Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

 

לפני כשעה, ay115 כתב:

עלה מבחן נוסף לרכב - 

לא מאוד מחמיא

 

https://www.auto.co.il/articles/test-drives/road-tests/citroen-c3-2026/

 

התחושה בחיסכון היא לא מקרית. המטרה של סטלנטיס עם ה-C3 ושל התאומה שלה, פיאט גרנדה פנדה, הייתה לייצר רכב חשמלי אירופאי עממי שיוכל להתחרות בחשמליות סיניות עממיות.

 

מאחר שהם לא יכולים להתחרות בסינים בעלויות ייצור הסוללות, הם נאלצו לחסוך משמעותית במקומות אחרים, כדי להוריד את מחיר הרכב. 

 

אגב, לאור הביקורת, דעתי שהגרסה הידנית היא אכן המשתלמת ביותר התחזקה עוד יותר כי אם כבר נוסעים ברכב שתוכנן להיות זול ככל הניתן, אז צריך למקסם את זה ולחסוך עוד כ-15,000 שקל, בתמורה למנוע קצת יותר חלש (לא שזה כזה משנה ברכב מהסוג הזה) וקצת פחות אבזור נוחות.

עריכה אחרונה על ידי Aizo
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
  • תגובות 342
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אז יש פלסטיק זול שקיים בעוד רכבים בקטגוריה.

בתכלס זה כזה משנה? זה לא שכול נסיעה מלטפים את הדשבורד.

מנגד נתנו לך מתלים ברמה מעל הקטגוריה ומחיר הזול בקטגוריה.

 

 

 

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 13 שעות, yulianx כתב:

אני דווקא הרגשתי הפוך, מושבים מאוד רכים ל c3 ופחות לקקטוס. c3 החדשה אפשהו באמצע אבל עם תמיכת צד עדיפה.

 

היתרון של מושבי הקקטוס הוא בגודל (רוחב ואורך מסעד).

לפני 9 שעות, Aizo כתב:

 

 

התחושה בחיסכון היא לא מקרית. המטרה של סטלנטיס עם ה-C3 ושל התאומה שלה, פיאט גרנדה פנדה, הייתה לייצר רכב חשמלי אירופאי עממי שיוכל להתחרות בחשמליות סיניות עממיות.

 

מאחר שהם לא יכולים להתחרות בסינים בעלויות ייצור הסוללות, הם נאלצו לחסוך משמעותית במקומות אחרים, כדי להוריד את מחיר הרכב. 

 

אגב, לאור הביקורת, דעתי שהגרסה הידנית היא אכן המשתלמת ביותר התחזקה עוד יותר כי אם כבר נוסעים ברכב שתוכנן להיות זול ככל הניתן, אז צריך למקסם את זה ולחסוך עוד כ-15,000 שקל, בתמורה למנוע קצת יותר חלש (לא שזה כזה משנה ברכב מהסוג הזה) וקצת פחות אבזור נוחות.

 

אתה צודק, לכאורה, אבל כמו שכבר צויין פה רבות, המספרים מראים שאנשים לא קונים ידנית גם אם המחיר פצצה.

אישית, אם הייתי קונה היום רכב בסיגמנט להתנהלות עירונית, זה הרכב שהייתי קונה, גם בגלל שהוא ידני.

 

מזכיר לי שפעם הייתה לנו טווינגו במשפחה. הרכב נמכר בכמויות קטנות, אבל אם היום היו מציעים לי כזו להתנהלות עירונית (כרכב חדש, כן?), הייתי לוקח בשתי ידיים ושלוש דוושות. מרווחת, תא נוסעים אוורירי ונפלאה לנהיגה בעיר. כיפית. 

 

 

לפני 9 שעות, yulianx כתב:

בתכלס זה כזה משנה? זה לא שכול נסיעה מלטפים את הדשבורד.

 

זה נכון. יש כל מיני דיל ברייקרים מוזרים שאנשים ממציאים לעצמם, ולעומת זאת, דברים מהותיים שנוטים להזניח.

