Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4757 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בשנה האחרונה יצא לי להתיידד עם כמה אמריקאים שסיימו תואר בהוראה (מורים).

 

באופן כללי. המחיר בארץ אכן נמוך הרבה יותר. לשם השוואה- אם אתה גר באוזר מסויים בניו-יורק כמה שנים אז אתה מקבל הנחה לקולג' מקומי והעלות לשנה אחת היא 7500-8500 דולר לשנה. וזה נחשב מאוד מאוד נמוך! באזורים אחרים זה באזור ה-10K דולר לשנה.

באוניברסיטאות פרטיות מדובר על 53 אלף (!!!) דולר לשנה!

ככה שהמחירים להשכלה גבוהה אכן זולים יותר בארץ. מצד שני הם גם אומרים ששם הרבה יותר זול בבערך כל שאר הדברים.

  • תגובות 299
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
עלות השכלה גבוהה זולה? ביחס למה ל1500 ש"ח שאני מרוויח בחודש? כי אם אני אעבוד יותר אז אני אכשל בכל המבחנים והבחנים בתואר.

חביבי לא לכולם יש אבא שיקנה גולף GTI יתדלק ויעביר אותה טסט והילד יחיה בקומה משלו עם אוכל וענינים עד גיל 30. יש אנשים שלהורים שלהם אין יכולות כלכליות, השכלה זולה פחחחח.

 

ישראל היא מדינה סופר קפיטליסטית יש אנשים פה שחיים על קוטג' ולחם שחור וחוסכים כל אגורה שיהיה בשר לשבת. איפה אתה חי תגיד לי? מה אני קונה ב100 שקלים היום בסופר? איזה כוח קניה יש לכסף שלי?

 

 

תתפלא - אבל עלות ההשכלה הגבוהה בארץ היא באמת לא גבוהה. למדו איתי מספיק אנשים שמימנו לעצמם תואר + דירה (שעולה יותר ממעונות גם אם חיים עם שותפים) + מחיה בלי שום עזרה מההורים (שבחלק מהמקרים אפילו לא היו בארץ).

לסטודנט שחייב לעבוד הרבה יותר קשה - אבל זה לא בלתי אפשרי. בשביל זה יש לך מלגות חברתיות באוניברסיטאות, מלגות למעוטי יכולת ואת חביב הסטודנטים - פר"ח.

 

בארה"ב אנשים טובעים בהלוואות סטודנטים במשך שנים אחרי סיום התארים שלהם. אז דווקא בקטע הזה אנחנו במצב סביר.

פורסם
אילו החלטות?!

לא קרה כלום בתקופתו, זולת אוסלו, וכאן מדובר בכישלון קולוסאלי. שום החלטה כלכלית חשובה לא קרתה בימי רבין, שהיה, כאמור, אביר האליטה הכלכלית, מהוועדים ועד בעלי ההון, שכופפו אותו לא למסות את הבורסה.

 

אוסלו - לולא נרצח רבין, לא אתה ולא אני יודעים כיצד היו נראים חיינו היום. נכון שהיו פיגועים לא מעטים ב-93-95, אבל להזכירך - תקופת הפיגועים הגדולה הייתה ב2002-2004 (התחלפו 4 ראשי ממשלה מאז).

הסכם השלום עם ירדן (כמעט ללא החזרת שטחים, בניגוד למצריים) - גם הוא לא נחשב?

בימי רבין החלו המון פרוייקטים שהיו תקועים ללא ניע שנים רבות (כביש 6, נתב"ג 2000). תקציב החינוך הועלה בצורה משמעותית, לראשונה מזה הרבה מאוד שנים. תשתית הכבישים הארציים פותחה לאין שיעור (לא יודע מתי הוצאת רשיון, אבל בשנים הראשונות בהן נהגתי, יכולתי לספור את הכבישים הדו-נתיביים ברחבי הארץ על יד אחת: כביש 1, כביש 2, חלק מכביש 4 (מאשדוד עד בית ליד), זהו בערך). ערים שלמות קיבלו תאוצה עצומה (אם תרצה אפרט), תקציב המדען הראשי הוכפל, האבטלה נחתכה בחצי (מ-12 אחוז לכ-6 אחוז), התיירות פנימה גדלה בהרבה והכניסה כסף רב, הונחו היסודות להקמת מכללות רבות, חברות בינלאומיות רבות נכנסו לארץ, חתימת הסכמי אוסלו ועם ירדן הביאו לסיום מעשי של החרם הערבי ובעקבותיו כניסת יצרני רכב (מיפן) לשוק, נחקק חוק הבריאות הממלכתי (שגם אם הוא דופק אותנו לא פעם, הרי שלולא נחקק, כל מערכת הבריאות הממשלתית הייתה מזמן פושטת רגל) והחל פיתוח של בתי חולים (לא יודע אם יצא לך להתאשפז בצריפים של בתי החולים דאז. עולם שלישי).

