Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן מנוע מומלץ - טויוטה קורולה


sh1
שימו לב! השרשור הזה בן 5231 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא נראה לי שאתה הכתובת לשאלות מקצועיות בתחום המכונאות והשמנים.

 

אני הספקתי כבר מספר פעמים להחליף שמן מנוע משמן מינרלי לסינטטי מלא ברכבים שגמעו גם יותר מ-100K וכולל הרכב הקודם שלי גולף דור 4 שידועים כרכבים שנוצרת בהם בוצה כתוצאה מתיכנון לקוי או משימוש בשמן אשר לא מתאים למפרטי הייצרן והם: גולף דור 4 טויוטה רנקס ומניסיוני בשום רכב לא נגרם נזק כולשהוא.

 

אני אישית לא מסכים בצורה גורפת עם ההנחה ששמן סינטטי עלול לנקות ולהסיר משקעים ממכלולי המנוע שבהם קיימת שכבת שמן או בוצה ולסחוף אותה לשאר מכלולי הרכב ולסתום את רשתית משאבת השמן.

 

אכן לשמן סינטטי יש סגולות ניקוי טובות יותר משמן מינרלי בסיסי אבל עדיין אין בו כמות כזו של דטרגנטיים או מסירי שומנים אשר עלולים בזמן קצר להסיר שכבות שמן שרוף או משקעים.

 

אם אתה בכול זאת חושש בצע שתי החלפות שמן סינטטי.

 

האם קראת כאן בפורום או נתקלת אישית במקרים שמעבר משמן מינרלי לשמן סינטטי גרם להם לבעיה ?

 

היי

מה ההבדל בין רנקס לקורולה? זה לא אותו מנוע?

אתה כתבת לי בעבר שאתה ממליץ לקורולה 5W40 בגלל האקלים,

האם אתה מכיר חברה טובה שמייצרת חצי סינטטי?

 

 

נתקלתי כרגע בעוד תגובה מהשנים הקודמות מבן אדם שאומר

שמעבר לשמן בצמיגות נמוכה יותר 5W לצורך העניין יכולה לגרום לנזילות...

האם נכון הדבר?

TOYOTA COROLLA 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אתה יכול לנסות את השמן החצי סינטטי של חברת LM הנקרא

Top-up Oil

SAE 5W-40

 

היי מרק

תודה.

לא רשום עליו שהוא חצי סינטטי, ניתן להשיג כזה?

מה בקשר לשאלה ששמנים 5W יותר דליליים ויכולים במעבר לגרום לנזילות?

TOYOTA COROLLA 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי עבורך באתר הייצרן והשמן הינו חצי סינטטי.

אל תדאג בקשר לנזילות כי לא יופיעו נזילות חדשות עקב המעבר לצמיגות נמוכה יותר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי עבורך באתר הייצרן והשמן הינו חצי סינטטי.

אל תדאג בקשר לנזילות כי לא יופיעו נזילות חדשות עקב המעבר לצמיגות נמוכה יותר.

 

תודה רבה!

האם אתה מכיר ש MOBIL1 5W40 הינו גם חצי סינטטי?

כי ראיתי בפורום שממש משבחים את השמן הזה לעומת LM ואחרים

ושיש הבדל בין שרשום 1 ל MOBIL רגיל?

TOYOTA COROLLA 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה!

האם אתה מכיר ש MOBIL1 5W40 הינו גם חצי סינטטי? - לא

כי ראיתי בפורום שממש משבחים את השמן הזה לעומת LM ואחרים

ושיש הבדל בין שרשום 1 ל MOBIL רגיל?

 

נסה גם את השמן של חברת motul שנחשב שמן מעולה ותוכל להזמינו מהייבואן או לרכוש אותו אצל צנטרל בת"א.

http://www.motul.co.il/motul_index/products/3103.html

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסה גם את השמן של חברת motul שנחשב שמן מעולה ותוכל להזמינו מהייבואן או לרכוש אותו אצל צנטרל בת"א.

http://www.motul.co.il/motul_index/products/3103.html

 

 

תודה

מה אתה חושב על הבחירה הסופית שלי בקשר לצמיגות בהתחשב בכל הפרמטרים?

5W40 חצי סינטטי?

TOYOTA COROLLA 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה

מה אתה חושב על הבחירה הסופית שלי בקשר לצמיגות בהתחשב בכל הפרמטרים?

5W40 חצי סינטטי?

לא תהיה לך בעיה עם הצמיגות הזו לדעתי, אך שווה לפקוח עין על המנוע לקראת האביב, שהימים יתחממו. על סינתטי מלא למנוע הזה אני לא ממליץ וכבר היסברתי למה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תהיה לך בעיה עם הצמיגות הזו לדעתי, אך שווה לפקוח עין על המנוע לקראת האביב, שהימים יתחממו. על סינתטי מלא למנוע הזה אני לא ממליץ וכבר היסברתי למה.

 

היי דניאל

כפי שאתה רואה אני גם חושש מסינטטי מלא לכן מחפש חצי סינטטי.

למה ב 5W40 צריך לפקוח עין בימים חמים? כי הוא יותר דליל מ 10W40?

המלצתך היא להשאר עם 10W40 חצי סינטטי?

