Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4757 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אז זהו שלא.

 

נסה לחשוב כמה פעמים עלו מחירי הדלק או המכוניות ונוצרו לאחר מכן תנאים שאיפשרו הורדת מחירים דרסטית- זה לא באמת קרה.

 

עזוב, אל תדבר בססמאות ובמשפטי "תראה מה יקרה אם...", דבר עובדות בשטח.

 

את הביטוח לאומי אגב, הייתי מנגב איתו את התחת, הוא פשוט בזיוני- בנאדם מפריש כל חייו כסף לביטוח לאומי כדי להגיע לפנסיה ולקבל זין.

כשאתה כותב לימודים אקדמאים לכל חפץ, אתה מודע לכך שזה לא בחינם, כן?

אותם לימודים אקדמאים "לכל חפץ" שאתה מדבר עליהם גורם להמון סטודנטים להתכלב למשך 3-4 שנות התואר, רק כי אין להם הורים עם אמצעים.

 

 

כאן הטעות שלך. ביטוח לאומי הוא לא רק קיצבת זיקנה. הנה דוגמה. גיסי בן 55 ומשלם ביטוח לאומי מגיל 18. למרבה הצער לפני כחודשיים הוא חתך את אחת האצבעות שלו (כרת חלק ממנה). על מנת לסגור את האצבע היה צורך לקצר אותה, כלומר, לקצר את העצם. הוא בכאבים עצומים ולא עובד כבר חודשיים. התאונה שקרתה לו הייתה בבית ולא בזמן העבודה. הוא לא עובד כי במקצוע שלו הוא חייב להשתמש בידיים ומדובר בעבודה שדורשת מאמץ גופני ושימוש בידיים. זה לא שהוא מאבטח בבית ספר ורק יושב כל היום וסוגר או פותח את השער. הביטוח הלאומי משלם לו כסף בתור ימי מחלה. אומנם לא 100 אחוז מהשכר שלו אבל הוא כן מקבל כסף. אילו הוא היה חי בארה"ב ולא היה לו ביטוח תאונות אישיות או כסף בבנק בצד בחיסכון אז הוא היה מקבל כזאת בומבה כלכלית לפנים.

 

לגבי לימודים, חבר, כמה עולה שנת לימודים אחת בטכניון? הרשה לי להיות איתך לארג' ונגיד ששנה אחת עולה 20 אלף שקל (כאשר במציאות היא עולה הרבה פחות). 20 אלף שקל נניח שהם 5 אלף דולר. כלומר, במחיר של 20 אלף דולר אתה יכול להוציא תואר מהנדס בטכניון שנחשב למוסד אקדמאי מכובד בכל העולם.

לך ל MIT בבוסטון בכדי להוציא תואר מהנדס. כמה תעלה לך שנה אחת? 50 אלף דולר, כמה יעלה לך תואר של 4 שנים? 200 פאקינג אלף דולר. לך לקולג' הכי מאפן שיש להם ותראה ששנה אחת עולה 15 אלף דולר כלומר 60 אלף דולר אחרי 4 שנים.

אז כן, יחסית לשאר העולם, לימודים בישראל הם בעלות לכל חפץ בהשכלה גבוהה.

עכשיו אתה מבין מה זה ביטוח לאומי?

 

אין לך מושג מהי גזענות ואי קבלת השונה וכו'.

 

 

מי ומתי? אולי זה קרה בכלל הרבה לפני השנים האחרונות.

 

 

לא. ע"ע מערב אירופה, כח קנייה גבוה יותר יחד עם שירותים סוציאליים טובים יותר (בהרבה).

 

אתה בטח מכיר את המשפט הישראלי הידוע "נותנים לך תקח, מרביצים לך תברח" נכון? הישראלי לא פראייר, הוא לעולם לא יפסיד זכות שמגיעה לו כי הוא לא רוצה לצאת פראייר. הנה דוגמה, היום מגיע לכל מובטל שזכאי לדמי אבטלה עד 3 חודשים בתשלום. יצא לי להיות בלשכת התעסוקה. אתה רואה איזה טור עצום יש בבוקר. אבל אל תשלה את עצמך, זהו לא תור לקבלת עבודה אלא התור לחתום בלישכה. נראה לך שהישראלי הוא פראייר? מגיע לו 3 חודשים? הוא ייקח אותם ורק אחרי זה ייקח עבודה שמציאים לו. למה לוותר על 3 חודשים בטן גב אם זה מגיע לך?

