Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4757 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שביט, יפה לצטט אותי בחצי ממה שאמרתי אבל בחצי השני כתבתי הארה קטנה לעידן

שוב זה כמובן תלוי בהרבה דברים אחרים אך ממה שהצגת לנו כאן הייתי אומר שהחיים שלהם דבש יחסית לאחרים.

אני מודע לכל הבעיות האלה קרובי משפחה שלי וחברים קרובים נמצאים בבעיות כאלה כל יום ושוברים את הראש מה עושים עם זה.

אבל אם הזוג מרוויח לא רע (כמו שנאמר) ומצליח לשלם על שכירות הוא גם יצליח לשלם על משכנתא כאשר מקזז מעצמו מותרות כאלה ואחרות במידת האפשר.

 

אפרופו יבנה, העיר התחילה להתרחב בצורה משמעותית ויש לה הרבה סיבות להיות יקרה.

עד להתרחבות אף אחד לא ספר אותה.

 

יבגני, את התחושה הזו "לא מעניין אותי איש חוץ ממני"

אני רואה כל יום כל היום אני אישית כבר לא מתפלא ומה שבטוח לא לוקח את זה ללב, זה מעצבן אבל לצערי התרגלתי.

404

  • תגובות 299
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הרבה יצאו פה נגד הערבות ההדדית במדינה, ונכון שהישראלי הוא לא האדם הכי מנומס בעולם אך בעיתות מצוקה כן מתגלה הגדולה.

תראו לי עוד עם שכשמודיעים על צו 8 בטלפון בערב שבת מתייצבים יותר מ100% מהסד"כ תוך שעות. וכשיורים רקטות בצפון, מאות ואלפי משפחות שלא נמצאים בטווח הרקטות מארחות משפחות שבכלל לא מכירות מהצפון. ואותו דבר קורה כשיורים בדרום...

פורסם
עידן תודה. מה שכתבת זה בעיקר מה שמעניין אותי. האם האנשים שעוברים לחו"ל עושים זאת בגלל סיבות כלכליות, או שיש דברים אחרים שמטרידים אותם?

 

לא עברתי לחו״ל מהסיבה הכלכלית, באותה תקופה בדיוק הודעתי לבוס שלי שאני מתחיל לחפש מקום עבודה חדש, הבוס שלי ואני היינו ביחסים מאוד טובים ולכן הוא אמר לי שאין בעיה, אני יכול לעבוד עד שאמצא עבודה חדשה.

על המאזניים היו מונחות 2 הצעות עבודה, שתיהן בתחום הבטחון, האחת תובענית עם 25k שקלים בחודש והשניה קלילה עם 50k שקלים בחודש ללא צורך במיסים אם אתה מבין את כוונתי...

 

אני החלטתי שלמרות הפיתוי הכלכלי אני הולך על מה שאני אוהב וניגשתי לראיון עבודה למשרת איש מכירות ב......סקודה.

התקבלתי והייתי עתיד להתחיל שם כשבאה ההצעה להכנס ליהלומים.

אני ראיתי ביהלומים הזדמנות להגשים שאיפה שהיתה לי תמיד לגור בחו״ל והלכתי על זה, עוד לפני שידעתי את השכר אמרתי ״כן״ להצעה ביהלומים.

 

.

 

עידן בקשר לחברים שלך:

אני לא יודע כמה הם מרוויחים ועצם העובדה שיש להם 2 ילדים שזה בעייתי מאוד בפן הכלכלי

אבל אם הם באמת ירצו לקנות בית 4 חדרים הם יוכלו לקנות.

אני מנחש שיש להם ציפיות יותר מידיי גבוהות, לא תמיד חייב וילה ענקים באזור הכי מבוקש.

שוב זה כמובן תלוי בהרבה דברים אחרים אך ממה שהצגת לנו כאן הייתי אומר שהחיים שלהם דבש יחסית לאחרים.

 

סתם מסקרנות איזה תואר עשית ובאיזה תפקיד עבדת?

 

 

לחברים שלי אין חיים דבש, יש להם חיים ממוצעים לגמרי, שוכרים דירה בראשון לציון וחולמים על לקנות את אותה דירה מבלי יכולת אמיתית לעשות כן, אין להם שאיפות על וילה או דופלקס, זה רחוק מהם שנות אור.

