Jump to content

The Greek Freak

  • הודעות

    112
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

304 צפו בפרופיל

הנקודות של The Greek Freak

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

46

מוניטין

  1. השאלה הגדולה היא באיזו תדירות המושבים בשורה השלישית יהיו בשימוש וכשהם יהיו בשימוש לכמה זמן נסיעה? השורה השלישית בסיטרואן תהיה הכי נוחה, לאנשים עד 175 בערך יהיה בסדר, לא הכי נוח אבל גם לא יסבלו. הרכב מאובזר בעיקר למשפחות, פתחי מזגן בקורות, מושבים נפרדים על מסילות ועוד כל מיני תאי אחסון ופיצ'רים חכמים מרווח הפנים בו הכי מרווח מבין השלושה. הוא מאוד נוח ויחסית שקט, המנוע הוא החיסרון הגדול שלו, הוא יתקשה קצת כשהרכב יהיה מלא עם 7 נוסעים וציוד. השורה השלישית באאוטלנדר יותר נוחה מאקס טרייל אבל פחות מהסיטרואן, הישיבה אפשרית רק אם הנוסעים בשורה השניה יזיזו את הכיסאות קדימה. ברמת הגימור שמוצעת לך הוא יהיב הרכב המאובזר מבין השלושה, אבל תא הנוסעים שלו מתאים ל2012, מיושן מאוס והרבה פלסטיקים זולים. גם המנוע מיושן ורועש הוא לא מדהים אבל לא מרגיש שהוא מתקשה, הוא גם יהיה הכי פחות חסכוני. נוחות הנסיעה שלו שנויה במחלוקת, הוא מתנדנד וקופצני, יש כאלה שאוהבים ויש כאלה שלא. השורה השלישית באקס טרייל תהיה הכי צפופה, גם פה כמו באאוטלנדר היושבים בשורה השניה יצטרכו להתאים את עצמם. האבזור לא רע אבל קצת חסר, למשל אין לו בקרת שיוט אדפטיבית וכניסה והנעה בלי מפתח, מנגד זאת יש לו חלון פנורמי ענק. תא הנוסעים שלו נראה יותר מודרני מהאאוטלנדר ויהיה מקום יותר נחמד לשהות בו. המנוע הוא הטוב ביותר, חזק, זריז עם כוח זמין והרבה יותר שקט מהאאוטלנדר, התנהגות הכביש יותר טובה מהאאוטלנדר אבל לא תהיה כמו של הסיטרואן. לגבי האאוטלנדר, הדגם החדש יתחיל לעלות לכביש בעוד כמה חודשים ולא ב2022.
  2. לניסאן יש מנוע מודרני עם ביצועים לא רעים וצריכת דלק עדיפה על האאוטלנדר, הוא מגיע יותר מאובזר מהאאוטלנד בגרסאת הבסיס. איכות הנסיעה שלו טובה יותר והוא פחות מתנדנד מהאאוטלנדר. אם ההתלבטות היא בין שניהם הניסאן עדיף. שים לב שיש לשניהם גרסאות עם 5 מקומות שזולות יותר מאלו עם 7, תבדוק טוב עם חברת הליסינג לגבי הגרסה שהם מציעים. הייתי בודק גם את הפיג'ו 5008, רכב הרבה יותר מודרני משני אלו, יותר נוח וצריכת דלק יותר טובה. גם המקום בשורה השלישית טוב יותר. לא ראיתי שמציעים אותו בליסינג פרטי אבל שווה לבדוק.