הזכרת מדינות אחרות בעולם. בוא וניקח את נוורוגיה כי היא המקום מס 1 בעולם באיכות החיים לפי אינדקס איכות החיים של האו"ם. מדוע זה ככה בנוורגיה? פשוט מאוד, שם אין את המנטליות של לקחת זכויות שמגיעות לך גם אם אתה לא צריך. שם אנשים מולידים ילד אחד או שניים וזהו זה. לא כמו פה שמולידים 10 ילדים ויותר. לפיכך, נוורגיה מסוגלת לספק יותר תנאים ליותר אנשים למשך יותר הרבה זמן. בקיצור, הישראלי הוא כמו במזנון אכול כפי יכולתך כאשר זה מגיע לזכויות של ביטוח לאומי או משהו אחר. מעמיסים כמות עצבנית של אוכל גם אם לא מתכוונים לאכול את הכל אבל מעמיסים כי נותנים לנו.

לכן ישראל מסכנה ואומללה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

  • תגובות 299
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שוב אתה עם האג'נדה שלך נגד ארה"ב ?

ה-SC בארה"ב מחזיק בחיים מליוני אנשים, גם כאלה שלא צברו זכויות.

נכון, הוא לא מושלם, אבל הוא רחוק מהביטוח הלאומי בארץ שהפך למעין "מס-הכנסה ב'" עבור מדינת ישראל (שני הוריי עבדו בשלב כזה או אחר בביטוח הלאומי בימים עברו, האמן לי שאני מכיר את הארגון כפי שהיה פעם לעומת מה שהפך היום).

אתה חושב שארגונים כמו של לבנת פורן ו/או "זכותי" קמו (ומשגשגים) סתם? ב.ל. הוא מזמן לא הגוף הקדוש שאתה מדמיין לעצמך.

 

לגבי MIT - אתה לא יכול להשוות את הפרסטיז'ה של המוסד הזה לאף מוסד בישראל (מעטים המוסדות בעולם המתחרים בו) כולל האונ' העברית בי-ם. הטענה שלך מחזיקה מים בדיוק כמו שתתלונן על כך שמרצדס עולה מליון שקל לעומת טויוטה בגודל מקביל שעולה 250 אלף. יכול להיות שהטויוטה מספקת לך כמעט את אותה תמורה, אבל קונה מרצדס לא בוחן אותה רק לפי התמורה (גם אם הוא יודע שיקבל כמעט תמיד משהו איכותי).

פורסם
לא גנבו. רצחו. גניבה אפשר להשיב.

 

תפסיק, נו.

לתלות הכל ברצח רבין, כאילו בתקופתו, משיח קודשנו, הכל היה דבש.

כאילו האדם האחד הזה היה מסדר את כל המדינה כבקשתך.

 

להזכירך, זה רבין שחסם בגופו, בסיוע לידידיו בשוק ההון, את הכוונה הראשונית למסות רווחי הון.

להזכירך, זה רבין ששיחד בטובות הנאה חברי כנסת, על מנת להעביר החלטות מדיניות.

להזכירך, הפריחה הכלכלית בימי רבין לא היתה תולדה של מדיניות כלכלית אלא תוצאה של העלייה מרוסיה וכל הטוב שבא ממנה.

 

להזכירך, רבין היה מפסיד את אותן בחירות שפרס הפסיד לאחר מותו, רק בהפרש יותר ניכר..

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
פתרון למה? לשמירה על קיום העם היהודי? לא היינו בעלי מדינה כל הזמן ועדיין הזהות היהודית נשמרה.

זה שיהודי אחר משעבד אותך במדינה משלכם זה לא פיתרון לכלום.