 

מה שאתה מצייר כזוטות (הסכמי אוסלו), גם אם לא יצא לפי התכנון (שוב, לטעמי חלק עיקרי מכך היה הרצח) - הביא להתפתחות כלכלית גדולה והניע את המשק קדימה כפי שלא היה מאז הבום של אחרי 67'.

פורסם

Cuore Sportivo

אתה רשמת שלו גיסי היה חי בחו"ל והיה מחזיק ביטוח הוא היה מקבל הרבה יותר. אתה צודק בהחלט. בגלל זה אני אומר שהאזרחים בישראל ירוויחו יותר במידה ולא יתנו להם זכויות כאלה ואחרות ובתמורה יוזילו את עלות המחייה. בגדול, מי שמרוויח אלה תמיד האוכלי חינם והפרזיטים. דוגמה, תתאר לך שהיה יוצא חוק חינוך חובה חינם מגיל 3 חודשים. מה זאת אומרת? שהמדינה הייתה משלמת על הפעוטנים ומוסדות החינוך מגיל 3 ועד גיל 18. פעוטון עולה כ 24 אלף שקל בשנה. אז בשביל לחסוך 48 אלף שקל לפעוטון לילד במשך שנתיים אדם ישלם מיסים על כך לכל חיו. האם זה שווה? אם יש לך 10 ילדים אז בטח. אם יש לך ילד אחד או שנים זה לא שווה בעליל.

אז אתה מבין את הנקודה שלי? עדיף לבטל את הביטוח הלאומי ולהוזיל את יוקר המחייה מאשר לגבות מאדם סכומי כסף כל חייו בשביל לקבל מעט.

אתה כבר נכנס כאן לויכוח בין הסוציאליזם לקפיטליזם, אבל זאת לא הנקודה כאן. בשורה התחתונה, בארץ אין לא סוציאליזם ולא קפיטליזם. יש לנו מיסוי סוציאליסטי ושירות קפיטליסטי, אם תרצה. מעבר לכך, כח הקנייה שלנו בארץ הוא עלוב, בהשוואה למערב אירופה, למרות שמבחינת הכנסה ממוצעת ישראל מתחילה להתקרב לגוש המדינות אשר שייכות (כלכלית) למערב אירופה ואף לעבור (על נייר) מדינות מסויימות בגוש זה. למעשה, אם תיקח את המשכורת של הישראלי הממוצע ותבדוק מה אתה יכול לקנות באמצעותה באירופה הסוציאליסטית או בארה"ב הקפיטליסטית, תגלה מהר מאוד שמצבינו עגום למדי.

 

אוסלו - לולא נרצח רבין, לא אתה ולא אני יודעים כיצד היו נראים חיינו היום. נכון שהיו פיגועים לא מעטים ב-93-95, אבל להזכירך - תקופת הפיגועים הגדולה הייתה ב2002-2004 (התחלפו 4 ראשי ממשלה מאז).

הסכם השלום עם ירדן (כמעט ללא החזרת שטחים, בניגוד למצריים) - גם הוא לא נחשב?

בימי רבין החלו המון פרוייקטים שהיו תקועים ללא ניע שנים רבות (כביש 6, נתב"ג 2000). תקציב החינוך הועלה בצורה משמעותית, לראשונה מזה הרבה מאוד שנים. תשתית הכבישים הארציים פותחה לאין שיעור (לא יודע מתי הוצאת רשיון, אבל בשנים הראשונות בהן נהגתי, יכולתי לספור את הכבישים הדו-נתיביים ברחבי הארץ על יד אחת: כביש 1, כביש 2, חלק מכביש 4 (מאשדוד עד בית ליד), זהו בערך). ערים שלמות קיבלו תאוצה עצומה (אם תרצה אפרט), תקציב המדען הראשי הוכפל, האבטלה נחתכה בחצי (מ-12 אחוז לכ-6 אחוז), התיירות פנימה גדלה בהרבה והכניסה כסף רב, הונחו היסודות להקמת מכללות רבות, חברות בינלאומיות רבות נכנסו לארץ, חתימת הסכמי אוסלו ועם ירדן הביאו לסיום מעשי של החרם הערבי ובעקבותיו כניסת יצרני רכב (מיפן) לשוק, נחקק חוק הבריאות הממלכתי (שגם אם הוא דופק אותנו לא פעם, הרי שלולא נחקק, כל מערכת הבריאות הממשלתית הייתה מזמן פושטת רגל) והחל פיתוח של בתי חולים (לא יודע אם יצא לך להתאשפז בצריפים של בתי החולים דאז. עולם שלישי).

