Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 10 שעות, eitanuch כתב:

מעניין מה יש למאסק לעשות נגד ההגבלות בישראל בנושא הsentry mode. 

 

 

Screenshot_20220327-210526_Facebook.jpg

ביטול תוכנתי של התראה קולית יכולה לפתור בעיית רגולציה של אזעקות בארץ ויאפשר הפעלה של הפיצ'ר הזה לדוגמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 21 שעות, eitanuch כתב:

מעניין מה יש למאסק לעשות נגד ההגבלות בישראל בנושא הsentry mode. 

 

 

Screenshot_20220327-210526_Facebook.jpg

שורת קוד אחת והבעיה נפתרת. אבל כנראה זה מעניין את טסלה ישראל

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שעוקב, אלון מאסק הבטיח נהיגה אוטונומית מלאה כבר ב 2017. 5 שנים אחרי והבטא סופסוף פה.

 

 אז כמה טוב/רע זה באמת? תקציר מנהלים? טוב זה לא....

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי huber
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים איך צילמו את זה -WOW :-)

  • אהבתי 7

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאריות מהיציקה שגם ככה הולכים להיחתך בהמשך.

באסה לכל היצרנים האחרים שגם רוצים את מכונות היציקה הענקיות האלה כי טסלה רכשו את כל המלאי לשנים קדימה חח.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שאני קראתי לגבי המכונה הענקית שעושה את כל החלק האחורי והקידמי ביציקה אחת, מאיזה חברה המכונה שלהם?

עריכה: זה?

ניראה ששתי בתי הגלגל האחוריים הם רק היציקות והן ניפרדות לא? זה לא מה שהתכוונתי אליו- הדגם הענק שטסלה רכשו עושה את כל החלק האחורי כיחידה אחת וזה מה שלא קל להשגה כעת.

Image 2: Bodyshell of the new Mercedes-AMG SL.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ch2856 כתב:

מעניין, אז איך מרצדס עשתה את זה עם ה- SL החדשה ואיך וולוו תעשה את זה בקרוב? 

 

מרצדס לא עשתה את זה ב SL וגם לא טוענת שעשתה.

 

החלק המדובר זו השלדה האחורית (מימין בכתום) שמורכבת משני חלקים, במקום 70 שמרותכים במודל 3.

 

Tesla-Model-Y-vs-Model-3-underbody.jpg?quality=82&strip=all&w=1600

 

התמונה לקוחה מפה : https://electrek.co/2021/10/05/tesla-building-model-y-bodies-single-front-rear-castings-manufacturing-first/

 

במקום אחר אפשר לראות את החלק עצמו (אחד החצאים): 

 

1620976004108.jpeg?quality=82&strip=all&w=768

 

התמנה לקוחה מפה https://electrek.co/2021/05/17/tesla-produces-first-model-y-megacast-gigafactory-texas/

 

שימו לב שאין פה באמת שאסי, כי החלק הזה מתחבר לסוללה שמתחברת לחלק הקדמי וכל זה ביחד זה ה"שלדה" אליה מחברים את המרכב/מעטפת.

 

מעבר להתלהבות התקשורתית וההנדסית לא ברורה לי ההתלהבות מהזווית שלי כלקוח. זה בוודאי מוזיל עלויות ייצור ע"י חסכון משמעותי בכמות חלקים, ריתוכים והבעיות/תקלות שמגיעות עם כל זה. ללקוח הסופי לא ברור הייתרון. (טסלה אלופת העולם בלייצר באז טכנולוגי שנותן ערך לטסלה אבל לא לא תמיד נותן ערך מוחשי ללקוח הסופי, ה 4680 נראה לי אותו רעיון)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, Haim_gds כתב:

כמו רכבי Audi A8 בעלי שלדת האלומיניום מסוף המילניום... ממה שזכור לי תאונה קלה-בינונית הייתה גוזרת על הרכב טואטל-לוס..

 

זה לא קשור לכמות היציקות. הרבה רכבים מודרנים מתוכננים עם אזורי קריסה מקדימה ומאחור (ולפעמים צד). אפשר לראות את זה יפה בשתי השלדות של המרצדס SL למעלה, הישנה זה כלוב צינורות קשיח ששומר על עצמו אבל מעביר את רוב אנרגיית ההתנגשות לנוסעים. המודרנית מלאה באזורים שמתוכננים לקרוס בזמן תאונה ולספוג את האנרגיה ככה שפחות ממנה יגיע לנוסעים (רואים את כל העיגולים האלה) . זה די מוכיח את עצמו והרכבים האלה שומרים על הנוסעים (טסלה כמובן, אבל לא רק). יכול להיות שתאונות שפעם לא היו טוטאל-לוס היום גורמות לזה אבל זה בסוף רק כסף... ואם זה היה נכון אז הייתי מצפה שהביטוח של טסלה יהיה יותר יקר, אבל הוא משמעותית יותר זול....  

 

בכל מקרה זה נכון לכל שלדת אלומיניום מהסגנון הזה. פה העניין שבמודל Y כל החלק האחורי בנוי משתי יציקות שמרותכות שמקום 70 יציקות קטנות שיש במודל 3 (החלקים הסופיים מאד דומים) 

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שילדת הצינורות מיועדת להגדלת קשיחות השלדה, לא החוזק שלה. ניתן לתכנן גם בה את איזורי הקריסה. שלדה אחודה (פחים מכופפים ומרותכים) מספקת גם היא קשיחות (פחות משלדת צינורות באותו נפח, ישנו פח "מבוזבז" שמוסיף משקל אך לא קשיחות) במחיר זול יותר (כיפוף וריתוך נקודתי)

 

השימוש באלומיניום לשלדה נושא מספר יתרונות: הוא ניתן ליציקה ואינו דורש חישול, יחס הקשיחות/משקל שלו טובים משל ברזל והוא עמיד לקורוזיה ללא כל טיפול נוסף. חסרון המובנה בטכנולוגיית היציקה הוא שייצור חלק חלול (שלא ניתן ליצוק ישירות בתבנית) הרבה יותר מסובך.

