Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

מדהים!

לא מאמין שאנחנו עם מסכי טאץ' ועדיין אין סוללה שמספיקה ל-1000 ק"מ. עצוב.

ואני מאוד גאה בעם ישראל שלא קנה ולא נפל בפח, בטר פלייס ז"ל.

 

יש את חברת פינרג'י מלוד , שפיתחה סוללה שמאפשרת נסיעה מעל 300 ק"מ כמדומני.

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-30014-%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%A8%D7%92-%D7%99-%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A4%D7%AA%D7%97%D7%AA-%D7%94%D7%A0%D7%A2%D7%94-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C.aspx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש בדף הזה אנשים שפשוט עברו שטיפת מוח. אין דרך אחרת לתאר

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלת רב ברירה לדוגמא: קורס "ניהול המוצר והמותג" לסטודנטים בהתמחות בשיווק:

 

מה הטעם בכלל בפרויקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)?

 

א. פרויקט גאוני שיפתור את התלות של נהגי ישראל בבנזין.

ב. פרויקט נישה שמתאים בעיקר למגזר המוסדי המעוניין בצי רכב חסכוני.

ג. פרויקט שמתאים בעיקר לצרכנים פרטיים בעלי מודעות גבוהה לאיכות הסביבה.

ד. פרויקט שעסק בבניית ערכים פסיכולוגיים וחברתיים למוצר שכשל במבחן הפונקציונאליות.

ה. אף תשובה לא נכונה

 

8-)

זמין 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשורה הראשונה כבר הפסקתי לקרוא, היא מאשימה אנשים שהיו פסימים לגבי הפרוייקט הזה בכישלון שלו, חה.

אולי החבר החמדן שלה היה מוזיל עלויות אולי המציאות הייתה אחרת.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זה רק אני, אבל ממבט קצר בדף הפייסבוק שלה תמי חוטובלי לא נראית כמו הסכין הכי חדה במגירה, יותר כמו מקרה של "תהיי יפה ותשתקי". יש שם הרבה בולשיט ניו-אייג'י פוסט-מודרניסטי של אנשים שטופי מח וחסרי מטרה בחיים. אולי בגלל זה היא כ"כ אמפתטית לכאבו של שי, לו הרי יש מספיק מטרות ויעדים למדינה שלמה. ואיפה באמת אגסי בתוך כל זה? הוא איש עסקים, חתך רגע לפני הקריסה והלך לחפש את המיזם הבא. אין לי ספק שהוא גם ימצא אותו, הפעם בלי טובות ממשפחות אצולה כאלה ואחרות.

 

הסעודים הם חרא של אנשים.

 

 

50813_v0_600x.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש המון חברות שמפתחות סוללות.

אז יש אבטיפוס אחד שנוסע. כל הכבוד.

 

כשיהיה אפשר לייצר סוללות כאלו ש:

1. עולות סכום סביר (פחות מ10000$ בייצור המוני)

2. מחזיקות קיבולת של 50+ קווט"ש

3. שוקלות לא יותר מ200 קילו

4. מחזיקות מעמד 1000 מחזורי טעינה מלאים (או שווה ערך במחזורים חלקיים) בלי לאבד יותר מדי קיבולת

 

אז תעירו אותי.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע על בנזין עד הדינוזאור האחרון. :twisted:

 

לפי כמות הסוללות שעלולות להיזרק בעולם וכל הזיהום שנקבל מהליתיום שהוא טיפה יותר חמור וארוך טווח מהדלק.

 

לייק! גם אני עם הבנזין/סולר עד שלא יפעילו יותר שכל במעבר לרכב חשמלי/מיימני/אטומי/רק שלא יהיה מלווה בהמון מוצרי זיהום יוקרתיים כמו הקיימים היום ונחשבים "ירוקים".

 

אני לא מבין למה לא חושבים לחבר לרכב מנוע קטן של קטנוע, שרק יטעין את הסוללות כל הזמן במהלך הנסיעה, לפחות שחלק מהטעינה יתבצע בנסיעה. רכב שצריך להטעין בבית במשך 8 שעות לא יעיל. להחזיק מיליארד סוללות להחלפה במחסנים סטייל בטר-פלייס ז"ל גם לא מתאים.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ סוג המנוע שאתה מדבר עליו נקרא אלקטרו-דיזל והוא המנוע הסטנדרטי לקטרי רכבת.