 

מה שאתה מצייר כזוטות (הסכמי אוסלו), גם אם לא יצא לפי התכנון (שוב, לטעמי חלק עיקרי מכך היה הרצח) - הביא להתפתחות כלכלית גדולה והניע את המשק קדימה כפי שלא היה מאז הבום של אחרי 67'.

קודם כל, זה קצת תמים לבוא ולטעון שהסכם אוסלו נכשל רק בגלל רצח רבין. אילו הייתה נכונות ומחוייבות להסכם בצד השני, הוא היה מצליח עם או בלי רבין. בפועל הם השתינו עלינו בקשת.

 

לגבי הפיתוח הכלכלי, זה נחמד שאתה מציין את כל זה, אך כמה מזה היה בכלל קשור לרבין והיה ככל הנראה יוצא אל הפועל גם בלעדיו? אבל הכי חשוב, הפיתוח המואץ שהתרחש (ועודנו ממשיך להתרחש) בארץ בימים ובשנים אחריו הוא גדול בהרבה, אך דווקא כאן אתה בוחר להשמיץ. התוכל להסביר זאת?

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם
אוסלו - לולא נרצח רבין, לא אתה ולא אני יודעים כיצד היו נראים חיינו היום.

 

אז למה אתה תולה את כל מצב המדינה במותו?

אולי היה יותר גרוע...

 

אבל להזכירך - תקופת הפיגועים הגדולה הייתה ב2002-2004 (התחלפו 4 ראשי ממשלה מאז).

 

זו מורשת רבין, לאחר הבשלתה. ברק לקח את פתרון רבין-פרס לקמפ דוויד, קיבל לא מערפאת לפנטזיה של השניים, וערפאת עבר לשלב ב', התגברות הטרור.

זה היה הסוף של אוסלו. לכן מדובר ברעיון כושל (ולא שהתנגדתי למהלך בזמנו).

 

 

הסכם השלום עם ירדן (כמעט ללא החזרת שטחים, בניגוד למצריים) - גם הוא לא נחשב?

 

האינסטלטור שלי היה סוגר הסכם מוצלח עם ירדן.

לא היו שום מחלוקות.

 

בימי רבין החלו המון פרוייקטים שהיו תקועים ללא ניע שנים רבות (כביש 6, נתב"ג 2000).

 

מה לרבין ולזה?

 

תקציב החינוך הועלה בצורה משמעותית, לראשונה מזה הרבה מאוד שנים.

 

נו, והיה איזה שיפור בחינוך?

עלתה הרמה?

ירדו מס' התלמידים בכיתות?

 

נניח והוציאו יותר כסף בחינוך - היכן התוצאות?

 

תשתית הכבישים הארציים פותחה לאין שיעור

 

לא בתקופת רבין. אחריו. בתקופת נתניהו.

 

ערים שלמות קיבלו תאוצה עצומה (אם תרצה אפרט), תקציב המדען הראשי הוכפל, האבטלה נחתכה בחצי (מ-12 אחוז לכ-6 אחוז),

 

העלייה מרוסיה, כבר אמרנו. לא קשור לרבין.

שומדבר ממה שקרה לא קשור לרבין, כי הוא לא שינה כלום.

 

התיירות פנימה גדלה בהרבה והכניסה כסף רב

 

התיירות צמחה לאחר מותו, גם כתוצאה מתיירות נוצרית לאלף החדש, לא משום פעולה של המדינה.

 

חתימת הסכמי אוסלו ועם ירדן הביאו לסיום מעשי של החרם הערבי ובעקבותיו כניסת יצרני רכב (מיפן) לשוק

 

יצרני הרכב מיפן נכנסו לשוק לפני אוסלו.

אבל, נו, העיקר שהיתה מיצובישי לשחד איתה את גולדפרב (אך, איזו דמוקרט גדול היה רבין, ממש אורים ותומים של ממשל תקין).

 

נחקק חוק הבריאות הממלכתי (שגם אם הוא דופק אותנו לא פעם, הרי שלולא נחקק, כל מערכת הבריאות הממשלתית הייתה מזמן פושטת רגל)

 

חוק הבריאות הוא הבייבי של רמון, לא של רבין.

 

נו, אז יצא לנו ממשלה די ממוצעת כלכלית, וכושלת מדינית.

אפילו אתה לא יכול לקחת את אוסלו ולהציג את התהליך הכושל הזה כהצלחה או כבסיס להצלחה.

