Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה עושה לכם טוב על הנשמה בנהיגה בכבישי הארץ?


מיץ פטל
שימו לב! השרשור הזה בן 1363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 18 שעות, חן ג. כתב:

הדיון הוא שמאחר ואין בהכרח התאמה בין כמה חווית הנהיגה נעימה (או נתפסת כנעימה) לבין כמה היא בטוחה, צריך להפריד בין עיקר לטפל. כמה נעים לנהוג - טפל; כמה בטוח לנהוג - עיקר. מצדי, שיהיה פה גיהינום עלי אדמות לנהוג ושיהרגו עשרים איש פחות.

 

אז גם עושה לי טוב על הלב שאין פה מאות הרוגים.

  • אהבתי 2

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה אני נוהג הרבה לכיוון אזור התעשיה בנתניה (קורה, אין לי הרבה ברירות :) ) , בהשוואה לנהיגה בכבישי אירופה, החוויה כיום בתוואי 444-531-20 ומשם ל 2 צפון. לא נופלת לא באיכות הסלילה , לא ברוחב הכביש ולא במהירות הממוצעת בכבישי אירופה היותר טובים (בעיקר גרמניה ואוסטריה) 

 

הדרך חזרה די טובה למעט הקטע המוזר בירידה במחלף נתניה דרום לוינגייט עם ההפרדה המוזרה בין המסלולים . 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
דווקא הקטל בדרכים בגרמניה מעט גדול יותר מזה שבישראל, ככה שאולי יש להם מה ללמוד.
 
הנה משהו לאהוב בכבישי הארץ - יחסית בטוח לנהוג פה: ישראל נמצאת במקום ה-12 מראש הטבלה במדד הקטלניות.
מקווה שלא שכחת שבגרמניה יש פי 10 אנשים מבישראל. נתון שצריך לזכור כאשר מדברים על קטל בכבישים
כך או כך שם יש תרבות נהיגה - וכאן אין.
זו דעתי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, Pecan כתב:

שם יש תרבות נהיגה - וכאן אין.

 

הנתונים מנורמלים לגודל האוכלוסיה. אפשר גם למדוד את זה בדרכים אחרות ואפשר גם להסתכל על פצועים, כמו שיבגני מעדיף. השורה התחתונה היא, בגדול, שישראל וגרמניה בערך אותו דבר בכל הנוגע לבטיחות בדרכים. בוודאי אין שום הבדל דרסטי מהסוג שהיית מצפה לראות בהתחשב באופן שבו תרבות הנהיגה בגרמניה מתוארת בדרך כלל.

 

לאור זאת, מה זה עוזר ש"שם יש תרבות נהיגה", אם כמות דומה או אף גדולה יותר של אנשים מתוך האוכלוסיה נפצעת ונהרגת? אתה לא רואה כמה זה קטנוני להתעסק בתרבות נהיגה כשזה המצב? כמובן, בדרך כלל אנחנו מניחים שתרבות נהיגה באה בהלימה עם בטיחות בדרכים, שזה בסך הכל הגיוני, אבל כמו שהנתונים מראים אין שום הכרח שהיחס הזה תמיד יתקיים. או זה, או שפשוט התיאורים של תרבות הנהיגה הגרמנית אינם משקפים את המציאות, והם בבחינת "הדשא של השכן ירוק יותר". 

 

בכל אופן, סדר העדיפויות צריך להיות ברור: בברירה בין השניים, כביש בטוח עדיף מאות מונים על כביש מתורבת. מצדי, שיצפרו לי ויחתכו אותי בפקק שש-מאות פעם ביום: ליד בן אדם אחד נוסף שנהרג או לא, זה חשוב כקליפת השום.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • מעניין 2
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, חן ג. כתב:

 

בכל אופן, סדר העדיפויות צריך להיות ברור: בברירה בין השניים, כביש בטוח עדיף מאות מונים על כביש מתורבת. מצדי, שיצפרו לי ויחתכו אותי בפקק שש-מאות פעם ביום: ליד בן אדם אחד נוסף שנהרג או לא, זה חשוב כקליפת השום.

