Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן מנוע מומלץ - טויוטה קורולה


sh1
שימו לב! השרשור הזה בן 5223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שמן 15W אפשר גם למצוא גם סינתטי למחצה. במנועים האלו גם שמן סיתטי מלא לא מונע בוצה כי יש בעיה יותר רצינית במנועים מאשר סוג השמן שבשימוש וגם מנועים שתודלקו בשמן סינתטי מלא "סבלו" מכשלים.

בכזאת נסועה לא הייתי ממליץ כלל לשנות לסינתטי מלא ואפשר וגם אני ממליץ להשאר עם שמן סינתטי למחצה בדרגת איכות גבוהה. שמן סינתטי עלול לגרום לבוצה, שכבר קיימת לדעתי, להסחף מטה לאגן שמן או להתנתק מדפנות אגן השמן ולסתום את פתח המשמרת (יניקת השמן), לנוקת רינגים מפיווחים מעט פיח וכדומה, בדיוק פעולה של פלאשינג שאותה כבר הזכרנו שנינו שלא כדאי לעשות.

 

 

ז"א שורה תחתונה לשים 10W30 חצי סינטטי?

איזו חברה עדיפה לדעתך?

TOYOTA COROLLA 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אל תעשה פלאשינג. עוד מידע בנושא תמצא ע"י חיפוש.

הכי חשוב שתעשה שימוש בשמן איכותי בדרגת איכות הכי גבוהה שקיימת.

אתה יכול גם להשתמש בשמן סינתטי מלא בתנאי שעד כה המנוע עבד עם שמן כזה, אחרת ממליץ להשאר עם חצי סינתטי.

צמיגות 10W40 תהיה מתאימה.

 

דניאל שלום!

אכן עשיתי כעצתך ומילאתי שמן חצי סינטטי 10W40 של ACDELCO באיכות גבוהה.

מה שממליץ היצרן 10W30 קיים מינרלי בלבד!!!!! לכל מי ששאל.

כהבנתי הוא יותר סמיך בצמיגותו מה 5W30 וה 10W30, האם הוא יכול לגרום לבעיה הבאה

שמתוארת כאן בתביעה או שזה באמת נגרם עקב אי החלפת שמן בזמן:

http://www.psakdin.co.il/fileprint.asp?FileName=/Tzarhanut/Public/ver_dlam.htm

TOYOTA COROLLA 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקישור שצירפת מדובר על רכב מהשכרה שגמע 120K. לפי טענת חברת ההשכרה בוצעו טיפולים בזמן. אני אישית בספק רב אם בכלל החליפו שמן במנוע במהלך ה-120K ואם כן זה ברור שהשמן שהם מילאו הינו שמן מינרלי הפשוט ביותר בכדי לחסוך בעליות האחזקה.

 

שימוש בשמן 10W40 במקום שמן 10W30 לא אמור לגרום לבוצה ברכב.

 

אי החלפת שמנים במועד ושימוש בשמן זול שאינו עמוד בתקני הנדרשים=בוצה במנוע.

 

לא ברור לי למה אתה לא עובר לשמן סינטטי מלא בעל דרגת איכות גבוהה כגון SM + החלפת שמנים כול 15K אמורים למנוע את תופעת הבוצה

.

אני מדבר מניסיון בטויוטה קורולה רנקס שלאחר הקנייה הדבר הראשון שעשיתי הוא הכנסת הרכב למוסך רון ומעבר לשמן סינטטי מלא בדרגת צמיגות 5W40 של חברת LM בדרגת איכות SM והמנוע נקי ללא שום סימני בוצה, ציבעו של השמן לאחר כ-10K צהבהב נוטה לחום.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנועים בסדרה הזו רגישים לבוצה ומועדים לפורענות גם בשימוש בשמנים סנתטים מלאים.

