Jump to content

OF

  • הודעות

    73
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

OF שיחק אותה בתאריך ספטמבר 1

התכנים של OF היו האהובים ביותר!

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    טסלה LR

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של OF

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

51

מוניטין

  1. אני לגמרי מסכים איתה, וגם אני חושב אחרי המודל 3 שאם מחר היה יוצא מודל 2 ב 25,000$ + מיסים, אני אהיה הראשון להזמין. מאסק אמר לפני שבועיים בשיחת משקיעים בהתייחס ל"מודל 2" שאין כזה רכב ושזה לא על ה roadmap וכמו תמיד אצלו זה לא ברור למה הוא התכוון, אם רק לשם, או לרעיון, או שבאמת משהו השתנה כי לפני פחות משנה הוא כן דיבר על רכב זול כיעד ל 2023. אז אני גם מסכים איתך, זה לא באופק, ואין מה לחכות. יש לטסלה כרגע הרבה יותר מדי דברים על הצלחת, ואם יש שם מישהו שמנהל את העיניינים הם יתרכזו בשנה הקרובה בהגדלת יכולת הייצור של הדגמים הקיימים, ב FSD ובסוללות ופחות בדגמים חדשים, אז 2023 נשמע אופטימי. הבעיה, כמו שראית, שאחרי הטסלה אין כרגע חשמלית באמת ראויה במחיר אטרקטיבי (ואני מחפש משהו יחסית קומפקטי, לא צריך את הגודל והמשפחתיות של האיוניק/אניאק)
  2. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    בזה אני מסכים, הנקודה שניסיתי להראות שזה לא יחודי לטסלה ויש יצרנים עם קהל לקוחות מספיק קשיח ואספקה/מחיר בעייתית (כמו BMW) שם התופעה אפילו יותר רווחת, רק שזה לא עושה כותרות. אני גם מסכים שזיהום אוויר זה שיקול משני, אם בכלל, של רוכשי טסלה, בטח סוחרים (ופה אני גם מעיד על עצמי...) אני חושב שאני מדייק בהצגת התמונה הכללית והירידה לפרטים גורמת, כרגיל, לטשטוש של התמונה הזו. גם בטסלה יש רכבים למכירה שעוד על האונייה, ועם 0 ק"מ, ואנשים פרטיים שקנו 2 ו 3 רכבים כדי למכור, והמוני SR-ים שמשדרגים ל P אחרי 1000 ק"מ. הנקודה היא שיש מודלים עם קהל שצמא ולחוץ ואפשר למכור לו יד 2 ולספר לו שזה בדיוק כמו יד 1. עושים את זה היום לטסלה, אבל גם להרבה אחרים פולקסוואגן לדוגמא, עם מכירות כמו אאודי וסה"כ 10 מודעות ביד 2, אז על הלקוחות שלהם כנראה שיותר קשה לעשות סיבוב.
  3. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    נסיון להגחכה, או לפחות להראות את תהליך הרכישה וההחלטה כמשהו לא סביר ואת כמות הרכבים ביד 2 כמשהו חריג. ולא, אני באמת לא חושב שטסלה מנסים לייצר לחץ על השוק, הם מביאים משלוחים יפים בהתחשב במצב, זמן המתנה ממוצע של חודשיים - שלושה הוא לא חריג היום ואם היו יכולים אני מאמין שהיו מביאים יותר. לגבי הטענה הנפוצה (כולל בעיתונות) על נוכחות אינטנסיבית של טסלה ביד 2 שבאה, לדעתי, לבסס איזו תדמית של חוסר שביעות רצון של לקוחות. אז עשיתי תחקיר קטן ופשוט בדקתי מה קורה היום ביד 2: טסלה: 81 מודעות משנתון 2021. מספר מסירות עד ספטמבר: 4047 . זה 2% אאודי: 64 מודעות משנתון 2021. מספר מסירות עד ספטמבר: 3624. זה 1.8% ב.מ.וו: 166 מודעות משנתון 2021. מספר מסירות עד ספטמבר: 3200. זה 5.2% יכול להיות שבב.מ.וו יש יבוא מקביל משמעותי שלא יודע אם נספר בפרסומים (אבל לא נראה לי שרוב היבוא הוא לא ע"י היבואן). בכל מקרה קשה לטעון שטסלה חריגה, היא משמעותית עדיפה בהבט הזה על BMW ודומה לאאודי.. למה הרבה( 2%) מרוכשי רכב בוחרים למכור אותו בשנה הראשונה, זו שאלה ששווה תחקיר. אבל לשאול בפרסום למה הרבה טסלות נמצאות ביד 2 בלי לתת את התמונה המלאה, זה לדעתי קצת הנדסת תודעה
