כואבים ונמשיך הלאה למדינה טובה יותר.

התענוג שמוביל אותך

פורסם
כאן הטעות שלך. ביטוח לאומי הוא לא רק קיצבת זיקנה. הנה דוגמה. גיסי בן 55 ומשלם ביטוח לאומי מגיל 18. למרבה הצער לפני כחודשיים הוא חתך את אחת האצבעות שלו (כרת חלק ממנה). על מנת לסגור את האצבע היה צורך לקצר אותה, כלומר, לקצר את העצם. הוא בכאבים עצומים ולא עובד כבר חודשיים. התאונה שקרתה לו הייתה בבית ולא בזמן העבודה. הוא לא עובד כי במקצוע שלו הוא חייב להשתמש בידיים ומדובר בעבודה שדורשת מאמץ גופני ושימוש בידיים. זה לא שהוא מאבטח בבית ספר ורק יושב כל היום וסוגר או פותח את השער. הביטוח הלאומי משלם לו כסף בתור ימי מחלה. אומנם לא 100 אחוז מהשכר שלו אבל הוא כן מקבל כסף. אילו הוא היה חי בארה"ב ולא היה לו ביטוח תאונות אישיות או כסף בבנק בצד בחיסכון אז הוא היה מקבל כזאת בומבה כלכלית לפנים.

אם ואם ואם...אם היה גר בארה"ב אז היה מחזיק בפוליסת ביטוח פרטי שהייתה משלמת לו הרבה יותר ממה שהוא מקבל מהביזיון הלאומי, אה סליחה ביטוח לאומי.

 

לגבי לימודים, חבר, כמה עולה שנת לימודים אחת בטכניון? הרשה לי להיות איתך לארג' ונגיד ששנה אחת עולה 20 אלף שקל (כאשר במציאות היא עולה הרבה פחות). 20 אלף שקל נניח שהם 5 אלף דולר. כלומר, במחיר של 20 אלף דולר אתה יכול להוציא תואר מהנדס בטכניון שנחשב למוסד אקדמאי מכובד בכל העולם.

לך ל MIT בבוסטון בכדי להוציא תואר מהנדס. כמה תעלה לך שנה אחת? 50 אלף דולר, כמה יעלה לך תואר של 4 שנים? 200 פאקינג אלף דולר. לך לקולג' הכי מאפן שיש להם ותראה ששנה אחת עולה 15 אלף דולר כלומר 60 אלף דולר אחרי 4 שנים.

אז כן, יחסית לשאר העולם, לימודים בישראל הם בעלות לכל חפץ בהשכלה גבוהה.

עכשיו אתה מבין מה זה ביטוח לאומי?

גם בארה"ב יש מספיק מוסדות שעלות השכר לימוד רחוקה מאוד (לכיוון מטה) משכר הלימוד בMIT או כל אוניברסיטה נחשבת אחרת בארה"ב. לעומת זאת, מרבית מוסדות הלימוד באירופה (למעט אנגליה) לוקחים חצי ממה שלוקחים בארץ, ולעיתים הרבה פחות מחצי.

 

אתה בטח מכיר את המשפט הישראלי הידוע "נותנים לך תקח, מרביצים לך תברח" נכון? הישראלי לא פראייר, הוא לעולם לא יפסיד זכות שמגיעה לו כי הוא לא רוצה לצאת פראייר. הנה דוגמה, היום מגיע לכל מובטל שזכאי לדמי אבטלה עד 3 חודשים בתשלום. יצא לי להיות בלשכת התעסוקה. אתה רואה איזה טור עצום יש בבוקר. אבל אל תשלה את עצמך, זהו לא תור לקבלת עבודה אלא התור לחתום בלישכה. נראה לך שהישראלי הוא פראייר? מגיע לו 3 חודשים? הוא ייקח אותם ורק אחרי זה ייקח עבודה שמציאים לו. למה לוותר על 3 חודשים בטן גב אם זה מגיע לך?