 

מסקנות שחור לבן כאלו משקפות גישה מסוכנת.

 

אם לשאלה איזה יין אתה אוהב, התשובה תהיה אלכוהוליזם הורג לכן אני לא שותה - אנחנו נחיה בעולם ללא חיים.

 

אל תבלבל אותנו בנתונים, במיוחד שהנתון המושווה הוא תוצאה של כמות עצומה של פרמטרים שאתה לא יודע לבודד.

 

בשליפת זכרונות מאלבום "הטוב על הנשמה בנהיגה" אותם מקרים של 200+++ קמ"ש לא תופסים את המקומות הראשונים. 

 

אין סטטיסטיקה שמוכיחה שנהיגת "טוב על הנשמה" מסוכנת יותר, כמו גם "שפעם ב" יין טוב זו בחירה נהדרת לחיים טובים.

 

לכן, בבקשה בלי מסקנות שיש פה סדר עדיפויות. מקום עם תרבות שמשאירה כמה רגעים נעימים יותר בחיים, זה הישג חשוב.
 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה כיף עד שמגיעים למשאית רוצים לעקוף אבל משמאל יש איזה זקן בקרוסאובר שחייב להתאים את המהירות שלו למשאית.

  • מצחיק 4

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, חן ג. כתב:

בכל אופן, סדר העדיפויות צריך להיות ברור: בברירה בין השניים, כביש בטוח עדיף מאות מונים על כביש מתורבת. מצדי, שיצפרו לי ויחתכו אותי בפקק שש-מאות פעם ביום: ליד בן אדם אחד נוסף שנהרג או לא, זה חשוב כקליפת השום.

אתה מעוות לחלוטין את המציאות.

 

קודם כל, לעצבים יש את ההשפעה שלהם, גם אם אתה גיבור גדול, להתעלם מההשפעה של סטרטס ועצבים בכבישים זה לא רציני.

 

מילא זה.

 

אף אחד בשום מקום בעולם לא קם בבוקר ואומר "טוב, יש לי בחירה בין מספר הרוגים או פצועים לבין עצבים בכביש. אני יודע! אני בוחר בעצבים!". סדר העדיפוית שאתה ממציא לא קיים בשום מקום חוץ מבפוסטים שלך.

אתה יכול לטעון, אולי, שהיחס לחוק לא משנה ואפשר לעשות מה שרוצים בכבישים, וגם זה יתגלה כלא נכון. ההחלטה לא לתת זכות קדימה מככבת ברשימת הסיבות לתאונות בישראל. ותרבות הנהיגה, שאתה מזלזל בה, לא קיימת בשביל שנוכל לספר אחד לשני בקארספורום איזה כיף זה כשכולם מתורבתים. לא. היא בסך הכל תוצר של מוסכמה חברתית פשוטה של מה אפשר לעשות ומה לא. כדי שנוכל לחלוק כבישים עם עוד מיליוני נהגים ולצמצם את הסכנה לעצמנו ולאחרים. כמובן, גם תרבות סופר דופר מפותחת לא מבטיחה שלא יהיו תאונות. כי בני אדם נוטים גם לטעות. ולכן יש עוד לא מעט משתנים אחרים, כמו כמות הרכבים, הגיל הממוצע של הרכבים, בתי חולים, תאונות מדווחות או לא מלכתחילה, תשתיות שיכולות למנוע תאונות, אזורי מיתון תנועה בערים.

  • מעניין 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Godflash כתב:

כביש 6 נתיב ימני.

ריק. כיף.

 

זה מצחיק כי זה נכון. בכביש 6 בקטעים של 3 ומעלה נתיבים, ברוב שעות היום הימין ריק לחלוטין חוץ מ2-3 משאיות פעם בק״מ-שניים, שגם הם הרבה פעמים בנתיבים האמצעיים ולא בימני.

