Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיון (משנת 2003) בנושא צמיגות שמני מנוע ושמני ממסרה / דיפרנציאל.


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 5096 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איציק,

 

מישהו העלה פה שעלה בנוגע לשמן בדרגות 25W50, אך לא קיבל תשובה.

 

דווקא משום ששמת דגש על כך שבמדינה חמה כמו ישראל, אין משמעות חשובה כ"כ לעבודה בטמפ' הנמוכות (אלא אם אתה גר בחרמון או בירושליים),

אז מדוע בעצם לא להשתמש ב 25W50 ?

 

הרי בהתאם למסקנותיך, הוא משיג תוצאות טובות יותר :

הפרש קטן יחסית בין הדרגה הנמוכה לגבוהה

שמירה טובה על המנוע עקב צמיגות גבוהה

 

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

איציק,

 

מישהו העלה פה שעלה בנוגע לשמן בדרגות 25W50, אך לא קיבל תשובה.

 

דווקא משום ששמת דגש על כך שבמדינה חמה כמו ישראל, אין משמעות חשובה כ"כ לעבודה בטמפ' הנמוכות (אלא אם אתה גר בחרמון או בירושליים),

אז מדוע בעצם לא להשתמש ב 25W50 ?

 

הרי בהתאם למסקנותיך, הוא משיג תוצאות טובות יותר :

הפרש קטן יחסית בין הדרגה הנמוכה לגבוהה

שמירה טובה על המנוע עקב צמיגות גבוהה

 

 

דני G.

 

 

דני, הרעיון בשמן רב דרגי הוא במציאות האיזון בין צמיגות השמן בטמפרטורת בוקר, שהיא מאוד קריטית עבור המנוע, לבין טמפרטורת עבודה. אם היה מדובר באקלים חם בצורה קיצונית, אזי בהחלט ישנן מדינות בהן השימוש בשמן 30W חד דרגי או 40W הוא לגיטימי לחלוטין.

עבור ממסרות ידניות העניין פחות קריטי, לכן הנטייה היא להתשמש בשמנים חד דרגיים (80W, 90W) ללא חשש - ולעיתים גם בשמנים רב-דרגיים (75W80, 80W90, 75W85, 75W90).

 

בנוסף לכל, שימוש בשמן דליל יותר תורם לתצרוכת הדלק נמוכה יותר (פחות התנגדות לנוזל סמיך בגל הארכובה, שימון יותר טוב כבר בשניות הראשונות לפעולת המנוע).

במדינה כמו שלנו, בהן האקלים יכול להיוך הפכפך, שמן 25W50 יספק הגנה פחות טובה (בהתנעות בוקר) משמעותית משמן דליל יותר - ויגרום להרעה קלה בתצרוכת הדלק.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,

 

מישהו העלה פה שעלה בנוגע לשמן בדרגות 25W50, אך לא קיבל תשובה.

 

דווקא משום ששמת דגש על כך שבמדינה חמה כמו ישראל, אין משמעות חשובה כ"כ לעבודה בטמפ' הנמוכות (אלא אם אתה גר בחרמון או בירושליים),

אז מדוע בעצם לא להשתמש ב 25W50 ?

 

הרי בהתאם למסקנותיך, הוא משיג תוצאות טובות יותר :

הפרש קטן יחסית בין הדרגה הנמוכה לגבוהה

שמירה טובה על המנוע עקב צמיגות גבוהה

 

 

דני G.

 

 

דני, הרעיון בשמן רב דרגי הוא במציאות האיזון בין צמיגות השמן בטמפרטורת בוקר, שהיא מאוד קריטית עבור המנוע, לבין טמפרטורת עבודה. אם היה מדובר באקלים חם בצורה קיצונית, אזי בהחלט ישנן מדינות בהן השימוש בשמן 30W חד דרגי או 40W הוא לגיטימי לחלוטין.

עבור ממסרות ידניות העניין פחות קריטי, לכן הנטייה היא להתשמש בשמנים חד דרגיים (80W, 90W) ללא חשש - ולעיתים גם בשמנים רב-דרגיים (75W80, 80W90, 75W85, 75W90).

 

בנוסף לכל, שימוש בשמן דליל יותר תורם לתצרוכת הדלק נמוכה יותר (פחות התנגדות לנוזל סמיך בגל הארכובה, שימון יותר טוב כבר בשניות הראשונות לפעולת המנוע).

במדינה כמו שלנו, בהן האקלים יכול להיוך הפכפך, שמן 25W50 יספק הגנה פחות טובה (בהתנעות בוקר) משמעותית משמן דליל יותר - ויגרום להרעה קלה בתצרוכת הדלק.