כדאי לבדוק בכל טיפול מצב בוצה במנוע ולבצע טיפול מונע של הורדת אגן שמן וניקוי רשתית יניקה כל 60K ק"מ או כאשר סימני בוצה מתגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקישור שצירפת מדובר על רכב מהשכרה שגמע 120K. לפי טענת חברת ההשכרה בוצעו טיפולים בזמן. אני אישית בספק רב אם בכלל החליפו שמן במנוע במהלך ה-120K ואם כן זה ברור שהשמן שהם מילאו הינו שמן מינרלי הפשוט ביותר בכדי לחסוך בעליות האחזקה.

 

שימוש בשמן 10W40 במקום שמן 10W30 לא אמור לגרום לבוצה ברכב.

 

אי החלפת שמנים במועד ושימוש בשמן זול שאינו עמוד בתקני הנדרשים=בוצה במנוע.

 

לא ברור לי למה אתה לא עובר לשמן סינטטי מלא בעל דרגת איכות גבוהה כגון SM + החלפת שמנים כול 15K אמורים למנוע את תופעת הבוצה

.

אני מדבר מניסיון בטויוטה קורולה רנקס שלאחר הקנייה הדבר הראשון שעשיתי הוא הכנסת הרכב למוסך רון ומעבר לשמן סינטטי מלא בדרגת צמיגות 5W40 של חברת LM בדרגת איכות SM והמנוע נקי ללא שום סימני בוצה, ציבעו של השמן לאחר כ-10K צהבהב נוטה לחום.

 

 

היי מרק

תודה על התגובות המקצועיות!

השאלה שלי פשוטה האם 10W40 חצי סינטטי הוא קביל לקורולה?

האם הצמיגות שלו יכולה לעשות נזק למנוע?

 

הסיבה שאני מאוד-מאוד התלבטתי האם לשים 5W30 סינטטי מלא היא גם בגלל מה שדניאל אמר ובצדק

שאם עד היום הרכב לא קיבל סינטטי מלא (עבר 90000 ק"מ) כי טופל במורשה=10W30 מינרלי (תקן אותי אם אני טועה)

הסינטטי מלא יכול לגרום לו מאין פלאשינג ויוריד הרבה בוצה מהדפנות שתשאר שם עד הטיפול הבא.

 

סיבה נוספת התייעצתי עם מכונאי טוב שגם לו הייתה טויוטה אוונסיס חדשה והוא מילא אך ורק 10W40 כי

אין בארץ 10W30 חצי סינטטי!

TOYOTA COROLLA 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנועים בסדרה הזו רגישים לבוצה ומועדים לפורענות גם בשימוש בשמנים סנתטים מלאים.

כדאי לבדוק בכל טיפול מצב בוצה במנוע ולבצע טיפול מונע של הורדת אגן שמן וניקוי רשתית יניקה כל 60K ק"מ או כאשר סימני בוצה מתגלים.

 

 

היי דניאל

אשמח אם תענה לי גם על השאלה ששאלתי אותך.

 

איך בדיוק בודקים מצב בוצה במנוע?

TOYOTA COROLLA 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצורך העניין השמן של ACDELECO 10/40

ביחס לרמתו של הVALVOLAINE 10/30

ימצא בכמה דרגות מתחת לרמה של VALVOLINE

ולא משנה אילו הגדרות ירשמו על המיכל של ACDELCO

ואף במוסכי הרשת של טויוטה רמת השמן שלהם נחות מרמת השמן של VALVOLINE

בדרגת 10/30

אף שאני משתמש לכל הטויוטות משנת 2003 בשמן 5/30 VALVOLINE סינטטי מלא (מיכל כחול)

אל אף שאיש טכני מתאם VALVOLINE מאשר את השמן 10/30 לדגמים הנ"ל

אני אישית מציע לך להחליף את השמן, או 10/03 או 5/30 מחברת שמנים יותר מכובדת

בברכה ניצן

www.shaft.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנועים בסדרה הזו רגישים לבוצה ומועדים לפורענות גם בשימוש בשמנים סנתטים מלאים.

כדאי לבדוק בכל טיפול מצב בוצה במנוע ולבצע טיפול מונע של הורדת אגן שמן וניקוי רשתית יניקה כל 60K ק"מ או כאשר סימני בוצה מתגלים.

 

האם ניתקלת במסמך של הייצרן המסביר את הסיבה להופעת בוצה ובאיזה מנועים ושנים התופעה עלולה לקרות ?