  4. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    אני באמת לא מבין את פשר התגובות הלא ענייניות האלה לשאלה פשוטה, חוץ מאולי איזה נסיון לא מוצלח להגחיך את המותג לשואל השאלה - כבר איזה זמן שאפשר להזמין נסיעת מבחן באתר או בתצוגה. הם יחזרו אליך וישאלו איזה רכב אתה רוצה, אני חושב שיש להם את כל שלושת הדגמים. בנוסף, אין מה למהר. למרות הקשקשת הרבה ברשת העם מסרב להיבהל, וגם המשלוח הקרוב כולו כבר מכור. הזמנות של היום יסופקו (כנראה...) בפברואר, אני מאמין שייקח למשלוח הזה עוד חודש וחצי חודשיים להסגר.
  5. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    עם אוורור הטמפרטורה הרבה פחות יציבה, כי לוקח יותר זמן לקרר. אז בקיץ יש פיקים של כמה דקות שיכולים להגיע ל 60 ואז זה יורד. עם מזגן זה הרבה יותר יציב. אם המטרה זה להגן על שיכחת ילד, אני חושב שצריך מזגן. אני פשוט רוצה שיהיה יותר נעים להכנס לרכב במקרה ולא הפעלתי מזגן מראש, אז מספיק לי האוורור. איפה אתה רואה פה נימה חיובית? אני האמת הפסקתי לקרוא את הכתבות האלה כי זה יוצא כמעט כל יום כמו שעון ודי חוזר על עצמו, ותכלס לפי הכותרת אני כבר יודע מה יהיה כתוב בתוכן. אני מציע למי שמתעניין לחפש קצת סקירות השוואתיות מאירופה איפה ש "הנתונים אינם נתונים מדהימים" למרות שלדברי הכתבה עצמה טסלה מקום 2 במכירות חשמליות בכל אירופה (ואני שמעתי איפשהו שהם מקום ראשון באירופה ללא גרמניה, אבל אולי אני טועה...) לא יודע למה לא עושים כאלה בארץ, יש בלי סוף סקירות מאנגליה, ומלפני יומיים סקירה יפה משוודיה (עם כתוביות באנגלית לאלה מכם שלא דוברים שוודית) שרלוונטית מאד להצע פה בישראל ומשווה את האניאק, איוניק והמודל Y, ומדבר קצת גם על הוולוו XC40 החשמלית וה ID4 שמשתמש באותה פלטפורמה של האניאק (כמו ה Q4 שגם יגיע לפה בקרוב) זה ביוטיוב פה:
  6. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    זה לא ממש רציני, אצלי הרכב מאבד עכשיו 1% ליום, בקיץ זה היה 1-2% הרכב אף פעם לא נכבה באמת. יש כל מיני דברים שעובדים (סלולר, בלוטות', מעבדים) , אבל מה שבאמת משפיע זה וויסות טמפרטורה. הרכב לא ייתן לטמפרטורת הסוללה לעלות יותר מדי (זה פוגע בה), אם הטמפרטורה עולה, הוא מפעיל מערכת קירור (יש גם חימום) מבוססת על קירור מים + מחליף חום. אין על זה שליטה שלך. בנוסף, אפשר (לא חובה) להפעיל פיצ'ר שמונע מטמפרטורת תא הנוסעים לעלות מעל 40 מעלות כשחונים. זה במקור נועד לשמור על ילדים, ויש שאומרים גם על הרכב. אפשר להפעיל את זה רק עם אוורור, ואז זה צורך מעט, אצלי בקיץ בסביבות עוד 1% אבל גם לפעמים מפספס לכמה דקות, ואפשר להפעיל את זה עם מזגן, ואז זה עובד יותר טוב אבל גם משפיע יותר על הסוללה. מנסיון של אנשים באילת, הפעלה של זה עם מזגן הורידה 6-10% ביום, במרכז זה גם מגיע לכמה אחוזים
  7. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    לא בטוח שאני מבין איך זה מקונפג אצלך. אם סגרת מהמסך, זה ייפתח רק אם תפתח מהמסך או שתעבור איזו מהירות (יחסית גבוהה). אם קבעת שיהיו סגורות לפי מיקום, הן ייסגרו במיקום וייפתחו רק כשתעזוב, בלי קשר לרוורס. זה מתאים לגראג'ים צרים, ואז אתה לא רוצה לפתוח ברוורס. (בקריאה חוזרת ככה כנראה אתה עובד) אם קבעת autofold הן ייסגרו כשתתרחק וייפתחו כשתפתח את הדלת