 

איציק

 

איציק,

האם אתה יודע לאיזה טמפרטוה מתייחס המספר 25 בשמן?

לאיזה מתייחס ה-50?

חבל שאתה סתם כותב דברים מהרגשה שלך, כי למדינה כמו שלנו,

למי שלא גר בחרמון או במקומות שהטמפרטורה צונחת מתחת לאפס,

באמת אין בעיה להשתמש בשמן שהטווח שלו הוא 20W50 (לא נראה לי שבכלל מיצרים 25W50).

אני מצרף לינק מהאתר של valvoline,

תקראו ותשכילו.

http://www.valvoline.com/carcare/articleviewer.asp?pg=ccr20010101ov

במיוחד חשוב המשפט הבא :". If an off-roader doesn't like SAE 10W-40, then use 20W50. It can do everything a SAE 10W-40 can do except pass the sub-zero viscosity test at -20 degrees C. "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,

 

מישהו העלה פה שעלה בנוגע לשמן בדרגות 25W50, אך לא קיבל תשובה.

 

דווקא משום ששמת דגש על כך שבמדינה חמה כמו ישראל, אין משמעות חשובה כ"כ לעבודה בטמפ' הנמוכות (אלא אם אתה גר בחרמון או בירושליים),

אז מדוע בעצם לא להשתמש ב 25W50 ?

 

הרי בהתאם למסקנותיך, הוא משיג תוצאות טובות יותר :

הפרש קטן יחסית בין הדרגה הנמוכה לגבוהה

שמירה טובה על המנוע עקב צמיגות גבוהה

 

 

דני G.

 

 

דני, הרעיון בשמן רב דרגי הוא במציאות האיזון בין צמיגות השמן בטמפרטורת בוקר, שהיא מאוד קריטית עבור המנוע, לבין טמפרטורת עבודה. אם היה מדובר באקלים חם בצורה קיצונית, אזי בהחלט ישנן מדינות בהן השימוש בשמן 30W חד דרגי או 40W הוא לגיטימי לחלוטין.

עבור ממסרות ידניות העניין פחות קריטי, לכן הנטייה היא להתשמש בשמנים חד דרגיים (80W, 90W) ללא חשש - ולעיתים גם בשמנים רב-דרגיים (75W80, 80W90, 75W85, 75W90).

 

בנוסף לכל, שימוש בשמן דליל יותר תורם לתצרוכת הדלק נמוכה יותר (פחות התנגדות לנוזל סמיך בגל הארכובה, שימון יותר טוב כבר בשניות הראשונות לפעולת המנוע).

במדינה כמו שלנו, בהן האקלים יכול להיוך הפכפך, שמן 25W50 יספק הגנה פחות טובה (בהתנעות בוקר) משמעותית משמן דליל יותר - ויגרום להרעה קלה בתצרוכת הדלק.

 

איציק

 

איציק,

האם אתה יודע לאיזה טמפרטוה מתייחס המספר 25 בשמן?

לאיזה מתייחס ה-50?

חבל שאתה סתם כותב דברים מהרגשה שלך, כי למדינה כמו שלנו,

למי שלא גר בחרמון או במקומות שהטמפרטורה צונחת מתחת לאפס,

באמת אין בעיה להשתמש בשמן שהטווח שלו הוא 20W50 (לא נראה לי שבכלל מיצרים 25W50).

אני מצרף לינק מהאתר של valvoline,

תקראו ותשכילו.

http://www.valvoline.com/carcare/articleviewer.asp?pg=ccr20010101ov

במיוחד חשוב המשפט הבא :". If an off-roader doesn't like SAE 10W-40, then use 20W50. It can do everything a SAE 10W-40 can do except pass the sub-zero viscosity test at -20 degrees C. "

 

"על הנייר" אין שום מניע להשתמש ב 20W50 (לא יודע מאיפה דני הביא את ה 25W50).

כמו שכבר ציינתי, המטרה בשמנים דקים יותר הוא ייעול הסיכה בטמפרטורת בוקר (לא צריך טמפרטורת של מינוס 10 מעלות בשביל לשים שמן דק יותר) + שיפור תצרוכת הדלק של המנוע (שזו למעשה סיבה מספיק טובה להשתמש בשמנים דקים יותר).

עקרונית, ה 10W40 יהיה יותר דליל ויותר יעיל (ביחס ל 20W50) בטמפרטות בוקר ישראלית (במרכז הארץ) ולכן כדאי להשתמש בו.

