Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2243 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברי הפורום,

אשמח לשמוע המלצה בין המזדה 3 מנוע 2.0 שנת 2014 ומעלה אל מול הונדה סיוויק מנוע 1.5.

שניהם כבר מספר שנים בשוק כך שאני מאמין שכבר יש דעות לכאן או לכאן.

אשמח לשמוע מכם מה הייתם בוחרים ומדוע?

האם הגיר הרציף של הסיוויק יתן לה יתרון באמינות?

הרצון הוא שילוב של אמינות עם הנאה כמובן אחרת לא היינו מדברים על היצרנים האלה.

תודה.

פורסם

אם אתה מחפש הנאה אז זה שונה מאדם לאדם. אין ברירה, תאלץ לעשות נסיעת מבחן עם כל הסיכון הכרוך... כי הנאה זה לא רק הגה.

לגבי הנעה : לסיוויק 1.5 יש את בעיית דילול השמן והטיפולים הכפולים כדי לכפר על זה (חפש שרשור בנושא).

 

 

 

 

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

הייתי בוחר במאזדה. כי אני אישית לא אוהב ישיבה מאוד נמוכה. גם הכניסה לתוך סיוויק לא נוחה לי.
גם אין לי זמן להגיע למוסך כל 7-8 אלף קילומטרים לטיפולים.
בידוד רעשי צמיגים בהונדה פחות טוב ולגיר הרציף אין העדפה לא באמינות ולא בדינמיות , רק בחסכון.
לך אני מציע לגשת לסוכנות הונדה בהזדמנות ולשבת בסיוויק. אולי דווקא תתלהב מצורת הישיבה בה.

  • רעיון טוב! 2

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

גם אני התחבטתי בשאלה הזו בקיץ האחרון, על הנייר אפשר להתווכח אלף פעמים אבל כשנכנסתי ונהגתי בסיוויק של אבא שלי ואח"כ במאזדה 3 מנוע 2.0 לא הייתה שאלה בכלל.

אחיזת הכביש של ההונדה טובה בהרבה, ברגע שמתרגלים למערכת ההגה היא פשוט מטריפה, הכוח מגיע מסל"ד נמוך בעוד במאזדה האטמוספרית היא יושב אי שם במעלה הסל"ד, הגיר הרציף כמעט ולא הורגש כרציף והם עשו עבודה מעולה איתו אבל הוא פחות טוב היה מאשר הפלנטרי של המאזדה עם הידיות מאחרי ההגה. 

שלא תבין לא נכון המאזדה מתנהגת מעולה אבל היא לא הונדה לפחות לדעתי ולמה שאני מצפה ממנה שתהיה (עשיתי 2 קורסים לנהיגה מתקדמת ואני יודע למה לצפות מהרכב).

ההונדה רועשת יותר ורעשי צמיגים חודרים יפה לפנים הרכב כבר ב100 קמ"ש (אמרו לי בסוכנות שזה ידוע בגלל הצמיגים חתך נמוך) והישיבה של ההונדה מאוד נמוכה.

המזדה מפנקת יותר, מרגישה נוחה יותר מבחינת מתלים (ההונדה מתרסקת על בורות בצורה מעצבנת) וכיול המתלים שלה נוח יותר מאשר בהונדה.

לגבי אמינות המאזדה נחשבת רכב מאוד אמין, לא יודע מה לגבי נושא השמן של ההונדות ואבא שלי עבר רק 20K שזה מוקדם מדי בשביל לגבש דעה.

היה כאן שירשור לגבי נושא השמן \דלק של ההונדה ששווה לך להכנס אליו.

אגב יכול להיות שהתקנת oil catch can תפתור את הבעיה לחלוטין.

בקיצור אתה צריך לנהוג בשני הרכבים ולהחליט לפי מה שנראה לך, יכול להיות שתוקסם מהישיבה בהונדה ויכול להיות שלא תסבול אותה, אם אתה נהג רגוע המאזדה תפנק אותך יותר, אם אתה מחפש רוח ספורטיבית ההונדה היא הרכב בשבילך בעיקר בגלל זמינות הכוח וההרגשה כאילו היא לא מתאמצת בשום מצב. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, save כתב:

אם אתה מחפש הנאה אז זה שונה מאדם לאדם. אין ברירה, תאלץ לעשות נסיעת מבחן עם כל הסיכון הכרוך... כי הנאה זה לא רק הגה.