למשל, בקרת אקלים לא פיסית אלא במסך. בקאמיק חלק מהפונקציות היו במסך, אבל כמה פעמים כבר במהלך נסיעה אתה עובר לשליטה ידנית במיזוג ומשנה את עוצמת המאוורר?!

עכשיו יש לנו אטקה וחזרנו לכפתורים פיסיים למיזוג. קודם כל, הם בתחתית קרוב להילוכים, אז עד שאתה זוכר מה עושה מה בע"פ, צריך להסתכל למטה. לא נוח. 

להגיד שעכשיו שיש לי כפתורים פיסיים זה הרבה יותר נוח מתצוגת מסך שנמצאת מול העיניים... לא יודע. לא משמעותי בכלל.

 

לעומת זאת, כמו שהוזכר כאן בשרשור, מושבים.

נוחות של מושב היא גם עניין אינדיבידואלי, אבל נוחות מושב ותנוחת נהיגה זה משהו שמשפיע על 100% מהזמן שאתה נוהג ומשפיעים מאוד על נוחות הנסיעה ועייפות הנהג. נכון, זה משהו שקשה לבחון בנסיעת מבחן לפעמים, אבל מי כתב פעם שמושב שהוא לא ממש נוח הוא דיל ברייקר עבורו?

לדעתי זה יותר משפיע על הנוחות ממתלים, לדוגמא (בתור מי שיצא מקאיימן רענן אחרי נהיגת אמצע הלילה רציפה לאילת...).

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לי הייתה קקטוס ולאישת יש c3, האמת? אף פעם לא הפריע לי שליטה מהמזגן דרך המסך מסיבות שציינת, לא משנים את זה כול 5 דקות, או שבכלל לא או שפעם אחת וזה באמת לא בעייתי.

 

לגבי מושבים אני חושב שזה משולב עם מתלים, למשל הייתה לנו ספייס סטאר עם מושבים קשיחים אך מתלים רכים שעשו עבודה טובה בעיר, המעבר לקקטוס היה עצום מבחינת נוחות בגלל המושבים.

לכול אחד יש את הדיל ברייקר שלו, לי חשוב מה משפיע כמו שאמרת 100 אחוז מהזמן, שזה נוחות, ביצועים, עיצוב.
 

לקליאו 5 שלי, יש איכות חומרים כמה רמות מעל ה c3, ואיך זה מורגש בנסיעה? כלום.

לעומת זאת כאשר נוהג ברכב שלי אישתי אני פשוט נדהם מהנוחות וזאת אחת הסיבות העיקריות להחלפה.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 6 דקות, yulianx כתב:

לכול אחד יש את הדיל ברייקר שלו

 

אני מקבל את זה שיש דברים שהם אישיים. לי לא משנה אם אני נוהג בידני, גם בפקקים. לא חושב על זה, לא מרגיש את זה. אבל זה אישי וברור לי שיש אנשים שהחלפת הילוכים היא מטלה עבורם.

למשל, בקרת שיוט אדפטיבית למי שמשתמש. מבין למה זה הופך להיות נחוץ, ושהיא תעבוד טוב.

 

מצד שני יש דיל ברייקרים שאני חושב שהם לא באמת כאלה, ובפועל לא משפיעים על איכות החיים ביומיום.

למשל, פתחי מיזוג אחוריים ברכב לא גדול. הרי סה"כ האוויר שיוצא לא משתנה, אז כמה כבר מועילים פתחים מאחור לעומת לכוון את הקדמיים לכיוון המושב האחורי?

לדעתי, ממש מעט (אולי להוציא אם הרכב באמת גדול).

זה לא באמת עושה הבדל.

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

גם ענת דניאל בחנה את הרכב עם רושם חיובי.

מבחן c3 .

רק מחזק את שכתבתי, לקחת לנסיעת מבחן ולבדוק האם החסרונות באמת קריטים והאם היתרונות באמת מורגשים.