 

אלא מה, תיקון שלדות אלומינים קשה הרבה יותר מאשר תיקון שלדות ברזל (בין אם שלדת צינורות ובין אם שלדה אחודה). הוא אינו ניתן לחישול, קשה יותר לרתך אותו וללא ציוד מיוחד (רנטגן או אולטרה-סאונד) קשה לגלות בעיות המופיעות בטיפול באלומיניום (סדקים פנימיים למשל).

 

אוקצור, שלדת אלומיניום קשה ויקרה הרבה יותר לתיקון.

 

נקודה נוספת מעניינת שמופיעה בעיקר בשנים האחרונות היא שתאונות "פח" הרבה יותר יקרות לתיקון עקב המספר הגדול של החיישנים (בדוק כמה עולה פגוש ברכב מודרני עם בלימה אוטונומית ובקרת מהירות אקטיווית) ושלא מעט רכיבים דורשים החלפה מלאה ולא תיקון. כך שיכול להיות כי הפרשי התיקונים/טואטל-לוס בין שני סוגי השלדות כבר יהיו נמוכים יותר. יכול להיות כי ביטוח ה"טסלה" אינו זול יותר אלא שמחיר הביטוח המקיף לרכבים במחירים דומים פשוט עלה עקב הנקודות שציינו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, shimta כתב:

איזה כישורי הטסה, שאפו לצלם. 

אני מהמר שאיילון קיפץ שם בין הרובוטים עם מקל סלפי.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 3

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד יתרון ביציקות הוא הדיוק והקלות לקבלת הטולרנסים הרצויים שאין מצב כמעט לקבל אותם שהחלק מורכב מ70 חלקים מרותכים.

זה בעקרון חיסכון ליצרן שאם אני זוכר נכון החלק האחורי והקידמי מבטל צורך בכ600 רובוטים בפס ייצור, ככה שהתפוקה הולכת גם להשתפר + ירידה בעלויות שנקווה שיקלו קצת על העליות מחירים שיש כל הזמן.

 

נ.ב: ידעתם שיש דוכן טסלה עם מודל 3 אדומה בסינמה סיטי ראש"ל? אני לא ידעתי והופתעתי לטובה :-).

דיי חכם האמת כי כל ראשון מלאה במודל 3.

 

אגב- השבוע גם הגיגהפאקטורי בטקסס מתחיל ליפעול עם הסוללות החדשות, מעניין מה החיסכון במישקל וקיבולת הסוללה הדרושה להשגת אותו הטווח.

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Haim_gds כתב:

יכול להיות כי ביטוח ה"טסלה" אינו זול יותר אלא שמחיר הביטוח המקיף לרכבים במחירים דומים פשוט עלה עקב הנקודות שציינו.

 

ביטוח לטסלה LONG (בעלות 240 אלף) כולל רכב חדש במקרה טוטל לוס עלה ב 2021, 3400 ש"ח (חובה + מקיף) לכל נהג מעל 50 (ללא עבר). מהנסיון שלי עם רכבים אחרים בשווי של רבע מזה הביטוח היה יקר יותר נומינאלית. זה שילוב של העובדה שהרכב לא גניב + מחירי חלפים מאד זולים + אולי פחות תאונות . השנה ממה שאני שומע המחירים עולים ב 300-400 ש"ח בהתאם לעליית המחיר של הרכב

 

לפני שעתיים, hwgeek כתב:

עוד יתרון ביציקות הוא הדיוק והקלות לקבלת הטולרנסים הרצויים שאין מצב כמעט לקבל אותם שהחלק מורכב מ70 חלקים מרותכים.

זה בעקרון חיסכון ליצרן שאם אני זוכר נכון החלק האחורי והקידמי מבטל צורך בכ600 רובוטים בפס ייצור, ככה שהתפוקה הולכת גם להשתפר + ירידה בעלויות שנקווה שיקלו קצת על העליות מחירים שיש כל הזמן.

 

זה מאד נכון אבל זה מוריד עלויות ומשפר איכות (ולכן מוריד אחוז פסילות) לטסלה. לא ברור אם ואיך זה משפיע עלי כלקוח. המחיר של טסלה נקבע היום נטו מביקוש מול היצע, לא ממש מהעלויות. הרווח הגולמי שלהם כפול בערך מהסטנדרט בתעשייה וכל עניני היציקות והסוללות רק יגדילו אותו. אין להם בשנה הקרובה (לפחות) שום סיבה להוריד מחיר.

לפני 3 שעות, Haim_gds כתב:

אוקצור, שלדת אלומיניום קשה ויקרה הרבה יותר לתיקון.

 

אין וויכוח, והשאלה למה לתקן היום שלדה? אתה היית קונה רכב (עם 450 כ"ס..) אחרי תאונה שתיקנו לו שלדה? ואם יש אזורי קריסה שקרסו, זה תיקונים שממילא מאד גדולים ולא תמיד אפשר לעשות.

אם באמת היתה פה בעיה כל זה היה אמור להתבטא במחירי הביטוח, ופניקס נותנים בשנתיים ראשונות רכב חדש במקרה של טוטל לוס כשבאמת לא ברור מה יש להם לעשות עם הרכב שנפגע. אבל כאמור, המחירים זולים

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...