Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5570 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

כפי שכבר הבנתם מהכינוי שלי אני הבעלים של משאית Kenworth זקנה, ובגלל שאת רוב חיי אני מעביר בקבינה של המשאית

(ולאחרונה הרבה גם מתחתיה) רציתי לשאול על מערכת איכותית ועוצמתית, קראתי על בידוד פה בפורום, ויש לציין שהמשאית

מבתוך הקאבינה שקטה כמו אקווריום, (סטנדרתים אמריקאים :-D) אין מיטה מאחור, הקיר נמצא ממש 20 ס"מ ממשענת

הראש של מושב הנהג, יש תושבות מקוריות במשאית ל6 רמקולים, זוג של 6.5 שטוחים בתקרה, זוג יותר קטנים (לא יודע כמה)

בדשבורד, וזוג בדלתות שהם גם 6.5, המכשיר הוא רדיו דיסק של AKAI (מיץ של הזבל)

 

מה שאני רוצה לעשות זה, להחליף את כל ששת הרמקולים לאיכותיים יותר,

ובדלתות לשים קומפוננט כפי שקראתי באשכולות כאן,

רוב מה שקראתי בפורום היה לפרייבטים, רציתי לשאול אם יש משהו יעודי למשאיות?

קומפוננטים? רמקולים? מכשיר רדיו? מגבר אולי?

 

 

אשמח לקבל המלצות + טווחי מחירים, יש לציין שאת ההתקנה אעשה לבד אז נא לא

להמליץ לי על בעלי מקצוע/מתקינים למיניהם, כי אף אחד לא מכיר את הKenworth הזאת

כפי שאני מכיר אותה, מכיר בה כל בורג וכל אום,

 

 

 

בתודה מראש, ובברכה:

יואל,

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

פורסם

כל מה שיתאים למכונית פרטית יתאים גם למשאית :-o כל עוד זה מוזן מ 12V ולא 24V .

לא ציינת אמנם תקציב - אבל במקרה שלך הייתי שוקל קומפוננט - בפיזור וופרים בדלתות ואת הטוויטרים בדאשבורד

לגבי הרמקולים בתקרה תבדוק איזה עומק מאפשר להתקנה ואפשר להתאים רמקולים עם פרופיל נמוך יותר אם תצטרך .

מגבר הוא הכרחי

ויחידת ראש בהתאם

 

אחרי שתציין כמה אתה רוצה להוציא עבור התענוג יכולו כאן לתת לך יותר עצות ספציפיות.

אגב , לדוד שלי יש משאית (אמנם שוודית - סקאניה ) והגיעה איתה מערכת מקורית שפשוט נשמעת מעולה.

היסטורית רכבים: אלפא 33 -91' :wink: \ קליאו 1.4 -ידנית 2003:-o \ניסן טידה 1.6 אוטומטית 2007 :roll: \ מגאן דיזל ידנית 2008 - :-) \פלואנס 1.6 בנזין אוטומטית (:shock: ) \הונדה סיוויק -2010 ידנית :-D \...עכשיו אין כלום...

פורסם

גם אצלי היא הגיעה עם מערכת מקורית, אך עבר זמנן של הקלטות מן העולם, אז החלפתי בהתחלה למכשיר דיסק

של קנוווד, אח"כ החלפתי לפיוניר, אך הוא סנוור אותי בנסיעה לילת אז גם הוא הוחלף בJVC שנגנב, וכיום אני על AKAI

מסריח שקניתי ב100 ש"ח מיד 2, יש לי אופציה גם לתת הזנה ל12 וגם לתת הזנה ל24, מה שכן, אני יכול להשתולל

עם העוצמה של המגבר כי בכל זאת יש זוג אלטרנטורים של 110 אמפר, אחד חדש והשני משופץ,

 

לגבי התקרה, בדקתי את העומק של התושבת והיא כ6 ס"מ עומק, אך הבנתי שיש אופציה להרכיב טבעת הגבה

לרמקול כך שלא נראה לי שתהיה בעיה, כרגע התקציב הוא 2000 ש"ח והיד עוד נטויה, (תלוי בכמות ההובלות

והמחיר של הסולר) - איזה קומפוננט אתה ממליץ? יש דגם ספציפי?