הזהות היהודית נשמרה כי יהודים רבים סיכנו את חייהם לשם כך. הם המשיכו לקיים מצוות ולשמור על אורח חיים יהודי למרות שהשלטונות אסרו לעשות זאת והענישו את מי שנתפס. חוץ מזה שרק לפני 70 שנה בשואה יותר משליש מהעם היהודי נמחק כך שתסכים איתי שלא פשוט להיות יהודי בגולה.

 

המדינה שלנו (יחסית) צעירה, אבל מסואבת מספיק בשביל אימפריות רקובות בנות מאות שנים.

אין לי שום בעיה לוותר על תנאים חומריים. יודע מה? בשביל חברה טובה וצודקת אני מוכן אפילו לגור בצריף רעוע ולהמשיך לנסוע בטרנטה כל חיי.

היום זה הפוך. יש לי (יחסית) לא מעט רכוש חומרי, אבל אני לא מרגיש שחיי משתפרים בצורה כלשהי. המקרר מלא, אבל הנפש ריקה.

המדינה היום הפכה להיות כלי שרת של שכבה דקה, ממש כמו בימי הביניים. כל מה שמצפים ממך הוא ש"תמלא את חובתך האזרחית" - כלומר שתהיה עבד ממושמע שמשלם מהכנסתו בזמן, לא רוטן, מקריב מעצמו (ולפעמים גם מגופו, בשעת מלחמה) ונותן באופן אינסופי. כל זה היה בסדר, לו היית מפתח מערכת סוציאלית שתתמוך בכלל התושבים. מדינה כמו נורבגיה גובה המון מיסים מתושביה, אבל נותנת תמורה לכך (עזוב אותי עכשיו מהשטויות של "להם אין ערבים להילחם בהם", אף אחד לא מבקש לקצץ בסד"כ של הצבא, אלא במקומות בהם הוא מבזבז. בהנחה ששירתת ו/או משרת אפילו יום אחד בצה"ל, אתה יודע שהבזבוז שם חוגג).

מדינת ישראל של מאז 77', ובמיוחד מאז שהמלך ביבי עלה לשלטון - היא אות ומופת להנהגה מושחתת. מארי אנטואנט הייתה גאה לעמוד על המרפסת לצד שרה'לה.

לא הכל שחור וגם לא הכל ורוד. מצד אחד יש פה מערכת בריאות וביטוח לאומי שדואג לעניים/ זקנים/ נכים (כמובן שיש עוד הרבה לשפר). מצד שני כל מי שלא בקטגוריה הזאת אוכל אותה במיסים ענקיים. אז קודם כל אני מאחל לך שתהיה בצד שאוכל אותה ודבר שני יש המון עבודה ויש מה לשפר ואני מקווה שבכנסת הזאת ובהבאה דברים יתחילו לזוז ולהשתפר, אך להתעלם ממה שטוב במדינה זה לא לעניין.

פורסם
כאן הטעות שלך. ביטוח לאומי הוא לא רק קיצבת זיקנה. הנה דוגמה. גיסי בן 55 ומשלם ביטוח לאומי מגיל 18. למרבה הצער לפני כחודשיים הוא חתך את אחת האצבעות שלו (כרת חלק ממנה). על מנת לסגור את האצבע היה צורך לקצר אותה, כלומר, לקצר את העצם. הוא בכאבים עצומים ולא עובד כבר חודשיים. התאונה שקרתה לו הייתה בבית ולא בזמן העבודה. הוא לא עובד כי במקצוע שלו הוא חייב להשתמש בידיים ומדובר בעבודה שדורשת מאמץ גופני ושימוש בידיים. זה לא שהוא מאבטח בבית ספר ורק יושב כל היום וסוגר או פותח את השער. הביטוח הלאומי משלם לו כסף בתור ימי מחלה. אומנם לא 100 אחוז מהשכר שלו אבל הוא כן מקבל כסף. אילו הוא היה חי בארה"ב ולא היה לו ביטוח תאונות אישיות או כסף בבנק בצד בחיסכון אז הוא היה מקבל כזאת בומבה כלכלית לפנים.