 

אופן פעולה: מנוע הדיזל מייצר חשמל, אשר מפעיל מנועים חשמליים המזיזים את הקטר (וגם את הרכבת קדימה).

 

יתרונות: אין צורך בתיבת העברה (גיר). בדיוק בגלל זה המנוע הזה קיים ברכבת, אחרת לרכבת הייתה צריכה להיות תיבת העברה בגודל של שני קרונות.

כדי להמחיש את הסוגיה תדמיין משאית פול טריילר עם הגיר בעל חצאי הילוכים, עכשיו דמיין כמה הילוכים יהיה צריך ואיזה תיבת העברה מתוסבכת צריך לייצר לקטר רכבת שמזיז עשרות קרונות ומאות טונות של סחורה או נוסעים.

 

חסרונות: כל מעבר אנרגיה גורם לאיבוד חלק ממנה, דהיינו במקרה של רכבות דיזל לא הייתה ברירה אחרת, אבל במקרה של מכוניות עדיף להעביר את האנרגיה המתקבלת מהדלק ישירות לגלגלים מאשר להפוך אותה לחשמל ורק אז להעביר אותה לגלגלים.

 

מסקנות: מנוע אלקטרו-דיזל על מכוניות יהיה מסובך מדי, יקר מדי ובזבזני מדי.

זמין 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מודה.

היה לי קשה לקרוא. דמעות חמות הציפו את הדף של צוקרברגר.

אבל התגברתי

והעתקתי לכאן את הבכיינות.

 

ללא מילים.

טוב...

לפני שיקפצו עלי כל הפסיכים והמטיפים, אז למי שעוד לא יודע, הנה שוב גילוי נאות: אני חברה של Shai Agassi.

אבל לא על זה הפוסט שלי... רציתי רק לשאול אתכם - עצרתם רגע כדי לעשות חשבון מה בעצם יצא לנו מכל הסיבוב הזה?

בטר פלייס הולכת לכינוס נכסים - מאות עובדים כבר פוטרו או שבקרוב יהיו מפוטרים, וסביבם משפחות שמאבדות פרנסה טובה ופונות לימים לא קלים.

אנשים שלא האמינו בפרויקט אומרים עכשיו - אתם רואים? צדקתי. אמרתי לכם שזה לא ילך.

ואני שואלת - צדקתם? או שבעצם הייתם חלק ממה שגרם לזה לקרות..?

היה יכול להיות לנו פה מפעל ציוני מדהים.

עם חזון שהוא גם אקולוגי וגם, לו היה מצליח, היה משחרר את העולם מהתלות בנפט - ומי יותר ממדינת ישראל יכול להרוויח מדבר כזה?

היה יכול להיות לנו פה מפעל שמעסיק אלפי עובדים. היה יכול להתפתח עסק משנה עולם, חובק עולם, שמשלם פה מיסים, בין אם דרך הרווחים שלו ובין אם דרך המשכורות של כל העובדים.

אבל הבעיה היא שבסנריו הזה שי אגסי היה הופך לגיבור לאומי, ובני משפחת עופר היו מרוויחים. ואת זה... בואו נודה באמת - את זה אנחנו לא כל כך אוהבים.

נדמה לנו שככל שאנחנו מטילים יותר ספק ומותחים יותר ביקורת - כך אנחנו יוצאים יותר חכמים.

אז בואו אשאל אתכם שתי שאלות פשוטות:

האם החברה נכשלה? התשובה היא כן.

אבל האם שי אגסי הצליח להוכיח שהקונספט שלו עובד? גם על השאלה הזאת, התשובה היא חד משמעית - כן.

 

מישהו מהחכמים הצודקים כתב הבוקר פרשנות מלומדת תחת הכותרת - "מוצר גרוע".

ואני אומרת לכם בתור אחת שנוסעת כבר כמעט שנה על רנו חשמלית, שזה פשוט שטויות. אוטו שקט, נוח, ידידותי, שירות מהיר על כל שאלה שטותית, ואפס תקלות.

אני לא היחידה - הלקוחות נלחמים עכשיו כדי לשמר את המוצר, וזה אומר דרשני, אבל אף אחד לא מדבר על זה... ואם הם היו מלכלכים - כמה כותרות היו עושים מהציטוטים?

