Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

אתה כניראה מתבלבל בין "קושי" ל"בלתי אפשרי", לא אמרתי שבילתי אפשרי לייצר בשיטה המסורתית- אלא הקושי הכרוך בזה עד לקבלת חלק שעומד בדרישות..

גם מה זה עוד 600 רובוטים אקסטרה שהיציקות חוסכות...סתם מספר.

עוד תגיד מה הזקן הזה מבין מהחיים שלו כשהוא מדבר על זה בדיוק.... 

 

GIGA FACTORY זה גם מוצר של טסלה ואולי המוצר הכי חשוב שלהם והם מגדילים את הפער מול כולם, לא סתם חשמליות מסורתיות מקבילות שוקלות מעל 500 קילו אקסטרה.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני כשעה, hwgeek כתב:

לא סתם חשמליות מסורתיות מקבילות שוקלות מעל 500 קילו אקסטרה.

 

טסלה מודל Y מהמפעל החדש עם הסוללה החדשה שוקל 86 קג פחות מאיוניק 5 עם הסוללה הגדולה בגרסת ה 4x4.

על איזה 500 אתה מדבר? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, David32 כתב:

עובד מעולה ליצרני הרכב המסורתיים.

 

אתה בטוח שהזמן של להחליף שבלונת מתכת ולעלות תוכנה טיפה שונה לרובוט לוקח יותר זמן מלשנות תבנית יציקה?

 

לא אכנס לשאר הדיון אבל ספציפית לכייל רובוטים הרבה יותר קשה מלשנות תבנית. אמנם תבנית מתכלה וצריך להחליף אותה, אבל אפשר לייצר מראש המון כאלה והחליף עם הצורך. רובוט מאבד את הכיול שלו כל הזמן ולכן נדרשת בקרת איכות יותר דקדקנית. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, stas12 כתב:

 

טסלה מודל Y מהמפעל החדש עם הסוללה החדשה שוקל 86 קג פחות מאיוניק 5 עם הסוללה הגדולה בגרסת ה 4x4.

על איזה 500 אתה מדבר? 

היה בו BMW חשמלית ויש עוד רכבים מהיצרנים הגדולים שזה היה ההפרש +-.

כמובן שיש גם מכוניות שלא ככה.

וגם במקרה הזה- להוריד עוד 86 ק"ג ולהשיג עדיין את אותה הבטיחות הפאסיבית של הרכב לא יהיה ממש פשוט.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יעשו מבחני ריסוק לדגם החדש? מעניין איך היציקה תיקרוס והאם יהיה שיפור בבטיחות.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, hwgeek כתב:

החלק הקידמי בשיטה הישנה: מלא חלקים קטנים שהרכבתם תיגרום להרבה בעיות וטולרנסים גדולים יותר:

לא ממש בטוח מהמסקנות מכל הטיעונים האלה.

-טכנולוגית יציקה אינה מוגנת פטנט, לכן אם היצור כל כך זול/איכותי/חסכוני/מהיר אז חברות הרכב (שמיצרות מעט יותר מטסלה) היו אמורות לחקות אותו. אז למה זה לא קורה?

-מהניסיון המועט שלי עם יציקות פלסטיק (ואני בכלל איש אלקטרוניקה...) זכור לי כי מחיר התבנית הוא מאוד גבוה ואורך החיים היעיל שלה מוגבל. מעניין לדעת איך התגברו על זה ביציקות אלומיניום.

-חלקים/צורות מסוג מסויים לא ניתן ליצוק בתבנית עם בובינה טיפשה (גליל/חור עם תבריג למשל) כך שהיציקה כוללת פו"ה תבנית בדרך כלל ע"י רובוטים...

 

לפני 11 שעות, hwgeek כתב:

עוד דבר- לחשוב על הזמן שלוקח לאמן ולכייל שוב את אותם 600 רובוטים+ לפני שהיו יציקות לגבי שינויים ועדכונים של אותם החלקים,ולהבין שעם היציקות אין להם את הבעיה הזו.

אתה מבין שאתה יורה לעצמך ברגל? מה יותר חסכוני/מהיר, עידכון פרמטרים לרובוט או יצור תבנית (או תת-תבנית) חדשה?