 

לגבי לימודים, חבר, כמה עולה שנת לימודים אחת בטכניון? הרשה לי להיות איתך לארג' ונגיד ששנה אחת עולה 20 אלף שקל (כאשר במציאות היא עולה הרבה פחות). 20 אלף שקל נניח שהם 5 אלף דולר. כלומר, במחיר של 20 אלף דולר אתה יכול להוציא תואר מהנדס בטכניון שנחשב למוסד אקדמאי מכובד בכל העולם.

לך ל MIT בבוסטון בכדי להוציא תואר מהנדס. כמה תעלה לך שנה אחת? 50 אלף דולר, כמה יעלה לך תואר של 4 שנים? 200 פאקינג אלף דולר. לך לקולג' הכי מאפן שיש להם ותראה ששנה אחת עולה 15 אלף דולר כלומר 60 אלף דולר אחרי 4 שנים.

אז כן, יחסית לשאר העולם, לימודים בישראל הם בעלות לכל חפץ בהשכלה גבוהה.

עכשיו אתה מבין מה זה ביטוח לאומי?

 

 

 

מבין היטב מזה ביטוח לאומי, וזה שיש לך דוגמא אחת של גיסך לא אומר שזה המצב תמיד.

 

גם אמא שלי נזקקה לשירותי ביטוח לאומי לאחר שנפלה מסולם במקום עבודתה, הוציאו לה את המיץ במשך חודשים עם ״תביאי את האישור הזה, תביאי את הטופס הזה״ וכו׳ וגם אז לא קיבלה את כל מה שמגיע לה.

 

לגבי הפסקה השניה, תגיד, אתה מודע לזה שהמילה חו״ל לא מתייחסת תמיד לארה״ב?

 

בפורום פה מתים על להשוות תמיד לארה״ב כאילו אין מלבדה, בכלל, התירוץ של ביטוח רפואי בארה״ב הכי חזק.

 

בוא נעבור רגע להונג קונג, אישתי עברה לידה בבית חולים ממשלתי, כל ההליך של הלידה כולל ה-3 ימים עלו 100 שקלים.

 

 

אבל למה רק כסף?

 

בוא נדבר שירותים.

 

משרדי ממשלה עובדים 5 ימים מלאים בשבוע- מ-9:00 ועד 17:00 או 18:00 בלי הפסקה של 6 שעות באמצע.

 

בנקים פתוחים באותם שעות בלי לסגור באמצע.

 

את רוב השירותים הממשלתיים אפשר להשלים דרך האינטרנט בקלות ומהירות.

 

עזוב, קל להתפס בביטוח לאומי ושכר לימוד נמוך אל מול ארה״ב ולשכוח שכמעט כל היתר רקוב בצורה זו או אחרת.

 

ואגב ביטוח לאומי, לא המצאה ישראלית, קיים בעוד מדינות מתוקנות, אפילו בהונג קונג יש משהו דומה מאוד.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
תפסיק, נו.

לתלות הכל ברצח רבין, כאילו בתקופתו, משיח קודשנו, הכל היה דבש.

כאילו האדם האחד הזה היה מסדר את כל המדינה כבקשתך.

 

להזכירך, זה רבין שחסם בגופו, בסיוע לידידיו בשוק ההון, את הכוונה הראשונית למסות רווחי הון.

להזכירך, זה רבין ששיחד בטובות הנאה חברי כנסת, על מנת להעביר החלטות מדיניות.

להזכירך, הפריחה הכלכלית בימי רבין לא היתה תולדה של מדיניות כלכלית אלא תוצאה של העלייה מרוסיה וכל הטוב שבא ממנה.

 

להזכירך, רבין היה מפסיד את אותן בחירות שפרס הפסיד לאחר מותו, רק בהפרש יותר ניכר..

 

לא הכל, אבל הרוב.

