Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 9 שעות, hwgeek כתב:

לא לישכוח שהרבה ידע גם זורם מSPACEX לגבי הנדסת חומרים ויציקות וכו'

חרטא.

מי מזרים ידע מ ספייסX לטסלה?

מאסק מעביר מסמכים?

 

 

לפני 10 שעות, farkash7 כתב:

אתם שופטים את הטסלות כאילו מדובר ברכב עם מנוע על דלק. פה הטעות שלכם.

לא ממש, לא קשור בכלל.

זה לא משנה איזה מנוע יש, כשיש לך שיטה שעובדת טוב. זה שטסלה התקשה לעשות את זה טוב ובגלל זה מנסה להמציא עכשיו את הגלגל מחדש, זה משהו אחר.

גם היצרניות המסורתיות בונות מפעלים חדשים. ויש להם איך לנסות טכונולוגיות.

מה שכן אני מתחיל להרגיש בעצמי את האיטיות וכמות הבירוקרטיה שיש בתחום, ואני בכלל מתעסק בכלים כבדים הרבה יותר.

 

לפני 10 שעות, farkash7 כתב:

הטסלה שאתה קונה היום רק תשתפר בזמן שהיא אצלך, בעוד 3 שנים היא תהיה טובה יותר.

לא היא לא, 

אולי יוסיפו לך כמה פיצ'רים תוכנתיים. אבל בסך הכול - רכב כמו שהוא היה לפני 3 שנים.

איזה חלק משמעותי שודרג במודל 3 ב 3 שנים האחרונות?

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני כשעה, David32 כתב:

חרטא.

מי מזרים ידע מ ספייסX לטסלה?

מאסק מעביר מסמכים?

 

 

לא ממש, לא קשור בכלל.

זה לא משנה איזה מנוע יש, כשיש לך שיטה שעובדת טוב. זה שטסלה התקשה לעשות את זה טוב ובגלל זה מנסה להמציא עכשיו את הגלגל מחדש, זה משהו אחר.

גם היצרניות המסורתיות בונות מפעלים חדשים. ויש להם איך לנסות טכונולוגיות.

מה שכן אני מתחיל להרגיש בעצמי את האיטיות וכמות הבירוקרטיה שיש בתחום, ואני בכלל מתעסק בכלים כבדים הרבה יותר.

 

לא היא לא, 

אולי יוסיפו לך כמה פיצ'רים תוכנתיים. אבל בסך הכול - רכב כמו שהוא היה לפני 3 שנים.

איזה חלק משמעותי שודרג במודל 3 ב 3 שנים האחרונות?

 

שיפורי טווח, בקרת טעינה, מערכות עזר לנהיגה וכו. כל דבר תוכנתי. 

 

לא הייתי דורש שיפורים מעבר לכך. אין מה לדרוש מבחינתי. מתיחת פנים שפלוץ-ווגן עושה כל שנה זה לא שיפור. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Uri-G כתב:

סביר להניח קבעון מחשבתי. את אותה שאלה אפשר היה לשאול על רכב חשמלי בכלל. למה חברות הרכב היו צריכות לחכות שטסלה תגדל למימדי ענק כדי להכנס לתחום החשמלי? למה הם לא השקיעו מראש במחצבים לחומרי גלם לסוללות כמו טסלה? למה הם לא סגרו חוזים ופיתחו שבבים לרכבים מודרניים ועוד ועוד.

ולגבי שילדות זה כבר מתחיל:

https://www.cartube.co.il/טכנולוגיה-וירוק/בעקבות-טסלה-וולוו-תחל-לייצר-רכבים-חשמליים-עם-יציקת-אלומיניום-ענקית

 

ואפילו בפולקוואגן הבינו שהם כנראה עושים משהו לא נכון בדרך המחשבה שלהם בתכנון רכבי העתיד:

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=rjkqf2crt

 

זה כמו ש-Kodak לא השקיעה מראש במצלמה דיגיטלית למרות שהם אלה שפיתחו את הטכנולוגיה עשרות שנים לפני המתחרים. לחברות האלה יש מוצרי legacy שמכניסים להם הרבה מאוד כסף ואין באמת סיבה לנענע את הסירה. לחברות האלה יש גם מבנה ארגוני שקשה להכניס בו שינויים מהירים במיוחד אצל חברות יפניות שפשוט לא מפטרות עובדים ולא משנה מה. 

