Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דני פרומצ'נקו - "מומחה" נולד


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5971 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני מספר דקות ראיתי את הייעוץ ה"טוב" שנתן דני פרומצ'נקו בערוץ 2 למקרה שדוושת התאוצה נלחצת עד הסוף ואינה חוזרת למקומה. ההצעה שלו כוללת 3 שלבים: להעביר לניוטרל, לכבות מנוע ולעצור בצד.

 

החלק הראשון נכון. החלק השני קצת בעייתי - אם אני מכבה מנוע, אין לי תגבור להגה, אין תגבור לבלמים ואני "תקוע" עם רכב שממשיך ישר ובקושי עוצר.

 

מאוד בטיחותי וחכם, מר פרומצ'נקו, אבל בדיוק בסדר ההפוך...

 

הייתי רוצה לדעת מכח מה הפך מר פרומצ'נקו ל"גורו" בענייני רכב. גם אני חובב רכב, אפילו נלהב, אבל מכאן ועד ייעוץ בענייני רכב ובטיחות עוד רחוקה הדרך!

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני גם ראיתי את זה, ואם אני זוכר הוא כיבה את המנוע אחרי שהוא עצר את הרכב. ואף אחד לא אמר שהוא "גורו" בענייני רכב, אבל כן הייתי אומר שיש לו ניסיון וידע בכל מה שקשור לרכבים.

פורסם

אין כמעט צורך בתגבור הגה במהירויות גבוהות , ואפשר לבלום בלימת חירום אחת עם מנוע כבוי , אח"כ הדוושה ננעלת.

אני חושב שזה הטיפ הכי טוב שיכול להיות במקרה הזה. ובטוח שזה לא ייעוץ שלו , זה הסבר של טיוטה למקרה המדובר.

 
 

 

 
 
פורסם

את אותו הדבר אמר והקדים אותו מנהל מוסך טויוטה (או שזה היה מישהו בכיר ממנו אני כבר לא זוכר), כשדיברו על העניין באחת ממהדורות החדשות בתחילת השבוע.

פורסם

חבר'ה, נא לדייק - הסרטון של דני פורסם בעקבות סרטון רשמי של טויוטה שפורסם באותו היום (והגיע אלינו למערכת).

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

ההוראות הרשמיות של טויוטה העולמית ככל הזכור לי הן:

1. לחץ על דוושת הבלם בעוד הגז לחוץ.

2. העבר לניוטרל.

3. עצור בצד.

4. כבה מנוע והתקשר לסוכנות טויוטה שייקחו את הרכב למוסך לטיפול.

 

אגב, מכל ההוראות ששמעתי בערוץ המקומי, ההוראות הנ"ל נשמעות לי הכי הגיוניות.

 

רק בלתי נמנעת שאלה אחת, בקורולה 1.6 אני מתאר לעצמי שניתן להתנגד עם הבלם כנגד מצערת מלאה ברמה טובה, אבל במכוניות חזקות יותר יהיה זה גם יעיל באותה מידה או פחות? תצטרך ללחוץ חזק יותר על מנת לבלום? הבלימה תהיה מוצלחת עד למהירות מינימלית כלשהיא שתהיה גבוהה יותר לעומת המהירות בבלימה כנגד מנוע ה1.6?

פורסם

רק בלתי נמנעת שאלה אחת, בקורולה 1.6 אני מתאר לעצמי שניתן להתנגד עם הבלם כנגד מצערת מלאה ברמה טובה, אבל במכוניות חזקות יותר יהיה זה גם יעיל באותה מידה או פחות? תצטרך ללחוץ חזק יותר על מנת לבלום? הבלימה תהיה מוצלחת עד למהירות מינימלית כלשהיא שתהיה גבוהה יותר לעומת המהירות בבלימה כנגד מנוע ה1.6?

 

כשתיבת ההילוכים במצב סרק (ניוטרל) אין קשר לסל"ד המנוע, כך שאין חשיבות לנפח המנוע או להספק...

Mazda Miata NB

Honda CBR500R

פורסם

למה? הכי פשוט זה להעביר מיד לניוטראל ולבלום. לא צריך לחכות. בכלל, לא צריך להכנס להיסטריה. בכל מכונית הבלמים חזקים יותר מהגז, גם בחזקות שבמכוניות (טוב, אולי לא באימפרזה טורבו משופרת בהכל חוץ מהבלמים :wink: ).

 

אגב, בקשר למקרה של השוטר ומשפחתו בארה"ב שמתו בלקסוס שדוושת הגז בה נתקעה - איכשהוא קשה לי להאמין שלא מדובר בטעות אנוש (או אפילו טמטום אנוש). הבנאדם הספיק להתקשר 911, לצעוק שהאוטו מאיץ לבד ושהוא נכנס לצומת - אבל לא חשב לרגע להעביר לניוטרל או ללחוץ על הבלמים חזק באמת? (ולא, אני לא קונה את זה שגם דוושת הגז נתקעה על פול וגם הבלמים לחלוטין לא תפקדו באותו הזמן).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

או להכניס לפרקינג או רברס.

מוזר מאוד, כנראה שהוא באמת נלחץ.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם
למה? הכי פשוט זה להעביר מיד לניוטראל ולבלום. לא צריך לחכות. בכלל, לא צריך להכנס להיסטריה. בכל מכונית הבלמים חזקים יותר מהגז, גם בחזקות שבמכוניות (טוב, אולי לא באימפרזה טורבו משופרת בהכל חוץ מהבלמים :wink: ).

 

אגב, בקשר למקרה של השוטר ומשפחתו בארה"ב שמתו בלקסוס שדוושת הגז בה נתקעה - איכשהוא קשה לי להאמין שלא מדובר בטעות אנוש (או אפילו טמטום אנוש). הבנאדם הספיק להתקשר 911, לצעוק שהאוטו מאיץ לבד ושהוא נכנס לצומת - אבל לא חשב לרגע להעביר לניוטרל או ללחוץ על הבלמים חזק באמת? (ולא, אני לא קונה את זה שגם דוושת הגז נתקעה על פול וגם הבלמים לחלוטין לא תפקדו באותו הזמן).

 

רוני

 

ניסית לברר לעומק או לבדוק מה באמת קרה שם ?

פורסם
למה? הכי פשוט זה להעביר מיד לניוטראל ולבלום. לא צריך לחכות. בכלל, לא צריך להכנס להיסטריה. בכל מכונית הבלמים חזקים יותר מהגז, גם בחזקות שבמכוניות (טוב, אולי לא באימפרזה טורבו משופרת בהכל חוץ מהבלמים :wink: ).

 

אגב, בקשר למקרה של השוטר ומשפחתו בארה"ב שמתו בלקסוס שדוושת הגז בה נתקעה - איכשהוא קשה לי להאמין שלא מדובר בטעות אנוש (או אפילו טמטום אנוש). הבנאדם הספיק להתקשר 911, לצעוק שהאוטו מאיץ לבד ושהוא נכנס לצומת - אבל לא חשב לרגע להעביר לניוטרל או ללחוץ על הבלמים חזק באמת? (ולא, אני לא קונה את זה שגם דוושת הגז נתקעה על פול וגם הבלמים לחלוטין לא תפקדו באותו הזמן).

 

רוני

אני לא אתפלא אם עוד חודש הוא ומשפחתו יצאו בקופסא בעליית הגג ויגלו שהם חיים.


×
×
  • תוכן חדש...