Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • תגובות 17.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בתאריך 26.5.2025 בשעה 01:35, עצלן כתב:

קחו בחשבון שאין לי ניסיון גדול עם מצלמות דרך.

אין סרטונים כרגע, אצרף בהמשך השבוע, בהמשך, אשווה גם בין ה4K30 ל3K60 ביום ובלילה ובין הקידוד וידאו H.264 המוכר לבין הAI.256 המסתורי שלהם.

 

בקצרה: סך הכל אני מרוצה מהמצלמה, יש לה איכות צילום מצויינת וראות טובה גם בלילה, ולמרות החסרונות (בעיקר המצלמה האחורית) היא נותנת תמורה מצויינת למחיר ומתחרה יפה בVIOFO.

 

נקודות כלליות על המצלמה:

  • התקנה קלה ושליפה נוחה החוצה - המצלמה מגיעה עם מעמד (עליו הדבק) ואז המצלמה נשלפת לכיוון מעלה.
  • מסך גדול וברור עם כפתורים נוחים.
  • לא רואים את המצלמה הקדמית והאחורית בו זמנית במסך - יש כפתור שמחליף ביניהן (במידה ויש תקלה כמו נתק מהמצלמה האחורית, המצלמה הקדמית מתריעה).
  • המצלמה האחורית יכולה להיות מותקנת רק באוריינטציה אחת - המצלמה מתוכננת להיות מנותבת מהצד של הנהג לאחורי הרכב ולא הפוך כמו שהתקנתי בהתחלה, אין פונק' להפוך אותה כמו שיש בViofo.
  • זוית צילום רחבה - זווית הצילום רחבה ותופסת כמעט את כל קדמת הרכב.
  • יש גם אפשרות לפונקציה דמוי מוביל-איי - לא ניסיתי אבל לפי הבנתי זה מתריע אם הרכב מולי התחיל לנוע או אם אני סוטה מנתיב, זה מעניין אבל לא רלוונטי אליי.
  • המצלמה מצלמת בחלקים של 60 שניות - לא נראה שיש בעיה או קפיצה בין חלקים.
  • הצילום לוקח 420MB לדקה - קדמי 320MB ו100MB אחורי - עם 117GB פנויים בכרטיס 128GB מתנה שמקבלים זה נותן בערך 4-4.5 שעות צילום.
  • תמורה גבוהה למחיר לעומת המתחרה היותר מוכרת ומבוססת Viofo - בשביל מצלמה שווה אליה מVIOFO הייתי משלם לפחות 700 לעומת 500 שעלתה לי (לפני הנחה קטנה ומיסים).

 

בגדול היא עונה על הקריטריונים שציינתי פה אז נשאר איכות הצילום והאפליקציה.

 

לגבי איכות הצילום:

 

מצלמה קדמית ביום:

  • מרושם ראשוני צילום מצויין - 4K, נראה טוב, ברור ו-ויברנטי.
  • הראות חדה ביום - רואים בבירור שלטים לוחות רמזורים וכו, גם לוחיות רישוי ברורות במרחק סביר (5-10 מטר).
  • לוחיות רישוי קריאות ברכבים הבאים ממול בכביש דו סטרי - גם כשהרכב נגד השמש, רכבים מולי בנתיב אין בעיה כלל, כנ"ל לרכב בנתיב ליד אם כי בשלישי כבר לא מובטחת הצלחה.
  • קצוות הצילום טיפה מטושטשים - אולי ככה זה במצלמות בגלל העדשה הרחבה, ביום זה פחות קריטי, בלילה זה קצת מבאס.
  • הייתי משיג פילטר CPL אם מתאפשר - לא בהכרח קשור למצלמה אבל הדשבורד שלי לפעמים משתקף בשמשה (יש למישהו רעיון?), זה לא קריטי אבל קצת מפריע לאיכות הצילום.

מצלמה אחורית ביום:
הייתי אומר שהיא בסדר, באיכות יחסית נמוכה למתחרים עם 1080p, ולא 2K שיש במתחרות כמו VIOFO, לא קרובה לחדות ולאיכות של הקדמית אבל היא עושה את העבודה בעיקר בגלל שהיא חולקת את אותו חיישן Starvis 2.