הזכרת מדינות אחרות בעולם. בוא וניקח את נוורוגיה כי היא המקום מס 1 בעולם באיכות החיים לפי אינדקס איכות החיים של האו"ם. מדוע זה ככה בנוורגיה? פשוט מאוד, שם אין את המנטליות של לקחת זכויות שמגיעות לך גם אם אתה לא צריך. שם אנשים מולידים ילד אחד או שניים וזהו זה. לא כמו פה שמולידים 10 ילדים ויותר. לפיכך, נוורגיה מסוגלת לספק יותר תנאים ליותר אנשים למשך יותר הרבה זמן. בקיצור, הישראלי הוא כמו במזנון אכול כפי יכולתך כאשר זה מגיע לזכויות של ביטוח לאומי או משהו אחר. מעמיסים כמות עצבנית של אוכל גם אם לא מתכוונים לאכול את הכל אבל מעמיסים כי נותנים לנו.

לכן ישראל מסכנה ואומללה.

לגבי הישראלי הלא פראייר ואירופה. כנראה שלא שמת לב, אבל אירופה עשתה יבוא רציני של "לא פראיירים" (מוסלמים). לדוגמא בגרמניה, משפחות שלמות חיות חיים שלמים מן הקצבאות הללו (ובו זמנית יוצאות להפגין, מה זה להפגין, להתפרע ולהפר את החוק אך בעיקר לירוק לבאר ממנה הן שותות). חוץ מזה, כפי שציינתי קודם לכן ההטבות הסוציאליות במערב אירופה מתעלות על מה שתקבל בארץ ובהרבה, ואל תחשוב בטעות שהגרמני יוותר על כסף שמגיע לו מבחינה חוקית מטעמי מוסר (כי אין כזה דבר).

 

התחיל לפני המון שנים, 10 לפב' 1983 ליתר דיוק.

המשיך פה ושם, הגיע לשיאו ב-4 לנוב' 1995.

נמשך עד היום. יש כאן מספיק אנשים שהיו רוצחים ללא הינד עפעף "סמולנים", כהגדרתם.

ידוע לך בוודאי מהו העונש על בגידה במדינה. ברגע שמאשימים כל מי שדעתו הפוכה לשלך בבגידה, הוא הופך כמעט אוט' לבן מוות.

לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד בזה? בארה"ב זה לא כמעט, כתלות במדינה, "בוגד" יקבל עונש מוות.

 

תפסיק, נו.

לתלות הכל ברצח רבין, כאילו בתקופתו, משיח קודשנו, הכל היה דבש.

כאילו האדם האחד הזה היה מסדר את כל המדינה כבקשתך.

 

להזכירך, זה רבין שחסם בגופו, בסיוע לידידיו בשוק ההון, את הכוונה הראשונית למסות רווחי הון.

להזכירך, זה רבין ששיחד בטובות הנאה חברי כנסת, על מנת להעביר החלטות מדיניות.

להזכירך, הפריחה הכלכלית בימי רבין לא היתה תולדה של מדיניות כלכלית אלא תוצאה של העלייה מרוסיה וכל הטוב שבא ממנה.

 

להזכירך, רבין היה מפסיד את אותן בחירות שפרס הפסיד לאחר מותו, רק בהפרש יותר ניכר..

+1.

 

פחחחחח הצחקת את ביבי נשארו גם ככה 240 ניצולי שואה גם ככה הם חולים או עניים, נחכה שימותו ואז הם כבר לא יענינו אף אחד. אז הצחקת גם את רבין, לצורך העניין. אגב, בתקופה האחרונה לפחות כן מבצעים איזשהם צעדים להגדיל את הסיוע לאותם אנשים (אם כי זה רחוק מלהיות מספיק).

 

---------

 

- מצטרף לתגובה #97 של Keyser.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם
חבר'ה העניין הוא שיש פה יותר מדי אנשים עיוורים, מצבן של משפחות פה במעמד הביניים לא בזבזניות מחמיר מיום ליום.

יש כאן מהלך נורא בעייתי של ניוון מעמד הביניים ושבירת החוזק שלו ע"י שימוש במעמסה כלכלית מתמשכת, כשאנשי האליטה תופסים חזק את רוה"מ וחבריו באיומי אני אלך מפה.

