Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6012 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מ70000 קמ החלפתי ממינרלי לסינטטי מלא

 

לא חזרת אלי לגבי השאלה שלי אם יש על מדיד השמן בידית הצהובה סימון מרובע בצבע ירוק

 

 

היי אבי!

אני לא הייתי הרבה זמן בבית, רק היום חזרתי והרכב היה אצל אישתי - אני מבטיח לבדוק ולחזור אליך.

 

לגבי השמן, אם תראה בשרשורים, דניאל כתב לי שהמעבר ממינרלי (מה ששמו במוסך) לסינטטי מלא

בקילומטרז' כזה לא מומלץ כי זה יכול לעשות מאין השפעה של פלאשינג.

האם המעבר היה חלק ללא שום בעיות? אולי בקילומטרז' שלי שווה דוקא 5W30 חצי סינטטי?

TOYOTA COROLLA 2008

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

קודם כל אני מאוד מכבד את מה שדניאל כותב שמתי לב שיש לו הרבה ניסיון .

 

הסיבה שאני עברתי מ מינרלי לסינטטי היא :

 

1)נכנסתי לפורומים באתרים שונים בעולם וקראתי שם מאנשי שירות של טויוטה שלא אמורה להיות בעיה במנועים מדגם זה לעבור מסינטטי למינרלי וההפך

 

2)במכניקה אף פעם אין משהוא שהוא חד משמעי לרוב יש גמישות ז"א אין רק תשובה אחת וזהוא

 

3)אם לרכב שלך יש את הנקודה הירוקה שדיברתי עליה על קצה העליון של המדיד אז הרכב שלך עבר את השינוי מ4 קדחים ל 8

 

(ואז ביננו אתה יכול לשים גם שמן קנולה ואוטו שלך עדיין יסע אחלה) במקרה שהוא עבר את השינוי סביר להניח שאין ברכב שלך

 

את בעית הבוצה ולדעתי האישית אין שום בעיה לעבור לסינטטי כמו שעשיתי

בברכה . אבי !

פורסם

אם אתה חושב שאין בעית בוצה מתפתחת במנוע עבור לשמן סינתטי מלא 5W30 או 5W40.

לאחר החלפת השמן רק תהיה עירני למפלס השמן במנוע.

פורסם
אם אתה חושב שאין בעית בוצה מתפתחת במנוע עבור לשמן סינתטי מלא 5W30 או 5W40.

לאחר החלפת השמן רק תהיה עירני למפלס השמן במנוע.

 

האם חצי סינטטי 5W30 זה הפתרון האופטימלי?

TOYOTA COROLLA 2008

פורסם
אופטימלי למה? המחיר לא ממש אופטימלי.

 

אני מתייחס למה הכי טוב למנוע שלי כיום בקילומטרז' הנתון

אני די חושש לשים סינטטי מלא לכן אני שואל אותך מה האופטימלי.

מבחינתי כמה שהשמן יעלה זה בסדר.

האם 5W40 עדיף לישראל מאשר 5W30 (כמובן שניהם חצי סינטטיים)

 

שלום לך !

 

1) אני חושב שדניאל מיצא את כל האינפורמציה לגבי השמנים הכי טוב שאפשר אז כל מילה שלי מיותרת

 

2)לגבי 5W30 זהוא שמן יחסית חדש למנועים חדשים לא ידוע לי על חצי סינטטי מסוג זה

 

3)תבדוק בבקשה על מדיד השמן שלך אם יש לך על הידית העגולה הצהובה אם יש לך נקודה ירוקה ותגיד לי

 

 

בדקתי, אין לי נקודה ירוקה על המדיד.

TOYOTA COROLLA 2008

פורסם

אין לך נקודה ירוקה על ידית המדיד החלק העליון הצהוב ?!

 

באיזה תאריך הטסט או העליה של הרכב לכביש ? (חודש ושנה )

בברכה . אבי !

פורסם
אין לך נקודה ירוקה על ידית המדיד החלק העליון הצהוב ?!

 

באיזה תאריך הטסט או העליה של הרכב לכביש ? (חודש ושנה )

 

מרץ 2005

TOYOTA COROLLA 2008

פורסם

אז ככה מה שאני רושם כאן זה על סמך מה שקראתי באתרים שונים בחו"ל ומה שהבנתי אני רק יכול להמליץ ואתה תחליט .

 

בתאריך 05.05. בוצע שינוי במנועי טויוטה כדי למנוע התחממות יתר של השמן ואכילתו מה שבארץ מכונה בוצה השינוי בגדול נקרא SHORT BLOCK והוספת 4 קדחים נוספים ל8 כדי שתתבצע בפועל פעולת קירור של השמן ותמנע התחממות יתר הם סימנו את המנועים לאחר השינוי ב סימון ירוק על המדיד שמן בחלקו העליון הצהוב .

 

בקשר אליך : שים לב שהמנוע לא צורך יותר מידי שמן ובקשר לשמן סינטטי מלא לאור הנתונים החדשים שהבאת קרי מנוע לא עבר שינוי לדעתי סינטטי מלא במקרה זה לא כדאי. מה כן זה לשיקולך

בברכה . אבי !

פורסם
אז ככה מה שאני רושם כאן זה על סמך מה שקראתי באתרים שונים בחו"ל ומה שהבנתי אני רק יכול להמליץ ואתה תחליט .