 

רבין היה עוד ראש של מפלגה מהפוליטיקה הישנה והמוכרת, של האינטרסים, השמירה על הכסא והחיפוש אחר השררה והג'ובים, ומקרה שגב/גולדפרב מראה שממשל רבין לא היה שונה בכלום מאלו שלפניו ואלו שאחריו. פה ושם החלטות טובות, פה ושם החלטות רעות, וסיאוב כללי שולט.

הדבר המשמעותי היחיד שעשו היה אוסלו, וזה כישלון אסטרטגי מהדהד, שעד היום אנחנו אוכלים אותו. אותו ואת פיתוח ההתנחלויות, שרבין המשיך במרץ, במקביל לאוסלו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

באיזה שנה למדת בשנה שהקולחוז והסובחוז עוד היו קיימים?

 

הכל השתנה השנתיים האחרונות הן היסטריות מבחינה כספית, אני חי את זה יום יום ומבין.

התענוג שמוביל אותך

פורסם
עלאק "קפיטליסטית בצורה היסטרית", הלוואי שישראל הייתה כזאת. היינו משלמים 4.5 שקלים לליטר בנזין, מס הכנסה 22 אחוז, מע"מ בין 7 ל 10 אחוזים ועוד כל מיני הטבות כאלה ואחרות. אבל מה, בישראל יש מגזרים שהם פרזיטים ואוכלי חינם. מילא פרזיטים ואוכלי חינם אבל גם לא תורמים למדינה באף מובן. אירוניה במיטבה, בנצרת (היכן שחנין זועבי מתגוררת) לא ממש מתים על מדינת ישראל וגם לא בביתר עלית אבל מקבלים קיצבאות כמו טטאלאה.

אני אוהב את הישראלים בטירוף, מצד אחד רוצים הטבות וזכויות אבל מצד שני מתבכיינים שצריך לשלם עליהן. מצד אחד מכריזים "כל ישראל ערבים זה לזה" אבל מצד שני כועסים שמעלים את המיסים בכדי לעדכן את הקיצבאות. אולי תחליטו כבר לכל הרוחות?

 

אהבתי, בוכים ובוכים ולא משנים כלום.... ניסית לשנות משהו? שמר הביא פה נקודה חשובה ואתה רק מחזק אותה, יש בעיה אבל אי אפשר לפתור אותה בגלל שחיתות ואינטרסים אישיים של חברי כנסת, מעודדים עוני, מעודדים טפשות ובורות, לבן אדם טיפש יותר קל להאמין להבטחות סרק מה שאומר יותר כוח בבחירות.

 

אדוני, ה SOCIAL SECURITY בארה"ב לא משלם כלום חוץ מקיצבת נכות אבל נכות רצינית, קיצבאות זיקנה לזקנים ועזרה בתרופות מה שנקרא MEDI CARE. חוץ מזה אין לאף אזרח אמריקאי שום הטבה או זכות שמתקרבת למה שיש בישראל מבחינת הביטוח הלאומי. אשה אמריקאית שיולדת חוזרת כמו מאמלה לעבודה ברגע שהיא מרגישה שהיא מסוגלת לכך. אף אחד לא משלם לה דולר שחוק אחד בכך שהיא בבית. עלות הלידה משולמת על ידי הביטוח הרפואי של המשפחה ומיכון שלידה זה לא מחלה יש השתתפות עצמית של $1000 דולר למשפחה.

 

תקשיב לי טוב חבוב, נמאס לי מההמצאות שלך, דבר ראשון, אישה בהריון יכולה לצאת לחופשת מחלה של 3 חודשים.

אם הדוד שלך שילם מגיל 18 עד 55 ביטוח לאומי, 37 שנים של תשלומים, אם הוא היה חי פה 37 שנים של ביטוח בריאות היו מטפלים בו יופי, MEDICARE גם משלמים על אישפוזים וניתוחים, ואל תבלבל לי את המוח, האשה שלי רופאה, בית חולים פרטי מאוד מפורסם, וכן היא מטפלת בחולים עם MEDICARE.

מדיקר הוא אוטומטי מגיל 64, זה ביטוח בריאות לכל דבר.

מהו סושיאל סקיוריטי? ביטוח לאומי בתרגום הכי ישיר שיש.

יש פה דמי הבטלה, יש פה תלושי מזון (היום זה פשוט כרטיס אשראי שנטען לך כל חודש ואפשר לרכוש איתו מזון אך לא אלכוהול).

שלא נזדקק לזה.