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

פורסם

זוג אלטרנטורים של 110 אמפר?!:twisted: :twisted: :twisted:

אני חושב על ''DD Z 18!

 

ועכשיו ברצינות.

מה התקציב?

איזה מוזיקה אתה שומע?

בשיפוצים...

פורסם

עקב המבנה השונה של הקבינה מאשר ברכב פרטי , הייתי שוקל שוב אם צריך את הרמקולים בתקרה. (ואני חסיד גדול של במה אחורית וחושב שהיא תורמת מאוד לאווירת הסאונד )

 

2000 ש"ח זה תקציב מצומצם יחסית במיוחד אם אתה רוצה גם מגבר - ועוד הכל חדש (אופציה של יד שניה תתן לך יותר אופציות )

תתחיל מיחידת ראש איכותית שתתן לך את האופציות שאתה רוצה - חיבור למגבר , רדיו טוב, אופציה לחיבור נגן MP3 או זיכרון USB , אפשרויות כיוון בסיסיות.

זוג קומפוננטים : הפורום כאן חסיד של מורל , הטמפו יכולים לשבת לך יופי בתקציב יחד עם מגבר יד שניה מסוג טוב. אבל יש עוד.

היסטורית רכבים: אלפא 33 -91' :wink: \ קליאו 1.4 -ידנית 2003:-o \ניסן טידה 1.6 אוטומטית 2007 :roll: \ מגאן דיזל ידנית 2008 - :-) \פלואנס 1.6 בנזין אוטומטית (:shock: ) \הונדה סיוויק -2010 ידנית :-D \...עכשיו אין כלום...

פורסם
זוג אלטרנטורים של 110 אמפר?!:twisted: :twisted: :twisted:

אני חושב על ''DD Z 18!

 

ועכשיו ברצינות.

מה התקציב?

איזה מוזיקה אתה שומע?

 

מה זה " ''DD Z 18! " הזה?

וכן - זה שני אלטרנטורים, זאת משאית אל תשכח, אצלי זאת הגירסא ללא החדר שינה מאחור, תחשוב

שהיא אמורה לספק חשמל גם לתא שינה, ולטעון מצברים מאוד גדולים,

 

התקציב 2000 אם תצא לי ההובלת מכולה למחיפה לאילת שמתוכננת לשבוע הבא התקציב יכפיל את עצמו

ובכך יפתחו עוד אפשרויות חדשות, - אבל זה רק אם ירצה ה',

 

מוזיקה:

רוק קלאסי, נעימות אינקה, נעימות חליל פאן, קאנטרי, וגם מעט אוונסיס, לינקין פארק וראמשטיין, (לפי מצב-רוח)

 

עקב המבנה השונה של הקבינה מאשר ברכב פרטי , הייתי שוקל שוב אם צריך את הרמקולים בתקרה. (ואני חסיד גדול של במה אחורית וחושב שהיא תורמת מאוד לאווירת הסאונד )

 

2000 ש"ח זה תקציב מצומצם יחסית במיוחד אם אתה רוצה גם מגבר - ועוד הכל חדש (אופציה של יד שניה תתן לך יותר אופציות )

תתחיל מיחידת ראש איכותית שתתן לך את האופציות שאתה רוצה - חיבור למגבר , רדיו טוב, אופציה לחיבור נגן MP3 או זיכרון USB , אפשרויות כיוון בסיסיות.

זוג קומפוננטים : הפורום כאן חסיד של מורל , הטמפו יכולים לשבת לך יופי בתקציב יחד עם מגבר יד שניה מסוג טוב. אבל יש עוד.

