Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6013 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
sh1 - שם לב לדברים ש danniel כתב -

 

כך שההחלטה היא לפי הנתונים של מצב המנוע שלך .

 

אם אין סימני בוצה , או שמן שרוף באיזור , גל הזיזים , אני הייתי עובר ל סינטטי מלא 5-30 / 5-40 .

אם אין לך מידע כיצד לבדוק , גש למוסך ובצע בדיקה .

לפעמים פלאשינג למנוע , המנקה בוצה קלה אפשרי לישור קו .

ההמחמירים , יפרקו מכסה שסתומים עליון ואגן מנוע , ויבצעו ניקוי כללי כולל רשתית משאבת השמן הפנימית .

 

כעת לדעתי ומנסיוני - אם אין צריכת שמן קודמת , אין סימני שמן שרוף על המדיד שמן , כאשר פותחים את פקק מילוי השמן בראש המנוע

ומסתכלים פנימה ( אפשר עם פנס ) ואין סימני בוצה או שמן שרוף ( צבע חום צהוב ) אפשר לעבור לסינטטי מלא .

 

וכמו שכתב מרק 10- מבצעים החלפה נוספת מוקדמת יותר כעבור כ 5.000 ק"מ - ואחר כך טיפולים שנתיים רגילים .

בחודש הראשון לנסוע רגיל , ופשוט לבדוק שמן אחת לכמה ימים ואם אין בעיה , בדיקה אחת לשבוע לבדוק מפלסי נוזלים כללי במנוע

 

במנועים הללו יש עומס חום על שמן המנוע ובעיה בלחץ על השמן (נשם), ולכן יש סיכוי רב יותר להתפרקות השמן ויצירת בוצה .

את מקדם הסיכון הנ"ל אפשר למזער ע"י שימוש בשמן סינטטי מלא , אשר עומד טוב יותר בלחץ וחום משמן מינראלי .

 

כמובן שיש לבצע טיפול תקופתי בזמן , מסנן שמן איכותי של היצרן או חליפי כגון MANN .

 

אייל .

 

אהלן

אני עם המון התלבטויות לקראת הטיפול הבא.

עד 90000 האוטו טופל במוסך מורשה והם השתמשו ב 10W30 מינרלי (רוב הסיכויים).

לפני 1000 ק"מ עשיתי טיפול לא במורשה והשתמשתי ב 10W40 חצי סינטטי של ACDELCO.

כרגע השמן על המדיד נראה צהוב ולא שחור כפי שהיה עם המינרלי.

 

ההתלבטויות שלי נובעות מדברים מאוד נכונים שדניאל ציין:

1. במסועה כזו לעבור לסינטטי מלא יכול לגרום לתופעת פלאשינג

2. לעבור מצמיגות 10W לצמיגות 5W (יותר דליל), המנוע יכול להתחיל לשרוף שמן

כי כל החלקים הפנימיים כבר "רגילים" לצמיגות 10W

 

מה דעתך, האם להשאר עם 10W40 חצי סינטטי זה בסדר לקורולה

ולהחליף שמן פעם ב 10000 ק"מ? לא יכול להגרם נזק למנוע?

כמובן בטיפול הבא אני רוצה לעבור לשמן יותר איכותי כגון AGIP או MOBIL.

TOYOTA COROLLA 2008

פורסם
אהלן

אני עם המון התלבטויות לקראת הטיפול הבא.

עד 90000 האוטו טופל במוסך מורשה והם השתמשו ב 10W30 מינרלי (רוב הסיכויים).

לפני 1000 ק"מ עשיתי טיפול לא במורשה והשתמשתי ב 10W40 חצי סינטטי של ACDELCO.

כרגע השמן על המדיד נראה צהוב ולא שחור כפי שהיה עם המינרלי.

 

מה דעתך, האם להשאר עם 10W40 חצי סינטטי זה בסדר לקורולה

ולהחליף שמן פעם ב 10000 ק"מ? לא יכול להגרם נזק למנוע?

כמובן בטיפול הבא אני רוצה לעבור לשמן יותר איכותי כגון AGIP או MOBIL.

 

כן - לדעתי כפשרה הגיונית , אפשר שני השמנים שציינתה - הם טובים מאוד ומתאימים .

ולהקפיד על מסנן שמן איכותי והטיפולים בזמן .