 

נכון שבמקום לשלם 3500 שקלים שכירות בחודש הם יכלו לשלם את זה למשכנתא, אבל מה קורה כשאין לך את היכולת לחסוך את תשלום המקדמה?

הרי אתה לא מקבל 100% מימון מהבנק, כך שכדי לרכוש את הדירה שהם גרים בה (4 חדרים במערב ראשון) הם צריכים סביב החצי מליון שקלים מזומן.

 

אין לי תואר, למדתי מנהל עסקים וכלכלה אבל זנחתי את התואר בתחילת שנה שניה כשקיבלתי החלטה נלוזה לעבור לחו״ל.

:wink:

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
הרבה יצאו פה נגד הערבות ההדדית במדינה, ונכון שהישראלי הוא לא האדם הכי מנומס בעולם אך בעיתות מצוקה כן מתגלה הגדולה.

תראו לי עוד עם שכשמודיעים על צו 8 בטלפון בערב שבת מתייצבים יותר מ100% מהסד"כ תוך שעות. וכשיורים רקטות בצפון, מאות ואלפי משפחות שלא נמצאים בטווח הרקטות מארחות משפחות שבכלל לא מכירות מהצפון. ואותו דבר קורה כשיורים בדרום...

 

 

אפשר לבקש שפשוט לא יירו עלי, או שזה מוגזם?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
אז למה אתה תולה את כל מצב המדינה במותו?

אולי היה יותר גרוע...

 

אולי, אבל בהתחשב במה שנעשה בין 92-95 , אני נוטה להאמין שהעגלה הייתה נוסעת קדימה ולא לכל כיוון אפשרי (גם קדימה, אבל גם אחורה, לצדדים וכיו"ב. נחמד לנהל כך רכבת הרים, לא מדינה).

 

 

זו מורשת רבין, לאחר הבשלתה. ברק לקח את פתרון רבין-פרס לקמפ דוויד, קיבל לא מערפאת לפנטזיה של השניים, וערפאת עבר לשלב ב', התגברות הטרור.

זה היה הסוף של אוסלו. לכן מדובר ברעיון כושל (ולא שהתנגדתי למהלך בזמנו).

 

וואלה? 7-8 שנים אחרי, אתה מדבר איתי על "הבשלה"? מזל שאתה לא חקלאי, אחרת הכל היה נרקב אצלך פעמיים. 4 ראשי ממשלה עברו מאז הרצח, כולם רק ישבו וחיכו לעראפת עפ"י ההסכם עם רבין? תהיה רציני...

 

 

 

האינסטלטור שלי היה סוגר הסכם מוצלח עם ירדן.

לא היו שום מחלוקות.

 

ובכ"ז האינסטלטור שלך פותח סתימות, ולישראל יש מדינה נוספת על הגבול בלי חשש ממלחמה מחר בבוקר. לבטל את זה בטענה ש"אין מחלוקת" זה פשוט מטופש.

 

 

מה לרבין ולזה?

שום דבר. סתם ישב בכסא רו"מ והכריע בעד הדברים האלה. אתה לא רוצה לספר לי שרו"מ רק יושב במשרד ולא עושה יותר מדי למעט הצגות לטלוויזיה, נכון?

 

 

נו, והיה איזה שיפור בחינוך?

עלתה הרמה?

ירדו מס' התלמידים בכיתות?

נניח והוציאו יותר כסף בחינוך - היכן התוצאות?

אתה משווה את מצב מע' החינוך דאז למה שיש היום? שכחת את הגידול החד במספר התלמידים? אתה מכיר את הפרופיל של המורה הממוצע דאז ויכול להשוות אותו להיום? אם לא היה מתבצע המהפך בחינוך, היום היה לנו כאן נוער ברמת השכלה אפריקאית נחשלת, בגלל קריסה כוללת.

מעבר לזה - שני דברים נוספים: 1. שלוש שנות שינוי למערכת חינוך אינן מספיקות. מיד לאחר הבחירות עבר תיך החינוך לידי המפד"ל, אח"כ לפחות משנה למרצ, ואז לליכוד (לבנת חבלה). אתה יכול ליצור המשכיות כלשהי בצורה כזו? צורת בניה כזו מתאימה לשעון מטוטלת, לא למערכת חינוך. 2. אל תשכח שתוצאות של חינוך אינן רק עבודה של בי"ס/גן, אלא גם מה שבא מהבית ומהסביבה. אלה הפכו אלימים וליותר ויותר, בשעה שלמחנכים מהדקים עוד ועוד את האזיקונים על הידיים (לך תעניש היום ילד על התנהגות פרועה. גם אם תקבל בטעות גיבוי מהמערכת, לא פעם יגיע הורה ש"ישכנע" אותך לבטל את הסנקציה בה נקטת.

