Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4865 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מתנצל מראש - הסיפור קצת ארוך ומורכב.

 

מסיבות שיובנו בהמשך אינני "מסגיר" פרטים ספציפיים של שם היבואן/מותג/דגמים.

 

חבר טוב מעוניין ברכישת רכב חדש מדגם מסויים. הוא מאוד קפדן ושם לב לפרטים קטנים.

 

החבר ניגש לסוכנות היבואן הקרובה לו להתעניין. כדאי לציין שהרכב יחסית נדיר בארץ.

 

בתצוגה היו שני רכבים מהדגם. האחד הזול ביותר בסידרה, ברמת איבזור בסיסית ומנוע החלש בסידרה. (נקרא לו דגם L).

 

השני בתצוגה היה הדגם הבכיר עם המנוע החזק ביותר ורמת איבזור מירבית .(נקרא לו דגם GXL).

 

החבר ידע , וגם הוסבר לו שקיים דגם ביניים (נקרא לו XL).

 

דגם ה - XL שאינו בתצוגה כרגע מכיל את המנוע הבסיסי אבל ברמת איבזור גבוהה , קרובה לדגם הבכיר.

 

נאמר שאמנם ה - XL אינו בתצוגה באולם זה אבל ניתן להזמנה ותכונותיו ומפרטו כמצויין במפרט היבואן ,

 

שכולל את שלושת הדגמים האפשריים.

 

החבר לקח את הפרוספקטים והמפרטים + הצעות מחיר לדגם ה - L / XL והלך לעיין בחומר ולחשוב.

 

מבחינת תקציב והעדפות נראה לו מתאים דגם ה XL : איבזור מפנק ומחיר סביר. אמנם חשק בתאורייה בדגם ה - GXL , אבל הוא

 

ממש יקר ומעבר לתקציב.

 

לאחר יום יומיים הזדמן לת"א ועבר ליד הסוכנות הראשית -מרכזית של היבואן. נכנס לשם לראות.

 

לשמחתו בתצוגה המורחבת עמד גם דגם ה XL עליו שם עינו. הוא התעניין בו בקפדנות ושם לב לעניין מפתיע.

 

אמנם חלק מהאיבזור של ה GXL מצוי גם בו , אבל שני פריטים משמעותיים שצויינו במפרט היבואן המודפס עבור דגם ה XL

 

חסרו בדגם בתצוגה. (יש לציין שהמפרט המסופק באולמות מצוי גם באינטרנט באתר היבואן - והם כמובן זהים) .

 

כמובן שניגש אליו נציג מכירות והחבר שאל פרטים והעלה את השאלה הבאה שמאוד הציקה לו :

 

במפרט הרשמי מצויין שדגם ה XL מכיל גם פריטים Y , Z . פה בתצוגה נראה שהרכב משולל פריטים אלו . מה נכון ?

 

הנציג הסתכל במפרט וברכב, ואישר שאכן משהו מוזר. ניגש למישהו בכיר ממנו (כנראה מנהל האולם) , הם התייעצו , בדקו

 

ממושכות במחשב ואף התקשרו בטלפון למישהו. הם חזרו לחברי לאחר דקות אחדות ואמרו : אכן דגם ה XL מגיע כמו בתצוגה.

 

פשוט חלה טעות הדפסה במפרט בציון - / + בשורות הרלבנטיות.

 

חברי שאל אם ניתן להוסיף שתי תוספות אלו כי כך זה במפרט. אמרו לו : פריט Y מקורי מהמפעל ולא ניתן להוסיפו , פריט Z ניתן

 

להוסיפו (כנראה בהתקנה מקומית ?) אבל בתוספת תשלום די משמעותית.

 

חברי הודה להם ועזב.

 

וכאן מתחיל הקטע המעניין / שנוי במחלוקת לדעתי.

 

למחרת בבוקר חברי חזר לסוכנות הראשונה. הביע התעניינות מעשית להזמין ושב וברר את הפרטים לעומקם.

 

שוב נאמר לו שדגם ה XL (שכאמור , שם אינו בתצוגה) זמין להזמנה ומפרטו כמצויין בפרוספקט. אפילו אמרו לו - אתה רואה זה

 

בדיוק כמו בדגם ה GXL היקר ביותר המצוי בתצוגה.

 

החבר החליט לנסות לנצל את ההזדמנות (או לתחמן , תלוי בהשקפה). הוא אמר למנהל האולם :

 

אני הולך להזמין את ה XL , אבל היות ואינני רואה בעיין מה אקבל אני עומד על כך שכל התוספות והפריטים הכלולים ייצויינו

 

מפורשות בהזמנה.

 

המנהל אמר לו - בטח אין בעייה. (הם נראו להוטים לסגור איתו , כאמור הרכב לא ממש נפוץ).

 

כך אכן היה - החבר פתח הזמנה לדגם ה XL בתצורת צבעים/ריפודים הרצוייה לו , שילם כמה אלפים כנדרש.

 

הכי חשוב - בטופס ההזמנה ציינו מה כולל המפרט והאיבזור בפרוטרוט קפדני , כולל ציון מפורש של אותם פריטי Y , Z .