 

בתאריך 05.05. בוצע שינוי במנועי טויוטה כדי למנוע התחממות יתר של השמן ואכילתו מה שבארץ מכונה בוצה השינוי בגדול נקרא SHORT BLOCK והוספת 4 קדחים נוספים ל8 כדי שתתבצע בפועל פעולת קירור של השמן ותמנע התחממות יתר הם סימנו את המנועים לאחר השינוי ב סימון ירוק על המדיד שמן בחלקו העליון הצהוב .

 

בקשר אליך : שים לב שהמנוע לא צורך יותר מידי שמן ובקשר לשמן סינטטי מלא לאור הנתונים החדשים שהבאת קרי מנוע לא עבר שינוי לדעתי סינטטי מלא במקרה זה לא כדאי. מה כן זה לשיקולך

 

היי

כפי שראית דניאל כבר בתחילת השרשור המליץ לי לא לעבור לסינטטי מלא עקב הקילומטרז'

וכי הרכב עד היום לא "קיבל" שמן כזה.

אני מסכים איתו לחלוטין ולכן אני שם חצי סינטטי בלבד והמלצה נוספת שקיבלתי ממנו ןמעוד מספר אנשים

זה 5W40 עקב האקלים בארץ.

האם אתה/מישהו מכיר שמן כזה חצי סינטטי של חברה טובה?

TOYOTA COROLLA 2008

פורסם

אין חכם כבעל ניסיון (דניאל). ואני לא מכיר מישהוא שהשתמש בשמן זה (אבל אני מניח שהוא נפוץ)

בברכה . אבי !

פורסם
אז ככה מה שאני רושם כאן זה על סמך מה שקראתי באתרים שונים בחו"ל ומה שהבנתי אני רק יכול להמליץ ואתה תחליט .

 

בתאריך 05.05. בוצע שינוי במנועי טויוטה כדי למנוע התחממות יתר של השמן ואכילתו מה שבארץ מכונה בוצה השינוי בגדול נקרא SHORT BLOCK והוספת 4 קדחים נוספים ל8 כדי שתתבצע בפועל פעולת קירור של השמן ותמנע התחממות יתר הם סימנו את המנועים לאחר השינוי ב סימון ירוק על המדיד שמן בחלקו העליון הצהוב .

 

בקשר אליך : שים לב שהמנוע לא צורך יותר מידי שמן ובקשר לשמן סינטטי מלא לאור הנתונים החדשים שהבאת קרי מנוע לא עבר שינוי לדעתי סינטטי מלא במקרה זה לא כדאי. מה כן זה לשיקולך

 

אתה מבין משהו במכוניות/שמנים או במכניקה או שאתה ניזון רק מקריאה באינטרנט ?

אני התרשמתי שהבנתך בנידון דלה מאוד ולכן המלצותייך שגויות.

 

איזה שינוי המנוע צריך לעבור בשביל שיתאים לשמן סינטטי ?

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק שלום!

קודם כל אתה לא מכיר אותי . אם אתה לא מבין משהוא אתה יכול לשאול ואם אני יודע אני אשמח לענות

 

א) מה שרשמתי זה בגדר המלצה והדגשתי את זה .

 

ב) אני הנדסאי מכונות מהטכניון

 

ג)אתה ממש לא חייב לקבל את המלצותיי

 

ד)שמתי לב שהוצאת דברים מהקשרם לחלוטין סוג המנוע עם השינוי לא קשור לשמן סינטטי אבל אם המנוע לא עבר את השינוי והרכב התקרב ל100000 עם שמן מינרלי אז דעתי ואני מדגיש דעתי היא שכרגע זה לא רעיון טוב לעבור לסינטטי לא בגלל שהרכב לא עבר שינוי אלה בגלל הק"מ הנוכחי וכבר הזכירו את זה פוא לא מעט .

בברכה . אבי !

פורסם

לא נראה לי שאתה הכתובת לשאלות מקצועיות בתחום המכונאות והשמנים.

 

אני הספקתי כבר מספר פעמים להחליף שמן מנוע משמן מינרלי לסינטטי מלא ברכבים שגמעו גם יותר מ-100K וכולל הרכב הקודם שלי גולף דור 4 שידועים כרכבים שנוצרת בהם בוצה כתוצאה מתיכנון לקוי או משימוש בשמן אשר לא מתאים למפרטי הייצרן והם: גולף דור 4 טויוטה רנקס ומניסיוני בשום רכב לא נגרם נזק כולשהוא.

 

אני אישית לא מסכים בצורה גורפת עם ההנחה ששמן סינטטי עלול לנקות ולהסיר משקעים ממכלולי המנוע שבהם קיימת שכבת שמן או בוצה ולסחוף אותה לשאר מכלולי הרכב ולסתום את רשתית משאבת השמן.

 

אכן לשמן סינטטי יש סגולות ניקוי טובות יותר משמן מינרלי בסיסי אבל עדיין אין בו כמות כזו של דטרגנטיים או מסירי שומנים אשר עלולים בזמן קצר להסיר שכבות שמן שרוף או משקעים.

 

אם אתה בכול זאת חושש בצע שתי החלפות שמן סינטטי.

 

האם קראת כאן בפורום או נתקלת אישית במקרים שמעבר משמן מינרלי לשמן סינטטי גרם להם לבעיה ?

איזה כייף לי :)

פורסם

אני מכבד את הדעה שלך מרק אז תכבד גם את שלי .

 

. החברה כאן מספיק אינטלגנטים כדי להחליט איזה המלצה הם מקבלים או לא את זה אני משאיר להם הם לא צריכים אותך בשביל זה .

 

סתם מסקרנות מה ההשכלה והניסיון שלך שאתה ככה מזלזל בשלי ?

בברכה . אבי !


×
×
  • תוכן חדש...