Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • חודשיים מאוחר יותר...
  • תגובות 17.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בתאריך 4.8.2025 בשעה 06:42, G-רפי כתב:

אם אתה הולך על ה VIOFO (קצת יותר יקר, קצת יותר איכותי) - קדמית + אחורית עם מצב חניה - ה A129 תתאים.

אם אתה הולך על ה DDPAI - ה Z40 אמורה לתת לך את המענה הזה.

ההתקנה והשחלת הכבלים לא אמורים להיות מסובכים (לשתי המצלמות יש אופציה להוסיף קיט חניה למצבר ושתיהם מגיעות עם מתקן השחלת כבלים), אני אישית הסתבכתי רק עם החיבור לקופסת הפיוזים (גם אמור להיות פשוט, אבל לי יש 2 ידיים שמאליות).

ממליץ להוסיף גם עדשת CPL (יש לVIOFO, לא יודע לגבי ה DDPAI) - העדשה מאפשרת צילום גם בתנאי ראות קשים וגם בנסיעה מול השמש (מונע סנוור של העדשה).

לא יודע לומר לך לגבי רכב היברידי, לא נראה לי שזה שונה בהרבה מרכב מונע ICE.


אני חושב על ה z50 או על ה z60
ואני מנסה להשוות אותם ל a229

גם לא ברור לי מה זה ה pro
ואני יודע שאני לא רוצה להשקיע במצלמה לתוך הרכב, מעניין אותי רק הקדימה והאחורה

פורסם (נערך)
לפני 16 שעות, YogiBear2k כתב:


אני חושב על ה z50 או על ה z60
ואני מנסה להשוות אותם ל a229

גם לא ברור לי מה זה ה pro
ואני יודע שאני לא רוצה להשקיע במצלמה לתוך הרכב, מעניין אותי רק הקדימה והאחורה

בסוף יש יתרון ל 229 PLUS על ה- Z50 כי הוא מגיע עם חיישן STARVIS 2, המותג קצת יותר איכותי (VIOFO), המצלמה מצלמת בקצב 60 FPS ו- 2K שזה לרוב מספיק.

גם VIOFO נותנים 18 חודשי אחריות, ולא 12 כמו השאר.

 

אם מדברים על 229 PRO אז בכלל, אבל היא יקרה להחריד ובמחירים כאלה "אם כבר אז כבר" וקונים A329 (מצלמת דרך הכי טובה היום כנראה, וצריך להיפרד מ 1600 שח לערך "עד הבית").

 

אני הזמנתי Z50 PRO, היה לי סה"כ ניסיון בסדר עם ה Z50 הרגילה, אבל חשוב לשים לב לחסרונות - המצלמה מצלמת ב- 25 FPS שזה בעייתי יחסית, ואין לה את החיישן STARVIS 2, הצילום בלילה עלול להיות פחות ברור במיוחד במצלמה אחורית שבלילה לא מככבת בלשן המעטה. אין ל- PRO את החיישן של סוני (SONY IMX415) שהיה מגיע ב- Z50 הרגיל, אלא GC8613 כלשהו (אני לא מכיר ממש), שזה קצת מבאס כי החיישן של סוני ידע להתמודד עם החושך טוב ועל החדש אין ממש מידע (לא ברור למה הם החליטו להחליף, אולי עניין תקציבי).

והיא גם גדולה מידי לדעתי והתכנון שלה קצת מפגר. אבל לא באלי להיכנס לתשלומים גבוהים על מצלמת דרך וזה מה שהיה זמין במחיר סביר אז הזמנתי.

היתרון בפרו הוא עבודה יותר טובה ומהירה ב- WIFI, שכן קצב הורדת סרטונים מהירה יותר, ב Z50 הרגילה היה מעיק קצת מבחינת זמני העברה.

 

ל- Z50 יש יתרון של טמפרטורות (עד 70 מעלות, מצלמות אחרות לרוב זה עד 60-65 אם בכלל דואגים לציין) - בחום הישראלי זה משמעותי, וקיים היתרון של קבל, עדיין מקבלים צילום ב 4K, ובמחיר שאפשר עוד לעמוד בו בהיגיון.