 

 

יחידת ראש הכוונה רדיו דיסק? אם כן אני חושב בכיוון של אלפיין, (יד שניה) שמעתי

אלפיין בהיילקס של חבר ואהבתי את איך שהוא נשמע,

 

וכן, הרמקולים בתקרה לדעתי דרושים משלוש סיבות, (תגידו לי אתם, אני לא מבין במערכות כמוכם)

1. אין לי תושבת לזוג רמקולים מאחור, התושבות הן בדשבורד(5.25), בדלתות(6.5), ובתקרה(6.5),

2. Kenworth לא היו ממקמים שם זוג רמקולים אם זה לא מוסיף,

3. אם אני משאיר שם את המקום ללא רמקולים אני משאיר שני חורים מגעילים בתקרה,

 

לגבי הזוג קומפוננטים אני אהיה צריך גם מגבר כדי להוציא מהם את המייטב, לא? ותקנו אותי אם אני טועה,

איזה מגברים מומלץ? קראתי כאן שרשור על המגברים הסיני שעושה את אותה עבודה של המגבר היקר,

השאלה היא האם מגבר שהולך לעבוד 12 שעות רצוף ישרף גם מהר, כי אם כך עדיף לי להשקיע על סיני

ולהחליף פעם בשנה,

 

ומה זה במה אחורית? שהסאונד בוקע מהחלק האחורי? ואיך אפשרי לייסם את זה אצלי שהקיר כ"כ קרוב לראש?

 

 

 

השאלה הכי חשובה שלי היא איך לחלק את התקציב?

כמה כדי להוציא על קומפוננט? כמה כדאי להוציא על מגבר. כמה על יחידת ראש?

ומה עושים עם התושבות לרמקולים בתקרה ובדשבורד,?

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

פורסם

אתחיל מהסוף -

"במה אחורית " - כן שהסאונד בוקע מאחור ונותן לך ביחד עם ה"במה קדמית" תחושה של סאונד שעוטף אותך מכל הכיוונים. יש שחושבים שזה מיותר ויש שאוהבים את זה . לישם זאת שהקיר כל כך קרוב ... קשה קשה.. זה שהיצרן פיזר רמקולים בכל הקבינה עדיין לא אומר כלום ולא תמיד יש הגיון בשגעון.

אם בכל זאת תרצה להתקין שם רמקולים הם תצטרך להיות מאוד עדין עם הfader שלא יצא מצב שאתה מאזין רק דרך הרמקולים האחוריים והקדמיים הולכים לאיבוד מבחינת האוזן שלך.

 

בנוגע למגברים - שווה להשקיע על אחד טוב גם מיד שניה יחזיק לך שנים - השיא שלי להחזיק מגבר פועל (אמנם בבית ) הוא 10 שנים רצוף -כך ש 12 שעות עבודה ביום לא צריך להזיז לו.

היסטורית רכבים: אלפא 33 -91' :wink: \ קליאו 1.4 -ידנית 2003:-o \ניסן טידה 1.6 אוטומטית 2007 :roll: \ מגאן דיזל ידנית 2008 - :-) \פלואנס 1.6 בנזין אוטומטית (:shock: ) \הונדה סיוויק -2010 ידנית :-D \...עכשיו אין כלום...

פורסם

שלום

לדעתי נשכח כאן דבר מאוד חשוב והוא הרוחב של קאבינה שזה כמה, 1.80 -2 מטר? זה בערך האורך של סלון המכונית הרגילה.

הרמקול השמאלי יישב במרחק של 40-50 ס"מ והימני - 1.5 + מטר.

לכן אם רוצים מערכת איכותית, אין מנוס מרדיודיסק עם TC ורק זה אוכל את מירב התקציב. (נניח, אלפיין 9887 משומש - 1700 או אלפיין 9855/3 בערך 1400, בחדשים המחיר עובר את ה-2000 ש"ח). אני פעם ב-1995 או 1994 עזרתי להתקין רמקולים ב-FL12, והרוחב של הקאבינה מאוד הפריע, אפשר היה לשמוע צד שמאל מנגן ואחרי זה צד ימין, פה מדובר על קאבינה עוד יותר רחבה.