  8. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    אני שם ב P, אז אפשר לפתוח באגאז' מהמסך, לסגור אותו מהמסך, לחזור ל drive ולהמשיך. השומר לא צריך לעשות כלום המראות אמורות להפתח כשפותחים את הדלת. במסך של המראות יש לרכב אופציה שנקראת auto tilt - זה מפנה את המראות למטה ברוורס ככה שרואים שטחים מתים סמוך לרכב. אני ביטלתי את זה, אולי זה מה שמפריע לך. אם המראות ממש מקופלות, בלי קשר לרוורס, זו תקלה
  9. מודל 3 פחות מתאימה למשפחה של 3 ילדים + כסאות/בוסטרים/עגלות וכאלה. בשביל זה האניאק או האיוניק או המודל Y לכשיגיע מתאימים הרבה יותר אבל אתה טיפה מגזים, מנסיון: לשני מבוגרים מאחור ממש מרווח לשלושה ילדים בגילאי 4-13 (ללא כסאות) ממש סבבה שלושה מתבגרים או מבוגרים - צפוף שני כסאות תינוק מאחור אין בעיה אבל אז עוד מבוגר/מתבגר בעייתי אני בכללי מעדיף רכבים נמוכים, לא אוהב את כל ה SUV של היום, ושלושה מתבגרים מאחור אין לי יותר מפעם בחודש.. אז המודל 3 התאים לי. לפני 10 שנים הייתי חושב אחרת.
  10. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    קטונתי מלבקר את גוגל (באמת, בלי ציניות). לא ניסיתי חלילה להגיד שהם לא יודעים מה הם עושים. הם התחילו מוקדם, לקחו כיוון, ממשיכים להשקיע בו, אולי יצליחו ואולי לא. האמירה היחידה שלי היתה שהפרוייקט עוד לא מסחרי - אחרי 12 שנה אני לא יכול לקנות רכב עם היכולות האלה. אז מה הטענה? להבנתי אתה טענת בתוקף שחייבים שילוב כמובן צריך לזכור שלהרבה בעיות יש יותר מפתרון אחד. אני לא בטוח שיש פה מישהו שצודק ומישהו שטועה. כן יש הרבה פעמים מי שמנצח פרקטית בשוק, וזה ממש לא חייב להיות זה ש"צודק" טכנית.
  11. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    עקרונית נכון, אבל זה טיפה יותר מסובך גוגל התחילה את Waymo, פרוייקט הנהיגה האוטונומית שלה לפני יותר מעשור. זה היה מבוסס על LiDAR מכני (יקר...) + מצלמות, ומי שהיה ב Bay area בעשור הקודם ראה רכבים כאלה נוסעים ואוספים מידע. זה פרוייקט מחקרי שלא הגיע (עדיין?) לשלב של מסחור. יש עוד חברות שעשו (ועושות) אותו דבר, על בסיס על האינטואיציה, הנכונה לשעתה, שנדרש מכ"ם מסוג כלשהו. עיבוד תמונה רב מימדי כמו שעושים היום היה אז מדע בדיוני. טסלה התחילה את דרכה בתחום יותר מאוחר, בפרוייקט מסחרי (פשוט הכניסו את זה לרכבים), לא מחקרי. עיבוד תמונה כבר נראה חלום רחוק פחות, ולא היה בנמצא LiDAR שבאמת אפשר להכניס לרכב, אז הם התחילו עם מצלמות + ראדאר רכב רגיל (גלים מילימטריים). הנושא של AI וזיהוי תמונות/ווידאו עשה קפיצה אקספוננציאלית בעשור האחרון. קודם אלגוריתמיקה ושיטות, בחצי השני גם התחלה של מעבדים יעודיים ל AI שאפשרו מימושים פרקטיים (וכאלה מעבדים, מפיתוח של טסלה, יש היום בכל רכב שהם מוציאים). אז היום, כשאפשר לעשות קלאסיפקציות של ווידאו רב מימדי בזמן אמת, יש אנשים שנראה להם קצת מוזר לעשות קלאסיפיקציה על מידע שמביא LiDAR או סתם ראדאר שאינהרנטית מביאים פחות מידע ממצלמה. וזה נכון שצריך עיבוד של כמה פריימים כדי להגיע לכיוון ומרחק שנותן מכ"ם בפולס אחד, אבל אז מה? הטכנולוגיה של היום עושה את זה בזמן אמת, ונותנת אבחנה וזהוי טובה משמעותית מכל מכ"ם לסנסורים שהם לא מצלמות יש ייתרון בחושך (אבל בשביל זה יש פנסים), ולפעמים במזג אוויר (למרות שערפל למשל בעייתי לכולם). יש להם ייתרון אמיתי בטווח, אבל לרכב פרטי זה פחות חשוב. מעבר לכל הסיפורים, עוד אין בנמצא LiDAR מסחרי במחיר ראוי. ושוב, טסלה קיבלה פה החלטה על בסיס מידע שנאסף מהמוני מכוניות, לא על בסיס איזו תחושת בטן.