 

החבר דרש וקיבל כתוספת להזמנה את דף המפרט המודפס של היבואן , עליו ביקש וקיבל הערה + חותמת + חתימה .

 

ההערה ציינה לפי בקשתו : "הרכב המסופק ללקוח יהיה בהתאם למפורט בדף זה לדגם XL."

 

חברי , שמח וטוב לב , סיפר לי על כל הסיפור .

 

שאלתי - ומה תעשה כשתקבל את הבונבוניירה וכנראה שני פריטי ה Y / Z יחסרו ?

 

הוא אומר - לזה אני מוכן. אם בדרך נס אקבל את האיבזור המובטח - יופי.

 

ואם לא - אני אעשה להם כזה בלגן - איום בעו"ד / תביעה משפטית / פנייה לתקשורת .

 

הם יצטרכו או לפצות אותי בגדול או לספק לי את דגם הGXL היקר.

 

שאלות שלי לעניין :

 

1. מבחינה מעשית - האם יש לו סיכוי ב"מזימה" ? אולי מסתתר לו איזה סעיף זעיר בחוזה המכירה שהיבואן יתלה בו ויתנער

 

מהלקוח? האם היבואן יצליח להתנער , או שהחבר יצליח ל"סדר" אותם ?

 

2. מבחינה מוסרית - האם חברי נהג בפיקחות לגיטימית או עשה מעשה נוכלות ורמייה ?

 

הוא טוען שאינו חייב לשלם על רשלנות/חוסר מקצועיות של היבואן ונציגיו , וגם ככה הם עדיין מרוויחים יפה מאוד ממנו.

 

מה דעתכם ?

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מבחינה מעשית, אני לא יודע, אולי אחרי לחץ משפטי יצטרכו לזכות אותו על שתי תוספות חסרות (לא בטוח שהעניין יהיה שווה התעסקות עם עו"ד, בתי משפט וכו.).

 

מבחינה מוסרית, אחרי שדרשו תוספת תשלום על תוספת Z, אשר מופיעה במפרט של הדגם, אבל חסרה בפועל,

לדעתי, הבחור יכול לישון בשקט.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

למה מעברי השורה המיותרים?

אפשר לכתוב הכל ברצף, ולרדת שורה רק כאשר מתחילים פיסקה חדשה.

 

חברך לא נהג ביושר ושם "מכשול בפני עיוור", אך אם כתוב לו בהזמנה שהוא יקבל את Y ן Z הוא צריך לקבל אותם, במידה ולא הוא יכול להתעקש על כך, ייתכן שהרכיבים הנ"ל לא ניתנים להרכבה/השגה ואז יוצע לו פיצוי שווה ערך.

פורסם

מבחינה משפטית, אם יוכח שידע מראש, כמו שהסיפור שלך מלמד, הרי הוא לוקה מבחינת "תום לב". כלומר, אם מישהו מאנשי המכירות שהסבירו לו מראש שמדובר בטעות יזהה אותו, הלך עליו.

 

כלומר, גם חוקית, הוא נוכל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני לא בטוח ב 100% מי הנוכל במקרה הזה ומי מנסה לסדר את הזולת.

נגיד, אדם פחות קפדן, שלא הולך רגלית לסוכנות שיש בה רכב תצוגה ברמת גימור רצויה ולא משווה את המפרט לרכב תצוגה עד לפרט האחרון (שזה 99% מרוכשי רכבים), מזמין את הרכב ומקבל אותו ללא שתי תוספות משמעותיות מבחינתו.

מה הוא עושה? פונה ליבואן ומקבל תשובה בסגנון "מצטערים, חלה טעות בעלון של הרכב".

אני בכלל לא בטוח שהיבואן לא יודע על הטעות בפרוספקט..

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

חבר שלך בדיוק עונה להגדרה ״הישראלי המכוער/הישראלי התחמן״

 

הוא ניגש לעסק, ביודעו שהמוכר הספציפי עושה טעות שהוא כנראה אפילו לא מודע לה, ומנסה להרוויח מזה בצורה לא מוסרית...

 

בעיני זהו גועל נפש...

 

ET

"אני לא מצטער על דברים שעשיתי, אני מצטער על דברים שלא עשיתי…"

פורסם
חבר שלך בדיוק עונה להגדרה ״הישראלי המכוער/הישראלי התחמן״

 

ET

 

מסתבר, שכדי לקבל את מה שאתה מזמין, אתה צריך להיות "הישראלי המכוער", אחרת אתה הופך לישראלי הנדפק.

אם לא בדקת כל פיפס, אחרי ששילמת עשרות או מאות אלפי שקלים, תקבל רכב עם אבזור חסר .

היבואן במקרה הזה חוצפן, ואם היו רוצים להיות הוגנים ללקוח, אחרי גילוי הטעות לפחות היו מציעים אביזר שניתן להתקנה מקומית, ללא תוספת תשלום.

מעניין אותי, בעוד חודש, אחרי שכבר הטעות התגלתה, האם סוכן המכירות מיוזמתו יספר ללקוח על שני האביזרים החסרים .