 

 

 

לא בתקופת רבין. אחריו. בתקופת נתניהו.

לא. בתקופת רבין. ספרתי עבורך את מספר הכבישים הדו-מסלוליים לפני 92'. זה לא שנתניהו עצר עבודות, נהפוך הוא, אבל הפיתוח החל מ-92'.

 

 

העלייה מרוסיה, כבר אמרנו. לא קשור לרבין.

שומדבר ממה שקרה לא קשור לרבין, כי הוא לא שינה כלום.

אתה אמרת. זה לא הופך את העניין לעובדה, נהפוך הוא. בפעם האחרונה שמדינת ישראל נדרשה לקלוט כמות גדולה של עולים, זה הפך למשטר צנע לכל היישוב. נכון - אין מה להשוות משאבים של מדינה צעירה וקטנה מאוד למשאבים שעמדו לרשות ישראל ב-92', אבל מכאן ועד לבוא להגיד ש"העלייה משכה את השוק קדימה" זו פשוט לא נכון.

נהפוך הוא - רוב האוכלוסיה מבריה"מ לשעבר הגיעה לכאן ללא משאבים כלכליים וכסף מבחוץ, המדינה סייעה להם באמצעות סלי קליטה ומגורים (שעלו כסף לא קטן, למרות היותם זמניים וזולים ככל האפשר).

בהחלט יש כאן דחיפה לכלכלה כעבור זמן, אבל זה לא שהגיעה לכאן אוכלוסייה מבוססת שהתחילה מיד למשוך את השוק קדימה. דווקא המאפיין הבולט שלה היה החלפת הפלסטינים שעשו את העבודות הבסיסיות והזולות בעולים חדשים (לא יודע עד כמה אתה זוכר את הימים בהם בעלי השכלה אקדמית ויותר עבדו בנקיונות וכו', בכדי להתקיים). רק לאחר זמן רב החלה ההתבססות הכלכלית של העולים הללו, אבל ללא הקליטה הראשונית שהממשלה עשתה, ספק גדול אם לא היינו עדים היום לכלכלה קורסת והתפרקות של הרבה מערכות. ממשלת רבין נתנה לעולים את הבסיס (צר אמנם, אבל בסיס) לקיום בארץ.

 

 

 

 

התיירות צמחה לאחר מותו, גם כתוצאה מתיירות נוצרית לאלף החדש, לא משום פעולה של המדינה.

שוב, דיבורים באוויר. אני מתייחס למה שאמר מיקי פדרמן ב-98' , תפוקה ומספר מועסקים בתיירות עלה בכ-40 אחוז.

גם אם אתה מחליט שפדרמן שקרן, אז עיון בנתונים של הלמ"ס מראה עלייה דרמטית בשנים הללו, בעיקר לאחר אוסלו והסכם השלום עם ירדן - כלומר יש קשר ישיר.

 

 

 

יצרני הרכב מיפן נכנסו לשוק לפני אוסלו.

אבל, נו, העיקר שהיתה מיצובישי לשחד איתה את גולדפרב (אך, איזו דמוקרט גדול היה רבין, ממש אורים ותומים של ממשל תקין).

יצרני הרכב נכנסו בתחילת שנות ה-90, סובארו היו בודדים במשך שנים, מיצובישי הצטרפו באמצע שנות ה-80. תבדוק מתי טויוטה, ניסאן, הונדה הצטרפו ובוודאי כיצד נכנסו לעשות עסקים בישראל עם הסרת החרם.

 

 

חוק הבריאות הוא הבייבי של רמון, לא של רבין.

נכון, אבל רמון בוודאי היה מצליח להעביר אותו בניגוד לדעת רוה"מ... RIGHT.

 

נו, אז יצא לנו ממשלה די ממוצעת כלכלית, וכושלת מדינית.

