OF
-
הודעות
156 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
OF שיחק אותה בתאריך ספטמבר 1 2021
התכנים של OF היו האהובים ביותר!
ספרו לנו עליכם
-
איזה רכב יש לך?
טסלה LR
צפיות אחרונות בפרופיל
צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.
הנקודות של OF
נהג צעיר (3/14)
97
מוניטין
-
מחיר המוצר נקבע לפי כמה שהלקוחות מוכנים לשלם. מודל 3 (פרפורמנס) בגרמניה עולה קצת יותר מ BMWi4 (הגרסה הרגילה). בארץ ה BMW עולה 50% יותר. בגרמניה יש תחרות, בארץ ל i4 יש תור של ממתינים קרוב לשנה, אנשים מוכנים לשלם וליבואן של BMW אין שום סיבה לחשוב על מחיר. טסלה לא משחקת את המשחקים האלה, הרצון שלה להגדיל כמות מכירות כמה שיותר ביחד עם הלחצים התחרותיים שהיא חווה, באירופה ובסין באים לביטוי גם בירידת מחיר פה. יש לזה מחיר תדמיתי די כבד, כי בארץ בקושי משווים אותה לאיוניק 6, וה BMW זו בכלל ספרה אחרת. תכלס לא נראה לי שזה מטריד שם מישהו
-
לא, האופרציה בישראל צריכה לכסות את ההוצאות (אני מאמין שהרוב זה המוסך). איפה טסלה רושמת את הרווח (ומזה נגזר המיסוי לצרכן) תלוי בעיקר בשיקולי מס חברות וכו, של טסלה העולמית. ברמה הפרקטית, המחירים של טסלה בארץ דומים מאד למחירים באירופה + המיסוי הישראלי. טסלה כמובן רוצה להרוויח אבל ממה שאני לפחות רואה, הרווחיות שלה דומה בכל העולם, אין שום יחס שונה לישראל, ובתרבות הצריכה הישראלית זה ייתרון גדול... שאר היבואנים יכולים להתחזר הרבה יותר (לתחושתי, אין באמת נתונים) פשוט כי הצרכן הישראלי מאפשר את זה. אין מה לבוא בטענות ליבואנים, אלא לצרכנים. היבואן יכול להיות "הוגן" אבל לא באמת חייב, ואם הלקוחות עומדים בתור, מה כבר יש לצפות? בקיצור, המחירים של טסלה בארץ משקפים תרבות צריכה אירופאית/אמריקאית, כלקוח של טסלה זה לדעתי ייתרון גדול
-
החשמליות של MG חוזרות גם בייבוא סדיר? בדרך MG4 במחיר של 170000 ש"ח
OF פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
תודה, ד"א 6.6 זה נטו שיווק, זה חד פאזי 32A, לא משהו שיש למישהו בבית (וממה שאני יודע גם לא עומד בדרישות תקנות החשמל לחשמל ביתי). תכלס מדובר ב 16A חד פאזי שזה 3.7KW . זה אומר טעינה ביתית מ 20%-100% ב 11 שעות מינימום. אם מקטינים ל 12A כדי לא להקפיץ דברים, כבר הגענו ל 15 שעות. לא מבין איך מוציאים דגם חדש עם כזו מגבלה. מנסיון שלי זה ממש פוגם בשימושיות -
החשמליות של MG חוזרות גם בייבוא סדיר? בדרך MG4 במחיר של 170000 ש"ח
OF פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
המחיר של הסטנדרט גבוה (מאד) ביחס לאנגליה, של הלונג דווקא סביר + פרט חשוב - באנגליה הסטנדרט מגיע עם טעינה חד פאזית והלונג עם תלת. בארץ לא ראיתי מפרט, זה לדעתי דיל ברייקר. בנוסף הסטנדרט הוא LFP והשאר NMC. זה אומר שלשימוש עירוני (שטוענים NMC ל 80%) הטווח של הדגמים זהה. -
החשמליות של MG חוזרות גם בייבוא סדיר? בדרך MG4 במחיר של 170000 ש"ח
OF פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
ההשקה כנראה מחר. נראה שהדגם היחיד שיש זה ה Long Range ב 169,000. באנגליה מוכרים את הלונג במחיר של הדגם הפשוט של ה Funcky Cat, ככה שאם היו רוצים יכלו לתמחר בסביבות 145,000. נראה שהם הולכים פה ראש בראש מול ה ATTO3 שבאנגליה עולה 20% יותר... אם אין ממילא הקצאות זו כנראה אסטרטגיה נכונה של היבואן -
החשמליות של MG חוזרות גם בייבוא סדיר? בדרך MG4 במחיר של 170000 ש"ח
OF פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
חבל, זה מחיר שלא מחובר למציאות הרכב הזה בקטגוריה של ה funcky Cat ובהרבה השוואות באנגליה יצא עדיף וגם מוכר שם הרבה יותר אבל - באנגליה הוא נמכר ב 4000 פאונד פחות מהאורה (זה 18,000 ש"ח לפני מיסים) זה אמור היה לשים אותו בסביבות ה 120,000 ש"ח, ובמחיר הזה הוא היה מוכר פה ערימות. זה כנראה רכב טוב, אבל סוג של סופר מיני, לא משפחתית. ב 170,000, גבוה מכל הסיניות, וכשבתוספת של 20,000 מקבלים מודל 3 שבכלל לא באותה קטגוריה, לא ברור לי מי הלקוח הפוטנציאלי -
אני לא מתווכח, זו קנייה לא סבירה. אבל גם לקנות GV60 בסיסית ב 100,000 יותר מהאיוניק זו לא החלטה לגמרי סבירה (כלכלית), ויש רשימת המתנה. אין פה מודעות צרכנית, בשום תחום, לכן אני חושב שההימור של היבואן, לצערי, יצליח (ד"א אני רואה שהמחירים מופיעים גם בכלכליסט, זה הדיווח למשרד התחבורה, אולי בפרקטיקה זה יהיה פחות)
-
יש סיכוי שזו הולכת להיות נקודת פיתול בשוק הרכב החשמלי הישראלי - רכב סיני עם המון מכירות וקרדיט בסין אבל בלי הצלחה באמת משמעותית מעבר לזה הולך על כל הקופה: עושה קמפיין מוכוון טכנולוגיה ושם מחיר בליגה של הגדולים, במקום ללכת על המובן מאליו הסיני של מחיר נמוך/נגיש אם זה יעבוד ליבואן, ההפסד הוא של כולנו - תוך שתי דקות MG (עם MG4) וג'ילי והשאר יישרו קו. זה לא עבד היום בשום מוצר אחר (בסלולור הם מנסים, בינתיים ללא הצלחה). ההימור שלי - היבואן יצליח
-
צפיה במצלמות קיימת רק במקומות בהם יש חיבוריות פרימיום בתשלום שזה כיום כבר רוב המדינות שטסלה מוכרת. אני מניח שזה עקב צריכה של DATA מהתוכנית וספציפית UPLOAD מהרכב שיותר איטי ולכן אולי גם יותר יקר. בארץ, כידוע (עדיין) לא משלמים. אני מניח שהתשלום יגיע אלינו בחודשים הקרובים, ואז אולי יאפשרו גם את זה.