 

יש לי פועל שאני משלם לו 125 דולרים ליום, הבחור בן 40, מאל סלוודור, יש לו בית קרקע חביב בנורת' הוליווד, 3 ילדים, בני 16, 11 ו4 חודשים, אשתו בבית כבר חצי שנה בגלל התינוקת, יש לו טנדר טויטה טונדרה די חדיש, לאשתו יש קאמרי חדשה, הילדים הולכים לבית הספר כמו שצריך והוא מפרנס את משפחתו בכבוד, הוא פועל מצויין, מתייצב בעבודה ב8 בבוקר כמו שעון ולא משנה כמה רחוקה העבודה, מגדיל ראש ובעל ערך רב עבורי. הוא לא מרוויח המון אבל הוא חי בכבוד, היום נסענו לקנות חומרים ביחד ושוחחנו על החיים באל סלוודור ועל החיים באמריקה, על ילדים על אה ודא.

יש לו קרדיט מצויין וזה מה שחשוב, הוא בן אדם ישר שעובד קשה וחי בכבוד בלי להרוויח ערמות של כסף.

 

 

לגבי מוסד ללימודים גבוהים. הקולג' המקומי גובה לא פחות מ 8 אלף דולר לשנה. אבל מי הולך לקולג' המקומי? רק מעוטי יכולת ובכלל מה שווה התעודה של הקולג' המקומי ממש? אז אנא ממך, עלות הלימודים להשכלה גבוהה בישראל היא כמעט בדיחה ביחס לארה"ב ואנגליה.

 

מי הולך לקולג' מקומי? מי שרוצה תואר בזול, וזה גם יכול להיות 300 לסמסטר וקל להשיג מלגה שגם נותנת לך דמי מחיה סמליים, יש לי מספר חברים שהם פה עם גרין קארד או ויזת סטודנט ומקבלים עזרה במחייה ! הזוי :)

 

 

ברר מה אתה קונה ב350$ לחודש כאמצעי מחיה בארה"ב ודבר איתי.

 

הרבה, זוג צעיר ללא ילדים יכול לכלכל בית בסכום הנ"ל למשך חודש.

הנה דוגמא לקניות שבועיות :

תריסר ביצים $1.99

2 פאונד עגבניות - $1.98

2 פאונד מלפפונים - $1.98

4 חבילות של כוסברה\פטרוזיליה - $0.99

5 פאונד בצל - $1.99

חומוס אחלה - $2.99

גבינת שמנת עם עירית (כמו סימפוניה) $2.19

12 פיתות - $3.29

חצי גלון חלב 2% שומן - $2.99

12 פחיות קוקה קולה - $2.50

דגני בוקר צ'יריוס - $4.29

פאונד בשר בקר טחון עם 8 אחוזי שומן - $5.99

קופסאות שימורים של ירקות (אפונה וגזר, תירס, שעועית ירוקה, גרגירי חומוס) $0.79 לקופסא.

קופסאת שימורים של מלפפונים חמוצים בית השיטה גודל בינוני - $1.69

רסק עגבניות - $0.49 לקופסאת שימורים קטנה.

חבילת תה של ויסוצקי, ארל גריי, 24 תיונים - $2.99

בקבוק שמן קנולה, ליטר - $1.99

שק אורז בסמטי 5 קילו - $7.99

חבילה של תבלינים קפואים (שום כתוש, בזיליקום) "דורות" תוצרת הארץ - $1.99

במבה גדולה של אוסם - $1.99

כיכר לחם לבן פרוס - $1.09

אבטיח בלי גרעינים - $0.39 לפאונד.

פיצה דומינוס גודל בינוני עם 2 תוספות - $5.99, שלוש מגשים ב$15.

 

קצת יותר כללי, דברים שצריכים הביתה ולא פעם בשבוע.

נייר טואלט 3 שכבות איכותי, 12 גלילים דחוסים - $4.29

סבון כלים אג'קס או פלמוליב $0.99

דאורדורנט ספיד סטיק - $0.99

משחת שיניים קולגייט טוטאל - $0.99

בקבוק דרמבוי 750 מילילטר - $20.99

 

*****בפסח - חבילת מצות של אוסם, החבילה הענקית שיש בה 5 שקיות של מצות - $2.99

 

 

יש פה מסעדה פרסית מעולה בבוורלי הילס שאני מזמין ממנה פעם בשבוע, יש להם מבצע בTAKE AWAY:

2 שיפודי עוף, 4 שיפודי קבב בקר, 2 שיפודים של בצל,גמבה ועגבניות, 6 קערות של סלט (קיסר, ערבי, יווני), 6 קערות של אורז\בורגול.

כל זה ב$29.99

זה מאכיל זוג ל3 ימים, אוכל ביתי וסופר טעים.

 

 

 

בארה"ב אנשים טובעים בהלוואות סטודנטים במשך שנים אחרי סיום התארים שלהם. אז דווקא בקטע הזה אנחנו במצב סביר.

