Jump to content

Bobby2002

  • פרסום הודעות

    508
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

6 נייטרלי

אודות Bobby2002

  • דירוג
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    כפר ורדים
  • איזה רכב יש לך?
    סובארו XV 2017
  • תחביבים
    אלקטרוניקה, דגמים

צפיות אחרונות בפרופיל

1,363 צפו בפרופיל
  1. אני בטוח שכבר ענו על זה כמה פעמים. אז ככה. סיבה ראשונה. ככל העוצמה ב-RCA גבוהה יותר, כך פחות תצטרך לסחוט גיין במגבר. ככל שמעלים את הגיין, כך יש סיכוי גבוה יותר לרעשים ועיוותים. סיבה השניה היא מה שהבחור מעליי ציין וזה דורש הסבר. היחס בין האות לרעש בדרך כלל טוב יותר אם העוצמה ביציאה גבוהה יותר. ואז המגבר (שמגביר את האות ואת הרעש שיש בכניסה) יפיק צליל נקי יותר
  2. .איזה תענוג לקרוא... אוסיף את השנקל שלי לקופת הדיון. אני לא אחדש לאף אחד שכל מגבר אודיו הוא בסופו של דבר מגבר הספק שמבצע הגברה בחלקים. יש דרגת כניסה דיפרנציאלית עם הגבר מתח וזרם קרובים ל-1 לצורך תיאום וניקוי חלקי של רעש בכניסה. אחרי זה יש דרגת הגבר מתח ואחרי זה דרגת הגבר זרם. עכשיו, אם מבחינה פיזית, אנחנו רוצים שדרגת הגברת מתח (שהיא זאת שמכניסה את רוב העיוותים) תעבוד במצב מאוזן, באמצע נקודת העבודה, אז כדאי להכניס אות כיול שעוצמת המתח שלו קבועה לכל תדר. מכיוון שהתנגדות הכניסה של מגבר המתח היא פחות או יותר קבועה, אז הכי נכון (מבחינה פיזית) להכניס אות בצורה של רעש לבן. יש מצב שזה נשמע לא טוב כי האוזניים שלנו הם לא בדיוק כלי מדידה מכוייל לישר שטוח, אבל מבחינה פיזית זה ככה. יש מצב שבגלל זה רעש וורוד נשמע יותר טוב. אפשר להסביר את הרעש הוורוד בדוגמה הבאה: נגיד יש לנו מכונה לייצור נקניק. ואנחנו חותכים חתיכות נקניק במרווחים שגדלים פי שתיים. אז כדי לשמור על אותה כמות של בשר (או על חומר אחר ממנו עושים היום נקניק 😉), חייבים להוריד את עובי הנקניק פי שניים בסוף של קטע מאשר בהתחלה (זה לא ממש נכון לגבי הנקניק שהוא גוף תלת מימדי אבל לא ניכנס לזה) . אם היינו מדברים על מגבר קלאס A עם דרגה אחת, שבו עודף צפיפות ספקטראלית בתדרים הגבוהים יכולה במקרים מסויימים להביא לחוסר יציבות, אז עדיף לכוון למצב שטוח עם רעש בוורוד. אבל זה כמו עם אישה, הכל נכון כל עוד לא מדובר על רגש...
  3. אז עכשיו נשאר לך להשלים מגבר/פרוססור ולחווט הכל ביחד כולל רמקולים ואז תוכל לראות מה בסדר ומה לא.. עשית את זה כמה פעמים, אני זוכר. והאם יצא לך לקבל איזושהי הפתעה לא צפויה?
  4. היי יכול להיות שאני אלטע קאקר ואני לא יודע כלום על תקשורת ברכב, אבל CANBUS זה פרוטוקול תקשורת כמו Ethernet או RS232. מה שקובע זה סט של פקודות. או שיש במכוניות סט פקודות ומבני הודעה קבועים שחברת Bosh דחפה בזמנו? סליחה על הבורות....
  5. לא הסברתי את עצמי טוב דבק מגע עובד טוב כשיש חפיפה בין שני חלקים עם שטח יחסית גדול. אם הייתה צריך להדביק את הממברנה אז דבק צבע הי מתאים. תנסה לתת שורה קטנה ודקה של סופר 7. ותמרח אחרי זה עם אצבע רטובה. זה יצמיד טוב יותר את הדבק. שים נקודה עם טוב לא מחיק בסוף של הסדר כדי לראות שהוא לא גודל