  3. שלושת הרכבים שציינת מיועדים להחלפה בזמן הקרוב. הקודיאק מקבל מתי פנים והאאוטלנדר והאקס טרייל יגיעו בדגם חדש באזור 2022. אני לא בטוח שהשורה שלישית תהיה שימושית, אחרי הכל היא לא גדולה ורק ילדים קטנים ישבו שם בנוח. כיסא בטיחות גם לא הכי אידאלי בגלל החגירה והמרווח של המושב. לפי דעתי עדיף רכב עם חמישה מקומות מרווח כמו הסיטרואן c5 איירקרוס. המושב האחורי בעל 3 כיסאות נפרדים אחד מהשני, דבר שמאפשר ישיבה אפילו של 3 מבוגרים בנוחות לא רעה.
  4. החזקנו בויטרה 2016 במשך 4 שנים עד שהוחלפה לפני כשנה בקאמיק. הויטרה לא עברה שינוי מהותי מאז כך שהן ברות השוואה. הויטרה בהשוואה לקאמיק מרגישה כמו רכב ממדינת עולם שלישי, הפלסטיק מרגיש כל כך דק וזול והכל נראה מאוד מיושן, ממש לא מ2021. החלק הכי בולט הוא הדלתות, הדלתות בויטרה בהשוואה לקאמיק מרגישות כמו נייר, הן קלות בצורה לא נורמלית וגם דקות, בהשוואה לדלתות של הקאמיק שמרגישות כמו של מרצדס ליד הויטרה. בידוד הרעשים לא היה מוצלח במיוחד עם המנוע הקודם, ה1.6, גם רעשי כביש ורעשי רוח שמעו כבר באזור ה80 קמ"ש, נסעתי עם המנוע החדש עם הקרוסאובר והוא מרגיש מעולה, חזק עם כוח זמין אבל גם שם הרכב לא היה שקט. בקיצור, יש המון תחלופות לויטרה, הרכב הזה ממש לא שווה 135 אלף ש"ח. אולי בתנאי הנסיעה שלך, כדאי לחשוב על רכב היברידי כמו קיה נירו? נמכר כרגע ב0 ק"מ באזור ה130 אלף ש"ח.
  5. לכל דבר יש יתרון וחיסרון, ותאמין לי ככל שתחפש יותר ויותר תמצא עוד אחד שאמר משהו כזה ומישהו אחר שאמר משהו אחר. לא חוכמה לבוא ולהציג איזה חסרון יש לכל רכב - כי יש לכל רכב חסרון כלשהו. בוא אני אעשה לך סדר. צרפתיות כבר מזמן לא מה שהן היו פעם, סטיגמות ישארו וזה כנראה ישפיע על המחירון בעתיד אבל האיכות והאמינות שלהן השתפרה ואני יכול להגיד לך שה3008 עם ה1.6 וגם הc5 הם רכבים ברמת אמינות גבוה מאוד. לגרמניות כבר מזמן אין בעיה עם הגיר, המקרה האחרון שאני אישית שמעתי על מישהו שהתלונן היה על אוקטביה מ2016 שהלך הגיר אחרי 130 אלף קילומטר וגם זה הייתה החלפה של כ3000 שקלים. לגבי החשמליות, גם מכוניות בנזין עולות באש באופן הרבה יותר שכיח ביחס למכוניות החשמליות, אז למה אנשים עדיין נוסעים על בנזין? הפורסטר, לפי מה שידוע לי רוב התקלות של הגיר היו באזורי 2017-2018, וגם אז לא שמעתי כמעט על התקלות, לפי דעתי הם תיקנו את הבעיה אז הרכב כן יהיה אמין. לפי דעתי אם אתה עדיין מפחד מהפורסטר אז הcx5 עם ה2.5 ליטר הוא אופציה לא רעה בכלל. אמינות גבוהה מאוד, אבזור לא רע ושמירת ערך מצויינת.
  6. לפלאג אין יש סוללה גדולה יותר שמאפשרת נסיעה רק על חשמל ל50 קילומטר בערך, כמובן שהסוללה נטענת ממטען. תא המטען בפלאג אין קטן יותר משל סיאט איביזה, לא שבהיברידי הרגיל הוא גדול. בכללי, תא המטען של הנירו הוא החיסרון הכי גדול שלו, הוא יחסית קצר, לא עמוק אבל הוא כן יחסית גבוה.