אנחנו עשויים לשלם מחיר כבד יותר במהלך השנים הבאות, כשעוד מאות משפחות יצטרפו למעגל העוני, התלמידים בבית הספר לא יגיעו לבחינות הבגרות כי אין מה לאכול בבית וצריך לעבוד, וזה מעגל שלם.

 

שמר, המדינה שלנו קפיטליסטית בצורה היסטרית, ועושה מאמצים בשתי הממשלות האחרונות לחסל כל צ'אנס של מעמד הביניים לצמיחה אמיתית ולהגעה נכספת להשגים.

 

עלאק "קפיטליסטית בצורה היסטרית", הלוואי שישראל הייתה כזאת. היינו משלמים 4.5 שקלים לליטר בנזין, מס הכנסה 22 אחוז, מע"מ בין 7 ל 10 אחוזים ועוד כל מיני הטבות כאלה ואחרות. אבל מה, בישראל יש מגזרים שהם פרזיטים ואוכלי חינם. מילא פרזיטים ואוכלי חינם אבל גם לא תורמים למדינה באף מובן. אירוניה במיטבה, בנצרת (היכן שחנין זועבי מתגוררת) לא ממש מתים על מדינת ישראל וגם לא בביתר עלית אבל מקבלים קיצבאות כמו טטאלאה.

אני אוהב את הישראלים בטירוף, מצד אחד רוצים הטבות וזכויות אבל מצד שני מתבכיינים שצריך לשלם עליהן. מצד אחד מכריזים "כל ישראל ערבים זה לזה" אבל מצד שני כועסים שמעלים את המיסים בכדי לעדכן את הקיצבאות. אולי תחליטו כבר לכל הרוחות?

 

 

שוב אתה עם האג'נדה שלך נגד ארה"ב ?

ה-SC בארה"ב מחזיק בחיים מליוני אנשים, גם כאלה שלא צברו זכויות.

נכון, הוא לא מושלם, אבל הוא רחוק מהביטוח הלאומי בארץ שהפך למעין "מס-הכנסה ב'" עבור מדינת ישראל (שני הוריי עבדו בשלב כזה או אחר בביטוח הלאומי בימים עברו, האמן לי שאני מכיר את הארגון כפי שהיה פעם לעומת מה שהפך היום).

אתה חושב שארגונים כמו של לבנת פורן ו/או "זכותי" קמו (ומשגשגים) סתם? ב.ל. הוא מזמן לא הגוף הקדוש שאתה מדמיין לעצמך.

 

לגבי MIT - אתה לא יכול להשוות את הפרסטיז'ה של המוסד הזה לאף מוסד בישראל (מעטים המוסדות בעולם המתחרים בו) כולל האונ' העברית בי-ם. הטענה שלך מחזיקה מים בדיוק כמו שתתלונן על כך שמרצדס עולה מליון שקל לעומת טויוטה בגודל מקביל שעולה 250 אלף. יכול להיות שהטויוטה מספקת לך כמעט את אותה תמורה, אבל קונה מרצדס לא בוחן אותה רק לפי התמורה (גם אם הוא יודע שיקבל כמעט תמיד משהו איכותי).

 

אדוני, ה SOCIAL SECURITY בארה"ב לא משלם כלום חוץ מקיצבת נכות אבל נכות רצינית, קיצבאות זיקנה לזקנים ועזרה בתרופות מה שנקרא MEDI CARE. חוץ מזה אין לאף אזרח אמריקאי שום הטבה או זכות שמתקרבת למה שיש בישראל מבחינת הביטוח הלאומי. אשה אמריקאית שיולדת חוזרת כמו מאמלה לעבודה ברגע שהיא מרגישה שהיא מסוגלת לכך. אף אחד לא משלם לה דולר שחוק אחד בכך שהיא בבית. עלות הלידה משולמת על ידי הביטוח הרפואי של המשפחה ומיכון שלידה זה לא מחלה יש השתתפות עצמית של $1000 דולר למשפחה.

 

לגבי מוסד ללימודים גבוהים. הקולג' המקומי גובה לא פחות מ 8 אלף דולר לשנה. אבל מי הולך לקולג' המקומי? רק מעוטי יכולת ובכלל מה שווה התעודה של הקולג' המקומי ממש? אז אנא ממך, עלות הלימודים להשכלה גבוהה בישראל היא כמעט בדיחה ביחס לארה"ב ואנגליה.