מה דעתכם על שמן AGIP?

 

ד"א לכל המעוניין, היום באוטו דיפו יש מבצע 2+1 על כל המוצרים כולל שמנים.

ראיתי שם שמן של LM לא מתוסף 10W40 ב 99 ש"ח, (מבצע) כלומר ב 200 ש"ח יוצא 12 ליטר.

TOYOTA COROLLA 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא.

 

 

המעבר לשמן סינתטי מלא כאשר יש בוצה במנוע מסוכנת, לכן אני נמנע מלהציע זאת במנוע שכבר עבר מספר החלפות שמנים מסוג חצי סינתטי או מינרלי, ללא בדיקה מקצועית שמנוע נקי ולא רבב של בוצה למרות שגם בדיקה מקצועית לא מבטיחה ממש שהמנוע נקי, אז למה לקחת סיכונים?

 

 

sh1 - שם לב לדברים ש danniel כתב -

 

כך שההחלטה היא לפי הנתונים של מצב המנוע שלך .

 

אם אין סימני בוצה , או שמן שרוף באיזור , גל הזיזים , אני הייתי עובר ל סינטטי מלא 5-30 / 5-40 .

אם אין לך מידע כיצד לבדוק , גש למוסך ובצע בדיקה .

לפעמים פלאשינג למנוע , המנקה בוצה קלה אפשרי לישור קו .

ההמחמירים , יפרקו מכסה שסתומים עליון ואגן מנוע , ויבצעו ניקוי כללי כולל רשתית משאבת השמן הפנימית .

 

כעת לדעתי ומנסיוני - אם אין צריכת שמן קודמת , אין סימני שמן שרוף על המדיד שמן , כאשר פותחים את פקק מילוי השמן בראש המנוע

ומסתכלים פנימה ( אפשר עם פנס ) ואין סימני בוצה או שמן שרוף ( צבע חום צהוב ) אפשר לעבור לסינטטי מלא .

 

וכמו שכתב מרק 10- מבצעים החלפה נוספת מוקדמת יותר כעבור כ 5.000 ק"מ - ואחר כך טיפולים שנתיים רגילים .

בחודש הראשון לנסוע רגיל , ופשוט לבדוק שמן אחת לכמה ימים ואם אין בעיה , בדיקה אחת לשבוע לבדוק מפלסי נוזלים כללי במנוע

 

במנועים הללו יש עומס חום על שמן המנוע ובעיה בלחץ על השמן (נשם), ולכן יש סיכוי רב יותר להתפרקות השמן ויצירת בוצה .

את מקדם הסיכון הנ"ל אפשר למזער ע"י שימוש בשמן סינטטי מלא , אשר עומד טוב יותר בלחץ וחום משמן מינראלי .

 

כמובן שיש לבצע טיפול תקופתי בזמן , מסנן שמן איכותי של היצרן או חליפי כגון MANN .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני מאוד מכבד את מה שדניאל כותב שמתי לב שיש לו הרבה ניסיון .

 

הסיבה שאני עברתי מ מינרלי לסינטטי היא :

 

1)נכנסתי לפורומים באתרים שונים בעולם וקראתי שם מאנשי שירות של טויוטה שלא אמורה להיות בעיה במנועים מדגם זה לעבור מסינטטי למינרלי וההפך

 

2)במכניקה אף פעם אין משהוא שהוא חד משמעי לרוב יש גמישות ז"א אין רק תשובה אחת וזהוא

 

3)אם לרכב שלך יש את הנקודה הירוקה שדיברתי עליה על קצה העליון של המדיד אז הרכב שלך עבר את השינוי מ4 קדחים ל 8

 

(ואז ביננו אתה יכול לשים גם שמן קנולה ואוטו שלך עדיין יסע אחלה) במקרה שהוא עבר את השינוי סביר להניח שאין ברכב שלך

 

את בעית הבוצה ולדעתי האישית אין שום בעיה לעבור לסינטטי כמו שעשיתי

אבי ערב טוב.

ברכב של שכן שלי קורולה 2005, הטסט ב-2/5 יש נקודה אדומה על על המדיד.

האם המנוע בעל 4 או 8 קדחים בבלוק ?.

לא הבנתי את האידיקציה לבדוק זאת. מה הבעיה לסוחרי הרכב להחליף מדיד ?.

תודה בועז.

תמונות.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בועז ערב טוב !

 

לגבי נקודה היא אמורה להיות ירוקה על המדיד וזה אומר שהמנוע עבר שדרוג . לגבי הנקודה האדומה אין לי מושג

 

בפס הייצור של טויוטה התחילו ליישם את השינוי ב5.05

 

כמובן שסוחרי רכב יכולים לשנות את המדיד אבל לדעתי לא הרבה אנשים מודעים לנקודה הירוקה הזאת (אבל יתכן שאני טועה)

 

אם תגש לסוכנות טויוטה מורשה ותשאל משהוא מבין הוא יסביר לך על הנקודה הירוקה שאומרת שהמנוע עבר שינוי מ4 ל8 קדחים כדי לקרר את המנוע בצורה טובה יותר השינוי נקרא SHORT BLOCK

בברכה . אבי !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5231 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...