  6. הממברנה מאלומיניום? אפשר אפוקסי. דבק מגע עובד טוב אם יש מגע בין שני חלקים. זה אומר טלאי על ממברנה. סיליקון - לא. סופר 7 או היי טאק - בסדר, מפריע לך שיש סדק? יש עיוותים? חירחורים?
  7. יש לך רב מודד? תמדוד התנגדות בין הטרמינלים. זה סאב של 4 אוהם, לא? לגבי קרע - יש מצב שזה כבר מזמן. יש דרך להדביק עם אפוקסי וחתיכת בד כותנה. מתי נקנה הסאב? מה שיותר מדאיג זה למה אין סאונד כשהסאב מחובר. אם הסאב עובד מחובר למערכת ביתית, הוא היה צריך לנגן גם במערכת באוטו. אולי חלש, אולי מעוות אבל לתת משהו. יש לך סאב חילופי לבדוק את המגבר? אולי סתם נכנס להגנה....
  8. כמה שנים לא נכנסתי לאתר והנה, איזו כניסה טובה! בהצלחה!
  9. אז אני מבין שאם אתה לוחץ על USB עם דיסק און קי מחובר, שום דבר לא קורה? אז כנראה שאתה צודק, יש לפרק את הHU ולבדוק מה קורה עם כבלים וחיבורים. אולי להחליף כבל USB שהולך מHU לחיבור USB
  10. טוב, נראה לי שענית לעצמך. רק עוד שאלונת. יש במערכת הזאת כפתור Mode או Source? אתה יכול לבחור USB עם דיסק און קי מחובר?
  11. תגיד, כשאתה מחבר את הדיסק און קי למערכת, המנורה של הדיסק נדלקת?
  12. ReZ0 אחלה עבודה. הלחמות יפות. אם במגבר הזה יש TIP35/36 אז באמת מדובר על מגבר ענתיקה. נראה לי MJW21195/6 הם קצת אוברקיל להחליף TIP35/6. טרנזיסטורים MJW מסוגלים לתת יותר מפי 2 יותר הספק מTIP35/6. מתח עבודה של TIP35/6 הוא עד 100 וולט ושל MJW21165/6 הוא עד 200 וולט. אבל אם זה מה שיש לך, ולא בא לך לחפש TIP35/6, אז לא אמורה להיות בעיה. היום אין הרבה מגברים שבהם דרגת יציאה ביפולארית. בעיקר יש MOSFET ביציאה. אבל יש לי חשש קל. תמדוד מתח על כל נגד הספק לבן(בלי סיגנל, רצוי עם מחבר RCA מקוצר בכניסה) ותוודא שהמתח על שניהם שווה או מאוד קרוב, בסביבות עשירית וולט כשמדברים על התאמה של טרנזיסטורים, מתכוונים לשני דברים: 1. באותה נקודת עבודה שתי הזוגות חייבות לתת הגבר דומה. אם יש הבדל של מעל 10% חייבים להתאים טרנזיסטורים, אחרת כל ערוץ ינגן בעוצמה שונה בהינתן אותו סיגנל. לא קריטי כל עוד לא מחברים את הערוצים בגישור. בגישור ייתכן שערוץ חזק יותר ידחוף זרם לתוך ערוץ חלש יותר ואז תקבל מופע עשן 2. בתוך זוג של ערוץ אחד, נהוג להתאים את הנתונים של הטרנזיסטורים בעיקר מבחינת הגבר מתח שלהם כדי שלא יקרה שהטרנזיסטור החזק "מושך" את הסיגנל יציאה לקוטב שלו ואז סיגנל יציאה ירכב על DC שיישלח לרמקול. ברור שאני פארנויד, כן? שוב פעם עבודה יפה ויסודית. אהבתי, באמת אהבתי
  13. אוי ויי יז מיר. אני נעלם לחצי שנה וזה מה שאני רואה. רק לא הבנתי מה עם רדיו. רדיו אינטרנטי? או שפיספסתי משהו ואם כבר יידיש די ביסט מישיגנע אוף אן גונצע קופ.
  14. היה נחמד מאוד. שמח שאנשים אהבו את הרעיון של הסאב על המדף שלי. יוני, ממש אהבתי את הסאונד של הטווטרים על מגבר שפופרות. בהצלחה לאתר את הסיבה לרעש אלטרנטור. הJL השמינייה בפונטו כחולה הפתיע אותי לטובה
×
×
  • Create New...