Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4757 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אמממ עשו את זה...

 

לדעתי, ברגע שלא יהיו יהודים בעולם העולם יהיה טוב יותר. אבל על אותו משקל גם כשלא יהיו נוצרים/מוסלמים/בודהיסטים/הכנס כל דת _____ העולם יהיה טוב יותר. אני אישית לא מבין למה חייבים לשמור על הצביון היהודי. לדעתי ללא דתות העולם יהיה מקום טוב יותר!

אם זאת, כן מגיעה לנו לחיות פה כי אנחנו כבר כאן ומתוקף כך שאנו חיים פה מגיע לנו להישאר.

 

מי אמר שיהדות היא רק דת?

בשבילי היא דרך חיים וזהות, אבל לא משהו שנפל עלינו מלמעלה. זו החלטה אישית.

  • תגובות 299
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יוסי,

מקבל את מה שאתה כותב ועם זאת עדיין מאמין שללא זה המצב היה טוב יותר. מה רע בישראלים? או אמריקאים?

אני מבין ויודע למה אנשים מחפשים שייכות, בדיוק כמו ימין שמאל, קבוצות מועדון וכו' ועם זאת אני חושב שיהיה לכולם יותר טוב בלי זה.

רוצה לומר, שלדעתי, יותר חשוב להגדיר את עצמי כאדם טוב. אדם שמתחשב, עוזר, תומך יותר מאשר האם אני יהודי, צ'רקסי, נוצרי, אנטרקטי, פיני.

פורסם

לי נוח להגדיר את עצמי כישראלי.

 

אבל במקרים אחרים אני מגדיר את עצמי כמשהו אחר (אתאיסט, צ'יליאני, הומאניסט, שמאלני, צודק וכו').

 

זה מה שיפה בפוסט-מודרניזם, שכל אחד יכול להגדיר את עצמו איך שהוא רוצה לפי מה שכדאי לו באותו רגע.

 

אני מסכים ברמה העקרונית שזה היה עדיף אם אל היו קבוצות אבל אנחנו מתוכנתים לעבוד בקבוצות ולהרגיש שייכות לקבוצה מסויימת.

אם לא יהיו מלחמות דת, אולי יהיו מלחמות על דברים אחרים.

 

יכול להיות שאני טועה, פשוט מעולם לא היה מצב שבו אין לנו את הבעיה של הדת.

פורסם
למה אתה לא שואל מדוע אני צריך להקריב שלוש שנים לצבא כשבזמן הזה אני יכול ללמוד או לעבוד ובקיצור להתקדם בחיים?

התשובה על השאלה הזאת וגם על מה שאתה אומר זה כי אתה חי במדינת ישראל וזה האילוצים והחובות שיש למי שחי פה.

ואני אומר שוב ומדגיש בפעם האלף: הרבה מן החובות הכלכליות לא מוצדקות וצריך לשנותן וצריך לשנות את סדר העדיפויות במדינה ואת התיעדוף של אוכלוסיות מסויימות ולהקל במיסים וכו'

 

עכשיו, נניח שהיה מגיע חייזר וקורא את כל השרשור הזה, אני בטוח שהוא היה שואל מדוע לעזאזל אנשים חיים פה ולא לוקחים את עצמם למקום שבו החיים קלים יותר? התשובה שלי לאותו חייזר היא מה שכתבתי מקודם של אהבת הארץ וושמירה על היהדות וכו'.

 

אם לערוך רשימת יתרונות וחסרונות מבחינה אישית נטו, אין מה לעשות בארץ.

 

סליחה? אני עומד בתור ע"מ לעוף מכאן, חסר אהבת הארץ והיהדות מעניינת אותי כקליפת השום, ומה שכתבת כל כך לא נכון.

תהיה בטוח שאם היה קל לעבור מכאן למדינה ארחת אתה היית רואה נהירה עצומה של יהודים החוצה, לפי הדברים שלך אפשר לחשוב ש80% מאזרחי המדינה הם כאלו פטריוטים שרק ע"מ לשמר את היהדות והציונות הם נשארים כאן בארץ.

יש כל כך הרבה סיבות שאנשים לא לוקחים את עצמם ועוזבים ואהבת הארץ ושמירה על היהדות מגרדות את הרצפה מבחינת החשיבות שלהן, לדוגמה:

 

1) הריחוק היום יומי מבני משפחה וחברים.

2) חוסר בקיאות בשפה בארץ היעד.

3) קושי בהתנהלות מול משרדי ממשלה\גופים גדולים במדינה, בשפה זרה, תחת חוקים זרים (ע"ע לקיחת משכנתאות, רכישת נכסים\רכבים, טיפולים רפואיים, דרכונים, רשיונות, הסכמי עבודה וכו').

4) חוסר התאמה באורח החיים ובמנטליות בין ארץ המקור לארץ היעד (שעות סגירה של מקומות בילוי וכו').

 

וזה רק על קצה המזלג, מעבר מדינה מלווה בהמון פחדים וחששות, והוא בכלל לא קל, ביחוד כשאתה מגיע מלאום שמדבר בשפה שלזר תשמע כמו מנדרינית ואורח חיים שונה דרסטית מכל דבר מוכר.

