Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 3 שעות, motior כתב:

איכשהו האינפלציה המטורפת לא גרמה לעלייה דומה במחירי מכוניות שאינן טסלה.
אבל ברור שהמחירים לא יירדו. זה טבעם....

זה כי לא חיכית מספיק זמן. תן לצמפיון שנה, הזמן יעשה את שלו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות, יכול להיות שלא. אין לנו אלא את מה שעינינו רואות, בינתיים טסלה מרביצה ומקפיצה, האחרים פחות אם בכלל. לטסלה אנחנו מאמינים שהכל זה בגלל שבבים, מלחמות ועוד כל מיני מרעין בישין שבכלל לא קשורים ברצון ( הלגיטימי אגב ) לנצל מומנטום. האחרים כנראה חיים ביקום אחר, בעובדה יש פער לא קטן בין עליות המחירים אצל טסלה, לבין אלו שאצל המתחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.3.2022 בשעה 10:15, גל1111 כתב:

האם יש צפי שמחירי הטסלה יעלו עוד בשנה הקרובה??

 

ברור

ליברמן  טוען שיהיה 20% מס על חשמליות עד 2023

וב 2024 עוד 10-15%

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, רועי5 כתב:

יכול להיות, יכול להיות שלא. אין לנו אלא את מה שעינינו רואות, בינתיים טסלה מרביצה ומקפיצה, האחרים פחות אם בכלל. לטסלה אנחנו מאמינים שהכל זה בגלל שבבים, מלחמות ועוד כל מיני מרעין בישין שבכלל לא קשורים ברצון ( הלגיטימי אגב ) לנצל מומנטום. האחרים כנראה חיים ביקום אחר, בעובדה יש פער לא קטן בין עליות המחירים אצל טסלה, לבין אלו שאצל המתחרים.

עליית חומרי הגלם היא עובדה קיימת וגלויה. רוסיה היא בין המפיקות הגדולות של ניקל אלומיניום וקובלט, אם לא עושים עסקים איתם, חומרי הגלם של הרכב יתייקרו (ואני לא אתפלא אם חברות אירופאיות ממשיכות לעשות איתם עסקים). לוסיד כבר הודיע שהיא מתכננת להעלות מחירים בקרוב. ריביאן הגדילה לעשות והתכוונה להעלות מחירים להזמנות קיימות (וחזרה בה לאחר לחץ ציבורי). חלק מהחברות האירופיות כבר העלו מחירים (באחוזים בודדים) בחלק מהדגמים וסוגרות מפעלים והזמנות לחלק אחר ובסין יש עליות של 20% בגלל שמתח הרווחים שם מאוד קטן.

היבואנים הישראלים עובדים בשיטת הזמנת מלאים מראש תוך התחייבות למחיר (בדומה למי שהזמין טסלה שנה מראש והמחיר נשמר לו), כך שכל עוד הם לא מגדילים את המלאי שהוזמן, גם לא צריכה להיות עליה. 

ויכול מאוד להיות שטסלה מנצלת את ההזדמנות שכל שאר החברות בבעיה ומעלה מחירים. אבל, כל עוד היא לא עושה את זה תוך ניצול של האוליגופול הישראלי והעליות הם גלובליות, היא לפחות לא עושה ניצול ציני של השוק הישראלי ואתה יודע שאתה מקבל את המחיר ההוגן של הרכב שנקבע בעולם (אם העליות לא הוגנות, בכל העולם טסלה לא תצליח למכור ושם יש לה הרבה יותר תחרות מהשוק הישראלי).

 

ולמען האמת שגם זה לא חשוב לצרכן הפרטי. אם יש הזדמנות לקנות רכב חשמלי אחר שעדיף מבחינתך ולא עלה לו המחיר, זה הזמן. הדבר היחיד שחשוב עכשיו הוא מרוץ הזמן מול עליית המס המתוכננת. העליה קריטית לרכבים יקרים כמו טסלה, איוניק 5 ואניאק ופחות קריטית ברכבים זולים שגם אחרי עליית המס לא עוברים את הגבול העליון של ההטבה (רוב הסיניות).

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.3.2022 בשעה 10:15, גל1111 כתב:

האם יש צפי שמחירי הטסלה יעלו עוד בשנה הקרובה??