עריכה אחרונה על ידי Crunchy27
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, hwgeek כתב:

 

*המכונות יציקה הללו לא ניתנות להזמנה מעכשיו לעכשיו וטסלה כבר עשו הזמנות מכל היצרנים הרלוונטים לכן היצרנים המסורתיים עדיין ממתינים או רק עכשיו בתהליכי מעבר, אבל לא ראיתי שהם כבר בכיוון של חלקים בגודל שטסלה כבר עכשיו מייצרת.

 

אולי די עם זה? כבר כתבתי לך בנושא הזה ואתה ממשיך עם זה. אז הנה יציקה סופר מתקדמת והיא לא של טסלה אלא של יצרן אחר. 

 

 

 

mercedes-eqxx-45-970.jpeg

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניראה מעניין- זו השיטה לעיצוב החלק עם ML לחיסכון בכמות החומר הדרוש בהתאם למאמצים על החלק, היכן יש מידע על המכונה? זמן הדרוש ליציקה/כמה טון לחיצה?

מנסה לימצוא ולא מצאתי, האם זה רק ברמה של PROTOTYPING או מוכן לפס ייצור?
"Prototypes are easy, production is hard"

יהיה מעניין ליראות את התבנית לעיצוב הזה.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פרוטוטייפ ממש לא לייצור. מרצדס אומרים שאולי אולי אולי ב 2024 יצליחו להחדיר את זה גם לרכבים אמיתיים (בספק). יותר סביר שוולוו יקדימו אותם בתור חברת הרכב השניה שמשתמשת ביציקות גדולות.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שחשבתי, החלק ניראה כאילו מודפס או שהתבנית הודפסה ולא מוצר לייצור המוני, לא ניראה (במבט זריז) כמו חלק שיוצר במכשיר של 6000/8000 טון כמו של טסלה (של וולו אכן ניראה הכיוון של טסלה).

עד אז לטסלה כבר יש תוכניות ליציקה בודדת לכל השלדה:

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-develops-a-12-000-ton-giga-press-for-the-production-of-a-car-body-in-one-piece

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים , בארץ.

חברות הביטוח "מתלוננות

מקור בתחום הביטוח, שאומר כי מכוניות חשמליות נדרשות ליותר שירותי חילוץ וגרירה. גם הוא אומר כי "לנהג הישראלי קשה להסתגל לנהיגה בו. יש כאלה שלוקחים סיבובים ולא שמים לב למהירות. זהו גם רכב שקט מאוד, ולא תמיד מרגישים שאתה כבר במהירות גבוהה".

 

יש שתי גישות בעולם. אחת אומרת שאלה מכוניות עם מערכות בטיחות מתקדמות ועם יכולת האטה טובה יותר (במכוניות חשמליות המנוע מסייע להאט את המכונית, וכך הבלימה טובה יותר; ד"ש), אבל הגישה השנייה אומרת שאלה מכוניות כבדות יותר, ולכן הנזק שנגרם בתאונה הוא רב יותר. גם כמות החלקים של רכב חשמלי קטנה יותר, ואם משהו נפגע, עלות התיקון גבוהה יותר".

לכן, לפי חכמימי, "הסיכון לתאונה קטן יותר, אבל חומרת התאונה תהיה גדולה יותר". לדבריו, במדינות שונות בעולם מחירי פוליסות הביטוח של מכוניות חשמליות גבוהים ב-15%-20% לעומת דגמים מקבילים עם מנוע בעירה פנימית, והוא צופה שהמחירים יעלו גם בארץ.