לגבי הנעה : לסיוויק 1.5 יש את בעיית דילול השמן והטיפולים הכפולים כדי לכפר על זה (חפש שרשור בנושא).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

וודאי אעשה נסיעות מבחן פשוט אני מנסה לדחות את זה כמה שיותר עקב המצב ובנתיים מנסה לקבל מושג כללי לכיוון.

זכור לי שרשור כזה, במנוע ה1.0 הבעיה יותר קריטית לפי מה שהבנתי.

אם אוהב את הסיוויק והבעיה תהיה רק מילוי שמן תכוף יותר ללא השלכות לבלאי\אמינות הרכב אולי אחייה עם זה.

תודה!

 

לפני 9 שעות, vladclar כתב:

הייתי בוחר במאזדה. כי אני אישית לא אוהב ישיבה מאוד נמוכה. גם הכניסה לתוך סיוויק לא נוחה לי.
גם אין לי זמן להגיע למוסך כל 7-8 אלף קילומטרים לטיפולים.
בידוד רעשי צמיגים בהונדה פחות טוב ולגיר הרציף אין העדפה לא באמינות ולא בדינמיות , רק בחסכון.
לך אני מציע לגשת לסוכנות הונדה בהזדמנות ולשבת בסיוויק. אולי דווקא תתלהב מצורת הישיבה בה.

כל 7-8 אלף עבורי זו כניסה לפחות פעמים בשנה עם סבירות מאוד גבוה ל3.

בזבוז הזמן ללא ספק בעייתי אך אם אמצע את הסיוויק עדיפה עבורי אולי אשלים עם זה.

השאלה היא האם בטיפול הנוסף\2 טיפולים נוספים, רק מחליפים שמן או שיש עוד דברים שעושים בטיפולי אקסטרה משמע מעבר לבזבוז זמן גם יש עלויות גבוהות יותר.

תודה!

 

לפני 7 שעות, Roycohen1979 כתב:

גם אני התחבטתי בשאלה הזו בקיץ האחרון, על הנייר אפשר להתווכח אלף פעמים אבל כשנכנסתי ונהגתי בסיוויק של אבא שלי ואח"כ במאזדה 3 מנוע 2.0 לא הייתה שאלה בכלל.

אחיזת הכביש של ההונדה טובה בהרבה, ברגע שמתרגלים למערכת ההגה היא פשוט מטריפה, הכוח מגיע מסל"ד נמוך בעוד במאזדה האטמוספרית היא יושב אי שם במעלה הסל"ד, הגיר הרציף כמעט ולא הורגש כרציף והם עשו עבודה מעולה איתו אבל הוא פחות טוב היה מאשר הפלנטרי של המאזדה עם הידיות מאחרי ההגה. 

שלא תבין לא נכון המאזדה מתנהגת מעולה אבל היא לא הונדה לפחות לדעתי ולמה שאני מצפה ממנה שתהיה (עשיתי 2 קורסים לנהיגה מתקדמת ואני יודע למה לצפות מהרכב).

ההונדה רועשת יותר ורעשי צמיגים חודרים יפה לפנים הרכב כבר ב100 קמ"ש (אמרו לי בסוכנות שזה ידוע בגלל הצמיגים חתך נמוך) והישיבה של ההונדה מאוד נמוכה.

המזדה מפנקת יותר, מרגישה נוחה יותר מבחינת מתלים (ההונדה מתרסקת על בורות בצורה מעצבנת) וכיול המתלים שלה נוח יותר מאשר בהונדה.

לגבי אמינות המאזדה נחשבת רכב מאוד אמין, לא יודע מה לגבי נושא השמן של ההונדות ואבא שלי עבר רק 20K שזה מוקדם מדי בשביל לגבש דעה.

היה כאן שירשור לגבי נושא השמן \דלק של ההונדה ששווה לך להכנס אליו.

אגב יכול להיות שהתקנת oil catch can תפתור את הבעיה לחלוטין.

בקיצור אתה צריך לנהוג בשני הרכבים ולהחליט לפי מה שנראה לך, יכול להיות שתוקסם מהישיבה בהונדה ויכול להיות שלא תסבול אותה, אם אתה נהג רגוע המאזדה תפנק אותך יותר, אם אתה מחפש רוח ספורטיבית ההונדה היא הרכב בשבילך בעיקר בגלל זמינות הכוח וההרגשה כאילו היא לא מתאמצת בשום מצב. 