 

בסופו של דבר זו טכנולוגיה שונה עם יתרונות/חסרונות הנגזרים ממנה, היא לא רק צריכה להיות טובה כמו הטכנולוגיה הנוכחית אלא טובה יותר כדי שתכנס לשימוש. נכון לעכשיו היא בשימושו של יצרן אחד המייצר מספר מוגבל של רכבים ודגמים, כך שהמסקנה כי היא עדיפה בכללותה נשארת פתוחה. 

 

ד"א, כדאי לזכור כי רכבי טסלה עלולים להיות מאולצים ע"י הטכונולוגיה הזו מבחינת מבנה/עיצוב כך שדגם 4 לא יוכל להיות שונה בהרבה מדגם 3 הנוכחי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, Haim_gds כתב:

טכנולוגית יציקה אינה מוגנת פטנט, לכן אם היצור כל כך זול/איכותי/חסכוני/מהיר אז חברות הרכב (שמיצרות מעט יותר מטסלה) היו אמורות לחקות אותו. אז למה זה לא קורה?

סביר להניח קבעון מחשבתי. את אותה שאלה אפשר היה לשאול על רכב חשמלי בכלל. למה חברות הרכב היו צריכות לחכות שטסלה תגדל למימדי ענק כדי להכנס לתחום החשמלי? למה הם לא השקיעו מראש במחצבים לחומרי גלם לסוללות כמו טסלה? למה הם לא סגרו חוזים ופיתחו שבבים לרכבים מודרניים ועוד ועוד.

ולגבי שילדות זה כבר מתחיל:

https://www.cartube.co.il/טכנולוגיה-וירוק/בעקבות-טסלה-וולוו-תחל-לייצר-רכבים-חשמליים-עם-יציקת-אלומיניום-ענקית

 

ואפילו בפולקוואגן הבינו שהם כנראה עושים משהו לא נכון בדרך המחשבה שלהם בתכנון רכבי העתיד:

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=rjkqf2crt

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

ד"א, כדאי לזכור כי רכבי טסלה עלולים להיות מאולצים ע"י הטכונולוגיה הזו מבחינת מבנה/עיצוב כך שדגם 4 לא יוכל להיות שונה בהרבה מדגם 3 הנוכחי...

אתם שופטים את הטסלות כאילו מדובר ברכב עם מנוע על דלק. פה הטעות שלכם.

אם נשפוט את אורך החיים של דגמי טסלה השונים עד עכשיו נראה שהוא ארוך... הרבה יותר ארוך מהמקובל בתעשיה.
האם הרכבים שלהם מרגישים מיושנים? ממש לא! להפך.
ככה זה כשמראש הרכב מקדים את השוק בעשור לפחות, מגיע מאובזר עד השמיים ועם ביצועים של רכב על.
אה ולא נשכח את עדכוני התוכנה? הטסלה שאתה קונה היום רק תשתפר בזמן שהיא אצלך, בעוד 3 שנים היא תהיה טובה יותר.

בנוסף הייצור של הרכב הוא הרבה יותר פשוט. יש שם הרבה פחות חלקים נעים והמון מכלולים שפשוט אין בהם צורך. זה בגדול רצפה שהיא סוללה גדולה, עם מנוע קומפקטי מאוד מחובר לשני סרנים.
obj tesla 3 chassis

 

פשוט פשוט פשוט.
אז מה שאולי לא עובד ליצרנים הישנים בגלל אלף ואחד אילוצים כן יעבוד לטסלה, יש לה פשוט הרבה פחות אילוצים.

 

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אחרים לא מחקים את טסלה? :

בינתיים זה מה שראיתי:

*אף יצרן לא האמין שזה אפשרי לייצר יציקות ענק שכאלה חוץ מטסלה וIDRA שבחרו לשתף פעולה ולהפוך את הרעיון למציאות.

*טסלה נאלצה לפתח סגסוגת חדשה שלא תידרוש טיפולים טרמיים לאחר היציקה כי טיפולים אלו גרמו לדפורמציות ושינוי מידות- אפשר להבין את כמה זה בעייתי שהחלק הוא ענק ומהווה כל החלק הקדמי של הרכב.