אפילו אתה לא יכול לקחת את אוסלו ולהציג את התהליך הכושל הזה כהצלחה או כבסיס להצלחה.

 

רבין היה עוד ראש של מפלגה מהפוליטיקה הישנה והמוכרת, של האינטרסים, השמירה על הכסא והחיפוש אחר השררה והג'ובים, ומקרה שגב/גולדפרב מראה שממשל רבין לא היה שונה בכלום מאלו שלפניו ואלו שאחריו. פה ושם החלטות טובות, פה ושם החלטות רעות, וסיאוב כללי שולט.

הדבר המשמעותי היחיד שעשו היה אוסלו, וזה כישלון אסטרטגי מהדהד, שעד היום אנחנו אוכלים אותו. אותו ואת פיתוח ההתנחלויות, שרבין המשיך במרץ, במקביל לאוסלו.

 

יצאה ממשלה מוצלחת מאוד מבחינה כלכלית. אחוז המובטלים ירד משיא של כל הזמנים (מעל 11 אחוז, בדוק בנתוני הלמ"ס אליהם הפניתי) לכמעט מחצית, וזה תוך כדי תוספת אוכלוסיה של כמעט 25 אחוז באותה תקופה (כמליון עולים), עליה ברמת השכר של המגזר התעשייתי והמגזר הציבורי (שזה לא דבר רע לכשעצמו, כל עוד המגזר הציבורי הזה עושה את עבודתו - מה שהשתקף בקליטת העלייה הגדולה), גדילה בכל תחומי החיים ורווחה כלכלית. כל זה אחרי הרבה שנות קיפאון בניצוחו של שמיר.

 

אתה יכול לייחס את זה עד מחר לעלייה. אני אומר הפוך. ללא מה שנעשה באותן שנים, היום היינו מדינת עולם שלישי עם אבטלה נוראית וקריסה כללית.

נכון שנעשו תרגילים מסריחים כמו גולדפרב/שגב, בהתחשב באלטרנטיבות שעמדו בפני רבין כדי להמשיך קדימה (ממשלתו התבססה על רוב דחוק ביותר, גם זה לא תמיד - אבל אנחנו רואים מה ראש ממשלה שעובד רק לפי משב הרוח הציבורי נותן לנו, כמעט מדי יום) זו צפרדע שהוא נאלץ לבלוע (כמעט כל רו"מ באקלים הפוליטי ב-30 השנים האחרונות אכל כאלה, ע"ע פרשת חברון/בר-און, למשל). לזכור לו רק את הדברים הללו זה בפירוש לא רציני. זה בטח לא סיאוב, כפי שאתה רואה בשנים האחרונות בכל מקום ובוודאי לא מבחינת דוגמה אישית (ראה כיצד נפרצו כל גבולות הצניעות של חברי הממשלה והכנסת בשנים שמאז הרצח ובמיוחד אחרי רצח גנדי. כל נאד מחזיק 30 מאבטחים, מזכירה, יועץ, שוטף כלים ומחליף סדינים, בלי קשר לנחיצות ולאיומים, אם קיימים).

 

הסכם אוסלו? שוב, לטענתי נכשל (יחסית) בעיקר בגלל הרצח, אבל לא רק בגללו.

את הנזק העיקרי לתהליך בתקופת רבין עשה החמאס, לא הפת"ח בהנהגת עראפת.

להזכירך - מי שטיפח את החמאס ועזר להתארגנותו היה השלטון הישראלי - תוך סברה שגוייה שהוא יהווה משקל נגד לפת"ח (אותה שטות נעשתה גם בלבנון עם החיזבאללה, כנגד אמל). כשרבין הגיע לשלטון החמאס כבר הייתה תנועה מאורגנת ובשלה לביצוע פיגועים.

מי שגירש מהארץ באותה תקופה כמות של אנשי חמאס (400) היה רבין, בהסכמה של שולמית אלוני ושאר חברי מרצ (שומו שמיים, ה"בוגדים" הסכימו לגרש פלסטינים. לא יאומן), כדי לנסות להתגבר על ה"ירושה" המפוקפקת שהושארה לו מימי שמיר.

 

פיתוח ההתנחלויות? אכן, לטעמי הוא לא עשה מספיק להפסקת בזבוז הכסף החולני של מדינת ישראל בשטחים, אבל מכאן ועד לקבוע שכל מה שהוא עשה בנושא המדיני/בטחוני, המרחק הוא רב.