וכמובן נוזל קירור איכותי ומתאים להחליף ( לרענן פעם ב 2-3 שנים ) ריקון רדיאטור ומילוי בלבד .

כדי לשמור על מערכת קירור תקינה .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

sh1 שלום רב.

לאחר התחממות השמן במנוע בשימוש בשמן רב דרגתי - המספר הראשון כבר לא קובע את הצמיגות אלא המספר השני.

אם כן ברשותך תראה לי באיזה הודעה דניאל כתב:

ציטוט שלך.

ההתלבטויות שלי נובעות מדברים מאוד נכונים שדניאל ציין:

1... ... ...

2.לעבור מצמיגות 10W לצמיגות 5W (יותר דליל), המנוע יכול להתחיל לשרוף שמן

כי כל החלקים הפנימיים כבר "רגילים" לצמיגות 10W

סתם מתוך סקרנות אישית

תודה.

פורסם
sh1 שלום רב.

לאחר התחממות השמן במנוע בשימוש בשמן רב דרגתי - המספר הראשון כבר לא קובע את הצמיגות אלא המספר השני.

אם כן ברשותך תראה לי באיזה הודעה דניאל כתב:

ציטוט שלך.

ההתלבטויות שלי נובעות מדברים מאוד נכונים שדניאל ציין:

1... ... ...

2.לעבור מצמיגות 10W לצמיגות 5W (יותר דליל), המנוע יכול להתחיל לשרוף שמן

כי כל החלקים הפנימיים כבר "רגילים" לצמיגות 10W

סתם מתוך סקרנות אישית

תודה.

 

הציטוט שלי מתייחס להערה 1 בלבד שדניאל ציטט, אתה צודק

אני מבין שאתה עכשיו אחראי פורום חדש?

TOYOTA COROLLA 2008

פורסם
כן - לדעתי כפשרה הגיונית , אפשר שני השמנים שציינתה - הם טובים מאוד ומתאימים .

ולהקפיד על מסנן שמן איכותי והטיפולים בזמן .

וכמובן נוזל קירור איכותי ומתאים להחליף ( לרענן פעם ב 2-3 שנים ) ריקון רדיאטור ומילוי בלבד .

כדי לשמור על מערכת קירור תקינה .

 

אייל .

 

 

אתה מדבר על מותג או צמיגות מתאימים?

ד"א נוזל קירור בטויוטה מחליפים אחת ל 160.000 ק"מ.

TOYOTA COROLLA 2008

פורסם

בדיוק ככתוב :grin: הם טובים כפשרה הגיונית בצמיגות , והן בהרכב התערובת הסינטטית .

ולגבי נוזל הקירור , זו דעתי ( החלפה ריענון חלקי) - כדי לשמור על מערכת הקירור .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
הציטוט שלי מתייחס להערה 1 בלבד שדניאל ציטט, אתה צודק

על מה אתה מתנשא בדיוק ? קראתי שוב.אין אזכור לקשקוש.

אני מבין שאתה עכשיו אחראי פורום חדש? ממש לא.

לך תדע,אם זה היה תלוי בי אולי הייתי נועל.(מדוע ? אותה שאלה,50 ווריאציות,קרא בעצמך)

ערב צח.

פורסם
על מה אתה מתנשא בדיוק ? קראתי שוב.אין אזכור לקשקוש.

אני מבין שאתה עכשיו אחראי פורום חדש? ממש לא.

לך תדע,אם זה היה תלוי בי אולי הייתי נועל.(מדוע ? אותה שאלה,50 ווריאציות,קרא בעצמך)

ערב צח.

 

אם נכנסת לנושא מתוך עניין אז תקרא ותשכיל

ואם מתוך שעמום יש טוקבקים באתרים שונים.

בפעם הבא מבטיח להתיעץ איתך לפני שאשאל שאלות.

אם "הקשקושים" לא לרמה שלך ואין לך מידע מקצועי להוסיף אז תעבור יש עוד מאות נושאים.

כל טוב.

TOYOTA COROLLA 2008

פורסם

sh1 שלום.

מה נלחצת ? שורה תחתונה לפני הכל,שאלתי אותך שאלה פשוטה.(מנסה להבין על מה כעסת בכלל)

עכשיו.

אתה רוצה לענות בצורה עניינית ?! בסדר.

לא רוצה ?! גם בסדר.

