Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דני פרומצ'נקו - "מומחה" נולד


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5975 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ואו, נשבע לכם, אם לא הייתי יודע שזה אמיתי, הייתי מוכן להתערב שזה מומצא לחלוטין.

אולי אם הטמבל הזה לא היה עסוק בלדבר עם המוקדן, הוא היה קולט שאפשר ללחוץ חזק יותר על הבלמים או להעביר לניוטרל. היו לו איזה 40 שניות שבהן הוא סתם התברבר בטלפון. מה שכן - מרשים כמה הלקסוס שקטה על 200 קמ"ש...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כך או כך, טויוטה צריכה להשתקם אחרי המהלומה שקיבלה. היצרנית העולמית סופגת הפסדים כבדים בגלל כל הפרשה, ובתור אזרח טוב החלטתי לחסוך להם את קמפיין הפרסום בפרסומת שתעלה עוד מעט, והכנתי 4 סיסמאות פרסום מעולות. לשיפוטכם:

לוח עריכה01.jpg

לוח עריכה02.jpg

לוח עריכה03.jpg

לוח עריכה04.jpg

פורסם

אם כבר, זה צריך להיות פראפארזה על הסיסמא הידועה של טויוטה:

 

היום, כי אולי כבר לא יהיה מחר. טויוטה :wink::lol:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

יש לי קורולה רובוטית, ניסיתי היום לתרגל, על כל מקרה :)

לקחתי מקרה "קיצון" בירידה על 140, רביעי פול גז, בלי לשחרר את הגז נתתי בלימה "בריאה" עם רגל שמאל ועצרתי בלי בעיה

(כן, כן, הייתי לבד בכביש , כביש טוב עם גדר הפרדה).

כל הקטע עם הניוטרל נראה לי מיותר כי לאנשים יש מחסום פסיכולוגי לעשות את זה ("זה יהרוס את הגיר/המנוע יתפוצץ.." וכדומה).

ואם הם כבר יעשו את זה המנוע יצרח ויישב על המנתק, ורק זה יכול לגרום לאנשים רבים להלחץ עוד יותר ולעשות שטויות.

צריך פשוט לבלום ולכבות מנוע אחרי שעוצרים או כשמגיעים למהירות מאד נמוכה.

אבל כל זה באמת תאורטי כי הסיכוי הסטטיסטי שזה באמת יקרה למישהו בדיוק בשבועיים הקרובים עד שיתקנו את התקלה, שואף ל-0 באופן ריאלי. מתוך מיליוני רכבים בעולם במשך כמה שנים זה קרה כמה פעמים או עשרות פעמים, אז זה לא ממש הסתברות גבוהה..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

כמה הערות בנוגע למנגנון הבלימה:

 

  1. מנגנון הבלימה בכל רכב מיצור סדרתי (לפי מיטב ידיעתי) חזק מהמנוע באופן משמעותי, כך שתמיד אפשר לבלום ולעצור את הרכב ללא קשר למצב המצערת.
  2. ברוב המכוניות יש מגבר בלם ("בוסטר" בלע"ז), אשר גורם לכך שהבלימה קלה יותר בשעה שהמנוע פועל - בדרך כלל ביחס של 3:1 או 4:1. מבנה המגבר הוא כזה שהוא אוצר בתוכו כוח לבלימה אחת לפחות גם כאשר אין תת-לחץ מהמנוע - למשל אם המנוע כבה תוך כדי נסיעה, או אם המנוע במאמץ מלא.
  3. הלחץ הדרוש לבלימה במקרה של מנוע מאומץ או כבוי הוא קצת יותר גדול מאשר במצב של מצערת סגורה, אבל הרבה פחות מאשר ללא הגברה. בגלל זה יש מכוניות מסויימות - אני מכיר שני דגמים, וולוו סדרה שתיים וסדרה שבע - שבהן יש מיכלי ריק נוספים מעבר למה שיש בתוך מגבר הבלם. במכוניות אלו יש שני הבדלים בבלימה לעומת מכוניות רגילות: א. אין שום הבדל בלחץ הבלימה הנדרש בשעת עצירה פתאומית לאחר תאוצה חזקה לעומת עצירה שלא לאחר תאוצה; ב. לאחר דימום המנוע יש כוח בלימה למספר בלימות ניכר - חמש עד עשר בלימות.
  4. יש מכוניות, בדרך כלל קטנות, שבהן אין מגבר בלם - למשל בפיאט 127 אאל"ט אין מגבר בלם. במכוניות אלו כל הנ"ל לא שייך כלל.