 

ראות לילה תלויה בתנאי התאורה:

  • המצלמה הקדמית - תסתדר מצויין בעיר ובכבישים בין עירוניים עם תאורה טובה, היא תתקשה בכבישים בלי תאורה.
  • המצלמה האחורית - תיהיה טובה בעיר אבל היא תצליח לרוב לזהות לוחית רישוי רק של הרכב מאחוריי כשהוא מגיע למרחק של 2-3 מטרים, או במהירות נמוכה, בכבישים בין עירוניים יש ראות סבירה למתרחש אבל היא מתקשה מאוד עם לוחיות (בעיקר בגלל הפנסים) ובכבישים בלי תאורה בכלל, לא רואים כל כך טוב.

 

לגבי האפליקציה:

  • נתקלתי בבעיה שהמצלמה התנתקה כל כמה שניות - לבסוף גיליתי שזה קורה שהבלוטוס פועל (אני עם אייפון), שהוא כבוי עובד מצויין.
  • יש אפשרות לגשת לצילום חי - היא מפסיקה לצלם כשניגשים אליו או לסרטונים שמורים.
  • הממשק של הצילום חי נוח ולא נתקע - יש דיליי של כמה שניות.
  • בממשק של הצילום חי יש אפשרות לגלול אחורה - צמוד אליו יש פס שמאחד את כל הסרטונים לסרט צילום אחד ארוך שמחולק לימים, לא הכי חלק אבל לוקח בקושי חצי שניה לטעון כשגוללים, סה"כ נוח ועובד יפה בעיני.
  • בממשק צילום יש גם סימון של "מקרי חירום" (כלומר זיהוי מכות שהרכב קיבל ושמירה שהסרטונים לא יימחקו - במקרה שלי בורות בכבישים).
  • אפשר לשנות את הרגישות למכות בהגדרות - ברירת מחדל היא באמצע מתוך 5 אאל"ט.
  • יש אפשרות לכבות את הWatermarkים -הטקסט של המהירות, שם וכדומה.
  • הפונקציה דמוי מוביל-איי גם אוספת נתונים ומוסיפה אותם לסרטונים - לא ניסיתי, ממה שהבנתי זה כולל זיהוי נתיב/רכב מלפנים מרחק ומהירות שלו, אפשר להוסיף לסרטונים שמייצאים, יש גםהתראה אם הרכב מלפנים מתחיל לנסוע.
  • יש פונקציות קוליות - לא ניסיתי.

מצרף תמונה מהאינטרנט של הממשק סרטון באפליקציה:

1233.png.230662f2ed62f30b9c48208778dbbf5b.png

 

 

בתאריך 30.5.2025 בשעה 17:40, עצלן כתב:

אכן מעלי ואכן שילמתי מע"מ.

אין את הדגם של הפרו במלאי במשלוח מ-"ישראל", לכן הזמנתי מסין (כלומר קנייה רגילה מעלי), בהתחלה שקלתי את הZ60 (לא הפרו) ותהיתי לגבי טיב המשלוח מ-"ישראל", המחיר היה הרבה יותר גבוה ונדמה היה שזה כולל מע"מ, כנראה שלא, טוב לדעת.

סה"כ שילמתי 150 ש"ח בערך מסים, חצי על מע"מ וחצי על עמלות שקר, המצלמה עלתה 470 ש"ח לפני מסים.

 

מצרף כמה סרטונים,

בגדול האופציות לבחור בצילום הן רזולוציה (4K30FPS או 3K60FPS) וקידוד (H.264 או AI.265 שלטענתם פיתוח אישי מתקדם יותר מ264).

הרזולוציה ברירת מחדל היא 4K30FPS בקידוד AI.265 (מה שזה לא יהיה) וללא מיקרופון, אלא אם מצויין אחרת, באחורית זה קבוע 1080p 30FPS.

 

התוצאות קצת מעורבבות, ביום הראות טובה (גם עם 3K60 אם כי פחות), בלילה זה תלוי בתנאים, בלילה לא שמתי לב ליתרון ל3K60, גם רזולוציה נמוכה יותר וגם הצילום פחות בהיר, המצלמה האחורית ככה-ככה בכל התנאים, יכול להיות שזה בגלל השתקפות של וילון מאולתר ששמתי אבל לא נראה שהמצלמה להיט בביקורות אחרות..

לגבי הקידוד אני לא רואה הבדל אבל ממה שהבנתי עדיף להישאר על ה265 כי הוא כביכול אמור לייצר איכות יותר טובה באותו גודל קובץ....

 

אגב הסרטונים נשלפו ישירות מהכרטיס אבל קצב העברת קבצים אלחוטית טובה, לוקח מתחת לחצי דקה להעביר סרטון ממצלמה קדמית.