 

קראתי המון מאמרים באינטרנט בהקשר לבוצה במנועי טויוטה והסיבות להיווצרותה אבל לא מצאתי מסמך רישמי של הייצרן בנושא.

 

בכול מקרה כאשר הופיעה בוצה במנועי 1.8L טורבו של קונצרן VAG הייצרן פירסם TSB והמליץ בין היתר לעבור לשימוש בשמן סינטטי מלא וקיצור מירווחי החלפת שמנים. על סמך מידע זה וההיתרונות בשמן סינטטי מלא אני ממליץ לחבר הפורום לעבור להשתמש בשמן סינטטי מלא.

 

הייצרן לא מציין ב-TSB את הסיבה למעבר לשמן סינטטי מלא אבל למי שבעניינים מבין את הסיבה להמלצה זו.

 

 

ברור לי שבסיבות להיוצרות בוצה עלולות להיגרם מספר סיבות וגם עקב תיכנון לקוי של המנוע.

Synthetic Oil, Usage All with TDI Diesel Engine.pdf

Engine oil sludge.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצורך העניין השמן של ACDELECO 10/40

ביחס לרמתו של הVALVOLAINE 10/30

ימצא בכמה דרגות מתחת לרמה של VALVOLINE

ולא משנה אילו הגדרות ירשמו על המיכל של ACDELCO

ואף במוסכי הרשת של טויוטה רמת השמן שלהם נחות מרמת השמן של VALVOLINE

בדרגת 10/30

אף שאני משתמש לכל הטויוטות משנת 2003 בשמן 5/30 VALVOLINE סינטטי מלא (מיכל כחול)

אל אף שאיש טכני מתאם VALVOLINE מאשר את השמן 10/30 לדגמים הנ"ל

אני אישית מציע לך להחליף את השמן, או 10/03 או 5/30 מחברת שמנים יותר מכובדת

בברכה ניצן

www.shaft.co.il

 

שלום!

פעם ראשונה שאני שומע ששמני ACDELCO הם ברמה ירודה...

תמיד יש תחרות בין טובים ליותר טובים.

אני לא מצאתי שמן של שום חברה 10W30 חצי סינטטי או סינטטי מלא!!!!!! צמיגות זו רק מינרלי!

אז כמובן שבמוסכים שמים שמן כזה שהוא מינרלי וזה ברור שהוא פחות טוב מסינטטי.

האם אחרי 90.000 ק"מ כדאי להתחיל לשים סינטטי מלא? כאן בפורום דניאל לא המליץ לי.

האם 10W40 חצי סינטטי לא מתאים לקורולה?

TOYOTA COROLLA 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ניתקלת במסמך של הייצרן המסביר את הסיבה להופעת בוצה ובאיזה מנועים ושנים התופעה עלולה לקרות ?
לא.

קראתי המון מאמרים באינטרנט בהקשר לבוצה במנועי טויוטה והסיבות להיווצרותה אבל לא מצאתי מסמך רישמי של הייצרן בנושא.

 

בכול מקרה כאשר הופיעה בוצה במנועי 1.8L טורבו של קונצרן VAG הייצרן פירסם TSB והמליץ בין היתר לעבור לשימוש בשמן סינטטי מלא וקיצור מירווחי החלפת שמנים. על סמך מידע זה וההיתרונות בשמן סינטטי מלא אני ממליץ לחבר הפורום לעבור להשתמש בשמן סינטטי מלא.

 

הייצרן לא מציין ב-TSB את הסיבה למעבר לשמן סינטטי מלא אבל למי שבעניינים מבין את הסיבה להמלצה זו.

 

 

ברור לי שבסיבות להיוצרות בוצה עלולות להיגרם מספר סיבות וגם עקב תיכנון לקוי של המנוע.

VAG זה לא טויוטה ולכן מה שתקף אצל יצרן אחד לא מחייב שתקף אצל יצרן שני.

