Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 882 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המצבר שנפ בין 3.5 שנים

נסענו לסיני והשארנו את הרכב באילת במשך 10 ימים (לא נתקתי אותו) כשחזרנו הכל עבר כמו חדש, הניע בקלות
נסענו עד למרכז והנה אחרי יומיים שבהם עבד כמו חדש, בלי התראה המצבר איבד את הכוח שלו וכבר לא מצליח להניע.

אני מאריך את זה שהוא המשיך לעבוד עד שחזרנו הביתה אבל מנסה להבין את ההגיון שהמצבר עבד טוב לאחר תקופה ארוכה ואז הפסיק לעבוד אחריי יומיים בהם נסענו לא מעט.

תודה

פורסם (נערך)

עד כמה שזה נשמע מוזר, סביר שלטמפרטורה השונה יש יד בעניין. המצבר היה "עם האף מילימטר מעל המים", טיפה ירידה של הטמפרטורה והופ... מצבר לא יכול כבר להניע. אני קורא לתקופה הזו בשנה "עונת המצברים המתים". עם ירידת הטמפרטורות כל המצברים שסחבו בקושי עד עכשיו, פשוט מתפגרים.

 

בכל אופן, החלף אותו מייד ללא נקיפות מצפון, 3.5 שנים זה לא מעט בשביל מצבר בימינו, קל וחומר בשביל שנפ.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

חזיר דיזל

פורסם (נערך)

מצבר יכול לשבוק ללא התראה מוקדמת, לעיתים לפני שמצבר שובק מורגשת התנעה חלשה כמה ימים לפני, ולפעמים הוא שובק ממש בפתאומיות לגמרי בלי התראה.

זה לא מעיד על כלום, אתה לא יכול עכשיו להאשים את המצבר למה הוא לא נתן התראה מוקדמת...

תחליף מצבר, בדוק טעינה וסע לשלום, גם ככה 3.5שנים זה זמן סביר מאוד+.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • רעיון טוב! 1
פורסם

מועדים לשמחה 

אכן לטמפ' יש אשם תורם בעניין 

לא יודע אם זה מוכן מחקרית 

אבל פעמיים הלך לי מצבר בתחילת החורף

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

טמפרטורה משפיעה על ריכוז הנוזל האלקטוליטי (חומצה) במצבר.

כאשר הטמפרטורה נמוכה ריכוז החומצה יורד.

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי דוב המערות
הקלדה בטעות
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, _-? כתב:

מועדים לשמחה 

אכן לטמפ' יש אשם תורם בעניין 

לא יודע אם זה מוכן מחקרית 

אבל פעמיים הלך לי מצבר בתחילת החורף

 

 


https://support.rollsbattery.com/en/support/solutions/articles/246381-flooded-battery-capacity-temperature


ירידית הטמפרטורה מקטינה את קיבולת המצבר בפועל, ומגדילה את ההתנגדות הפנימית, כך שניתן לקבל פחות זרם מהמצבר. מצבר תקין בנתונים הנכונים מבחינת קיבולת ו-CCA יניע ללא בעיה גם מתחת לאפס מעלות; אבל במקרה של מצבר שנמצא על ערש דווי ומתנדנד על חוט השערה בין חיים למוות, כמה מעלות בודדות יעשו את ההבדל.

 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

פורסם
לפני 17 שעות, קורן בן אשר כתב:

עד כמה שזה נשמע מוזר, סביר שלטמפרטורה השונה יש יד בעניין. המצבר היה "עם האף מילימטר מעל המים", טיפה ירידה של הטמפרטורה והופ... מצבר לא יכול כבר להניע. אני קורא לתקופה הזו בשנה "עונת המצברים המתים". עם ירידת הטמפרטורות כל המצברים שסחבו בקושי עד עכשיו, פשוט מתפגרים.

 

בכל אופן, החלף אותו מייד ללא נקיפות מצפון, 3.5 שנים זה לא מעט בשביל מצבר בימינו, קל וחומר בשביל שנפ.

אם מדברים על זה, כל המצברים שהיו לי, מתו בקיץ ביום חום קיצוני. במקרה הנסיעות היו בעיר בסל"ד נמוך. כנראה שכל הדרישה לזרם על ידי הצרכנים השונים כולל ההגה כוח החשמלי הורגים אותם? המצבר הלפני אחרון היה של סטרט אפ. החזיק בדיוק שנה ושבועיים כאשר אני נוסע נסיעות בין עירוניות ארוכות. כך שהמצבר צריך להאריך ימים. המצבר הנוכחי של וולטה מחזיק כבר מעל שנה.

 

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

כמובן שבאופן סטטיסטי מצבר יכול למות בכל יום בשנה. פשוט בתקופה הזו של השנה זה קורה יותר באופן מורגש, מהסיבות שמניתי.

שני גורמים שמקצרים חיי מצברים בטווח הארוך הם טפרטורה גבוהה לאורך זמן, ומצב טעינה נמוך מ-100% לאורך זמן (אופייני לריבוי נסיעות קצרות בעיר, והכי גרוע - נסיעות קצרות עם המתנות ארוכות ביניהן). טמפרטורה נמוכה (יחסית) כשלעצמה לא הורגת מצברים, היא רק תביא למגבלות מצבר שנמצא על ערש דווי.

לסיכום:

 

טמפרטורה גבוהה -> מקצר אורך חיים בטווח ארוך, פריקה עצמית מהירה יותר, מגדיל את קיבולת המצבר המעשית ומגדיל את הזרם שניתן למשוך מהמצבר.

טמפרטורה נמוכה - > מאריך חיי המצבר בטווח הארוך, מקטין פריקה עצמית, מקטין קיבולת המצבר המעשית, מקטין את הזרם שניתן למשוך מהמצבר.