 

באופן אישי לא הוקסמתי מידי מה- Z60 ולא רואה בה יתרון ששווה תוספת תשלום לצערי. עדיין עם 25 FPS שזה קצת מפגר אם החלטתם להוציא דגם מתקדם מה- Z50. ל- Z60 PRO יש חיישני STARVIS 2 קדימה אחורה שזה כן פלוס.

 

ה- 70MAI שאולי לא עלה פה בסדר ואולי קצת יותר מ- Z50, החיסרון שלה הוא סוללה וזה לא מתאים לחום בארץ. מצד שני יש אחרים שהמצלמה מורכבת אצלם על השמשה לא מעט זמן ועובד תקין, אני לא לוקח סיכון.

עריכה אחרונה על ידי ProMeR
  • רעיון טוב! 1

עומר :-)

פורסם

שלום חברים. 

התקין לי החשמלאי את המצלמה הזו

IMG_7936.png

IMG_7934.png

IMG_7935.png

בנתיים נסעתי פעם אחת ולא התרשמתי מאיכות הקול והתמונה

האם זה עניין של הגדרות

או לפי הנתונים זה לא איכותי כול כך

אני רוצה להבין את העניין-תודה

פורסם

אהלן חברים,
רכשתי רכב חדש (טרם קיבלתי), ובתחילה הרכב הגיע עם איתוראן במתנה במסגרת מבצע. הבנתי שאני לא מעוניין באיתוראן כי אין צורך ביטוחי, והנציג מכירות אמר שהוא יכול להציע לי מצלמת דרך קדמית ואחורית במתנה במקום.

 

המצלמה היא המצלמה הזו של גיל קאר (PROC61 או PROC62):
https://www.gil-car.co.il/_files/ugd/98b70d_973ba1a17c6649788583a0c4a8a3d6f3.pdf
או זו:
https://www.gil-car.co.il/_files/ugd/98b70d_612c0cc8b9594f4cbc13504ce589da21.pdf

מישהו מכיר?
אני מתלבט אם ללכת על זה, או להמנע מראש מההתקנה המקומית. מצד שני, אני בכל מקרה ארצה מצלמת דרך קדמית לפחות, ולכן כן נוטה לקחת את זה.

מה דעתכם?

תודה רבה.

 

פורסם
בתאריך 7.11.2025 בשעה 10:32, דובצע כתב:

שלום חברים. 

התקין לי החשמלאי את המצלמה הזו

IMG_7936.png

IMG_7934.png

IMG_7935.png

בנתיים נסעתי פעם אחת ולא התרשמתי מאיכות הקול והתמונה

האם זה עניין של הגדרות

או לפי הנתונים זה לא איכותי כול כך

אני רוצה להבין את העניין-תודה

מעדכן

חזרתי אליו הייתה בעיה בהתקנה. עכשיו בסדר

פורסם

רציתי להגיד שלאחרונה אני מחפש מצלמות דרך דו כיווניות, פשוטות,

מסתבר שבחדשות אין כמעט בנמצא  מצלמות עם מהירות שמוטמעת בסרטונים שהמצלמה שומרת.

 

האם זאת תחושה שלי בלבד, או שאני טועה? 

 

ואני בודק באמאזון.

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

הזמנתי במבצעי נובמבר שתי מצלמות ddpai z40 דואליות (מחיר עמוק מתחת לסף המס, אגב), שיחליפו את ארבע מצלמות ה-mai 70 העתיקות בשני הרכבים שבחתימה.

 

אני מתלבט עכשיו לגבי הhardwire kit.

כבר החלטתי לא להתקמצן ולהשאיר את הקיטים הישנים של הmai 70, כי הם ממילא לא usb c. ולא בא לי להתחיל עם אילתורים.

 

השאלה אם יש יתרון בלקנות קיט מקורי של ddpai, או שאפשר להסתפק בקיט תחליפי סיני?

זה לא העשרה דולר הפרש, זה יותר שבקיט המקורי החוטים מגיעים רק עם חיבור לפיוז מיני, ואצלנו ברכבים הפיוזים הם מיקרו...

בקיט הגנרי, אפשר לבחור מה שרוצים.

 

מה דעתכם? עש פיצ'רים בקיט המקורי שלא קיימים בגנרי?