 
 

premium-1.pdf

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, Uri-G כתב:

זה פרוטוטייפ ממש לא לייצור. מרצדס אומרים שאולי אולי אולי ב 2024 יצליחו להחדיר את זה גם לרכבים אמיתיים (בספק). יותר סביר שוולוו יקדימו אותם בתור חברת הרכב השניה שמשתמשת ביציקות גדולות.

זה קיים כבר במרצדס SL החדשה ובהמשך ייכנס לדגמים נוספים. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב sl לא מדובר על שילדה מלאה אלא חלקית שמורכבת על שילדת חיזוק. זה לא דומה למה שטסלה עושים, ולא מה שוולוו מתכננות לעשות ומה שמרצדס הציגו בקונספט ויז'יין eqxx שלהם.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשום רכב אין שלדה מלאה מיציקה. כבר הוצגה התמונה הזו, כל מה שבאדום הוא יציקה. כמובן שאני מבין כי כל חברי הפורום הם מהנדסי על שיודעים בדיוק מדוע זה כך וזה אחרת. מהנסדי מרצדס? מה הם מבינים בכלל. 

11C1162_06.jpg

עריכה אחרונה על ידי ch2856
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, zaf כתב:

בינתיים , בארץ.

חברות הביטוח "מתלוננות

מקור בתחום הביטוח, שאומר כי מכוניות חשמליות נדרשות ליותר שירותי חילוץ וגרירה. גם הוא אומר כי "לנהג הישראלי קשה להסתגל לנהיגה בו. יש כאלה שלוקחים סיבובים ולא שמים לב למהירות. זהו גם רכב שקט מאוד, ולא תמיד מרגישים שאתה כבר במהירות גבוהה".

 

יש שתי גישות בעולם. אחת אומרת שאלה מכוניות עם מערכות בטיחות מתקדמות ועם יכולת האטה טובה יותר (במכוניות חשמליות המנוע מסייע להאט את המכונית, וכך הבלימה טובה יותר; ד"ש), אבל הגישה השנייה אומרת שאלה מכוניות כבדות יותר, ולכן הנזק שנגרם בתאונה הוא רב יותר. גם כמות החלקים של רכב חשמלי קטנה יותר, ואם משהו נפגע, עלות התיקון גבוהה יותר".

לכן, לפי חכמימי, "הסיכון לתאונה קטן יותר, אבל חומרת התאונה תהיה גדולה יותר". לדבריו, במדינות שונות בעולם מחירי פוליסות הביטוח של מכוניות חשמליות גבוהים ב-15%-20% לעומת דגמים מקבילים עם מנוע בעירה פנימית, והוא צופה שהמחירים יעלו גם בארץ.

 
 

premium-1.pdf 54.85 \u05e7\"\u05d1 · 0 downloads

מסכים עם הכתבה. כמה שבועות אחרי שקיבלתי את האוטו נסעתי לטיול משפחתי בצפון בכבישים שאני לא מכיר. נכנסתי לסיבובים במהירויות פסיכיות בטעות (השקט וחוסר הרכינה של הרכב בסיבוב) שברור לי שברכב בנזין סטנדרטי הייתי מסיים על הגדר, אבל שם התחלתי באמת להעריך את מה שטסלה עשו. הם לא זרקו סתם כח ולקחו שילדה ומיתלים מהבוידם, הם לחלוטין התאימו את השילדה לרכב.

לפני 10 דקות, ch2856 כתב:

בשום רכב אין שלדה מלאה מיציקה. כבר הוצגה התמונה הזו, כל מה שבאדום הוא יציקה. כמובן שאני מבין כי כל חברי הפורום הם מהנדסי על שיודעים בדיוק מדוע זה כך וזה אחרת. מהנסדי מרצדס? מה הם מבינים בכלל. 

11C1162_06.jpg

כלומר האלומיניום לא מתמודד עם העומס ששילדה (או חלקי שילדה, קדמי או אחורי) יצוקה מתמודדת(וזה החידוש), כי חיזוקי פלדה נמצאים מכל עבר. מעבר מלהוריד קצת משקל זה חסר ערך. זה עדיין מורכב לייצור (ואפילו יותר) ועדיין דורש חלקי פלדה כבדים כדי לייצב את האלומיניום. את זה כבר עושים שנים ברכבי על וזה לא דומה לחלקי שילדה יצוקים מלאים.