 

טובעים.... טוב שלא הגזמנו, רופא שעשה את כל הלימודים עם הלוואות סטודנט מחזיר כ$600 דולרים בחודש.

עם משכורת של $200K לשנה בשלוש השנים הראשונות אני מאמין שההלוואה היא דבר די זניח.

 

מי שלוקח הלוואת סטודנט בשביל ללמוד במקום מכובד ומסיים את לימודיו, מרוויח מספיק והחזר ההלוואה הוא לא בדיוק מורגש.

נראה לך שעו"ד מרוויח פחות מ$10K בחודש? זאת משכורת של עו"ד מתחיל.

פה בתקופת ההתמחות אתה מרוויח מינימום $5K בחודש.

haters will hate

פורסם
עלות השכלה גבוהה זולה? ביחס למה ל1500 ש"ח שאני מרוויח בחודש? כי אם אני אעבוד יותר אז אני אכשל בכל המבחנים והבחנים בתואר.

חביבי לא לכולם יש אבא שיקנה גולף GTI יתדלק ויעביר אותה טסט והילד יחיה בקומה משלו עם אוכל וענינים עד גיל 30. יש אנשים שלהורים שלהם אין יכולות כלכליות, השכלה זולה פחחחח.

 

ישראל היא מדינה סופר קפיטליסטית יש אנשים פה שחיים על קוטג' ולחם שחור וחוסכים כל אגורה שיהיה בשר לשבת. איפה אתה חי תגיד לי? מה אני קונה ב100 שקלים היום בסופר? איזה כוח קניה יש לכסף שלי?

 

סליחה, אל תכעס עליי אבל אף אחד לא מחייב אותך לעבוד וללמוד ביחד בו זמנית. אתה יכול לעבוד בתחנת דלק. עבודה שמשלמת לך 4,300 שקל (מינימום) תניב לך תוך שנה של עבודה משכורת השווה לשכר לימוד של 4 שנים. בל נשכח את מענק השיחרור פלוס מענק עבודה מועדפת פלוס המענק המיוחד שהצבא מקנה לך לפתיחת עסק, לקניית דירה או ללימודים. אז חביבי, משהו כאן לא בסדר אם אין לך כסף.

100 שקלים הם 25 דולר. בוא לסופר בארה"ב ותראה לי מה אתה קונה ב 25 דולר.

 

בשנה האחרונה יצא לי להתיידד עם כמה אמריקאים שסיימו תואר בהוראה (מורים).

 

באופן כללי. המחיר בארץ אכן נמוך הרבה יותר. לשם השוואה- אם אתה גר באוזר מסויים בניו-יורק כמה שנים אז אתה מקבל הנחה לקולג' מקומי והעלות לשנה אחת היא 7500-8500 דולר לשנה. וזה נחשב מאוד מאוד נמוך! באזורים אחרים זה באזור ה-10K דולר לשנה.

באוניברסיטאות פרטיות מדובר על 53 אלף (!!!) דולר לשנה!

ככה שהמחירים להשכלה גבוהה אכן זולים יותר בארץ. מצד שני הם גם אומרים ששם הרבה יותר זול בבערך כל שאר הדברים.

 

אני כל הזמן עושה השוואות בין מחירי מוצרים שם ופה. ישנם לא מעט דברים שההפרש בניהם הוא זניח. חוץ מזה, היום בעידן האינטרנט אתה יכול להזמין דברים לארץ וגם אחרי מיסים המחירים הם אטרקטיבים. למשל מחשב, המחירים בארץ על מחשבים הם לא כל כך רחוקים ממה שהם בארה"ב. זאת הודות להורדת המיסוי על מחשבים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
סליחה, אל תכעס עליי אבל אף אחד לא מחייב אותך לעבוד וללמוד ביחד בו זמנית. אתה יכול לעבוד בתחנת דלק. עבודה שמשלמת לך 4,300 שקל (מינימום) תניב לך תוך שנה של עבודה משכורת השווה לשכר לימוד של 4 שנים. בל נשכח את מענק השיחרור פלוס מענק עבודה מועדפת פלוס המענק המיוחד שהצבא מקנה לך לפתיחת עסק, לקניית דירה או ללימודים. אז חביבי, משהו כאן לא בסדר אם אין לך כסף.

100 שקלים הם 25 דולר. בוא לסופר בארה"ב ותראה לי מה אתה קונה ב 25 דולר.