ההיגיון העקום שלי אומר - מי שעושה טעות, הוא זה שצריך לשלם עליה.

 

אני רק מדמיין את הסיטואציה - יש רמת גימור בסיסית, ויש רמת גימור בתוספת של , נגיד, 15 אלפים ש"ח.

הסוכן מספר על גג נפתח, מערכת מולטימדיה, חיישני רוורס, בקרת שיוט.

הלקוח עושה חושבים ומזמין רמת גימור יותר גבוהה.

אחרי 14 יום הוא מקבל רכב ללא גג וללא מערכת מולטימדיה. על מה הוא שילם תוספת של 15 אלפים?

אומרים לו - סליחה, טעות בפרוספקט, טל"ח, ואם אתה רוצה לקבל מערכת מולטימדיה, תשלם עוד 8 אלפים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

היבואן היה צריך, ברגע שהתגלתה הטעות, לעדכן את כל סוכניו. הוא לא עשה זאת כי מה אכפת לו?

לכשעצמי, לו הייתי מזמין נניח רכב עם גג שמש ובסוף הוא היה מגיע בלי, הייתי מסרב לקבל אותו.

לגבי החבר המדובר - הוא ידע שיש בעיה ולכן אין לו

טענה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

אם פותח השרשור היה רושם מקרה דומה רק שהפעם בלי הפרט על האולם תצוגה השני וללא ידיעתו הוזמן רכב בלי שתי תוספות חשובות מבחינתו הייתם מתנפלים על היבואן ולא על הצרכן, ולכן כמו שמישהו אמר פה זה לא אשמתו שהוא בדק לעומק את העניין.

אבל לעניין אחר אני לא מבין למה בכלל להזמין רכב חדש בעשרות אלפי שקלים ולדעת שאתה הולך לעשות בעיות איתו ולא לחפש משהו דומה ולהיות מבסוט מזה, למה הוא בכלל צריך את הבלאגן הזה בהזמנה של רכב חדש?!

skoda fabia 1.4 16V

skoda octavia 1.9TDI

audi A4 1.8T - sold

פורסם

לפותח השירשור:

 

א) החבר שלך אולי קפדן, אבל לא מאוד חכם. הוא ידע מראש שהאיבזור הזה לא מגיע בדגם הזה, אבל הלך עם ראש בקיר, והזמין בכל זאת, כדי לעשות בלאגן. אני מאחל לו שלא ייצא לו כלום מזה, וימצא את עצמו משלם הוצאות בית משפט ושכר טרחה של עורך דין מכיסו.

 

ב) והסוכנות, בעוד יותר טימטום, במקום להודות בטעות, ובכך שהאיבזור חסר, העדיפה לשקר כדי להרוויח עוד כמה שקלים על מכירה, והולכת "להרוויח" לעצמה לקוח מהגיהנום.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ממזר, זה נראה כאילו החתימה שלך היא המשך של ההודעה שכתבת, וזה נראה מתאים בהחלט.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

קרה לי בעבר מקרה קצת דומה. הזמנתי מסיאט במבצע הראשון של הוזלות את האיביזה sc דגם 1.4 אבזור ספורט.

הייתי מהראשונים שהזמינו ובמועד זה לא היה כלל בסוכנויות את הדגם הזה. הנציג הראה את הדגם 1.6 שהיה בתצוגה וציין שהדגם במבצע זהה לגמרי , רק המנוע שונה.

גם בפרוספקט שחולק היה אבזור ומפרט זהים לדגמי 1400 ודגמי 1600.

כשבאתי לקבל את הרכב הסתבר שחלה טעות אצל צ'מפיון ודגם ה 1400 בא עם בלמי תוף אחוריים ולא דיסקים כמו ב 1600.

כמובן שהתרעמתי על כך ולהפתעתי קיבלתי פתרון סופר נדיב שפיצה אותי מעל ומעבר.

נציג צ'מפיון אמר - טעינו ולך מגיע, אנחנו נספוג את העלות.

 

יבואן הגון צריך לעמד בהתחייבויותיו. יבואן ברמה מקצועית מעדכן מיידית את הסוכנויות/מפרטים/אתר אינטרנט ברגע שיודעים שיש טעות.

פורסם

הסיפור לא ארוך ולא מורכב והיה ניתן לתמצת אותו בשתי פסקאות....ניחא.

 

תשובתי היא מבלי להתייחס לעניין של התחמנות וחוסר תום הלב.

ברוב הפרוספקטים השווקים של דגמי הרכב, יש תוספת קטנה של "היבואן לא אחראי לשינויים שהיצרן עושה מעת לעת..." או ניסוח אחר דומה, אך איני משפטן להגיד עד כמה זה תופס.

למרות האמור, סביר להניח שאם האבזור החסר הוא לא משהו יקר במיוחד או דורש פעולה כירורגית רצינית להשלמתו, היבואן ישלים על חשבונו או יפצה את הלקוח בצורה כזו או אחרת.


×
×
  • תוכן חדש...