Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דני פרומצ'נקו - "מומחה" נולד


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5975 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אין איזה מנגנון במכוניות החדשות שלא מאפשר להכנס לפארקינג או רוורס במהלך נסיעה?

 

גם אם יש לא הייתי רוצה לבדוק את זה. או לחשוב מה יקרה כשינסו את זה.

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

קודם כל - לא יועיל להכניס לרוורס או לפרקינג. הפרקינג לא יעצור את הרכב כי הנעילה יכולה להתבצע רק במהירות שקרובה מאוד לאפס. רוורס לא יעזור כי זה יגרום פשוט למנוע להכבות - וכן, זה בדוק גם בטויוטות (טעות העברת הילוכים בירידות סדום שהסתיימה במנוע דמום ובלימה קשה לצד הכביש).

פורסם
הבנאדם הספיק להתקשר 911, לצעוק שהאוטו מאיץ לבד ושהוא נכנס לצומת - אבל לא חשב לרגע להעביר לניוטרל או ללחוץ על הבלמים חזק באמת? (ולא, אני לא קונה את זה שגם דוושת הגז נתקעה על פול וגם הבלמים לחלוטין לא תפקדו באותו הזמן).

לא שניסיתי, אבל יש לי תחושה שהבלמים יתחממו מהר מאוד ויפסיקו לתפקד.

 

לגבי תגובותיו התמוהות של הנהג- צא ולמד מה טבעם של הנהגים בימינו- הם אפילו לא מודעים לכך שיש ניוטרל בתיבת ההילוכים.

dirty old man

need love too

  • ספונסר פורום
פורסם

 

אגב, בקשר למקרה של השוטר ומשפחתו בארה"ב שמתו בלקסוס שדוושת הגז בה נתקעה - איכשהוא קשה לי להאמין שלא מדובר בטעות אנוש (או אפילו טמטום אנוש). הבנאדם הספיק להתקשר 911, לצעוק שהאוטו מאיץ לבד ושהוא נכנס לצומת - אבל לא חשב לרגע להעביר לניוטרל או ללחוץ על הבלמים חזק באמת? (ולא, אני לא קונה את זה שגם דוושת הגז נתקעה על פול וגם הבלמים לחלוטין לא תפקדו באותו הזמן).

 

רוני

 

הגברת הבלמים מבוססת על ווקום שקים בסעפת היניקה ,הווקום הזה קים רק כשהמצערת

סגורה לגמרי ,כאשר מצערת המנוע פתוחה אין ווקום ואין הגברה

כלומר שכדאי שתקנה את הסיפור שיש קשר בין דוושת הגז שנתקעה על פול לבין אובדן הבלמים .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם
הגברת הבלמים מבוססת על ווקום שקים בסעפת היניקה ,הווקום הזה קים רק כשהמצערת

סגורה לגמרי ,כאשר מצערת המנוע פתוחה אין ווקום ואין הגברה

כלומר שכדאי שתקנה את הסיפור שיש קשר בין דוושת הגז שנתקעה על פול לבין אובדן הבלמים .

 

שאלתי בשרשור זה את אותה שאלה אך לא במעטה מקצועי כפי שאתה שואל,טרם קיבלתי תשובה.

 

הסרוניס לא קונה,אבל,אינו מסביר מדוע,או מביא נתונים שנבדקו.

 

חבל.

פורסם
הגברת הבלמים מבוססת על ווקום שקים בסעפת היניקה ,הווקום הזה קים רק כשהמצערת

סגורה לגמרי ,כאשר מצערת המנוע פתוחה אין ווקום ואין הגברה

כלומר שכדאי שתקנה את הסיפור שיש קשר בין דוושת הגז שנתקעה על פול לבין אובדן הבלמים .

 

 

זה לא לגמרי נכון -

 

זו אולי היתה אחת ההשערות כשהתחילו לחשוב על נסיבות התאונה אבל בניסוי פשוט ראו שזה לא ככה.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

אולי זה יישמע קצת דפוק אבל לדעתי צריך לפרסם את הפעולות שעושים במקרה הנ"ל בכל מקום אפשרי. אפילו לעשות לתקוע פרסומות בטלוויזיה על כמו שעושים על מנת להילחם בתאונות בדרכים.

להרבה מאוד אנשים בארץ יש טויוטה ואני מאמין שחלק גדול מהם לא יודע מה צריך לעשות במצב כזה.

פורסם

אם אני לא טועה, פורסמה בעיתון (לא זוכר איזה) לפני קצת זמן, כתבה של דני G חבר הפורום בנושא, ובה גם על-הדרך הוראות מה לעשות במקרים של היכבות פתאומית של המנוע ו\או תקר באחד מגלגלי הרכב.

  • ספונסר פורום
פורסם
זה לא לגמרי נכון -

 

זו אולי היתה אחת ההשערות כשהתחילו לחשוב על נסיבות התאונה אבל בניסוי פשוט ראו שזה לא ככה.

 

ההגברה שיש לך במערכת במקרה כזה היא כמו במצב של כיבוי מנוע

קרי לחיצה אחת או שתיים ולכן בסרטון הוא הדגיש לא להרפות מהלחיצה הראשונה

אבל כמה אנשים באמת יודעים את זה או יזכרו לא לפמפם את הדוושה במקרה חרום כזה ,

אני רק הזכרתי שיש קשר ישיר בין היתפסות הגז לבין אובדן הבלמים ,וזהו לא צרוף מקרים מוזר כמו

שכתב רוני .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם

אני מנסה להבין, אם אני משלב לניוטרל ברכב אוטומטי, מה זה עוזר לי כשהרכב ממשיך לדהור אל עבר הצומת הבאה?