 

 

 

אני כל הזמן עושה השוואות בין מחירי מוצרים שם ופה. ישנם לא מעט דברים שההפרש בניהם הוא זניח. חוץ מזה, היום בעידן האינטרנט אתה יכול להזמין דברים לארץ וגם אחרי מיסים המחירים הם אטרקטיבים. למשל מחשב, המחירים בארץ על מחשבים הם לא כל כך רחוקים ממה שהם בארה"ב. זאת הודות להורדת המיסוי על מחשבים.

 

נתתי לך פירוט של דברים שאפשר לקנות בארה"ב.

 

לך תעבוד שנה בעבודה מועדפת ותרוויח 50K ש"ח בשנה, זה שכר לימוד ל4 שנים ? סבבה, אני רוצה לראות בן אדם אחד חוסך 100% מהמשכורת שלו כמו שאתה מתאר (או ששוב אתה מדבר על אלה שההורים דואגים להם), עם ה4300 ש"ח הללו אי אפשר לנגב את התחת!

 

קח בחור צעיר בלי הורים לצידו, 4300 בחודש, יותר טוב מזה תן לו 6000 בחודש.

הוא יכול להחזיק רכב? להשכיר דירה? לחיות?

סליחה, רכב זה מותרות, שרייד שנת 88 זה מותרות, דירה? למה? שיגור בדרום תל אביב עם 8 סודנים בדירת חדר, 100 דולר לחודש, שלא יתפנק, ושיחסוך את המשכורת שלו במשך שנה, הוא יכול לאכול אבק במשך שנה, אבק לא עולה כסף, שישתה מי גשמים, שילבש את המדים של תחנת הדלק כל השנה כי לקנות בגדים זאת מותרות, רגע, הילד בן 21, מסכן, מה קורה אם בא לו גלידה ביום חם בהפסקה שלו בתחנת הדלק? גלידה זאת מותרות, שיקח קוביית קרח מהתחנה, זה חינם וגם פחות קלוריות.

 

אני מצטער, אתה צודק, החיים בישראל הם נחיים הכי טובים והוגנים שיש ואני סתם מתפנק, אני שקרן שחי באשליות.

סה"כ בן 28, עוד מעט 6 שנים בארה"ב, מה אני כבר יודע? מה כבר יש לי? עכשיו כשאני חושב על זה כנראה שעשיתי טעות חמורה שעזבתי את ישראל, מעניין איפה הייתי היום אם הייתי נשאר בארץ?

אז יש לי רכב חדש, אופנוע חדש, נעליים שעולות כמו חצי משכר המינימום שדיברת עליו, אז מה אם אני מפרק בקבוק יין איכותי ביום? אוכל במסעדות בעלות שם עולמי, נהנה מקונצרטים והופעות של זמרים שלא מופיעים בישראל, אז מה?

כשאני קם בבוקר אני מרגיש כ"כ ריק, לא כייף להתעורר במיטת קינג סייז עם מצעי קטיפה, ליד אישה מדהימה שמחייכת אלייך, נותנת לך נשיקה ומתחילה לך את היום, לא כייף, לצחצח שיניים, להביט מהחלון ולראות את העיר המגעילה הזאת, את הים ברקע, לשמוע את הציפורים כמו בסרט של דיסני, אתה צודק, אם הייתי יכול, מחר הייתי אורז הכל ומחליף את זה בדירת חדר בפלורנטין.

לקום בבוקר ולנסוע לעבודה, לראות את העובדים שלי מתקתקים את הכל, להביא להם ארוחת צהריים, לסדר עיניינים עם העירייה, באמת סבל, ללכת למחלקת הבניה, חניה תת קרקעית מסודרת, יש מזגן, יש קפה בחינם, יש תור והמקום שקט כמו סיפרייה, אני שונא את זה, שונא את העובדה שהפקידה מחייכת אליי ובאמת עוזרת לי לפתור את הבעיות שיש לי, אני שונא להזמין מפקח שמגיע בודק את העבודה שלי, מתעניין, עוזר לי לפתור בעיות אם יש, אני באמת סובל, לא כייף לחיות חיים במדינה שבה איו חדשות ברדיו כל שעה עגולה, שאין צפצופים ברחוב, אני שונא לעמוד בפקק, במזגן, והכל מסודר כמו שצריך, לא חותכים אותי, לא צופרים לי.

בכלל, אני לא אוהב את העובדה שאני משלם את המיסים שלי בסוף השנה, שאני מתקזז על הכל, החל מארוחות הערב, קניות לבית, בגדים ואפילו רחמנא ליצלן חופשות, זה ממש מבאס לדעת שאת הסיבוב בווגאס עם הסוויטה והמסעדות, הדלק ואפילו ההופעה של אלטון ג'ון הן הוצאה מוכרת.... כמה רע לי פה.