 

זה שכאן רע לא אומר שבחוץ הכל ורוד, אבל יש כאלו שפשוט התייאשו מלנסות לתקן כאן, וזה בסדר גמור, אנשים מעדיפים לדאוג לקיום המשפחה שלהם ולדברים היום יומיים מאשר לשאת על כתפיהם אידיאלים גדולים ולהרגיש כמו סופרמן.

שיעורי פיסיקה גרעינית באוף טופיק.

את הריתוך יש לבצע כך שהאלקטרודה תמוקם מחוץ למאיץ באופן שיהיה קו ראייה ישיר להיקף הפנימי של הדוד, אחרת המיסוך של המאיץ יפגע אנושות באפקט ההגנה.

פורסם

חוץ מסעיף 1 הכל זניח. ואני לא איזה אידיאליסט על. סך הכל חי כאן, משלם מיסים ועושה מילואים. גם לי בכלל לא קל אבל גם אם היתה לי הזדמנות להשתקע בחול הייתי נשאר כאן. אף אחד לא מכריח אותך להישאר, יש המון דרכים לעזוב ויעידו כאן חברי הפורום שהשד לא כזה נורא.

פורסם

הסיבה היחידה שבגללה אני כאן - מה שציינת כמס. 1. גם זה - לא בגללי אלא מכיוון שהאישה והילדים (בגיל שעומדים על דעתם) לא מסתדרים עם זה.

 

כל השאר זה שטויות ובוודאי מה שנקרא "זיקה" ליהדות.

היהדות, כפי שנתקבעה ע"י הקלאריקלים בארץ הקודש - היא מבחינתי עבודת אלילים בזוייה ולא יותר.

 

לא, אני לא מתייחס ליהדות כפי שהיא משתקפת בתנ"ך, גמרא, משנה, תושב"ע - אלא לפרשנות המטומטמת שהמציאו "מנהיגי" הכתות השונות (אני לא מתייחס לזה כחצרות של רבנים, אלא כ-כתות כמו כל פאגאנים בתחפושת יהודים-מאמינים).

 

ביהדות שאני מכיר - אפשר להאמין בכל מקום בעולם - לא רק לסגוד לאבנים, רבנים משיחיים (לא תעשה לך פסל ותמונה, זוכרים?) וכיו"ב.

 

לפיכך - לא מוצא שום סיבה להעדיף דווקא את מדינת ישראל על כל מקום אחר. החברה הישראלית היא ניסוי להיתוך שנכשל.

פורסם

איזה עוד עמים סבלו מניסיון השמדה?

 

 

 

איזה עוד עם חי בגלות שנים ארוכות? פוזר בכל העולם ועדיין שמר על מורשת ?

haters will hate

פורסם

אני מניח שהכוונה שלו היא להשמדה שיטתית

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

ובכן, לא מדובר באותו קנ"מ - אבל ישנה השואה הארמנית במסגרתה הטורקים טבחו בארמנים בזמן מלחה"ע 1 (אאל"ט). אבל שוב, לא מדובר באותם סדרי גודל, ולא מדובר על קיום מנגנון שיטתי לצורך כך.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם
אני באמת שואל

 

האם יש עוד עם שעבר שואה?

 

מיהו?

 

מה המורשת שלו?

 

איפה הוא היום?

 

שנת 1994 בני ההוטו טובחים בבני הטוטסי

בערך מיליון קורבנות. לא מעט מהם במאצ'טות.

כיום הוא חי לצד בני ההוטו ברוואנדה ובורונודי ועוד ריכוזי קטנים יותר בארצות שכנות.

Peugeot  5008 2023 

פורסם

בנצי,

בוא נפריד רגע בין השואה לבין דברים אחרים. לגבי השמדת עם - חלק ניכר מאוכלוסיית אמריקה הושמדה לחלוטין על ידי האירופאים, במהלך שנות הכיבוש והפלישה האירופאית. המונח "שואה" בהקשר זה הופך למקובל יותר ויותר בשנים האחרונות במחקר ההיסטורי, כדי לתאר התופעה. אפשר להזכיר גם את שואת הארמנים, השמדת העמלק (נניח לרגע שזה באמת קרה), אותה הזכרתי כבר קודם.

 

לגבי המורשת והגלות - אכן, אני מתקשה לחשוב על קבוצה אחרת (חוץ מצוענים אולי) ששמרה על אופיה במשך כל כך הרבה שנים, במקומות שונים. אבל צריך לשאול שאלה אחרת: בהתחשב בזה שחלק ניכר מאיתנו לא דתיים, והיהדות שלנו מוגדרת בצורה רקורסיבית (אני יהודי כי ההורים שלי יהודים והסבים שלי יהודים) - מה בדיוק יצא מהשמירה על המורשת הזו? עם יד על הלב, אני חושב שגם האבות הקדמונים שלי וכך גם אני, היינו מרוויחים הרבה יותר אם הם היו מתנצרים אי שם בהולנד או בכל מקום אחר באירופה לפני 300 - 400 שנה. אני אישית לא יודע מה בדיוק הרווחתי מזה שהיום אני מוגדר כיהודי ולא כנוצרי, בהתחשב בזה שאני לא דתי ולא מאמין בייעודו הייחודי של עם ישראל בהיסטוריה.

הרבה קבוצות אתניות שונות בחרו לאמץ דתות שונות ומגוונות במהלך ההיסטוריה. נדמה לי שהרוב רק הרוויחו מזה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.

×
×
  • תוכן חדש...