 

ואין לי טענות למרצדס. בספק עם הטכנולוגיה הנוכחית ניתן לבנות שילדת קבריולה ספוטיבית וקשיחה.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיזוקי פלדה?

בתמונה שלו הדבר היחיד שהוא steel זה המסגרת של השמשה הקדמית.

היציקות אלומיניום בארבעת הפינות של הרכב.

 

חסר ערך...

איזה קביעות, חבל על הזמן.

 

כול האובססיה הזאת עם היציקות האלה מוזרה לי. 

מה אכפת לי בתור לקוח?

ומי פה מבין בתהליכי ייצור של מיליוני יחידות?

מי שבטוח לא טוב בזה זאת טסלה. אולי עם היציקות האלה הם ישתפרו. 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה באמת האובססיה עם היציקות... סתם ייצור שלדה מלאה ב3 חלקים(חלק קדמי ואחורי + מארז הסוללה) שכל הזרקה של חלק לוקחת פחות משניה... כלום ושום דבר :-).

מה שטסלה עושים ואחרים רק מבינים כעת זה שבשיטה שלהם הם הולכים להשריץ רכבים במהירות שיא (בעתיד זה יציקה בודדת), במיוחד שחושבים על רכבי 25K והצורך להגדיל את אחוז החשמליות לעומת מונעי הדינוזאורים.

 

להבדיל מרוב היצרנים- טסלה בונים את המיפעל שלהם בצורה שמצד אחד נכנסים חומרי הגלם ומהצד השני יוצאים מכוניות, את רוב החלקים הם מייצרים בעצמם ולא תלויים באותה רמה כמו היצרנים האחרים בספקים שלהם שאפילו את הכיסאות לרכב קונים מבחוץ.

*נ.ב: יש הבדל לשימוש ביציקות ברכבי על/יוקרה שמיוצרים במספרים מוגבלים לעומת ייצור המוני של גיפון או סדאן סטנדרטי, שהם יתחילו לשלב את הטכנולוגייה הזו באותו סגמט המחיר עם אותם כמוית נדבר וניראה באיזה שנה זה יהיה לעומת טסלה שכבר החלה להשתמש בזה, להיות באיחור של מס' שנים בתחום שטס כעת קדימה מצד טסלה והיצרנים הסינים לא מבשר טובות לחברות הענק הוותיקות.

 

הם אשכרה מפשטים את תהליך ההרכבה של הרכב כאילו זה מכונית צעצוע:

giga-texas-cyber-rodeo-tesla-debuts-model-y-standard-range-with-4680-structural-battery_9.jpg

giga-texas-cyber-rodeo-tesla-debuts-model-y-standard-range-with-4680-structural-battery_1.jpg
קרדיט לתמונה:
https://www.autoevolution.com/news/giga-texas-cyber-rodeo-tesla-debuts-model-y-sr-awd-with-4680-structural-battery-185929.html#

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, David32 כתב:

חיזוקי פלדה?

בתמונה שלו הדבר היחיד שהוא steel זה המסגרת של השמשה הקדמית.

היציקות אלומיניום בארבעת הפינות של הרכב.

 

חסר ערך...

איזה קביעות, חבל על הזמן.

 

כול האובססיה הזאת עם היציקות האלה מוזרה לי. 

מה אכפת לי בתור לקוח?

ומי פה מבין בתהליכי ייצור של מיליוני יחידות?

מי שבטוח לא טוב בזה זאת טסלה. אולי עם היציקות האלה הם ישתפרו. 

 

 

20220414_124532.jpg

וזה אכן לא אמור לך להזיז בתור לקוח, אבל מדאיג כל יצרן רכב אם חברת רכב אחרת מפתחת דרך יותר קלה וזולה לבנות רכבים.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...