לעומת זאת, באוטו הקודם שלך השתמשת בשמן סינטטי 5W40, יש לך הסבר הגיוני לזה ? (פרט לאורך החיים כמובן)

הרי תאורטית, רכב ספורטיבי דורש הגנה טובה יותר - ו 20W50 אמור לספק הגנה טובה יותר משמעותית משמן 5W40 או 10W40 לצורך העניין.

 

אגב, שימו לב שבחלק מהאתרים/ספרי-יצרן(של חלק מהמכוניות) ישנה התייחסות כמעט גורפת לשמן 5W30 עם איסור נסיעה בו בסלד גבוה לפרקי זמן ממושכים.

לעומת זאת, עם 10W30 אין שום אזהרה או בעיה. המסקנה שניתן להסיק מכך היא שלשמן הבסיס (מספר שמאלי) יש משמעות חזקה יותר ביחס לצמיגות כאשר השמן חם (מספר שמאלי).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, ב-10W40 ה-10 עומד בשביל טמפרטורה של 20-,

אני לא מכיר מקום שסובל מהטמפרטורות האלה גם בחורף,

אפילו בחרמון זה לא כך.

לכן, אין שום סיבה להתעלק על השמן הזה,

מה גם של-20W50 יש יכולות סיכוך טובות יותר בקיץ,

וזה קצת יותר רלוונטי לנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאלתר פקק?! טוב שלא הגזמתם! :shock:

 

לא יעלה לך יותר מ30 ש"ח וגם זאת הגזמה מטורפת.

 

אל תאלתר שום דבר אלא אם אתה אוהב חלקיקי פלסטיק מקפצים בין הגלג"שים של הגיר שלך.

 

55 שח + מעמ, זה המחיר של הפלסטיק המזויין הזה.

 

פתרתי את העניין ב 5 שקלים ו 40 אגורות (פקק גומי + פין פציל).

 

איציק

 

כך נראה הנשם (הברגה לתוך הגיר + יציאת אויר)

download.php?id=8940

 

קידוח חור אבטחה לפין הפציל

download.php?id=8939

 

הכנת הרכיבים

download.php?id=8938

 

מוכן להרכבה

download.php?id=8937

nasham5.JPG

nasham4.JPG

nasham3.JPG

nasham2.JPG

nasham1.JPG

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, הנשם נראה ענק על המסך בזכות רזולוציה גבוה של המצלמה, בפועל הוא מאוד קטן. הנה תמונה שתמחיש את זה...

 

download.php?id=8942

nasham6.JPG

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאד :mm_yeah:

דוגמה מצוינת למצב בו זוג ידיים טובות, חוש טכני וכושר אילתור שחוסך כסף מבלי להתפשר ולו בקצת באיכות פיתרון הבעיה.

לזה בדיוק התכוונתי.

 

* תוספת

אביעד - למעקב בעתיד, עדכן אותנו האם החוסר בפקק נשם הגיר אכן הייתה הסיבה להשחרת השמן.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופן הבדיקה של צמיגות השמן ע"י היצרן במעבדה לא נעשה במנוע .

הבדיקה נעשת ע"י מעבר שמן דרך "דיזות" השמן נבדק בטמפרטורות שונות ולפי זרימת

השמן דרך הדיזות קובעים את צמיגותו.

כלומר, שמנים מיצרנים שונים יכולים להתנהג אחרת במנוע עקב "גזירת" השמן ע"י החלקים הנעים .

מסיבה זו שמן 75w90 לא מתנהג בטמפרטורה קרה כמו שמן 75w80 למרות שבטמפרטורה נמוכה תאורטית השמנים צריכים לזרום בצורה זהה. (אני מתיחס לשמנים שהוחלפו בגיר לדוגמא ועדין לא התחמצנו או איבדו מהתכונות שלהם).

Citroen Cactus Pure Tech 110 S&S manual gear 2017

Subaru XV 1.6 Lineartronic Auto 2015

 

[h=2][/h]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

איציק שלום

 

קראתי בעיון את דעתך אבל כדי לסגור את הקצוות הייתי מוסר את השמן לבדיקת מעבדה - לשמן גיר שחור

יכולות להיות מספר סיבות.

 

גם אם השמן שחור עדין הוא יכול להיות תקין.

 

כמובן שיש להיצמד להמלצות יצרן הרכב שלו יש את כל המידע מהוא השמן שיש להשים במכלול הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שVADAVADA הואיל בטובו להוציא את השרשור מהבוידעם לאחר 3 שנים :shock: , אני חוזר לעדכן שקונסטרוקצית הנשם עומדת עדיין במקומה. בפעם האחרונה שהוחלף השמן [תיקון ציריה] השמן יצא זהוב ונקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזדמנות טובה להתעלק....