 

מצלמה קדמית:

 

 

 

 

 

המערכת שלי עשתה בעיות אז תהנו מהשיר האקראי ברדיו...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מצלמה אחורית:

 

 

 

 

 

 

 



היי @עצלן, סקירה מעולה ומפורטת.

לאור המחיר האטרקטיבי גם אני שוקל ברצינות את ה- Z60 Pro בבאנדל שכולל הכל - 3 מצלמות: ראשית + אחורית 1080 + פנימית MINI2X + קופסת 4G + קופסת חיבור לפיוזים, ורציתי לשאול אותך:

  1.  אני מאוד לא אוהב את העובדה שהמצלמה האחורית היא ברזולוציה מיושנת של 1080 - האם אפשר בכלל לזהות מספרי רכבים איתה?
  2. חשבתי על אופציה אחרת - במקום אחת MINI2X + אחת 1080 - לקנות שתי מצלמות MINI2X. האם אפשרי לחבר שתי מצלמות MINI2K  למצלמה הראשית? למרות שגם אם כן, הבנתי שרק המצלמה של 1080 תומכת בחיבור מרחוק ב-4G, שזו עוד נקודה מוזרה.. לא ברור למה.
  3. האם מגיע בבאנדל שכולל קיט חיבור לפיוזים  - גם חיבור לשקע המצית?

 

פורסם
בתאריך 22.6.2025 בשעה 16:15, Coresh כתב:

 



היי @עצלן, סקירה מעולה ומפורטת.

לאור המחיר האטרקטיבי גם אני שוקל ברצינות את ה- Z60 Pro בבאנדל שכולל הכל - 3 מצלמות: ראשית + אחורית 1080 + פנימית MINI2X + קופסת 4G + קופסת חיבור לפיוזים, ורציתי לשאול אותך:

  1.  אני מאוד לא אוהב את העובדה שהמצלמה האחורית היא ברזולוציה מיושנת של 1080 - האם אפשר בכלל לזהות מספרי רכבים איתה?
  2. חשבתי על אופציה אחרת - במקום אחת MINI2X + אחת 1080 - לקנות שתי מצלמות MINI2X. האם אפשרי לחבר שתי מצלמות MINI2K  למצלמה הראשית? למרות שגם אם כן, הבנתי שרק המצלמה של 1080 תומכת בחיבור מרחוק ב-4G, שזו עוד נקודה מוזרה.. לא ברור למה.
  3. האם מגיע בבאנדל שכולל קיט חיבור לפיוזים  - גם חיבור לשקע המצית?

 

1. בעיקר בתנאים אידיאלים שזה אומר שהרכב בנתיב שלך מאחוריך בתאורה מספקת של עיר או כביש בין עירוני מואר, הסיכוי נמוך אם הרכב נמצא בנתיב אחר או בתנאי תאורה לא אידיאלים, הוספתי סרטונים של המצלמה האחורית לפני כמה תגובות, אם זה לא מספיק מספק אנסה לחפש כמה סרטונים מייצגים.

 

2. קודם כל אני לא מוכר עם המצלמה MINI2X ואני לא יודע אם אפשר לחבר אליה מצלמה אחורית, ניתן להשתמש ב2 מצלמות נפרדות אבל זה דורש ממך 2 כרטיסים נפרדים ו2 חיבורים נפרדים לחשמל וגם להסתכל אחורה במראה/פיזית כל נסיעה כדי לוודא שהאחורית עובדת.

 

קח בחשבון שלא כתוב מה החיישן של MINI2X וזה מאוד חשוב, זה שהיא 2K לא אומר שהיא בהכרח תצליח לזהות מספרי לז, אתה מוזמן להסתכל בביקורות של שלל מצלמות 2/4K למיניהן ותגלה שבהרבה מהן האיכות פח אשפה, כי יש שם חיישן מיושן או זבל אקראי מסין.

 

אחת הסיבות שבחרתי את Z60 Pro היא בגלל החיישן Starvis 2, שאולי לא בהכרח יעזור חס וחלילה בתאונת פגע וברח אחורית אבל אם חס וחלילה אקלע לסיטואציה שקרתה בתנאי תאורה לא אידיאליים, ולאחריה בה אני אדרש להציג הוכחה תהיה לי אפשרות להציג סרטון ברור מהמצלמה האחורית, למעט חשכה מוחלטת.

 

3. לגבי החיבור מרחוק ב4G אני לא מבין בזה, ולגבי הקיט פיוזים ומצת אני מאמין שכן אבל אני ממליץ לוודא איתם, הסינים מאוד שירותיים ועונים בחביבות ובמהירות.