המעבר לשמן סינתטי מלא כאשר יש בוצה במנוע מסוכנת, לכן אני נמנע מלהציע זאת במנוע שכבר עבר מספר החלפות שמנים מסוג חצי סינתטי או מינרלי, ללא בדיקה מקצועית שמנוע נקי ולא רבב של בוצה למרות שגם בדיקה מקצועית לא מבטיחה ממש שהמנוע נקי, אז למה לקחת סיכונים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך תכנון לקוי של מנוע יכול להשפיע על בוצה? אני שואל באמת מתוך סקרנות ולא מציניות.

 

לגבי הבוצה במנועים של הקורולות משנת 2003, אני בספק אם כל הרכבים שהתופעה הזו התרחשה בהם אכן ביצעו טיפולים בזמן תוך שימוש בפילטר מקורי ובשמן מנוע איכותי. ידוע שרוב הישראלים נוטים להזניח את רכבם, וכנראה שהקורולות היו יותר רגישות לנושא, מה שמחזיר אותי לשאלה שרשמתי בתחילת התגובה.

 

לגבי שמן 10W30, ניתן להשיג שמן סינטטי מלא של חברת "רוייאל פרפל", חיפוש יבהיר לך את איכות מוצרי החברה. קשר עם היבואן ניתן ליצור ע"י חיפוש הערך "לאור הנדסה".

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך תכנון לקוי של מנוע יכול להשפיע על בוצה? אני שואל באמת מתוך סקרנות ולא מציניות.

 

לגבי הבוצה במנועים של הקורולות משנת 2003, אני בספק אם כל הרכבים שהתופעה הזו התרחשה בהם אכן ביצעו טיפולים בזמן תוך שימוש בפילטר מקורי ובשמן מנוע איכותי. ידוע שרוב הישראלים נוטים להזניח את רכבם, וכנראה שהקורולות היו יותר רגישות לנושא, מה שמחזיר אותי לשאלה שרשמתי בתחילת התגובה.

 

לגבי שמן 10W30, ניתן להשיג שמן סינטטי מלא של חברת "רוייאל פרפל", חיפוש יבהיר לך את איכות מוצרי החברה. קשר עם היבואן ניתן ליצור ע"י חיפוש הערך "לאור הנדסה".

 

איתמר.

 

 

חברים,

עדיין אף אחד לא אמר לי בוודאות:

1. האם ניתן להשתמש ב 10W40 חצי סינטטי בקורולה 2005 ?

2. מה יכול לקרות אם אחרי 90000 ק"מ פתאום שמים שמן 5W30 סינטטי מלא?

 

תודה מראש.

TOYOTA COROLLA 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן בהחלט להשתמש ב 10/40 אך חשוב לציין את רמת השמן וכמובן

שהיצרן של אותו שמן מצדיק את השימוש בו

אני לא אפרט כאן אך וכיצד ניתן להבחין בין רבות היצרנים שמצהירים

על שמן 10/40 ורמתו אף אל פי שהחוק פרוץ לגבי האמירה או הכתיבה על מוצר 10/40

דוגמה קטנה שמן 10/40 יכול להיות גם סינטטי מלא

אך גם שמן 10/40 ניתן לאשרו כאשר 17% מכל המיכל עד 5 קילו עם מרכיבים סינטטים

ולא מחיבים אף חברה לציין את ריכוז כמות הסינטטי שבמיכל

עוד דוגמה גם שמן 20/50 ניתן לימצוא סינטטי מלא

ולשאלתך השנייה אני ממליץ לך לעבור ל 5/30 סינטטי מלא מה שבטוח שרק טוב ייצא מזה

בברכה ניצן

www.shaft.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחום השמנים בארץ בהחלט פרוץ.

לא יודע לגבי שמנים אחרים, אך ידוע לי כי בAGIP 10W-40 אחוז החומרים הסינטטיים הוא מאוד גבוה, לא זוכר לי כרגע המספר.

 

בקשר לשמן 5w-30. בחלק מהחברות הוא מוצהר כסינטטי מלא ובחלק כחצי סינטטי בלי קשר לאיכות החברה, לדוגמה הMOBIL הוא חצי סינטטי והAGIP הוא סינטטי מלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...