*המכונות יציקה הללו לא ניתנות להזמנה מעכשיו לעכשיו וטסלה כבר עשו הזמנות מכל היצרנים הרלוונטים לכן היצרנים המסורתיים עדיין ממתינים או רק עכשיו בתהליכי מעבר, אבל לא ראיתי שהם כבר בכיוון של חלקים בגודל שטסלה כבר עכשיו מייצרת.

 

לא לישכוח שהרבה ידע גם זורם מSPACEX לגבי הנדסת חומרים ויציקות וכו' (גם לטסלה יש מחלקת הנדסת חומרים מהמתקדמות שיש), טסלה וSPACEX מחזיקים כיום במיטב המוחות שיש.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • מצחיק 1

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהסיבות שרשמת לא רלוונטיות.
גם להם יש מהנדסי מכונות וחומרים מעולים. גם הם יכולים להזמין מכבשים ענקיים, אל תשכח שיש להם קשרים מעולים עם חברות מהסוג הזה.
הסיבה היא פשוטה יותר, לחברות המסורתיות יש מערכי ייצור שעובדים. הם לא עומדים בביקושים מסיבות אחרות, אבל זה מעולם לא היה מסיבות של "מערך הייצור שלנו לא יכול לעמוד בזה" אלה מבעיות אחרות בשרשרת האספקה, וכמו שאמרתי יש להם אילוצים אחרים.
מה שלא שבור לא מתקנים, ובטח לא ניקח מערך ייצור עובד, נשבית אותו עד שבמקומו נבנה מערך ייצור "נסיוני".

אצל טסלה זה שונה, היא בונה מפעלים חדשים מאפס, בשבילה לשלב תהליך ייצור חדש זה עניין של בחירה בין כמה אפשרויות. היא לא משביתה שום דבר בשביל זה, ובנוסף לטסלה יש באמת בעיה שמערך הייצור שלה לא עומד בצבר ההזמנות ולא רק בגלל בעיות בשרשרת האספקה, אז יש מוטיבציה גבוהה להליך ייצור מהיר, פשוט וזול יותר.

מה שקורה פה זה מה שקורה בכל פעם שיצרן חדש נכנס לתחום מסורתי. היצרנים המסורתיים די מקובעים והם גם צריכים לתמוך בטכנולוגיה ישנה מה שמקשה עליהם בביצוע שינויים.
בהרבה מקרים זה מה שמחסל אותם.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן נכון, זה מה שסנדי אומר, כל רעיון חדשני ניתקל בקיר של דינוזאורים שלא מוכנים לשנות משהו שכבר עובד להם, מאוד קשה להזיז את הקיבעון שלהם והכל קורה אצלם לאט לאט, וזה היתרון שיש לסינים וטסלה שמתנהגים כמו חברות הייטק ותמיד רצים להביא חידושים.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מפתיע.. זה הGM שכיום מובילים את העולם במכוניות חשמליות נכון? חחחחחחחח

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, farkash7 כתב:

מה שקורה פה זה מה שקורה בכל פעם שיצרן חדש נכנס לתחום מסורתי. היצרנים המסורתיים די מקובעים והם גם צריכים לתמוך בטכנולוגיה ישנה מה שמקשה עליהם בביצוע שינויים.
בהרבה מקרים זה מה שמחסל אותם.

 

סיכמת במשפט את הכל וזה מאד נכון (אני הדגשתי).

זה קורה בכל תחום וכל פעם מחדש, המובילים של השוק מחוייבים להשקעות העבר וללקוחות עם מוצרים ישנים, ונמנעים מלעשות את השינוי עד שזה מאוחר מדי.

וזה לא שמנכ"ל ב.מ.וו או טויטה אידיוטים - הם יודעים את זה בדיוק כמונו, רק שהם מוכרים היום את פאר יצירת הבנזין ללקוחות בהמון כסף, זה מייצר מחוייבות, ויש גם בעלי מניות.... הם לא יכולים לתת ברקס ולעשות פניית פרסה, זה עלול למוטט את החברה. אז הם מנסים ללכת בין הטיפות. בד"כ זה לא מצליח. היחידה שעושה סימנים של להגיב באמת זה פולקסוואגן, בינתיים ללא הצלחה יתרה

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...