לגבי מגבר - אני חושב שאפשר להתקין את המגבר מאחורי המושב של הנהג על פלטה, יש שם יחסית הרבה מקום גם לכמה מגברים

סאב - מתחת למושב המרכזי (אם יש, אם לא - יותר טוב, אפשר לדחוף תיבה 20-30 ליטר עם סאב בין המושבים).

אגב, Kenworth Man, איזו משאית יש לך, בתצורת טלוויזיה או עם מנוע קדימה? הכיסא של הנהג הוא פנאומטי? כמה מקומות? איפו הרדיודיסק יושב, על הדשבורד או על התקרה? האם יש חוצץ בין הנהג לבין התא מצד ימין (כמו כיסוי מנוע למשל) ?

Kenworth Man , תראה את ההתקנה הזאת, למרות שמדובר על משאית הרבה יותר קטנה, זה יכול לתת לך מושג מה אפשר לעשות. (אומנם ברוסית, אבל GOOGLE נותן תרגום סביר אם כי עקום משהו)

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

פורסם

ראיתי את הפרוייקט של אותה משאית צעצוע הבניה שם ממש יפה, אך אצלי לא אצטרך לעשות

את הקורות A של הקאבינה יש אצלי מספיק מקום מקורי לרמקולים,

 

 

קצת פרטים על המשאית שלי, היא עם האף בחוץ, יש לי ריצפה שטוחה בכל הקאבינה,

הקאבינה שלה יותר צרה מהקאבינה של המשאיות האירופאיות והיא ברוחב מדוייק של 1,93

(מהקאנט של הדלת הימיני לשמאלי) הרדיו דיסק יושב מעל המתגים הקטנים שבצד ימין ומופנה

בזווית קלה כלפי הנהג, המשאית היא דו מושבית, אך יש באמצע מקרר לXL בנפח 40L,

גם כיסא הנהג וגם כיסא הנוסע הם פנאומטים שעובדים כמובן של ל.א. הרדיו דיסק במקור יושב

בדשבורד, אך יש גם למעלה מקום להכניס עוד שני מכשירים, שאחד מהם תפוס ע"י טכוגרף

והחוצץ היחידי והלא הכי משמעותי זה המקרר שניתן להזזה יותר לכיוון הקיר מאחור,

 

 

06-01dash.jpg

 

כך נראת פחות או יותר המשאית: (זאת תמונה מגוגל, לי אין מצלמה אפילו בטלפון)

1987_KENWORTH_W900_001.JPG

 

 

לגבי הסאב חשבתי על משהו קטן שיתן באס עדין ולא יבלע את הצליל, יש לחבר עם משאית אינטרנאשונל סאב בזוקה

מאחרי המושבים, אני לא מעוניין בקאבינה רועדת מהבאסים,

 

לעת עתה חשבתי אולי להביא שני סאבים קטנים של 6.5" בדשבורד יבוא הרמקול של הקומפוננט,

והטוויטרים ישבו על קורות הA במשאית, ובתקרה אשים זוג רמקולים 6.5 פשוטים, מה לדעתכים? רעיון טוב?

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

פורסם

רעיון מעולה!

סאבים 6.5 בדלתות.

מידים של הקומפוננט בדש בורד.

טוויטרים בקורות.

 

אופציה להתקנת SQ!

בשיפוצים...

פורסם

נשמע טוב!

שאלתי האם המושבים פנאומטיים כדי לדעת אם אפשר להתקין סאב מתחת למושב, אבל מאחר ומושבים פנאומטיים, אין שם יותר מדיי מקום, אולי למגבר. בטח מתחת למושב כל הבולמי זעזועים וכל הפנאומטיקה. ב-FL12 היה מעט מאוד מקום (או שאני כבר מזדקן ולא זוכר טוב).