  12. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    למי אין שום ספק? זו אמירה מאד פסקנית, אבל עד איזה מידע היא מבוססת? אינטואיציה? אחד הייתרונות הגדולים של טסלה בשוק הנהיגה האוטונומית הוא כמות המידע שהיא אוספת, ומי שקצת מכיר AI יודע שזה הדבר היחיד שבאמת משנה. אין אף יצרן, או שחקן אחר שאוסף מידע שוטף מנהיגה אמיתית מ(הרבה מאד) אלפי מכוניות. בהתבסס על המידע שנצבר (כולל הראדאר) הם החליטו לבטל את השימוש ברדאר שכבר קיים ברכב ועובד, ולהסתמך על מצלמות בלבד. זה רץ בארה"ב כבר מספר חודשים ככה בכל ה BETAs של FSD גרסה 10, עד עכשיו הם נראים שלמים עם ההחלטה הזו. אני לא מכיר פרטים על הסיבה לשינוי, אבל זו לא היתה החלטה אינטואיטיבית, כנראה שלפי הנתונים הראדאר הזיק יותר מאשר הועיל. שאלת תם בהקשר הזה - כשאתה נוהג, איזה עוד חיישנים יש לך חוץ מזוג עיניים? איזה חסרון יש למצלמות חוץ מנהיגה בחושך מוחלט (ללא פנסים, תרחיש לא מאד רלוונטי לרכב פרטי) ולמה אתה חושב שראדר/מכ"ם/ליידאר יפתור את זה?
  13. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    כרגע כנראה פועל, אבל בגרסאות ה FSD החדשות, שכרגע מופצות רק בארה"ב הוא מנוטרל. עם הזמן אני מאמין שהם יפסיקו להשתמש, כל העולם בתלות כבל מיני רגולציות (שמעתי שלאירוה זה כרגע הכרחי) הטענה העקרית היתה שכל מיני בלימות פתאומיות לא מוצדקות (שיש היום לכל הרכבים עם בלימה אוטונומית, כי בכולם יש ראדר) קורות כי הראדר בסה"כ מזהה עצם מקדימה, אין לו קונטקס (העצם נע בסיבוב), הפרדה מספקת והוא גם בוודאי לא יודע מה זה. טסלה טענה שמצלמות נותנות מידע יותר אמין, ואני מאמין שהם גם ראו סתירות בין המסקנות של המצלמות לרדאר וגילו שהמצלמות בד"כ צודקות.
  14. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    אין לי מושג (וגם אין לי מושג מה אילוצי התכנון והעלויות שלהם), ואם יש לך רעיון יצרני הרכב ישמחו לשלם לך כי נראה שגם להם אין כרגע מושג. הרכבים הקומפקטיים החשמליים היום או יקרים מדי (208 למשל) או שיש להם טווח קטן מדי (MG לדוגמא, גם ה 208 לא מצטיינת). אם ב 190 אלף אתה מקבל כבר סדאן/משפחתיות, רכב קומפקטי עירוני צריך לעלות לא יותר מ 120-30 אלף. מנסיון טסלה עם טווח WLTP של 580 ק"מ, אני לא אקנה שום דבר עם פחות מ 400 ק"מ, גם כרכב שהוא בעיקרו עירוני. זה נראה לי הלימיט, מתחת זה אתה בחישובים, לחצים וכו' לגבי הטווח. אני חושב שבטכנולוגיה/עלות של היום, בעיקר בכל הקשור לסוללות, היעד הזה הוא לא בר השגה
  15. OF

    רשמית: טסלה בישראל

    זה הרבה יותר רחב מזה - המדינה מרוויחה ממיסוי ישיר (של מחזור!), ממכירת/החכרה של קרקע בסכומים דמיוניים, וממיסוי כל העוסקים במלאכה, התוצר גדל... כמובן בנקים, חברות בניה, קבלנים הלוביסטים שלהם וכו'. מעבר לזה בישראל יש אחוז גבוה מאד של בעלי דירות/בתים. אז גם רוב האוכלוסיה מגדילה את השווי שלה ו"תחושת העושר שלה" כשהמחירים עולים. היחידים שבבעיה אמיתית הם רוכשי דירות ראשונות (ואולי הוריהם), וזו אוכלוסיה יחסית מצומצמת, למרות שהיא גדלה עם הזמן.. אז אולי יהיה איזה משבר. בכל מקרה זה לא נראה לי שייך פה אז אני אפסיק
×
×
  • תוכן חדש...