התקשרתי הבוקר לשירות הלקוחות כדי להבין מה עומד לקרות. למוקדנית לא היו הרבה תשובות... ביקשה שאחכה בסבלנות להתפתחויות.

למרות שזה מבאס, ואין לי מושג אם האוטו שלי ימשיך לנסוע מחר, לא רבתי איתה - היא בסך הכול בחורה שעונה לטלפונים ותאבד בקרוב את מקום עבודתה.

כן, היו לחברה הזו לא מעט בעיות. אבל אנחנו, כישראלים, במה בעצם בחרנו להאמין?

במקום לתת רוח גבית, קצת יותר מדי אנשים בחרו ב"רוח נגדית" ואמרו שהמוצר לא טוב, הקונספט לא ימריא, אפילו דיברו על שחיתות... הם לא היו צריכים עובדות אמיתיות בשביל זה - שום שחיתות לא היתה פה, שום מונופול, שום סיוע מהמדינה, אבל אנשים שרוצים להאמין במשהו רע לא באמת זקוקים לעובדות... וזה הדבר הנורא.

האווירה שאנחנו מטפחים פה היא לא אווירה של שינוי - היא אווירה הרסנית.

אז מה, אתם באמת חושבים שיצאתם חכמים? כי "צדקתם"?

אני אישית לא לגמרי הבנתי איפה טמונה פה החוכמה הגדולה...

ואני כל כך מקווה שזאת לא רק אני, ושכולכם רואים שמאג'נדה שלילית כזאת ומצרות עין, בסוף כולנו מפסידים.

הפוסט הזה מכיל כ"כ הרבה קונפליקטים פנימיים וסתירות עם מה שקרה בפועל, שאין לי כח אפילו להתחיל.

ארליך, תביא אורז, מקרוני וביצים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אקדים ואומר שחברת רנו העולמית רצתה לפתוח בישראל מפעל למכוניות חשמליות בבית שאן. תתארו לכם לו זה היה קורה עד כמה זה היה מוזיל את עלות הרכב לצרכן. כמו כן, כמה עבודות זה היה מביא לאזור. חברת רנו התחייבה להכול, להקים את המפעל, להכשיר את העובדים, לפתוח פס ייצור והכל. כל מה שרנו רצתה ממדינת ישראל זהו עירבון בסך 400 מליון פאקינג שקלים. מדינת ישראל סירבה ורנו פתחה את המפעל בטורקיה.

מעניין מאוד כמה פעמים מדינת ישראל זרקה 400 מיליון שקלים על שטויות כאלה ואחרות אבל לא הייתה חכמה להשקיע את זה בתעשיית הרכב החשמלי.

 

 

 

למה לא? אחותי נוסעת כל יום 90 ק"מ הלוך וחזור לעבודתה. דווקא זה היה מתאים לה מאוד להטעין את הרכב. אם זה יוצא יותר זול בטווח הארוך אז למה לא. אני מאמין שלמנוע חשמלי ישנן פחות הוצאות ממנוע בנזין מבחינת תחזוקה. כמובן ככל שהיו קונים יותר מכוניות כך אולי השירות היה משתפר.

 

 

 

הבן אדם הזה הקריב מהונו וזה אפילו עלה לו בחיי הנישואין שלו. קצת קרדיט לבן אדם. הוא הפסיד הון תועפות בחלום שהוא האמין. אני מאמין שהוא רצה לשנות כאן משהו. עם כל המאות מיליונים שהוא הפסיד הוא היה יכול לחיות כמו איזה עשיר מפונק אבל הוא פעל אחרת. הוא האמין במשהו.

 

 

 

אדוני, כל ליטר סולר שאתה חוסך פירושו פחות כסף לסעודים, לאיראנים ושאר "אוהבי" ישראל. הסעודים הם חרא של אנשים. ההבדל היחידי בינם לבין אחרים זה שהם הבינו שהמוצר שלהם שווה כסף והמון כסף. כמה ששונאים בסעודיה את ארה"ב הם בהחלט אוהבים דולרים ירוקים. ואיך שאומרים , מאני טאלקס, בולשיט וואלקס.