ואיך אני יכול להתעלם מהעובדה שבכל מקום לא מצביעים עליי ואומרים - יהודי! זה לא כייף, אני הרי יהודי גאה, ואני אוהב ששונאים אותי, זה גורםם לי להרגיש נעלה. אני ממש מאוכזב מזה שמרבית מאלה שאני עושה איתם עסקים הגיעו ממדינות כמו איראן, עיראק, לבנון, סוריה, מצריים וכד' והם לא שונאים אותי, הם עוזרים לי, הם שמחים בחלקי ואני שמח בחלקם.

אני ממש מתעב את העובדה שאנשים שאינם יהודים מאיראן מספרים לי על כמה הם אוהבים את ישראל וכמה הם אהבו לטייל בישראל או ללמוד בישראל לפני 1979.

אני מתעב כל דבר שקשור לשקט נפשי, כבוד עצמי וכבוד לזולת, אני ישראלי! אני רוצה לרכל על אנשים, לשים להם רגליים, לצפצף על החוק, לנצל את המערכת עד תום ולבכות כמו שרמוטה.

 

אז כן, חרא לי באמריקה ואתה צודק, השירותיים הרפואיים פה כ"כ יקרים, הנה רק בשבוע שעבר הייתי אצל רופא השיניים, אחרי הזנחה פושעת (מה לעשות, אני דואג לכולם לפני שאני דואג לעצמי) גיליתי שאני צריך 21 סתימות, 3 כתרים ו3 טיפולי שורש.

וזה יעלה לי 4300 דולרים, יתרה מכך, 12 תשלומים ללא ריבית.

בארץ זה חינם נכון?

 

אני ממש כועס על עצמי שאני מרשה לעצמי לחיות כמו בן אדם, שההתקדמות שלי תלויה בי וגורלי הוא בידי, אני מאוכזב מאוד מהעובדה שירדתי מהארץ ואני צריך להתבייש בזה שהבעיות היומיומיות שלי הן : עצירות, גזים, עבודה.

 

עדיין לא סיפרת לנו מה עשית ואיפה היית באמריקה... מבחינתי אתה טרול ששונא את הדוד סם, וזאת סתם עוד דרך להיות כפוי טובה.

haters will hate

פורסם

סבתא שלי החליטה בזמנו לעזוב את ברה"מ לשעבר דווקא לארה"ב ולא לישראל. למרות שהיא לא עבדה שם אפילו יום אחד בחייה, היא זכתה לסטאטוס של פליט, היא מקבלת השתתפות ניכרת בשכר דירה, היא מקבלת food stamps ותרופות בחינם. חוץ מזה, יש לה מטפלת צמודה ומעין day care כזה, שם היא יכולה לבלות את הימים שלה.

קרובי המשפחה שלנו שם, למרות שהם ממש לא באלפיון העליון, הצליחו לקנות בתים פרטיים בעיירות די נחשבות ולא נראה שמישהו מהם שם חי במחסור. נכון, יש המון עוני בארה"ב, אבל מהצד זה נראה כאילו שמי שבא לשם לעבוד (בטח בן אדם עם מקצוע אמיתי ביד), יחיה יותר טוב ממה שהוא חי כאן, מהבחינה הכלכלית לפחות.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

הסיפורים שלך כאלה טובים בנצי שאתה אפילו גורם לי לחשק לחזור בחזרה לחיות שם. בכוונה אני לא קוטע אותך. תמשיך לגרום לכולנו להזיל ריר.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

קוטע אותי? אני עדיין מחכה לפירוט על עברך המעורפל משהו באמריקה, משום מה אתה תמיד נעלם מהשרשור ברגע המכריע.

אני אשמח לשמוע על הצד השני של המתרס, איפה חיית? כמה זמן? במה עסקת? על מה נהגת? מה השאיר צלקת כ"כ עמוקה?

ברצינות, תחלוק קצת רקע, בינתיים אתה משול לילדון בפורום ייעוץ רכב שנותן חוות דעת על בוגאטי ויירון מצפיה בסרטונים.

 

לבסס קצת את הדעה הנחרצת לא יזיק.

haters will hate

פורסם

שאלון מעניין. מילאתי ומחכה לתוצאות.

 

הייתי מוסיף שאלות שמבררות למה אנשים שרוצים להגר לא מהגרים בפועל ומה מונע מהם לעשות זאת?

סיבות אפשריות: אישה שלא רוצה להגר, אי רצון להשאיר את ההורים לבד בישראל, בעיות בקבלת ויזה/אזרחות, פחד מקשיי הסתגלות וכו'.

 

אגב, יש כאן חברים שרצו לרדת מהארץ ומשהו עצר בעדם? איך התמודדתם?


×
×
  • תוכן חדש...