לדעתך ההתנהגות של המזדה לא מכפרת על התחושה היותר מהירה של הסיוויק?

אני נהג רגוע 90 אחוז מהזמן, אבל אני נוהג בתוואי דרך שמצריך כוח (עליות).

ובנוסף כמובן בזמן שאני לא רגוע אשמח שתהיה לי האופציה להנות מעט.

תודה!

עריכה אחרונה על ידי חולהרכב
פורסם

נוסע על ספיריט מהדגם הקודם אשר חולק מנוע עם הדגם החדש.

ביצועים טובים יחסית, רק כמו כל רכב אטמוספרי אחר צריך קצת יותר ללחוץ ולהעלות סל"ד בשביל להרגיש את הכוח.

מבין השתיים ללא ספק הייתי בוחר במאזדה, ובשום אופן לא רוכש רכב חדש מדגם בעל מוניטין של אכילת שמן ועם החשש התמידי שאולי חסר ונדרש להוסיף.

 

במידה ולא תתחבר ל-3, מציע לקרוא קצת על המתחרות כמו קיה אקסיד, סקודה אוקטביה עם אחריות ל3 שנים(אם התכנון הוא להחליף אחרי 3 שנים) ועוד.

  • אהבתי 1
פורסם

אין לסיוויק 1.5 בעית אכילת שמן. לא צריך להוסיף שום דבר בין הטיפולים.
יש חשש לדילול שמן ע"י דלק ( או יותר נכון אדי דלק ).
לכן שגרת החלפת שמן בהונדה שונה ותלויה בהדלקת נורת חיווי.

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 1 שעה, חולהרכב כתב:

לדעתך ההתנהגות של המזדה לא מכפרת על התחושה היותר מהירה של הסיוויק?

אני נהג רגוע 90 אחוז מהזמן, אבל אני נוהג בתוואי דרך שמצריך כוח (עליות).

ובנוסף כמובן בזמן שאני לא רגוע אשמח שתהיה לי האופציה להנות מעט.

תודה!

זה הכול עניין של מה אתה מעדיף, אני אוהב את הכוח הזמין תמידית, מבחינתי המאזדה הרגישה חלשה למרות הסוסים מתחת למכסה מנוע, כרגע אני על אסטרה טורבו והיא מרגישה מחודדת יותר ומהירה הרבה יותר מהמאזדה, אני אוהב את התחושה והכוח ופחות הפריע לי החוסר עידון היחסי של ההונדה, גם האופל שלי בעלת מתלים קשוחים וזה סביר בהחלט.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני כשעה, adir10 כתב:

סקודה אוקטביה עם אחריות ל3 שנים

אוקטביה חדשה אמורה להגיע בקרוב, לא הייתי קונה אוקטביה חדשה עכשיו.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אופי השגת הכוח שונה מהותית בין שני הדגמים, כמובן מנוע טורבו מול אטמוספרי וכל מה שנגזר מזה.

 

אבל להנאה הסיוויק פחות מהנה, ועיקר הפגימה בהנאה בא מהתיבה הרציפה, לעומת התיבה הפלנטרית ב-3 דור 3 שהיא בנויה לשחק איתך.

ולמרות הפלאפים מאחורי ההגה - לא צריך לרוב לגעת בהם, התיבה מבינה אותך היטב. השתמשתי בפלאפים אולי 3 פעמים ב-3 שנים.

 

ב-3 דור 4 (סוף 2019 וקדימה) אגב התנהגות התיבה שונה לחלוטין, הרבה יותר רגועה, אלא אם תעביר למצב ספורט ואז תקבל את ההתנהגות מהדור ה-3.

 

שקלתי לקחת את הסיוויק במקום את ה-3 החדשה, אז נהגתי בשתיהן והיה לי את הדור ה-3 למשך 3 שנים.

אם היה את הסיוויק בידנית לא הייתי חושב פעמיים ובוחר אותה. אבל עוד לפני הקורונה לא היה ברור מתי יגיעו ידניות

  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

בסיוויק לא הצלחתי לסגל תנוחת נהיגה נכונה עקב הפרעה של הקונסולה המרכזית לרגל ימין דבר שפוסל את הרכב בשבילי על הסף.

 

בנוסף יש את נושא דילול השמן כאשר אני באופן אישי לא הייתי נכנס להרפתקאה הזאת.