חוץ מזה שמנוע חשמלי הוא בעל נצילות גבוהה יותר ממנוע בנזין. עדיף שמכוניות יסעו על חשמל שמיוצר בתחנות כוח, עדיף שתחנות כוח יזהמו בכך שהם מייצרות חשמל למכוניות חשמליות מאשר מכוניות יסעו על בנזין. יבוא יום, בעוד 2 דורות שמכוניות עם מנועי בערה פנימית יעלמו מהעולם. גם אם הייתה היום מכונית חשמלית מושלמת אנשים לא היו קונים אותה. מי לא מכור לרעש של בוכנות, לריח הבנזין ולכל מה שיוצא בזה. כאמור, אולי עוד 2 דורות אנשים יעברו לחשמל.

לא יודע כמה השקיע אגסי מהונו הפרטי בעסק הזה, מניח בזהירות שלא הרבה וכנראה שגם שכרו כל זמן שניהל את החברה, לא היה סביב שכר המינימום ואני גם מעריך, הגם שאיני יודע, שניתנו לו אופציות או מניות בפועל, כאלו שבכפוף להצלחת הענין היו הופכות אותו לעשיר מופלג. ולא מדובר כאן בחזון ציוני במיוחד אלא במיזם שאכן נועד לענות על צורך קיים והיה מתקבל בטבעיות בכל מדינה אחרת. אגסי הוא יזם עם מעוף, אנרגיות, כושר שיכנוע ו"ביצים" וזה מצוין ואנשים כאלו חיוניים לכלכלה המודרנית והכל בסדר, הרצל או ברנר חדש הוא לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבן אדם הזה הקריב מהונו וזה אפילו עלה לו בחיי הנישואין שלו. קצת קרדיט לבן אדם. הוא הפסיד הון תועפות בחלום שהוא האמין. אני מאמין שהוא רצה לשנות כאן משהו. עם כל המאות מיליונים שהוא הפסיד הוא היה יכול לחיות כמו איזה עשיר מפונק אבל הוא פעל אחרת. הוא האמין במשהו.

 

איך אתה יודע מה גרם לו להתגרש? מכיר אותו אישית?

אז הוא האמין במשהו, אז מה? כולם מאמינים במשהו. מה הנקודה? למה להציג את זה כאיזה מסע צלב אלטרואיסטי, שהמטרה שלו היא רק לתרום לחברה סביב? הוא רצה להרוויח, כמו כל איש עסקים, ובמקרה הזה לא הצליח. לכן אני לא מבין מה רוצה החברה הלא כ"כ חכמה שלו. הוא לא עשה לי או לך טובה בזה שהשקיע את המיליונים שלו (בכלל, איך אתה יודע כמה הוא אישית הפסיד?) ואין סיבה להציג את זה אחרת.

שי אגסי הוא בן אדם חכם וכריזמטי ואני מאחל לו רק הצלחה בעתיד. אני בטוח שעוד נשמע עליו ואולי הוא עוד יצליח במיזמים אחרים. במקרה הספציפי הזה, לא הלך לו. זהו. הוא יכול לבוא בטענות רק לעצמו ולשאול רק את עצמו ממה בדיוק הוא ציפה להרוויח כאן ולמה חשב שבאמת יצליח למכור. שוב, בין הרצון להרוויח כסף לבין דיבורים על ציונות יש מעט מאוד קשר. אין שום דבר ציוני בלנסות ולמקסם את הרווח שלך בצורה קיצונית, כמו שנראה שניסו לעשות כאן. אם הציונות היתה כ"כ חשובה לו ולחברתו, היו באותה מידה יכולים ללכת וליישב את הנגב במקום. בשורה התחתונה, בטר פלייס היא מיזם ציוני בערך כמו שרמי לוי עם רשת הסופרים שלו זה מיזם ציוני.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אקדים ואומר שחברת רנו העולמית רצתה לפתוח בישראל מפעל למכוניות חשמליות בבית שאן. תתארו לכם לו זה היה קורה עד כמה זה היה מוזיל את עלות הרכב לצרכן. כמו כן, כמה עבודות זה היה מביא לאזור. חברת רנו התחייבה להכול, להקים את המפעל, להכשיר את העובדים, לפתוח פס ייצור והכל. כל מה שרנו רצתה ממדינת ישראל זהו עירבון בסך 400 מליון פאקינג שקלים. מדינת ישראל סירבה ורנו פתחה את המפעל בטורקיה.

מעניין מאוד כמה פעמים מדינת ישראל זרקה 400 מיליון שקלים על שטויות כאלה ואחרות אבל לא הייתה חכמה להשקיע את זה בתעשיית הרכב החשמלי.