זה נראה כמו כביש טיפוסי באנגליה, שהדיפולט הוא להיצמד לשמאל וצריך לעבור לימין כדי לעקוף.

 

אני לא יודע אם זה נאמר ואני מראש אומר שאני לא מעודד נהיגה מסוכנת בשום צורה.

אבל אם יש משהו שעושה לי טוב על הלב זה לראות רכב ספורטיבי ברמה גבוהה שגם נוסע בצורה ספורטיבית. לא יודע להסביר את זה.

  • אהבתי 1

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, מיץ פטל כתב:

אין סטטיסטיקה שמוכיחה שנהיגת "טוב על הנשמה" מסוכנת יותר, כמו גם "שפעם ב" יין טוב זו בחירה נהדרת לחיים טובים.

 

לכן, בבקשה בלי מסקנות שיש פה סדר עדיפויות. מקום עם תרבות שמשאירה כמה רגעים נעימים יותר בחיים, זה הישג חשוב.

 

לפני 2 שעות, יבגניפ כתב:

אף אחד בשום מקום בעולם לא קם בבוקר ואומר "טוב, יש לי בחירה בין מספר הרוגים או פצועים לבין עצבים בכביש. אני יודע! אני בוחר בעצבים!". סדר העדיפוית שאתה ממציא לא קיים בשום מקום חוץ מבפוסטים שלך.

 

אני לא טוען שיש טרייד-אוף. מצד שני, בהתחשב בכך שאין בהכרח הלימה, בהחלט יש סדר עדיפויות.

 

לנוכח כמות הנפגעים בכבישים, תרבותיות בכביש זה פשוט נון-אישיו. כשנגיע לכמות הנפגעים שיש בקיריבטי, אז נדבר על כמה נעים או לא נעים לנהוג בכביש.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, חן ג. כתב:

אני לא טוען שיש טרייד-אוף. מצד שני, בהתחשב בכך שאין בהכרח הלימה, בהחלט יש סדר עדיפויות.

 

לפני 3 שעות, חן ג. כתב:

לנוכח כמות הנפגעים בכבישים, תרבותיות בכביש זה פשוט נון-אישיו.

אתה לא מגדיר מה זה תרבות נהיגה, ולכן מדבר בקביעות מעומעמות.

ספר בבקשה מה הוא סדר העדיפויות הנפלא הזה שיש בישראל ולא חשבו עליו בגרמניה או מקומות אחרים ובזכותו, לדעתך, יש לנו פחות הרוגים. וכמובן גם איך אתה יודע שזה מה שעושה את ההבדל (ולא פרמטרים אחרים שאנחנו לא נכנסים אליהם כאן בכלל). ובוא נוסיף לזה את העובדה שפגיעה בהולכי רגל זו בעיה עולמית ולא רק ישראלית. אני לא מכיר אף עיר בישראל שמקדמת חזון של 0 הרוגים בשנה, כמו שמקדמים בהלסינקי, אוסלו ובטח ערים אחרות. אני לא מכיר יותר מדי אזורים ממותני תנועה, או תכנון לכיוון הזה בארץ. ואתה יודע מה? גם זה תרבותי, בסופו של דבר.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.7.2020 בשעה 14:53, ברווז כתב:

לראות מישהו שנשאב לתוך המוזיקה שמנגנת ברכב שלו ורוקד כאילו אף אחד לא מסתכל. ! 

 

לקלוט שמישהו או מישהי, לידך שומעים את אותה התחנה שאתה שומע, באמצע שיר מגניב שדורש שישירו איתו ביחד. 

לשיר בצורה מוגזמת, כדי שאם יסתכלו, יבינו שאתם שרים את אותו השיר.

בד"כ מסתכלים, וצוחקים 😀

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...