 

מן הראוי שתיתן לו מעט קרדיט על הבנה צבאית ומדינית, אחרי כל מה שעבר לפני בחייו (כן, אני מכיר סיפורים על "בריחתו" בזמן שהיה מח"ט (בגיל 19, כן? מה בדיוק עושה צעיר ממוצע בגיל כזה) של חטיבת הראל, או על התמוטטות העצבים בתחילת מלחמת ששת הימים, אבל בכ"ז - הוא עבר "קצת" יותר מהממוצע למנהיג/פוליטיקאי בארץ ונזקפים לזכותו מעט יותר הישגים והבנה.

 

הוא לא היה מושלם, רחוק מזה - אבל הוא היה רוה"מ הטוב ביותר (בטח בקדנציה השניה) שהייתה למדינה, בוודאי בארבעים השנים האחרונות.

פורסם
אפשר לבקש שפשוט לא יירו עלי, או שזה מוגזם?

 

פה אתה נכנס גם לענייני מדינת ישראל מול הפלסטינאים שזה נושא כבד בפני עצמו ונראה לי שעדיף לא להיכנס אליו. מבחינת הערבות ההדדית אני חושב שברגעי האמת , העם יודע להיות מיוחד. בהתנהלות היום יומית זה כבר סיפור אחר...

פורסם

למה זה צריך להיות רק ברגעי "האמת" ? אתה חייב נותבים מעל הראש בשביל להבין שלאיש שיושב איתך באותו יישוב/איזור/מדינה יש אינטרס משותף איתך, גם אם הוא רואה את הדרך לשם אחרת?

פורסם
פה אתה נכנס גם לענייני מדינת ישראל מול הפלסטינאים שזה נושא כבד בפני עצמו ונראה לי שעדיף לא להיכנס אליו. מבחינת הערבות ההדדית אני חושב שברגעי האמת , העם יודע להיות מיוחד. בהתנהלות היום יומית זה כבר סיפור אחר...

 

כדאי לא להכנס אליו? יש אפשרות לבקש שהטילים, יריות והפיגועים לא ייכנסו לחיינו גם כן?

 

כמעט כל מדינה במצב של מלחמה תראה גילויי התגייסות גבוהים. בדיוק כמו במקרה של אסון טבע, לא עלינו. האם לצורך השמחה שבגילויי ההתגייסות אלך ואגור באזור שמועד לפורענות? לא ממש.

 

הערבות ההדדית שאתה מדבר עליה כבר מזמן לא ערך בישראל (גילויי ערבות אישית, משפחתי וקהילתית אתה בהחלט יכול לראות, בדיוק כמו כל מקום אחר בעולם).

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

 

 

הנה תמונה של המקרר שלי, תמיד מלא!

 

 

אין לך מה להתלהב, הוא מלא בסטלה. כבר עדיף ׳שנדי׳ P:

הלוואי והיה לי אומץ, אני הראשון שיודה שאני מפחד ממעבר שכזה, אני מאוד רוצה אבל לא באמת מסוגל :-(

 

בגלל זה אירופה קורצת יותר מאמריקה. במקרה הכי גרוע אתה יכול לקפוץ חזרה לשישבת עם המשפחה

חו״ל לתקופה קצרה יחסית ואז ישראל.

 

צריך להבין שלגור בחו״ל זה באמת הרבה מעבר לפן הכלכלי.

 

יאפ, זה מה שאני הייתי עושה לו יכולתי. 5-10 שנים בחו״ל, לצבור מספיק כסף כדי לשבור את תקרת הזכוכית פה ואז לחזור

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

צודק ב100%. שרשור מאוד עצוב. אנשים צעירים שלא רואים שום דרך להיטיב את מצבם מלבד ירידה מהארץ. מה לעשות, אנשים רוצים לטפס מעלה בחייהם, אך במדינת ישראל זה לא אפשרי. תחשוב שברגע שאתה מגיע לתקרת הזכוכית (משכורת ברוטו של 60,000) מרבית המשכורת שלך הולכת על מיסים. אתה למעשה עובד יותר בשביל המדינה, מאשר עבור המעסיק שלך. 50% מס הכנסה (עד לתקרה הזו זה ״רק״ 49%...), ביטוח בריאות, ביטוח לאומי ואפילו לא דיברנו על אחזקת רכב, או פינוק באיזו כוס בירה.