מסכים עם כך שאיתרע מזלו להיות רו"מ בתקופה של בום כלכלי, אבל אתה יודע, גם רב חובל של ספינת פאר צריך לדעת לנווט אותה, ע"ע הקונקורדיה.

ללא ההחלטות (כלכליות ומדיניות) שרבין וממשלתו העבירו - מדינת ישראל הייתה מוצאת עצמה במיתון עמוק ו/או צנע נוסח שנות ה-50. תחשוב רגע מה היה קורה לגנון של ביבי אם היו נופלים עליו מליון עולים.

נכון שהוא לא היה קדוש, אבל נוכח האילוצים של הקואליציה שהייתה לו - לטעמי הוא בהחלט הוציא את המיטב מכהונתו. לא יודע בן כמה היית אז ועד כמה חשת את זה, אבל היסודות שהונחו בשלוש השנים הללו העבירו את ישראל קדימה מבחינת פיתוח תשתיות המדינה, בהשוואה ל-50 השנים שלפני כן.

החל משנת 90' ואילך הגעתי כמעט לכל עיר/עיירה בישראל במסגרת עיסוקי דאז. מה שקרה מ-92 הוא כמו צפייה בסרט בהילוך מהיר. נכון שהעליה מרוסיה השפיעה, אבל מישהו היה צריך להחליט תוך כדי תנועה על המהלכים הללו והוא עשה אותם בצורה טובה.

 

לגבי הפסד בבחירות - אני לא חושב שמישהו יכול לנבא מה היה קורה. לא מעט אנשים הצביעו לביבי רק בגלל שתיעבו את פרס דאז.

 

לא הכל שחור וגם לא הכל ורוד. מצד אחד יש פה מערכת בריאות וביטוח לאומי שדואג לעניים/ זקנים/ נכים (כמובן שיש עוד הרבה לשפר). מצד שני כל מי שלא בקטגוריה הזאת אוכל אותה במיסים ענקיים. אז קודם כל אני מאחל לך שתהיה בצד שאוכל אותה ודבר שני יש המון עבודה ויש מה לשפר ואני מקווה שבכנסת הזאת ובהבאה דברים יתחילו לזוז ולהשתפר, אך להתעלם ממה שטוב במדינה זה לא לעניין.

 

קרא שוב - לא התלוננתי על כך שבישראל (באופן יחסי) המצב לא טוב. התלוננתי על כך שמנקודה X אנחנו צונחים כלפי מטה. איפשהו בתחילת האלף, מדינת ישראל הייתה מקום ממש טוב לחיות בו, עם שירותים מתקבלים על הדעת שהמדינה העניקה לתושביה תמורת הכסף (מיסים) שהיא לוקחת.

 

מזה כמה שנים - כמות הכסף שנלקחת מהאזרח הממוצע הולכת וגדלה בעוד רמת השירות הממוצעת הולכת ויורדת, כי יותר ויותר כספים הולכים למקומות ומגזרים שקרובים לצלחת.

 

כאשר אתה לוקח באופן חד פעמי על מנת להתגבר על מצב מסויים (בוא ניקח לדוגמה את "מלווה שלום הגליל" שהיה בזמנו) - כמעט כולם יקבלו את זה.

כאשר אתה לוקח יותר ונותן באופן קבוע פחות ומפחית גם מזה- אז יש בעיה ולכן אני מתלונן.

פורסם

כל אחד שיחיה היכן שטוב לו והיכן שהוא יכול למקסם את יכולותיו וכישוריו לטובתו ולטובת משפחתו.

אחי חי ועובד היום באוסטרליה אחרי שראה שבמרוץ החיים בארץ הוא לא יגיע לעולם למנוחה והנחלה, שאליה הוא הגיע שם בתוך שנים בודדות.

ואני מפרגן על כך, אין טעם סתם לדפוק את הראש בקיר אם אפשר לעקוף אותו ולרוץ קדימה.

 

אבל, אני לא מכיר, ואולי אני טועה, קהילה יהודית חילונית ששרדה יותר מדורות בודדים בגולה.

או שהיא היתה חרדית ומסוגרת, או שהיא התבוללה.