 

לגבי מיזוג מאחור, אני נוסע בעיקר לבד, לי לא קריטי. אבל לפעמים אני נוסע במונית לעבודה וזה נחמד שיש אוויר קר שמורגש ישירות עלי.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

זה מעניין כמה שחוויה אינדיוידואלית יכול להיות שונה מאוד. 

אני כמוך, יש לי נסיון ארוך טווח גם עם ספייסטאר וגם עם C3. 

 

לי אישית הפריעה מאוד השליטה דרך המזגן במסך בסי3, כי אני לא אחד ששם בקרת אקלים ושוכח מזה, אלא מתעסק איתו לא מעט( מוריד ומעלה רמת אוורור, טמפרטורה) .

 

גם לי אישית הפער נוחות בין הסי3 לספייסטאר היה מטורף, אבל הרבה בגלל שהספייסטאר זה פשוט רכב עם מושבי אוטובוס אגד משנות ה-90, ועבודת מתלים איומה בכבישים בינעירוניים. 

ברגע שעברתי ליונדאי I30, ולקיה פורטה, אני לא יכול להגיד שהסיטרואן נוחה מהם. אולי ממש בקצת, לא ברמה שזה יהפוך להיות שיקול. 

 

לכן כמו בהרבה מקרים, ביקורות זה טוב ויפה רק על מנת לתפוס פאשלות ממש רציניות, אבל ברוב הפעמים :

לפני 53 דקות, yulianx כתב:

לקחת לנסיעת מבחן ולבדוק האם החסרונות באמת קריטים והאם היתרונות באמת מורגשים.

 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
פורסם
לפני 1 דקה, davemustaine87 כתב:

ברגע שעברתי ליונדאי I30, ולקיה פורטה, אני לא יכול להגיד שהסיטרואן נוחה מהם. אולי ממש בקצת, לא ברמה שזה יהפוך להיות שיקול. 

 

זו לא השוואה נכונה, כי החלפת למכוניות עם בסיס גלגלים ארוך משמעותית, וזה מרכיב משמעותי בנוחות הרכב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ה DS3 היתה אחד הרכבים הכי נוחים שנהגתי עליהם, למרות הכיול הספורטיבי, קוילאוברים (רכים יחסית אבל עדיין) ובסיס גלגלים קצרצר.

אני חושב שהרבה מזה אפשר לזקוף לזכות המושבים המדהימים שיש שם, מה שנכון גם ל 208gti.

 

כשאעשה נסיעת מבחן על ה C3 החדשה אעדכן איך התרשמתי מהנוחות, מכל מה שנאמר פה הציפיות הן גבוהות.

בסך הכול חיפוש קצר יעלה כי המתחרות באותו מחיר הן כולן מכוניות מיני כמו פיקנטו ואייגו X, שחוץ מאמינות ושמירת ערך לא מציעות שום יתרון על אף רכב בקטגוריית הסופרמיני.

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 38 דקות, davemustaine87 כתב:

בסיס גלגלים זה נדבך מסויים בנוחות, אבל אני לא רואה איך הוא קשור לנוחות מושב או לאיכות השיכוך של המתלה בכניסה לשיבוש בכביש בינעירוני. 

 

ברור שלא קשור לנוחות המושב...

לגבי שיכוך המתלה, זה משנה את פיזור האנרגיה ורמת הקופצניות על ציר האורך.

 

לדוגמא, יש לנו עכשיו אטקה שהחליפה קאמיק. האטקה עם מתלים יותר קשיחים, אבל זה שהיא ארוכה יותר מפצה במידה מסויימת.

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • אחראי פורום
פורסם

הכל בקונטקסט הנכון.

ברכב שעולה 110 נהיה הרבה יותר טולרנטיים לחומרים פשוטים והגשה בסיסית.

זה הדיל ולא צריך להתרגש ממבחנים שצובעים את זה בצבע בעייתי.