כל עוד אתה בטווח המשכורות הנמוכות, נטל המס עליך סביר. אממה, שאתה לא יוכל ממש לחיות טוב מהמשכורות האלו (נניח שאתה מרוויח 10,000 אז רק אחרי מס הכנסה נשאר לך ביד 7,900) בהתחשב בעלות ההוצאות שלך, וזה הופך ליותר ויותר קשה ככל שאתה מטפס הלאה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

יצאתם קצת מפרופורציות. מדבריכם נראה כאילו במדינת ישראל חיים ברברים ואנשים בהמות ובחו"ל הכל ורוד והאנשים נחמדים ועוזרים ואדיבים וכו'. כל מדינה והחראות שלה. יצא לי קצת להסתובב בכמה מדינות , וגם שם יש ונדליזים ושיכורים וצעקות ולא הכל שקט ורוגע כמו שמתארים כאן. מישהו סיפר שאיזה פרחה חתכה אותו בדרך, אבל שכח לספר שעשרות הנהגים שהיו בדרך דוקא היו בסדר אז הרוב הוא לא כזה.

אני דוקא מעדיף את האוירה הקלילה בארץ, מאשר את הרשמיות המעונבת שבאירופה. ונהג מתחיל, אני לא חושב שאם נניח בשוויץ תתחיל פתאום מלחמה, אנשים יעזבו הכל ויתגייסו, לדעתי זה כן משהו שיחודי למדינה שלנו ואת זה אי אפשר לקחת.

פורסם
פה אתה נכנס גם לענייני מדינת ישראל מול הפלסטינאים שזה נושא כבד בפני עצמו ונראה לי שעדיף לא להיכנס אליו. מבחינת הערבות ההדדית אני חושב שברגעי האמת , העם יודע להיות מיוחד. בהתנהלות היום יומית זה כבר סיפור אחר...

זה מיתוס, כמו הרבה מיתוסים אחרים.

חוץ מזה, למזלנו רוב הזמן אנחנו עדיין חיים בשגרה ולא במלחמות. מעדיף שגם בשגרה אנשים ידעו להיות בני אדם אחד לשני כאן, ולא רק לספר על איך אנחנו כולנו מתגייסים בזמן מלחמה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

לא מדברים פה על אוכלוסיות, מדברים על כסף

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם
יצאתם קצת מפרופורציות. מדבריכם נראה כאילו במדינת ישראל חיים ברברים ואנשים בהמות ובחו"ל הכל ורוד והאנשים נחמדים ועוזרים ואדיבים וכו'. כל מדינה והחראות שלה. יצא לי קצת להסתובב בכמה מדינות , וגם שם יש ונדליזים ושיכורים וצעקות ולא הכל שקט ורוגע כמו שמתארים כאן. מישהו סיפר שאיזה פרחה חתכה אותו בדרך, אבל שכח לספר שעשרות הנהגים שהיו בדרך דוקא היו בסדר אז הרוב הוא לא כזה.

אני דוקא מעדיף את האוירה הקלילה בארץ, מאשר את הרשמיות המעונבת שבאירופה. ונהג מתחיל, אני לא חושב שאם נניח בשוויץ תתחיל פתאום מלחמה, אנשים יעזבו הכל ויתגייסו, לדעתי זה כן משהו שיחודי למדינה שלנו ואת זה אי אפשר לקחת.

 

בכחול 1 - אני חושב שבישראל על כל נהג אדיב אחד יש 10 בהמות, אם לא יותר. רק אתמול יש לי 5 סיפורים לספר לך.

 

בכחול 2 - יש קללה סינית עתיקה שאומרת: "שתחיה בזמנים מעניינים"; צא ולמד שאני והרבה אחרים כאן מחפשים מקום לחיות בו חיי שגרה ורווחה שהולמת את השקפת העולם שלנו. בהמות בכבישים, בורות ולעומתיות ששולטות בשיח הציבורי וביחסי הבריות? לא בשבילי.

 

מלחמות, יריוות, טילים, אנשים שמתפוצצים להנאתם בתוך קהל וכל זה כדי לראות גילויי התגייסות ורוח הקהילה? לא בשבילי.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -


×
×
  • תוכן חדש...