בהנחה כמובן שאין לי טיפטרוניק/הילוכים ידניים ואני יכול לעשות בלימת מנוע.

Insane things comes from insanely people.

פורסם
אני מנסה להבין, אם אני משלב לניוטרל ברכב אוטומטי, מה זה עוזר לי כשהרכב ממשיך לדהור אל עבר הצומת הבאה?

בהנחה כמובן שאין לי טיפטרוניק/הילוכים ידניים ואני יכול לעשות בלימת מנוע.

 

הבעיה שלי עם ההמלצה של טויוטה/דני פרומצ'נקו - טמונה בבעיה אחת שמקורה הטמטום/חוסר נסיון של הנהג הפשוט:

אם נלך לפי הסד"פ שבהמלצה - העברת הילוך לניוטרל/לחיצה על קלאץ' יקפיצו את הסלד ישר למנתק ההצתה וישאירו אותו שם יחסית להרבה זמן.

הדבר עלול להבהיל מאוד את הנהג הלא מנוסה - ולגרום לו לעשות טעויות - כמו נסיון לשלב חזרה להילוך, ללחוץ בפתאומיות על בלמים או כל שטות אחרת בסגנון הזה.

 

בתור אחד שחווה את החוויה הלא נעימה של דוושה שנתקעה לפני מספר שנים (על סיטרואן C3, כשהשטיחון החליק קדימה ונעל את הדוושה מתחתיו), אני יכול להגיד שקודם כל הטיפ הכי חשוב הוא לא להיכנס לחרדות (ברצינות!), ולאחר מכן לתפעל בסדר הבא:

 

1. ללחוץ על בלמים על מנת להוריד את מהירות הרכב ככל האפשר.

2. תוך כדי הלחיצה ההגונה על הבלמים - להתחיל להשתלב לשולי הכביש.

3. אחרי שמגיעים למהירות נמוכה (עד 20 קמ"ש) - פשוט לכבות את המנוע (תוך הרפיית הדוושה לכחצי מהעוצמה - כדי לא ליצור עצירת פתע - ההילוך כבר יוריד את המהירות לבד).

 

בכל מקרה - לא הייתי (בשום שלב) מכבה את ההילוך.

אני רוצה לראות איך מר ישראלי יתנהג אחרי שישמע את היפאנומטית שלו צורחת עליו ב6.5 אלף סל"ד. לא נראה לי מחזה נעים.

בברכה!

יונתן.

פורסם

לצערינו לאבא שלי יש אוריס עם בעיה כזאת. זה קורה פעם ב כאשר אתה לוחץ על גז עד הסוף הדוושה לא משתחררת.

 

הפעולה שעושים זה מעבירים לניוטרל ואחרי מספר שניות הדוושה חוזרת משלבים הילוך ונוסעים הלאה.

 

ברוסיה המציאו פתרון פשוט. שמים מגביל ממתכת כך שהדוושה לא תנעל וזהו.

פורסם
הגברת הבלמים מבוססת על ווקום שקים בסעפת היניקה ,הווקום הזה קים רק כשהמצערת

סגורה לגמרי ,כאשר מצערת המנוע פתוחה אין ווקום ואין הגברה

כלומר שכדאי שתקנה את הסיפור שיש קשר בין דוושת הגז שנתקעה על פול לבין אובדן הבלמים .

 

לזה יש לי שתי תשובות. הראשונה מבוססת על היגיון פשוט (ולכן אולי לקויה, אתה מוזמן לתקן אותי) - במכונית יש מספר מערכות שהן safety critical, חלק אקטיביות (בלמים, היגוי) וחלק פאסיביות (כריות אוויר, מערכת ESP). אם נתמקד בנושא הבלמים - לעניות דעתי בתכנון מכונית יצרן רכב חייב לאפשר תפעול של הבלמים בכל מצב בו המכונית נוסעת. ברור שהוא לא יכול להתחייב לאיכות הבלימה, ולא רק בגלל מצב הרפידות או הצמיגים אלא גם בגלל שללא תגבור דוושת הבלם קשה מאוד, אבל הוא חייב לאפשר בלימה. גם במצב בו המנוע כבוי הבלמים עובדים, אם כי כשנגמר הוואקום הם דורשים מאמץ ניכר מהנהג. אותו הדבר חייב להתקיים במצב של מצערת פתוחה - הבלמים חייבים לעבוד, אם כי ללא הגברה.

תשובה שנייה נובעת מניסיון - קרה לי מספר פעמים בעבר, לצערי, שדוושת הגז נתקעה בשטיח. בכל הפעמים האינסטינקט הראשוני שלי היה לבלום, וברגע שיכולתי להעביר לניוטרל. יכול להיות שהשוטר הזה לחץ על הבלמים בהיסטריה עד שנגמר הוואקום - אבל גם אז אם היה ממשיך ללחוץ היה יכול להביא את הרכב לעצירה. למה הוא לא העביר לניוטרל? טוב, כאן נכנס עניין הטמטום...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


×
×
  • תוכן חדש...