 

מצד שני אני לא סובל את יחידת ההנעה האנמית במאזדה 3 וגם אותה לא הייתי בוחר.

 

הייתי מחפש רכבים אחרים.

 

עריכה: הדור החדש של ההונדה עם מנוע 1.5 ליטר טורבו החל להימכר בישראל לדעתי בשנת 2017? הוא לא יקר יותר משמעותית מהמאזדה שנת 2014?

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

תודה לכולם.

ברורה לי מהות השוני כמובן וזו חלק מההתלבטות.

הכוונה כאשר כתבתי 2014 לא הייתה לרכישת רכב משנה זו אלא לדגם.

גרין, אשמח להמלצות לרכבים אחרים. הבחירה בניהן עקב הכוח היחסית גבוה אל מול האמינות.

שקלתי בעבר גולף 1.5 (או1.4 בדור הקודם שניהם 150 כ"ס) אבל האמינות מאוד מפחידה אותי, מכיר כמה בעלי מנוע 1.4 עם 125כ"ס וכולם ללא יוצא מן הכלל החליפו מצמדים.

אמנם החלפת מצמדים כבר לא מפחידה כמו פעם אבל אם המוח גיר יצטרך החלפה ויהיו עוד תקלות זה כבר משנה את התמונה.

אם האמינות לא הייתה חשובה לי הייתי ללא ספק יורד בשנים ועולה בהספק, אבל כרגע אין לי אפשרות לצערי.

פורסם

ממה בדיוק מגיעה ההנאה שלך מנהיגה? כוח זמין? תקיפת פניות? שליטה בהילוכים כדי לשים את המנוע בתחום היעיל שלו?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

מה התקציב שלך? אתה מחפש רק רכב האצ'בק?

 

יש למשל פורד פוקוס עם מנוע ה- 1.5 טורבו ואופל אסטרה מהדור החדש עם מנוע 1.4 טורבו, פיז'ו 308 1.2 טורבו, כולם עם גירים אוטומטיים פלנטריים והתנהגות כביש מהנה ומחירים נמוכים עקב שוק חלש.

 

לפיז'ו יש בעית עם רצועת תזמון מתפוררת, מתישהו החל משנת 2017 הבעיה נפטרה הבנתי (הוחלף סוג הרצועה).

 

יש שברולט קרוז מהדור החדש, בתצורת סדאן, כמדומני מנוע כמו באסטרה והתבססות על ריצפה זהה. לא יודע איך היא מבחינת הנאה מנהיגה והאם תתחבר אליה. גם כאן מחירים נמוכים.

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני 19 שעות, m3x7r3m3 כתב:

ממה בדיוק מגיעה ההנאה שלך מנהיגה? כוח זמין? תקיפת פניות? שליטה בהילוכים כדי לשים את המנוע בתחום היעיל שלו?

 

עבור תקיפת פניות אף רכב שדיברתי עליו לא מתאים לדעתי,

אני ממש לא מדבר על רכב ספורטיבי, אבל שילוב אמין של הכל אני מאמין, בעיקר כוח זמין ושלדה מתקשרת זו כבר התחלה טובה.

תודה.

 

לפני 16 שעות, green כתב:

מה התקציב שלך? אתה מחפש רק רכב האצ'בק?

 

יש למשל פורד פוקוס עם מנוע ה- 1.5 טורבו ואופל אסטרה מהדור החדש עם מנוע 1.4 טורבו, פיז'ו 308 1.2 טורבו, כולם עם גירים אוטומטיים פלנטריים והתנהגות כביש מהנה ומחירים נמוכים עקב שוק חלש.

 

לפיז'ו יש בעית עם רצועת תזמון מתפוררת, מתישהו החל משנת 2017 הבעיה נפטרה הבנתי (הוחלף סוג הרצועה).

 

יש שברולט קרוז מהדור החדש, בתצורת סדאן, כמדומני מנוע כמו באסטרה והתבססות על ריצפה זהה. לא יודע איך היא מבחינת הנאה מנהיגה והאם תתחבר אליה. גם כאן מחירים נמוכים.

 

 

אם הייתי מוכן לקחת כסיכון את האמינות של הרכבים האלה, הייתי מעדיף גולף 1.5.

לפוקוס אין גיר בעייתי? היא נמכרת במחירי שחיטה בלוחות משהו לא נראה תקין שם.

תודה.

×
×
  • תוכן חדש...