 

כנראה שהיתה סיבה טובה לא להקים אותו כאן הן מבחינת רנו שיש לה מפעל קיים בטורקיה והן מבחינת ישראל שכנראה החליטה שאין בזה עתיד. בכל מקרה זה לא היה מוזיל כלום ומספיק לראות את מחירי הסופה לעומת הרנגלר.

 

 

למה לא? אחותי נוסעת כל יום 90 ק"מ הלוך וחזור לעבודתה. דווקא זה היה מתאים לה מאוד להטעין את הרכב. אם זה יוצא יותר זול בטווח הארוך אז למה לא. אני מאמין שלמנוע חשמלי ישנן פחות הוצאות ממנוע בנזין מבחינת תחזוקה. כמובן ככל שהיו קונים יותר מכוניות כך אולי השירות היה משתפר.

 

אז שתרוץ לקנות ZE. הן זולות עכשיו.

 

 

 

הבן אדם הזה הקריב מהונו וזה אפילו עלה לו בחיי הנישואין שלו. קצת קרדיט לבן אדם. הוא הפסיד הון תועפות בחלום שהוא האמין. אני מאמין שהוא רצה לשנות כאן משהו. עם כל המאות מיליונים שהוא הפסיד הוא היה יכול לחיות כמו איזה עשיר מפונק אבל הוא פעל אחרת. הוא האמין במשהו.

 

לא יודע כמה הוא הפסיד, כמה הרויח מההפסד הזה ולמה התגרש. אל תשכח שנכון שהוא השקיע אבל גם משך הרבה משם.

אדוני, כל ליטר סולר שאתה חוסך פירושו פחות כסף לסעודים, לאיראנים ושאר "אוהבי" ישראל. הסעודים הם חרא של אנשים. ההבדל היחידי בינם לבין אחרים זה שהם הבינו שהמוצר שלהם שווה כסף והמון כסף. כמה ששונאים בסעודיה את ארה"ב הם בהחלט אוהבים דולרים ירוקים. ואיך שאומרים , מאני טאלקס, בולשיט וואלקס.

חוץ מזה שמנוע חשמלי הוא בעל נצילות גבוהה יותר ממנוע בנזין. עדיף שמכוניות יסעו על חשמל שמיוצר בתחנות כוח, עדיף שתחנות כוח יזהמו בכך שהם מייצרות חשמל למכוניות חשמליות מאשר מכוניות יסעו על בנזין. יבוא יום, בעוד 2 דורות שמכוניות עם מנועי בערה פנימית יעלמו מהעולם. גם אם הייתה היום מכונית חשמלית מושלמת אנשים לא היו קונים אותה. מי לא מכור לרעש של בוכנות, לריח הבנזין ולכל מה שיוצא בזה. כאמור, אולי עוד 2 דורות אנשים יעברו לחשמל.

 

ומאיפה בדיוק בא החשמל של המכונית הזו?

 

אל תשכח שרוב הנפט שלנו לא בא משם אלא מאלסקה ומדרום אמריקה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ריבועי. באמת חזקה שלישית.

 

רכב עם 125 כ"ס סוגר ~200 פחות או יותר.

בשביל לסגור 400 (כפול מהירות) צריך פי 2 בשלישית הספק - בוגאטי ויירון עם 1000 כ"ס.

 

בשביל 220 קמ"ש צריך בערך 165 כ"ס, פלוס מינוס.

 

מוזמן לקרוא בוויקיפדיה ולתקן אם עדיין נראה לך שיש שם טעות.

במקרה של הויירון, התנגדות הצמיגים לגלגול כנראה לא כל כך זניחה, וה 4X4 לוקח את הנתח שלו מהספק המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומאיפה בדיוק בא החשמל של המכונית הזו?

 

אל תשכח שרוב הנפט שלנו לא בא משם אלא מאלסקה ומדרום אמריקה.

 

לא יודע למה תמיד שוכחים שתחנת כוח מייצרת חשמל בצורה הרבה יותר יעילה מאשר רכב מייצר תנועה מאותו הדלק.

בניגוד לרכב הגנרטור של חברת החשמל מסתובב במהירות קבועה בלי לבלום ולהאיץ, אז הרבה פחות דלק אנרגיה נדרשים ויחסית נוצרים מעט מאד חום וזיהום בתהליך יצירת החשמל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...