קשה לי לראות את הדור השלישי והרביעי של היהודים החילונים בארהב או באוסטרליה לצורך העניין נשארים יהודים או בעלי זיקה לישראל, למרות כל המאמצים.

טוב או לא? לא יודע.

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם

 

קרא שוב - לא התלוננתי על כך שבישראל (באופן יחסי) המצב לא טוב. התלוננתי על כך שמנקודה X אנחנו צונחים כלפי מטה. איפשהו בתחילת האלף, מדינת ישראל הייתה מקום ממש טוב לחיות בו, עם שירותים מתקבלים על הדעת שהמדינה העניקה לתושביה תמורת הכסף (מיסים) שהיא לוקחת.

 

מזה כמה שנים - כמות הכסף שנלקחת מהאזרח הממוצע הולכת וגדלה בעוד רמת השירות הממוצעת הולכת ויורדת, כי יותר ויותר כספים הולכים למקומות ומגזרים שקרובים לצלחת.

 

כאשר אתה לוקח באופן חד פעמי על מנת להתגבר על מצב מסויים (בוא ניקח לדוגמה את "מלווה שלום הגליל" שהיה בזמנו) - כמעט כולם יקבלו את זה.

כאשר אתה לוקח יותר ונותן באופן קבוע פחות ומפחית גם מזה- אז יש בעיה ולכן אני מתלונן.

 

מסכים במאה אחוז עם מה שכתבת. השאלה אם אתה קם ועוזב או נשאר בארץ ומנסה לתקן. אני חושב שהעם שבחר בלפיד כן מייחל שיעשה שינוי כלשהו בכיוון.

פורסם

כאשר רכב עובר תאונה שעלות תיקונה עולה על 51 אחוז מערך הרכב, עדיף להשביתו.

תמיד יהיו כמה סוחרים שיקנו את הפגר בזול, ימרחו קצת צבע וימכרו לך אותו בתור "בונבוניירה".

קונה?

פורסם
לא גנבו. רצחו. גניבה אפשר להשיב.

 

נו באמת, מה זה השטות הזו. אתה לא יכול לקחת את רצח רבין ולטעון שבגללו איבדת הכל, כי זה לא נכון. עדיף שאתה, ומי שחושב ככה, תוותרו על המרמור המטופש הזה ובמקום לבכות על איזושהי "דמות" של מדינה שאבדה לכם, תטו שכם לבניית הדמות מחדש.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם
יש לך רכב מיוחד ויחיד מסוגו בעולם. הרכב מלא במכות פח, חלודה ובנוסף הקומפרסיה לא מה שהיתה פעם. מה תעשה, תזרוק או תשפץ?

 

 

כבר כתבתי לך - הבעיה היא שהמוסכניק שמנסה למכור לך אותה (השתלט על הבעלות) הוא אחד שלא ימצמץ אפילו פעם אחת מולך.

גם אם אתה מנסה לבדוק עם הצוות במוסך, מסתבר שכולם בעסק, כולל העובד החדש שהיו כמה שהמליצו עליו כי הוא "לא עשה קומבינות בעבר".

בנוסף על כך - מה שסיפרו עליו שהוא רכב נדיר ומיוחד, התגלה כרפליקה - כלומר הלבישו מראה חיצוני של מכונית נדירה על שאסי (אחרי תאונה) של משפחתומטית נפוצה, כזאת שאתה מוצא 5 בשקל.

 

אתה עדיין רוצה לקנות?

 

נו באמת, מה זה השטות הזו. אתה לא יכול לקחת את רצח רבין ולטעון שבגללו איבדת הכל, כי זה לא נכון. עדיף שאתה, ומי שחושב ככה, תוותרו על המרמור המטופש הזה ובמקום לבכות על איזושהי "דמות" של מדינה שאבדה לכם, תטו שכם לבניית הדמות מחדש.

 

וממתי אתה זה שממונה על קביעת ההרגשה שלי ועל מה נכון ומה לא?