-
אם אנחנו מדברים על פתרון לאגירה של אנרגיה ירוקה - אולי, נשמע סביר. ואני מסכים שאיפה שצריך כמות גדולה של אנרגיה אגורה (רכב כבד, אוניות, ציוד הנדסי) זה פתרון טוב יותר מסוללות בטכנולוגיה נוכחית, אבל זה סוג של נישה (גדולה, אבל עדיין נישה). נושא הדיון היה הנעה של רכבים פרטיים, בדיוק מה שטויוטה מקדמת. לשימוש הזה, זו נראית לי טכנולוגיה שהטיימינג שלה פשוט עבר - אם היינו לפני 10-15 שנה היה מה לדבר. אולי באמת הסיבה פוליטית, כרגע זה נראה יותר כמו פתרון שמחפש בעיה...
-
אני מתקשה להבין את הייתרונות הפרקטיים של הטכנולוגיה לרכבים פרטיים: אין ספק שבאנרגיה ליחידת משקל/נפח יש להנעת מימן ייתרון על סוללות מה שהופך את הטכנולוגיה לרווונטית למשאיות/אוניות אבל, לרכב פרטי סוללות נותנות פתרון טוב מבחינת טווח/משקל/מחיר: נצילות אנרגטית של הפקת מימן נמוכה משמעותית מנצילות של טעינת סוללה נצילות הפקת חשמל מתא דלק נמוכה (משהו כמו 60% היום), וגם אם ישתפר, בהנעה מסוללה אין המרה ולכן ההפסד 0 בהנעת מימן טוענים סוללה ברכב - עוד אבדן של 10% מנקודה זו השרשרת זהה - סוללה שמניעה מנוע חשמלי במימן יש את כל העלויות של שרשרת הפצה, מילוי מכלים בתחנת דלק, "תדלוק" של הרכב עם האובדנים והעלויות הנלוות. בחשמל משתמשים ברשת הפצה קיימת זיהום כתוצאה מייצור הסוללה? - גבוה יותר ברכב חשמלי, אבל גם ברכב מונע מימן יש סוללה ואם תהיה קטנה תדרוש החלפה מהירה עקב מחזורים אינטנסיביים, אז לא ברור כמה הייתרון גדול. אם וכאשר יגיעו לסוללות מצב מוצק נטולות ליתיום, הייתרון עוד יותר נשחק.. אז מה העניין? נותרו עוד הרבה אתגרים טכנולוגים לפתור, למה טויוטה ואחרים עוד ממשיכים עם זה?
-
אכן חזירי , אבל אם נגלה שהיבואן כבר מכר את רוב/כל המלאי שהוקצה לו (אין לי מושג אם זה קרה אבל אני לא אופתע) על מה נלין.... מטרתו למקסם רווחים ואם העדר קונה....
-
אני לא חושב ש EQA עומד בשורה אחת עם אף אחת מהאלטרנטיבות שהזכרת - הוא נחות מכל בחינה. בכל מקרה, לדעתי הפרטית, אף אחד מהרכבים האלה לא שווה 300,000 (או קצת יותר) לרמת כניסה. אולי יבוא איזה משבר כלכלי שיעשה reset לרמות התמחור האלה...
-
האמת חבל, אני חושב לקנות SUV חשמלי קומפקטי בנוסף לטסלה והג'נסיס הזה התאים בול, ו ב 252 הייתי כנראה קונה. אבל 300 אני לא אוציא על רכב כזה, ולמי שכבר מוציא נראה שיש אופציות עדיפות (לטעמי לפחות - ה Q4 או להלחץ ולהזמין מודל Y או i4). נחכה ל Ev6 למרות שהכיוון לא טוב...
-
תודה על הפרסום, יופי של כתיבה עברתי ממש את אותו התהליך חודשיים יותר מאוחר, עם לונג. אותם חששות ואי וודאות, אבל הרגשתי שיש פה Value for Money ללא תקדים במונחים ישראלים. הפעם הראשונה שראיתי טסלה מקרוב היתה באוגוסט בנמל....