האם יכול להיות ריאלי שבהוראות היצרן אין הוראה להחליף שמן גיר? (ללא הגבלת ק"מ או זמן, 206XS ידנית).

 

יש שאומרים שהשמן אכן עמיד לכל החיים ואין טעם להחליף אותו- ויש שאומרים שכדאי להחליף אחת לכמה שנים ו\או ק"מ.

נכון לעכשיו אני עומד על 55K ק"מ ו-4 שנים. בטמפרטורת עבודה הגיר עובד חלק. בבוקר מעט "חיספוס"- אבל לא משהו שמפריע ודורש התערבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתכם על השמן הבא, במקור שמן יעודי לממסרות לנדרובר

יש לי 4 גלונים שלו ולכן שוקל להשתמש בו לגיר ב306, מבחינת צמיגות הם זהים

דרושה דתכם

 

 

MTF94

Land Rover MTF-94 is a specific manual transmission fluid formulated with dedicated additive technology and non conventional base stocks.

 

RECOMMENDED FOR

 

Passenger car synchronised manual transmissions and transaxles, and non-hypoid transfer boxes.

 

Light duty diesel utility and truck synchronised manual transmissions and non-hypoid transfer boxes.

 

R380 gearbox used in Land Rover Defender, Discovery and Range Rover vehicles.

 

PG1 gearboxes in Rover 200, 400, 600 and 800 Series, MG-F and Land Rover Freelander vehicles.

 

H gearboxes in Rover 600 Series vehicles.

 

Other manual transmissions requiring this type of SAE 75W-80 product (depending on the manufacturer's specific recommendations).

 

ZEXEL limited slip axles

 

MTF-94 is also specifically recommended for Honda manual transmissions, particularly where the Honda MTF-7289 specification is called for.

 

MTF-94 is not recommended for use in hypoid differentials where API GL-5 performance is required.

 

PRODUCT BENEFITS

 

Maximises transmission life:

Extremely shear stable viscosity index improver resists break down under the high shear stresses of modern transmissions, ensuring that oil viscosity and film thickness are sufficient for effective protection of gears against wear and scuffing. Proprietary antiwear and extreme pressure additives provide the load carrying capacity necessary to minimise wear of transmission components under all conditions.

 

Saves on maintenance:

Excellent oxidation resistance and thermal stability of the non conventional base oils provide superior resistance to the formation of lacquer, deposits and corrosive acid by-products.

 

Longer oil drain periods:

Exceptional oxidation resistance and thermal stability of the non conventional base oils resists degradation and provides longer term protection against oil thickening and acidity increase compared with more common MTFs.

 

Easy gear selection:

Special viscosity and frictional characteristics allow synchroniser rings and cones to operate properly over a longer period, enabling light and easy shifting, even at low start-up temperatures.

 

PERFORMANCE CHARACTERISTICS

API GL-4

Rover Group

MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals

Honda MTF-7289

MG PG1 gearbox approval

 

 

KEY PROPERTIES

SAE Viscosity 75W-80

Density at 15°C, kg/L 0.870

Flash Point, COC, °C 185

FZG, Load Stage 11

Pour Point, °C -45

Viscosity at -40°C, cP 60,000

Viscosity at 40°C, cSt 53.2

Viscosity at 100°C, cSt 10.50

Viscosity Index 190

 

 

ENVIRONMENT, HEALTH AND SAFETY

 

Click here to view the Material Safety Data Sheet (MSDS) for this product. Users should consult the MSDS, follow the precautions outlined and comply with all laws and regulations concerning its use and disposal. Used packaging material should not be incinerated or exposed to flame. After use, protect your environment. Do not pollute drains, soil or water with used product.

 

 

OTHER INFORMATION

 

For further information on Caltex products and services call the Lubelink Advisory Service on 1300 364 169 between 8.00 am and 6.00 pm (EST) Monday to Friday.

 

All reasonable care has been taken to ensure that the information contained in this publication is accurate at the time of printing. However, the information is liable to variation in the event of subsequent changes in the blend, formulation, method of storage, improper handling and usage etc.

 

קישור לאתר- http://www.caltex.com.au/products_oil_detail.asp?id=107

 

 

יוני

היו: CJ5, CJ6, סמוראי, גולף קבריו, טראנו, פרוזה, סופה, אונימוג, דיפנדר, דיסקברי

ועכשיו עו דיפנדר.... קשה להיגמל מהרגלים רעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 5096 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...