  7. תא הנוסעים של הטויוטה מרגיש קצת פחות איכותי מזה של האיוניק או של הנירו, ההבדל לא גדול אבל ככל שיושבים יותר ברכב מגלים עוד ועוד מקומות עם פלסטיקים לא הכי נעימים למגע. גם לאיוניק וגם לנירו יש תא נוסעים נעים יותר ואיכותי יותר משל הקורולה. כשיוצאים מהעיר עם הקורולה היא תהיה יותר רועשת ופחות נעימה מהאיוניק והנירו, זה בגלל תיבת ההילוכים הרציפה. המאזדה 3 פחות מרווחת מאחור ביחס לאלו שציונו למעלה, תא הנוסעים שלה מרגיש יותר איכותי והנהיגה בה יותר ספורטיבית אך מאחר וציינת שנהיגה ספורטיבית וכוח זה לא פרמטרים חשובים, נשארת רק עם איכות תא הנוסעים של ה3 מול מרווח תא הנוסעים בשאר.
  8. אם אתה חושש מירידת ערך תוכל לבדוק את המאזדה cx 30 מ0 קילומטר, עולה בסביבות ה135-138 אלף ש"ח. הרכב מגיע ברמת גימור הבסיסית אבל הוא מאובזר לא רע. הרכב קטן יותר מהאטקה אבל גדול יותר מקאמיק ו2008. שים לב שתנוחת הישיבה מעט יותר נמוכה בג'יפונים אחרים.
  9. סקודה קאמיק הוא אופציה טובה מאוד, מנוע הליטר נותן ביצועים לא רעים אם כי אני הייתי בוחר ב1.5 מכיוון שהוא מרגיש יותר חלק ונעים, האבזור שלו טוב כבר בגרסת הבסיס וסך הכל הוא נותן חבילה טובה. הקפצ'ור החדש נותן אבזור טוב מאוד וביצועים מעולים בהכי פחות כסף, המנוע שלו אמין ונבנה בשיתוף פעולה עם מרצדס, התיבה פחות חלקה ומהירה מזאת של הסקודה. פיג'ו 2008, נראה מעולה אבל זה בא על חשבון המרווח בתא הנוסעים שלי אישית הרגיש קצת קלסטרופובי, כדאי לך לשבת ולבדוק בעצמך. המנוע לא הכי חזק, חלש יותר מ1.5 של הסקודה וגם מהרנו אבל נותן ביצועים מספקים. חוץ מזה הייתי ממליץ לך לבדוק גם את הסופר מיני המתחרות של האיביזה. הייתי בודק את ה208 ואופל קורסה, שתיהן מבוססות כעיקרון אותו רכב רק העיצוב שונה. לפי דעתי הקורסה עדיפה מכיוון שגם ב208 כמו ב2008 הרגשתי צפיפות וחוסר מקום לזוז.
  10. הצרפתיות מבית פיג'ו נוסעות לא רע בכלל ה308 נוסעת לא רע בכלל, עם כי לפעמים היא מרגישה קצת כבדה. ההיגוי סך הכל בסדר והמנוע מצוין, אם כי יש לבדוק את הטיימינג, לפי דעתי היא תתן לך הכי הרבה VFM. לעומתה ה208 עם אותו המנוע תהיה יותר זריזה ומהנה לנהיגה, היא מרגישה יותר קלילה אבל גם פחות נוחה. אם בכל זאת אתה מעוניין ברכב גדול, ה508 לאחר מתיחת הפנים נותנת תמורה טובה מאוד. שים לב שהמנוע הוא עם 165 כ"ס ולא עם 156. הרכב מתנהג טוב מאוד ביחס לגודלו, ההגה לא הכי מתקשר אבל השלדה טובה והרכב מגיב יפה בפניות.