בטח שאפשר לשים סאבים 6.5 בדלת, רק נראה לי שדלת היא תיבה קצת גדולה מדיי אבל זה לא כ"כ נורא( יתקנו אותי בטח אנשים עם קצת יותר נסיון ממני)

בוא נראה. סאבים 6.5 בדלתות בחיבור סטראו , קומפוננט 5.25 או 4 בדשבורד, טוויטרים בקורות. קיבלנו מערכת 3WAY ביתית קלאסית. אין כאן בעיה להרים חיתוך של סאב מאחר וסאבים מקדימה אז דרישות לבאס מקומפוננט לא כ"כ גבוהות. יש כאן פוטנציאל חזק מאוד ל 3WAY אקטיבי

 

אני שמעתי הרץ DSK 5.25 ולדעתי הוא מתאים למוזיקה שאתה שומע. סביר להניח שיש עוד סטים מתאימים. סאבים 6.5 אני מכיר רק של DLS לא יודע אם יש אחרים. אולי כדאי ללכת גם על קומפוננט DLS, יש מצב שתקבל הנחת חבילה, אבל לא יצא לי לשמוע קומפוננט של DLS. מגברים - שני מגברים 4 ערוצים לצורך בי-אמפינג אקטיבי (סאבים בגישור, טוויטרים ומידים על ערוצים נפרדים) אם לא אז מגבר 4 ערוצים חזק ואז כל סאב יישב על ערוץ משלו ומידים יחד עם טוויטרים מוזנים מעוד ערוץ. וגם יש מצב שלא תצטרך להזיז את המקרר :-)

רדיודיסק - משהו בסגנון אלפיין 9855 או 9887 (ואם יש תקציב, 117RI) או כל דבר אחר עם מערכת תיקון זמנים, בכ"ז צריך לפצות על הבדלי מרחק גדולים בין ימין ושמאל. אבל אתה כאן מה זה מעל התקציב...

נחכה לתגובות של אנשים בקשר לציוד. אני לא ממש חזק בזה.

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

פורסם

אני דווקא חושב שרשמת פירוט מוצלח

DLS, הרץ, פוקאל. כל אלה ישתלבו לו טוב עם הסגנון מוזיקה שלו

הבעיה שהוא צריך לשמוע סטים בשביל להחליט מה הוא אוהב ואחר כך להתקדם לבחירת מגבר

 

הכי טוב שתגיע למפגש מרכז עדיף אפילו עם המשאית

ואל תדאג לחניה יש בשפע.

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

פורסם

לאיזור המרכז עם המשאית? מה אני השתגעתי? אף פעם לא נכנסתי לאיזור המרכז עם המשאית,

בכלל לא נראה לי שסמיטריילרים יכולם להסתדר בתוך ערים כה צפופות כמו ערי המרכז מבלי לבלוע

איזו אלטו מתחת לצמיגים מבלי לשים לב, אם אגיע זה כנראה ברכב המשפחתי או בחיפושית שרכשתי,

 

תודה, עניתם לי כמעט על הכל,

סאבים בדלתות 6.5, (אפשר גם להגדיל ל8, פשוט צריך להזמין מארה"ב פאנל דלת מיוחד,)

קומפוננט שהרמקול בדשבורד, והטוויטר בקורה, אך לא עניתם לי לגבי שני דברים,

1. מה עם הרמקולים התקרתיים?

2. (והחשוב!) זה טווחי מחירים, של כל אחד מהמוצרים, מגברים, קומפוננט, סאבים, ומכשיר,

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

פורסם

את השוואות המחירים אתה יכול לעשות עם עצמך.

מומלץ לעשות דרך פה http://www.zap.co.il/models.aspx?sog=t-speakers

אם אתה רוצה יש לך את התת פורום הזה שהוא בעצם "הנחות לחהרי הפורום". שם אולי תוכל למצוא מבצעים שיכולים לעננ\יין אותך http://www.carsforum.co.il/vb/forumdisplay.php?f=68

×
×
  • תוכן חדש...