המשמעות של כל זה בהקשר לנושא המדובר:

אין שום בעיה לבלום בלימת חירום ולעצור את הרכב במהירות, גם אם המצערת פתוחה לחלוטין. דבר זה עולה על פי ההגיון ופעולת מרכיבי המערכת, וכן נבדק על ידי מספר קוראים באתר, כולל אני, במספר מהירויות. הבלמים מספיק חזקים כדי לנעול את הגלגלים ולהפעיל את מערכת ה-ABS. כל מה שצריך זה פשוט ללחוץ בחוזקה על דוושת הבלם. זה הכל.

 

דני

 

נ.ב. גם במקרה של אי הגברה של הבלמים, למשל אם המנוע כבוי והדוושה נלחצה מספר פעמים, עדיין אפשר לבלום במלוא כוח הבלמים - אבל זה באמת יותר קשה. צריך ללחוץ על הדוושה בכוח הרבה יותר גדול מהרגיל, ולדחוף את הגוף כנגד המושב. אם המושב אינו מכוון כראוי, יתכן שבלימה חזקה ללא הגברה לא תהיה אפשרית (שזו עוד סיבה שבגללה כדאי לכוון את תנוחת הישיבה היטב).

פורסם
למה? הכי פשוט זה להעביר מיד לניוטראל ולבלום. לא צריך לחכות. בכלל, לא צריך להכנס להיסטריה. בכל מכונית הבלמים חזקים יותר מהגז, גם בחזקות שבמכוניות (טוב, אולי לא באימפרזה טורבו משופרת בהכל חוץ מהבלמים :wink: ).

 

אגב, בקשר למקרה של השוטר ומשפחתו בארה"ב שמתו בלקסוס שדוושת הגז בה נתקעה - איכשהוא קשה לי להאמין שלא מדובר בטעות אנוש (או אפילו טמטום אנוש). הבנאדם הספיק להתקשר 911, לצעוק שהאוטו מאיץ לבד ושהוא נכנס לצומת - אבל לא חשב לרגע להעביר לניוטרל או ללחוץ על הבלמים חזק באמת? (ולא, אני לא קונה את זה שגם דוושת הגז נתקעה על פול וגם הבלמים לחלוטין לא תפקדו באותו הזמן).

 

רוני

 

רנוי - רוצה את ההוכחה הטובה ביותר שמדובר בסיפור בדוי? 1. "שוטר". 2. "בלקסוס". בלתי אפשרי.

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

פורסם
יש לי קורולה רובוטית, ניסיתי היום לתרגל, על כל מקרה :)

לקחתי מקרה "קיצון" בירידה על 140, רביעי פול גז, בלי לשחרר את הגז נתתי בלימה "בריאה" עם רגל שמאל ועצרתי בלי בעיה

(כן, כן, הייתי לבד בכביש , כביש טוב עם גדר הפרדה).

כל הקטע עם הניוטרל נראה לי מיותר כי לאנשים יש מחסום פסיכולוגי לעשות את זה ("זה יהרוס את הגיר/המנוע יתפוצץ.." וכדומה).

ואם הם כבר יעשו את זה המנוע יצרח ויישב על המנתק, ורק זה יכול לגרום לאנשים רבים להלחץ עוד יותר ולעשות שטויות.

צריך פשוט לבלום ולכבות מנוע אחרי שעוצרים או כשמגיעים למהירות מאד נמוכה.

אבל כל זה באמת תאורטי כי הסיכוי הסטטיסטי שזה באמת יקרה למישהו בדיוק בשבועיים הקרובים עד שיתקנו את התקלה, שואף ל-0 באופן ריאלי. מתוך מיליוני רכבים בעולם במשך כמה שנים זה קרה כמה פעמים או עשרות פעמים, אז זה לא ממש הסתברות גבוהה..

 

וואו אני חייב להודות שזה די טיפשי ומסוכן.

פורסם
ואו, נשבע לכם, אם לא הייתי יודע שזה אמיתי, הייתי מוכן להתערב שזה מומצא לחלוטין.

אולי אם הטמבל הזה לא היה עסוק בלדבר עם המוקדן, הוא היה קולט שאפשר ללחוץ חזק יותר על הבלמים או להעביר לניוטרל. היו לו איזה 40 שניות שבהן הוא סתם התברבר בטלפון. מה שכן - מרשים כמה הלקסוס שקטה על 200 קמ"ש...

 

כנראה שלאוטו היו שני בעיות יחד, גם דוושת תעוצה וגם בלמים שלא מתפקדים.

אחרי הכל זאת היתה פריוס.


×
×
  • תוכן חדש...