  11. המגאן רכב לא רע בפני עצמו אבל כשמתחילים להשוות אותו לדגמים הקודמים או למתחרים שלו מגלים חבילה פחות טובה. המגאן הקודמת הייתה רכב יעודי למסלול, רכב מאוד מהנה לנהיגה, הדור הנוכחי קצת פרווה, הוא פחות אגרסיבי ופחות מדויק אבל מצד שני הוא יותר נוח ליום יום אבל עדיין לא יהיה נוח כמו הוואגיות. המתלים שלו לא אדפטיביים ככה שהם תמיד יהיה במצב הקשיח. יש לו גם פיצ'ר של היגוי בגלגלים האחוריים שמכניס את הרכב יותר טוב לפניה. אני לא חושב שהמגאן הנוכחית מהנה יותר מגולף או מקופרה, סך הכל היא לא רעה ביותר אבל היא לא מצטיינת בשום דבר, לא סתם שיש יחידות בודדות שלה על הכבישים לעומת אלפים מהגולף והקופרה. תוסיף לזה שהיא עולה יותר מ230 אלף ש"ח והאבזור ממש לא תואם את המחיר, המערכת האקטיבית היחידה של המגאן היא בלימה אוטונומית, אין בקרת שיוט אוטונומית ואפילו לא תיקון סטייה מנתיב... אין לי נסיון עם לקסוס אבל אני חושב שהעלויות אחזקה שלה לא יהיו גבוהות בהרבה משל גולף gti או קופרה ואולי אפילו נמוכות יותר.
  12. אני לא מבין למה שללת את האוקטביה... המראה של הדור החדש הוא ההפך הגמור ממונית, ואם לקחת אותו בצבע שהוא לא לבן אז בכלל הרכב נראה מעולה. הוא מאובזר יותר מהגולף, מרווח יותר והכי חשוב זול יותר. למשל פה הרכב בsteel grey: לפי דעתי הגולף בטוח לא שווה 280 אלף שקל, לרכב אין הרבה מה להציע, אחרי הכל הוא הנעה קדמית וגם עם המנוע החלש, מנגד לזאת הפורמנטור שיותר טוב מהגולף אבל גם פה אני לא יודע עד כמה הוא שווה במחיר שכזה. סתם לדוגמה, לקסוס is החדשה עולה 280 אלף שקל, המנוע אמנם חלש במעט, "רק" עם 241 כ"ס אבל הרכב הנעה אחורית והאבזור בו שופע.
  13. תנסו את האופל קרוסלנד x. לא מזמן הגיע מתיחת פנים. המנוע והמכלולים זהים לאלו שבc3 והם אמינים מאוד. הכניסה והיציאה מהרכב נוחה בגלל שהוא בין הג'יפונים הגבוהים בקטגוריה. הייתי לוקח את רמת הגימור הגבוה מהסיבה שהיא עולה עוד 3000 שקלים והיא מוסיפה המון אבזור כמו כניסה והנעה בלי מפתח, התרעת שטח מת, סאנרוף, חניה אוטומטית ועוד כל מיני.
  14. לקונצרן יש עוד שתי אופציות מעניינות קופרה אטקה, עברה מתיחת פנים לאחרונה. אות נתונים כמו בלאון אבל השליטה על מערכות הרכב נעשת מכפתורים פיזיים. הוא מרגיש פחות מודרני אבל ההנדסת אנוש יותר טובה. אוקטביה vRS, נתונים זהים לגולף אבל היא הרבה יותר גדולה, תא מטען ענק וגם בפנים מרגיש יותר מרווח. היא מאובזרת מאוד וכוללת את כל מערכות הבטיחות. היתרון הגדול שלה הוא שהיא זולה משמעותית ביחס לשאר. לפי דעתי היא נראת החבילה השלמה ביותר בין רכב משפחתי לרכב ספורטיבי. אם יש מקום לעמדת טעינה בבית, אז אפשר לבדוק גם את הטסלה מודל 3 פרפורמנס. היא כן תהיה יותר יקרה אבל היא תיתן הרבה יותר ביצועים. יש כאן השוואה בין כל הרכבים: https://m.icar.co.il/compare/ext/1334,11489,20187,22983,23046,23048
×
×
  • תוכן חדש...