כל האמור לעיל מתייחס למצברי עופרת-חומצה לסוגיהם, בלבד.

  • מעניין 1

חזיר דיזל

פורסם

מצבר דועך או שמת בפתאומיות

 

סימני דעיכה

זה  כאשר הוא לא מחזיק יותר מיום יומיים בחניה בלי להתניע

המתח שלו אחרי נסיעה תקין 12.5-6 וולט -אבל יורד במהירות לרמות של 12 וולט ומטה

זה קורה בד"כ במצברים בני 3 שנים או יותר

 

מצבר שמת בפתאומיות

זה קורה כי תא אחד לפחות נפגע מכנית  ומקצר כך שהמתח על ההדקים פחות מ 11 וולט וזה קורה עקב נפילת לוחית עופר בתוך התא שגורמת לקצר

זה יכול לקרות במצבר בכל גיל גם במצבר חדש יחסית בן כמה חודשים וגם במצבר ותיק 

מה שמעלה סיכוי לכך זה מצבר שחשוף לויברציות עקב  עיגון לקוי\נסיעה רבה בדרכים משובשות\מעבר על במפרים במהירות גבוהה

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

מצטרף לנושא,

1. מה טווח זמן שרכב לא יונע, שמעבר אליו מומלץ לנתק מצבר ? רק מינוס? משנה?

2. מצבר ורטה בן 13 חודש.

אותו סיפור פחות או יותר, רק שאצלי החזיק עוד כמה ימים. הרכב והמצבר נקנו במרכז ואני בדרום..לא משתלם לנסוע. מישהו מכיר מרכז שירות שיחליף מצבר באיזור שדרות? הייתי במקום אחד שלא הסכים..

20221025_082217.jpg

" ! The fender bender bent more than just your fender "

פורסם (נערך)

להערכתי מצבר בן שנה צריך להחזיק לפחות חמישה ימים

אם אתה יודע שלא תניע את הרכב שבוע למשל אז כדאי לנתק מינוס

או שתצטייד בבוסטר התנעה ותחסוך את הכאב ראש

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
פורסם

למצברי ורטה אמורה להיות אחריות ל 24 חודשים.

היתרון שלהם שניתן לקבל שירות למצברי ורטה בכל נקודת שירות בארץ. 

גש לנקודת שירות הקרובה אליך ונסה לקבל שם שירות.

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני 56 דקות, oriporat כתב:

 רק מינוס? משנה?

מבחינה חשמלית לא משנה איזה קוטב מנתקים.

מבחינה בטיחותית עדיף להתעסק עם הקוטב השלילי - פחות סכנת קצר בזמן החיבור/ניתוק.

 

:turn-l:
פורסם
לפני 8 שעות, nit_zan כתב:

להערכתי מצבר בן שנה צריך להחזיק לפחות חמישה ימים

אם אתה יודע שלא תניע את הרכב שבוע למשל אז כדאי לנתק מינוס

או שתצטייד בבוסטר התנעה ותחסוך את הכאב ראש

בקיצור מעל 2-3 ימים, שווה לנתק.

יותר מדי מקרים של בעיה אחרי תקופת המתנה גורמים לי לחשוב שעדיף להמנע..

לפני 8 שעות, discoTD5 כתב:

למצברי ורטה אמורה להיות אחריות ל 24 חודשים.

היתרון שלהם שניתן לקבל שירות למצברי ורטה בכל נקודת שירות בארץ. 

גש לנקודת שירות הקרובה אליך ונסה לקבל שם שירות.

 

למדתי שלא כל נקודת שירות באמת נותנת שירות.

יש כאלו שלא מתאים להם..

לציין לטובה את "בית הפנס" שנתן שירות לטובה והחליפו את המצב.

מה שלא הבנתי למה לא נתנו לחליפי גם שנתיים אלא המשיכו את תקופת הזמן..

לפני 8 שעות, yuvk כתב:

מבחינה חשמלית לא משנה איזה קוטב מנתקים.

מבחינה בטיחותית עדיף להתעסק עם הקוטב השלילי - פחות סכנת קצר בזמן החיבור/ניתוק.

 

נשמע הגיוני

 

מה שכן, לאחר ההחלפה נדלקה נורת מנוע..קרה למישהו? מניח שרק צריך לאפס תקלה דרך מחשב?

" ! The fender bender bent more than just your fender "

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם (נערך)
בתאריך 15.10.2022 בשעה 23:27, קורן בן אשר כתב:

עד כמה שזה נשמע מוזר, סביר שלטמפרטורה השונה יש יד בעניין. המצבר היה "עם האף מילימטר מעל המים", טיפה ירידה של הטמפרטורה והופ... מצבר לא יכול כבר להניע. אני קורא לתקופה הזו בשנה "עונת המצברים המתים". עם ירידת הטמפרטורות כל המצברים שסחבו בקושי עד עכשיו, פשוט מתפגרים.

קצת ישן, אבל רלוונטי אליי, מת לי מצבר של varta שנקנה באפריל 20 בלי סימנים מקדימים, אבל הוא מת בצורה כזו שאפילו אי אפשר היה לפתוח את הרכב עם השלט, שום נורה לא דלקה, הנעתי את הרכב לפני 3 ימים...ניסיתי לחבר jump starter ואז כן נדלקו הנורות ברכב, הרדיו וכו' אבל בהנעה יש רק תקתוקים וזהו...האם "מוות" כזה של מצבר שהחשמל לא עובד בכלל ברכב ואפילו jump starter לא עוזר להניע הגיוני? (אולי הjump starter בעצמו כבר ישן? למרות שהוא מראה שהוא טעון לגמריי)

עריכה אחרונה על ידי wzo4
×
×
  • תוכן חדש...