פורסם (נערך)

תודה @עצלן, כן צפיתי בסרטונים לפני שפירסמתי את ההודעה שלי כאן, אבל לפעמים הסרטונים מתכווצים כשמעלים אותם, לכן שאלתי.

לגביי ה -MINI2X  שמגיעה בבאנלד 3 ערוצים של ה Z60 PRO, יש עליה ביקורות טובות מאוד.

לא התכוונתי לחבר אליה שום דבר.

התכוונתי לחבר שתי מצלמות MINI2X לאותה מצלמת Z60 PRO, כש-MINI2X אחת תהיה אחורית ו-MINI2X  שניה תהיה פנימית.

חשבתי שהזמנת קיט פיוזים, לא? בגלל זה שאלתי אם קיבלת גם חיבור לשקע מצית.

 

עריכה אחרונה על ידי Coresh
פורסם

למי שמשתמש בZ50/60 שתדעו שיש קיט שבמקום להתחבר לפיוזים מתחבר לשקע obd. 

חוסך את ההתעסקות למי שלא צריך את השקע פנוי באופן קבוע לדברים אחרים.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, Coresh כתב:

תודה @עצלן, כן צפיתי בסרטונים לפני שפירסמתי את ההודעה שלי כאן, אבל לפעמים הסרטונים מתכווצים כשמעלים אותם, לכן שאלתי.

לגביי ה -MINI2X  שמגיעה בבאנלד 3 ערוצים של ה Z60 PRO, יש עליה ביקורות טובות מאוד.

לא התכוונתי לחבר אליה שום דבר.

התכוונתי לחבר שתי מצלמות MINI2X לאותה מצלמת Z60 PRO, כש-MINI2X אחת תהיה אחורית ו-MINI2X  שניה תהיה פנימית.

חשבתי שהזמנת קיט פיוזים, לא? בגלל זה שאלתי אם קיבלת גם חיבור לשקע מצית.

 

1. אתה צודק, עכשיו שאני מסתכל על זה האיכות יורדת כשמעלים ליוטיוב, כן אפשר לזהות ל"ז במקרים מסויימים אבל המצלמה מתקשה אם הרכב רחוק או שאין תאורה (או שיש פנסים שמסנוורים אותה).

אצרף למטה כמה דוגמאות לסיטואציות שהצלחתי לצלם בהן לז בצורה ברורה או סבירה, תמונה אחת של תקריב בVLC ואחת של הבדלים מהסרטוני ביוטיוב אבל המצלמה האחורית לא אידיאלית בשביל זה.

ביום המצלמה תצליח בלי בעיה לצלם לז גם אם התאורה לא אידיאלית, בלילה המצלמה מתקשה, אם הרכב קרוב ובמהירות נמוכה (כלומר עיר) אתה תצליח לזהות לז בלי בעיה, אבל המצלמה תתקשה בתנאים לא אידיאלים במיוחד בלילה.

בלילה המצלמה יכולה בחלק מהמקרים בעיקר בעיר במהירויות נמוכות בזמן קרבה ותנאים קצת יותר אידיאליים, הפנסים מסנוורים לכן בכבישים מהירים היא לא מצליחה.

 

אני לא בטוח שתמצא משהו מספק אלא אם תלך על מצלמה יקרה מאוד.

 

לגבי השאר:

2. נכון הMINI2X מגיעה עם הגרסה של ה3 ערוצים ברח לי מהראש, אני לא יודע לומר אם זה אפשרי לחבר 2, בתיאוריה כן אבל אי אפשר לקבוע, צריך לבדוק עם המותג.

3. לא יודע לומר אם בהכרח הMINI2X תיהיה יותר טובה כמצלמה אחורית בגלל החיישן.

4. לא הזמנתי קיט פיוזים, הזמנתי קיט רגיל של ערוץ קדמי+אחורי שמתחבר לשקע מצת (בקיט הזה קיבלתי שקע למצת שאליו אפשר לחבר את הUSB).

 

 

תמונות:

1.thumb.png.1dc1a056c1b3e58eb42736779c7830d7.png

 

11.thumb.png.c7bf1e28715dca53e7bc212861d318d5.png

 

2.thumb.png.257f8044395d315a498137719da0e693.png

עריכה: פה לדוגמה הלז שהצלחתי לזהות היא 691-34-401 אבל בפועל היא 681-34-401 מבדיקה עם סרטון מהמצלמה הקדמית, מאמין שאם הרכב היא קרוב יותר או ממש נכנס בי המצלמה הייתה מצליחה לזהות הרבה יותר טוב.