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
בתאריך 14.11.2025 בשעה 15:30, natco כתב:

הזמנתי במבצעי נובמבר שתי מצלמות ddpai z40 דואליות (מחיר עמוק מתחת לסף המס, אגב), שיחליפו את ארבע מצלמות ה-mai 70 העתיקות בשני הרכבים שבחתימה.

 

אני מתלבט עכשיו לגבי הhardwire kit.

כבר החלטתי לא להתקמצן ולהשאיר את הקיטים הישנים של הmai 70, כי הם ממילא לא usb c. ולא בא לי להתחיל עם אילתורים.

 

השאלה אם יש יתרון בלקנות קיט מקורי של ddpai, או שאפשר להסתפק בקיט תחליפי סיני?

זה לא העשרה דולר הפרש, זה יותר שבקיט המקורי החוטים מגיעים רק עם חיבור לפיוז מיני, ואצלנו ברכבים הפיוזים הם מיקרו...

בקיט הגנרי, אפשר לבחור מה שרוצים.

 

מה דעתכם? עש פיצ'רים בקיט המקורי שלא קיימים בגנרי?

מניסיון עם קיט לא מקורי - המצלמה לא עבדה.

אולי בחלק יעבוד ובחלק לא, הייתי מזמין רק קיט מקורי.

בנוסף יש לחבר את הקיט לתיבת הפיוזים באמצעות מפצל פיוזים, הפיוז המקורי שמגיע בקיט זה 15 אמפר וממילא זה לא תמיד מתאים.

פשוט חותכים את הקצה עם הפיוז.

  • אהבתי 1

עומר :-)

פורסם

תודה רבה על התשובה. בדיוק מזה חששתי.

היה לי קטעים כאלה עם גאג'טים בעבר (למשל- כרוםקאסט של גוגל, עובד רק עם הראש המקורי שלו, אבל היו לי עוד).

פשוט החליפיים אשכרה מצהירים ש"תואם לddpai z40"...

 

אזמין קיטים מקוריים ופיגיבקים בנפרד ואשקיע אתמהרבע שעה בלהכין אותם.

 

אגב- ערך הנתיך לא משנה, יש מספיק סלוטים פנויים לחלוטין בלוחות של הספייסטאר והספארק. גם לפני וגם אחרי סוויץ'.

(למשל, זה של החלונות חשמל האחוריים בספארק, שאצלי הם עם ידית מהאייטיז😆)

 

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
לפני 5 דקות, natco כתב:

תודה רבה על התשובה. בדיוק מזה חששתי.

היה לי קטעים כאלה עם גאג'טים בעבר (למשל- כרוםקאסט של גוגל, עובד רק עם הראש המקורי שלו, אבל היו לי עוד).

פשוט החליפיים אשכרה מצהירים ש"תואם לddpai z40"...

 

אזמין קיטים מקוריים ופיגיבקים בנפרד ואשקיע אתמהרבע שעה בלהכין אותם.

 

אגב- ערך הנתיך לא משנה, יש מספיק סלוטים פנויים לחלוטין בלוחות של הספייסטאר והספארק. גם לפני וגם אחרי סוויץ'.

(למשל, זה של החלונות חשמל האחוריים בספארק, שאצלי הם עם ידית מהאייטיז😆)

 

אם יש סלוטים פנויים אז חצי נחמה, אבל לא הייתי רוצה לשים פיוז של 15 אמפר על מצלמה שצריכה פיוז 2 אמפר.

 

נכון שבקיט יש פיוז הגנה נוסף חוץ מה- 15 אמפר, אבל בין הפיוז הקטן לפיוז בתיבת פיוזים עדיין יש חוט 'לא מוגן'.

אני מחבר תמיד עם מפצל פיוזים וחותך את המקורי ושם פיוז מתאים על המפצל עצמו.

 

אם מדובר בסלוט פנוי אז פשוט שם פיוז רק עבור האביזר ולא פיוז לרכב עצמו.

  • אהבתי 1

עומר :-)

פורסם

אני משתמש בz40 עם קיט לא מקורי והמצלמה עובדת אבל בלי מצב חנייה

יכול להיות שאם אני מחבר את החוט הנוסף זה יעבוד

אבל מלכתחילה לא תכננתי להשתמש במצב חנייה ולכל לא הזמנתי מקורי

שמעתי מכמה שמצב חנייה לא עובד נורמלי או בכלל עם קיט לא מקורי

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...