 

Cuore Sportivo

אתה רשמת שלו גיסי היה חי בחו"ל והיה מחזיק ביטוח הוא היה מקבל הרבה יותר. אתה צודק בהחלט. בגלל זה אני אומר שהאזרחים בישראל ירוויחו יותר במידה ולא יתנו להם זכויות כאלה ואחרות ובתמורה יוזילו את עלות המחייה. בגדול, מי שמרוויח אלה תמיד האוכלי חינם והפרזיטים. דוגמה, תתאר לך שהיה יוצא חוק חינוך חובה חינם מגיל 3 חודשים. מה זאת אומרת? שהמדינה הייתה משלמת על הפעוטנים ומוסדות החינוך מגיל 3 ועד גיל 18. פעוטון עולה כ 24 אלף שקל בשנה. אז בשביל לחסוך 48 אלף שקל לפעוטון לילד במשך שנתיים אדם ישלם מיסים על כך לכל חיו. האם זה שווה? אם יש לך 10 ילדים אז בטח. אם יש לך ילד אחד או שנים זה לא שווה בעליל.

אז אתה מבין את הנקודה שלי? עדיף לבטל את הביטוח הלאומי ולהוזיל את יוקר המחייה מאשר לגבות מאדם סכומי כסף כל חייו בשביל לקבל מעט.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

עלות השכלה גבוהה זולה? ביחס למה ל1500 ש"ח שאני מרוויח בחודש? כי אם אני אעבוד יותר אז אני אכשל בכל המבחנים והבחנים בתואר.

חביבי לא לכולם יש אבא שיקנה גולף GTI יתדלק ויעביר אותה טסט והילד יחיה בקומה משלו עם אוכל וענינים עד גיל 30. יש אנשים שלהורים שלהם אין יכולות כלכליות, השכלה זולה פחחחח.

 

ישראל היא מדינה סופר קפיטליסטית יש אנשים פה שחיים על קוטג' ולחם שחור וחוסכים כל אגורה שיהיה בשר לשבת. איפה אתה חי תגיד לי? מה אני קונה ב100 שקלים היום בסופר? איזה כוח קניה יש לכסף שלי?

התענוג שמוביל אותך

פורסם

אני אוהב את הישראלים בטירוף, מצד אחד רוצים הטבות וזכויות אבל מצד שני מתבכיינים שצריך לשלם עליהן. מצד אחד מכריזים "כל ישראל ערבים זה לזה" אבל מצד שני כועסים שמעלים את המיסים בכדי לעדכן את הקיצבאות. אולי תחליטו כבר לכל הרוחות?

 

אני לא יודע על מה אחרים כועסים, אבל אני לא כועס על העלאות של מס ישיר(למרות שאני משלם הרבה מאוד מס הכנסה) אלה על מיסים עקיפים שפוגעים בעיקר בעניים, ויותר גרוע מכך, זה שהמיסים החדשים לא נועדו לעדכן קצבאות, אלה כדי, שחברות כמו טבע יוכלו לשלם פחות מ 4% מס מהרווחים שלהם, שמפעלי ים המלח לא יצטרכו לשלם תמלוגים על כריה של משאב ציבורי וכו' וכו' וכו'...

פורסם
לא הכל, אבל הרוב.

מסכים עם כך שאיתרע מזלו להיות רו"מ בתקופה של בום כלכלי, אבל אתה יודע, גם רב חובל של ספינת פאר צריך לדעת לנווט אותה, ע"ע הקונקורדיה.

ללא ההחלטות (כלכליות ומדיניות) שרבין וממשלתו העבירו - מדינת ישראל הייתה מוצאת עצמה במיתון עמוק ו/או צנע נוסח שנות ה-50.

 

אילו החלטות?!

לא קרה כלום בתקופתו, זולת אוסלו, וכאן מדובר בכישלון קולוסאלי. שום החלטה כלכלית חשובה לא קרתה בימי רבין, שהיה, כאמור, אביר האליטה הכלכלית, מהוועדים ועד בעלי ההון, שכופפו אותו לא למסות את הבורסה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

קיבלת.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...