22.thumb.png.5a60363844a7ddcf504b8bbbc905caa8.png

 

3.thumb.png.d834538d62c8b96fafdc51b3113b2eb8.png

 

33.thumb.png.76a12a902c530e78fd863fc3eb845138.png

עריכה אחרונה על ידי עצלן
פורסם

יש מצב שה- Z40 שלי נפחה את נישמתה.

  • המצלמה תקועה על הלוגו של DDPAI ולא "עולה".
  • לחיצה על Reset לפי ה-manual (6 שניות על הכפתור הימני) לא עושה כלום.
  • אי אפשר להתחבר אליה דרך האפליקציה כי ה-wifi שלה כבוי.
  • ניסיתי לחבר אותה למה מקורות מתח שונים, ללא שינוי.

רעיונות נוספים לפני שאני מזמין משהו אחר?

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
לפני 9 שעות, Casper כתב:

יש מצב שה- Z40 שלי נפחה את נישמתה.

  • המצלמה תקועה על הלוגו של DDPAI ולא "עולה".
  • לחיצה על Reset לפי ה-manual (6 שניות על הכפתור הימני) לא עושה כלום.
  • אי אפשר להתחבר אליה דרך האפליקציה כי ה-wifi שלה כבוי.
  • ניסיתי לחבר אותה למה מקורות מתח שונים, ללא שינוי.

רעיונות נוספים לפני שאני מזמין משהו אחר?

עדכון תוכנה ופירמוט?

עומר :-)

פורסם
בתאריך 30.6.2025 בשעה 20:29, ProMeR כתב:

עדכון תוכנה ופירמוט?

איך בדיוק? אין גישה למצלמה דרך האפליקציה שלה.

היא תומכת בחיבור קווי (USB) למחשב?

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
לפני 22 שעות, Casper כתב:

איך בדיוק? אין גישה למצלמה דרך האפליקציה שלה.

היא תומכת בחיבור קווי (USB) למחשב?

לא יצא לי לנסות אבל אולי שווה.

לכל מקרה אם הלכה אפשר להזמין חדשה וכזו איכותית יותר כמו ה Z50 ומעלה (לא יודע איך ה- Z60).

אולי יש גם אחרות שהצטרפו לשוק, אני לא כל כך בעניינים כבר.

עומר :-)

פורסם (נערך)
בתאריך 16.6.2025 בשעה 11:11, VromVrom כתב:

יש לך את ליאור בבת גלים 
https://g.co/kgs/q38RYBi

תודה, הוא קצת רחוק לי(לפי הוויז חצי שעה נסיעה, בטח בגלל הפקקים עכשיו).

מכיר אולי מישהו שיותר קרוב לטירת כרמל?

עריכה אחרונה על ידי maor23
פורסם
לפני 4 שעות, maor23 כתב:

מכיר אולי מישהו שיותר קרוב לטירת כרמל?

תראה אם יוזב Uzeb מתעסקים עם התקנות או יודעים לשלוח אותך למישהו בסביבה מיידית. 

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)
בתאריך 25.6.2025 בשעה 21:18, ניקו פ. כתב:

למי שמשתמש בZ50/60 שתדעו שיש קיט שבמקום להתחבר לפיוזים מתחבר לשקע obd. 

חוסך את ההתעסקות למי שלא צריך את השקע פנוי באופן קבוע לדברים אחרים.

מעדכן שחיברתי את הz50 pro עם הערכה, זה לא עובד טוב. אני מניע את הרכב והוא חושב שהרכב כבוי ומשאיר את במצלמה במצב חניה. גם בנסיעה אני יכול לנסוע חצי שעה והמצלמה במצב חניה כל הזמן הזה. ענייני מתח אני מניח. 

ניסיתי כל מיני עדכונים ומשחקים עם ההגדרות של המצלמה אבל שום דבר לא פתר א. הבעיה. 

אני כן אגיד שזה עובד בחניה. כלומר בלניה הרכב אכן במצב חניה אבל כשמניעים אותו 9/10 פעמים הוא יישאר לי בחניה. רק נסיעה קצרה אחת זה עבד כמו שזה אמור 

לצערי המוצר לא אפוי ולא שווה את הכסף. 

אבל, עם המוצר מקבלים גם את ערכת החיבור למצבר, אז אתם יכולים תכלס להזמין את זה, לנסות, ואם גם לכם יהיו בעיות פשוט לחבר רגיל למצבר. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...