הבעיה הגדולה היא לא הרצח עצמו. מדינות רבות עברו רצח מנהיג והמשיכו הלאה. הבעיה היא שהרצח נתן רוח גבית דווקא לגורמים שמביאים, לטעמי, את המדינה להיות מקום שלא טוב לחיות בו. לדעתי - ישראל הולכת אחורה מבחינה מדינית, כלכלית וחברתית - כאשר עיקר הנזק הוא ברמת החברה המתפוררת.

פורסם
.

בנוסף על כך - מה שסיפרו עליו שהוא רכב נדיר ומיוחד, התגלה כרפליקה - כלומר הלבישו מראה חיצוני של מכונית נדירה על שאסי (אחרי תאונה) של משפחתומטית נפוצה, כזאת שאתה מוצא 5 בשקל.

זה משפט המפתח והבסיס לכל האידאולוגיה הזאת.

אני כן חושב שהמדינה היא יחידה ומיוחדת והכי חשוב היא שייכת לעם היהודי. מעורב בדעה זו הרבה רגש כי מבחינה שכלית נטו אני מסכים שעדיף להגר (למשפחה בודדת באופן פרטני) למקום אחר שחסר את כל הבעיות שנמנו פה בשרשור.

פורסם

 

 

וממתי אתה זה שממונה על קביעת ההרגשה שלי ועל מה נכון ומה לא?

הבעיה הגדולה היא לא הרצח עצמו. מדינות רבות עברו רצח מנהיג והמשיכו הלאה. הבעיה היא שהרצח נתן רוח גבית דווקא לגורמים שמביאים, לטעמי, את המדינה להיות מקום שלא טוב לחיות בו. לדעתי - ישראל הולכת אחורה מבחינה מדינית, כלכלית וחברתית - כאשר עיקר הנזק הוא ברמת החברה המתפוררת.

 

ישראל הולכת אחורה, בגלל שמקדשים אצלנו את הבורות יותר ויותר. הנה, השר פירון רוצה לבטל את הבגרויות במתכונת הנוכחית שלהן, כי זה "סתם שינון של חומר" ו-"לא מעורר מחשבה". אבל בשביל שמחשבה תהייה מבוססת, אתה צריך גם ידע. ידע לא מגיע מזה שרק מדברים וכל אחד אומר מה הוא חושב, אלא גם מזה שלומדים, קוראים ואפילו משננים. גם יכולות לוגיות ורטוריות הן לא רק עניין של מזל או משהו מולד, אלא משהו שמתפתח כתוצאה מתהליך למידה, שאמורים לעבור.

אני בטוח שגם השר פירון יודע את זה (בניגוד למנהיג מפלגתו, שלא יודע כלום על כלום), אבל גם יותר פופוליסטי להגיד על כל דבר שצריך לשנות את השיטה, וגם בתכלס פשוט יותר כל לשלוט על אנשים בורים ולכוון את המעשים שלהם, כמה שרוצים.

 

אחרי כל הרעש שהקימו פה בגלל הבגרות בהיסטוריה, אתמול ישבתי ורפרפתי בה קצת. להגיד שמדובר במבחן קשה, זה פשוט מביש וזו תעודת עניות וכישלון מוחלטת למערכת החינוך הישראלית. גדל פה דור (למעשה זה אפילו לא דור אחד - לא חושב שזה היה שונה מהותית כשאני הייתי בן 18, לפני קצת יותר מעשור), שלא יודע שום דבר על כלום, שלא מבין שאלות פשוטות כמו "תן ארבעה מאפניים של הלאום", שכותצאה מכך לא מסוגל לנסח או להנתסח בצורה בהירה, ועדיין כולם בטוחים בידע ובצדקת הדרך שלהם (וזה כמובן בא לידי ביטוי גם בקלפי, פעם אחר פעם).

המדהים הוא, שמי שדוחף לבורות הזו הכי חזק (לדעתי, לפחות) אלו הם אותם האנשים בדיוק שמדברים על ערכים וערכיות יותר מכל אחד אחר בסביבה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.

×
×
  • תוכן חדש...