 

  • אהבתי 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם (נערך)
לפני 24 דקות, גולדן191 כתב:

המושבים של ה 208 vti שלי נוחים ברמות כנראה הכי נוחות שנסעתי עליהם

אז תדמיין גרסה עם עוד שכבת ספוג, ציפוי עור או אלקנטרה ומבנה משמעותית תומך יותר:
For sale used car Citroën DS3 THP Sport Chic SPORT, 2011, 120 000 km

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, falou כתב:

 

היתרון של מושבי הקקטוס הוא בגודל (רוחב ואורך מסעד).

 

אתה צודק, לכאורה, אבל כמו שכבר צויין פה רבות, המספרים מראים שאנשים לא קונים ידנית גם אם המחיר פצצה.

אישית, אם הייתי קונה היום רכב בסיגמנט להתנהלות עירונית, זה הרכב שהייתי קונה, גם בגלל שהוא ידני.

 

מזכיר לי שפעם הייתה לנו טווינגו במשפחה. הרכב נמכר בכמויות קטנות, אבל אם היום היו מציעים לי כזו להתנהלות עירונית (כרכב חדש, כן?), הייתי לוקח בשתי ידיים ושלוש דוושות. מרווחת, תא נוסעים אוורירי ונפלאה לנהיגה בעיר. כיפית. 

 

 

 

זה נכון. יש כל מיני דיל ברייקרים מוזרים שאנשים ממציאים לעצמם, ולעומת זאת, דברים מהותיים שנוטים להזניח.

למשל, בקרת אקלים לא פיסית אלא במסך. בקאמיק חלק מהפונקציות היו במסך, אבל כמה פעמים כבר במהלך נסיעה אתה עובר לשליטה ידנית במיזוג ומשנה את עוצמת המאוורר?!

עכשיו יש לנו אטקה וחזרנו לכפתורים פיסיים למיזוג. קודם כל, הם בתחתית קרוב להילוכים, אז עד שאתה זוכר מה עושה מה בע"פ, צריך להסתכל למטה. לא נוח. 

להגיד שעכשיו שיש לי כפתורים פיסיים זה הרבה יותר נוח מתצוגת מסך שנמצאת מול העיניים... לא יודע. לא משמעותי בכלל.

 

לעומת זאת, כמו שהוזכר כאן בשרשור, מושבים.

נוחות של מושב היא גם עניין אינדיבידואלי, אבל נוחות מושב ותנוחת נהיגה זה משהו שמשפיע על 100% מהזמן שאתה נוהג ומשפיעים מאוד על נוחות הנסיעה ועייפות הנהג. נכון, זה משהו שקשה לבחון בנסיעת מבחן לפעמים, אבל מי כתב פעם שמושב שהוא לא ממש נוח הוא דיל ברייקר עבורו?

לדעתי זה יותר משפיע על הנוחות ממתלים, לדוגמא (בתור מי שיצא מקאיימן רענן אחרי נהיגת אמצע הלילה רציפה לאילת...).

זוכר גם לטובה את הטוינגו, אוטו מקסים, מרווח באופן כמעט בלתי נתפס לגודלו, עיצוב פנים מיוחד ומשובב נפש, אבל הגה קשה, תנוחת ישיבה קצת מאולצת וסחיבה די  אנמית, קילקלו טיפה את החגיגה. את הסיטרואן הנידונה כאן לא מכיר בנסיעה, ראיתי באולם התצוגה ודווקא מאוד התרשמתי, כמובן יחסית למחיר. לטעמי לצפות במחיר שלה למה שהיא לא יכולה וגם לא צריכה לתת, זה כבר מוגזם. פלסטיקה פשוטה למשל היא חלק בלתי נפרד מתמחור שכזה, העיקר שהוא מורכב כמו שצריך. עיקר יתרונה במרחב פנים נדיב ואיכות נסיעה יוצאת דופן לקטגוריה ( כך קראתי ) וזה מצוין. לא יודע כמה עולה היום פיקנטו למשל, מעריך שכמה לירות יותר מה C3, כדאי להעמיד האחת מול השניה בכדי להבין מה מקור כוח המשיכה של הצרפתיה.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...