אבל מדוע לכתוב כאן בציניות אני מבין שאתה עכשיו אחראי פורום חדש? (מה הקשר לשאלה)

בכל מקרה,אם תרצה לענות

אתה מוזמן.

פורסם
בדיוק ככתוב :grin: הם טובים כפשרה הגיונית בצמיגות , והן בהרכב התערובת הסינטטית .

ולגבי נוזל הקירור , זו דעתי ( החלפה ריענון חלקי) - כדי לשמור על מערכת הקירור .

 

אייל .

 

היי

זו גם המסקנה שאני הגעתי אליה ש 10W40 זו הפשרה הכי הגיונית

כי עד היום המנוע עבד עם שמן בצמיגות דומה 10W30.

 

חשבתי ברצינות לעבור ל 5W40 אחרי כל ההמלצות אבל לא מצאתי שמן כזה חצי סינטטי.

TOYOTA COROLLA 2008

פורסם

לפי דעתי החלטה גרועה מאוד לעבור לשמן חצי סינטטי 10W40.

 

רק השבוע התבשרתי מחבר פורום מכובד ומומחה במקצועו לקפוץ אליו למוסך ולראות מנוע 3ZFF שעבר סה"כ 80K והמנוע 'נחנק' מבוצה והיה צורך להחליף מנוע

 

כמו כן הקדחים שנוספו לשיפור קירור הבוכנות והשימון לא ימנעו את תופעת הבוצה.

 

לפי דעתי יש לבדוק את מצב המנוע במוסך מקצועי ולברר האם קיימת בוצה (עד כמה שאפשר) ולעבור בדחיפות לשמן סינטטי מלא אשר בוודאות ימנע תופעת הבוצה.

 

במידה וקיימת בוצה במנוע לפרק קרטר ולנקות את הבוצה+רשתית משאבת שמן ולבצע פלשינג עם חומר מקצועי ולעבור לסינטטי מלא.

איזה כייף לי :)

פורסם

תשאר עם חצי סינתטי ללא חשש ואין זו החלטה גרועה ואם יש בעיה מהותית בתכנון המנוע, שום שמן סינתטי לא יעזור וזה מניסיון.

פורסם

שלום !

 

הייתי מעוניין להוסיף את דעתי בנושא :

 

1) לחזק את דבריו של דניאל כי ראיתי תלונות רבות של לקוחות שהשתמשו בסינטטי מלא ועדיין קרתה להם בעיית בוצה. הרכב הוא

 

טויוטה אונסיס 1.8 תוצרת אנגליה (,תלונות לא בארץ)

 

2) מצד שני דעתי האישית כמו של מרק היא שהסינטטי מלא עדיף זה הסיבה שברכב שלי עברתי לסינטטי מלא.

בברכה . אבי !

פורסם

שלום רב

שאלה על צמיגות שמן מנוע:

 

ברצוני לשאול איזה שמן עדיף יותר עבור קורולה 2006 עם 52000 ק"מ :

 

סינטטי מלא 5w30 או סינטטי מלא 5w40 ?

 

אני מבין ששניהם מתאימים ושניהם טובים ולכן, מה שאני אשים מבין השניים, יהיה טוב.

אך בכל זאת אני מבקש לדעת מה עדיף יותר בקשר לצמיגות ?

 

היסטוריית רכב בקטנה:

עד 45000 ק"מ [3 שנים על הכביש] הרכב היה באחריות אז שמו מה שמו במורשה[10w30 מינראלי או חצי סינטטי , לא זוכר]

ב- 45000 ק"מ נגמרה האחריות ואז עשיתי טיפול במוסך לא מורשה והמוסך המליץ על

סינטטי מלא 5w40 ולא 5w30 כמו שממליץ היצרן כי לטענת המוסך ישראל מדינה חמה ולכן עדיף יותר לבחור ב:

5w40 מאשר 5w30

יש לציין שמאז שהחלפתי לשמן סינטטי מלא 5w40 הרכב מרגיש טוב יותר מאשר קודם.

אם קודם ההרגשה בנסיעה הייתה טובה עם 10w30 מינראלי או חצי סינטטי ששמו במורשה אז היום ההרגשה בנסיעה

טובה הרבה יותר עם סינטטי מלא

רק נשאר להחליט על צמיגות

5w40 או 5w30

המלצת המוסך בישראל או היצרן ביפן ? :-)

תודה רבה.


×
×
  • תוכן חדש...