 

כן, גם אם טסלה לא יעשו כלום, המיסוי, נכון לעכשיו, משתנה בסוף השנה ולמרות התקווה שאנשים מביעים פה שטסלה יספגו את זה, אין סיכוי. טסלה מבהירים מפורשות בהסכם הקנייה שהם מגלגלים לצרכן את כל עלות המיסוי. אין להם גם שום סיבה לעשות את זה.

 

בנוסף, עלויות הייצור (בעיקר חמרי גלם, וגם רכיבים) עולות ולא מן הנמנע שימשיכו לעלות.

מעל הכל - הביקוש לטסלה (בעולם, לא רק בארץ) לא פרופורציוני ליכולת האספקה של רכבים. התוצאה המתבקשת היא העלאת מחיר עד שקצב הביקוש ירד ויתאים ליכולת הייצור. אני לא בטוח שאנחנו שם, גם אחרי עליות המחיר האחרונות, אבל נראה לי שאנחנו די קרובים. יכולת הייצור אמורה להשתפר בטווח של שנה עם פתיחת המפעל בברלין

 

הסיבה היחידה לא להעלות מחיר היא חשש של זליגת לקוחות למתחרים (וזו גם הסיבה כנראה שחלקם באמת לא מעלה גם כן ומקווה שלקוחות יזלגו). המותג של טסלה חזק מאד, ולדעתי הם לא ממש סופרים את המתחרים, בטח לא את אלה שהתמצבו מולם בארץ (עם כל הכבוד, מודל 3 לא מתחרה מול איוניק או אניאק בשום מקום בעולם).

לזה מוסיפה העובדה שעם כל הקשיים, טסלה עדיין היחידה שמצליחה להביא לכאן כמויות ובסוף סיפקה פה בערך פי 10 מכל אחד מהמתחרים, מה שמחזק את הפוזיציה ומאפשר להם להעלות מחירים, ללא יותר מדי חשש.

 

לסיכום, מי שרוצה את הרכב - אני ממליץ לשים 500 ש"ח ולהזמין. אם תהיה עליה תרוויח, אם תהיה ירידת מחיר בשנה הקרובה אפשר יהיה לקבל את זה דרך קנית רכב משומש        

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Uri-G כתב:

ולמען האמת שגם זה לא חשוב לצרכן הפרטי. אם יש הזדמנות לקנות רכב חשמלי אחר שעדיף מבחינתך ולא עלה לו המחיר, זה הזמן. הדבר היחיד שחשוב עכשיו הוא מרוץ הזמן מול עליית המס המתוכננת. העליה קריטית לרכבים יקרים כמו טסלה, איוניק 5 ואניאק ופחות קריטית ברכבים זולים שגם אחרי עליית המס לא עוברים את הגבול העליון של ההטבה (רוב הסיניות).

 

הכל נכון רק הערה אחת: בינואר לא רק שיורד (ב-15K) הגבול העליון של ההטבה כמו שציינת - במקביל גם עולה מס הקנייה על חשמליות מ-10% ל-20%, וזה כן ישפיע על הרכבים הזולים. כעבור עוד שנה - 35%.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עליית המיסוי מותנית בירידת מחירים אצל היצרנים. (זאת אומרת אין כוונה שמחירי החשמליות יעלו ריאלית בגלל עליית) ולכן אני מעריך (כמו שקרה עם ההברידיות בעבר) שעליית המיסוי תדחה בשנה שנתיים ואולי יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהכל שאלה של לובי, לרכבים היברידיים היה לובי חזק מאוד מצד היבואנים החזקים וחברות הליסינג, לא בטוח שלרכב חשמלי יש את הלובי הזה וצריך לזכור שמבחינת רשות המיסים יש כאן הטבה כפולה - מס קנייה מפוחת והעדר בלו שהוא סוג של מס נסועה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שזה האתגר המרכזי. תשתיות טעינה.

 

https://twitter.com/thebenbergman/status/1505679545965314054?s=20&t=HtfqE6Q71ukKM1tSqeyScQ

עריכה אחרונה על ידי ליפיגו
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום יצאו המודל Y הראשונות מהמפעל החדש בברלין. אין ספק שמדובר בעידן חדש בשוק הרכב האירופאי.

 

864662126_.png.846947b319f3baae4943c0bd290ea7ca.png1231377775_.thumb.png.bd1fdc6ee5512c1da5088fb13b923b39.png

 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...