Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1479 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כאחד שעובד בחברת ענק בתחום ההיי-טק, להפיץ עידכון גירסה הוא דבר מסובך שדורש השקעה עצומה.

רק כדי שתקבל פרופורציות, רוב המשאבים בבנית תוכנה הולכים לבדיקות ולא לפיתוח. בהרבה מקרים זנחו פרויקטים עם הכנסה ענקית בגלל עלויות הבדיקה.

אכשיו יש לך גירסה עובדת ופיתחתה עידכון שלה, רק הצורך שלבדוק שלא הרסתה כלום דורש להריץ את כל הבדיקות שנעשו לגירסה המקורית ועל זה להוסיף בדיקות לגירסה החדשה. אכשיו תבצע את זה מספר פעמים וקיבלתה כמות עצומה של בדיקות רק על עידכון.

לכן זה ממש לא השקעה אפסית.

 

ברור שפיתוח תוכנה זה לא השקעה אפסית, אבל זו השקעה שלא תלוייה במספר העותקים של התוכנה שתפיץ. מבחינת הליך הפיתוח, אין הרבה הבדל בין תוכנה שמופצת בעשרה עותקים ותוכנה שמופצת במליון עותקים. לכן העלות השולית של פיתוח התוכנה למכונית הולכת וקטנה ככל שיש יותר מכוניות שיכולות להשתמש בתוכנה. זה היתרון של טסלה בהיותה יצרן רכב ולא חברה שקונה מכוניות קיימות ומלבישה עליהן מערכות נוספות.

פורסם
אני שסה"כ כוונתו הייתה שהעלות האבסלוטית של טסלה תהיה נמוכה משמעותית משל כל חברה אחרת.

 

טסלה צריכה לשלם עלויות פיתוח, אולי גם תקינה/רגולוציה וכד' פלוס עלות שולית של הפצת התוכנה.

 

כל חברה אחרת תשלם גם היא את האמור לעיל, בנוסף לכל מה שטסלה כבר שילמה ללא קשר, עלות פיתוח הרכב, סוללה ייצור וכד'

 

לטסלה יתרון יחסי מובהק בהקשר זה

 

זה נכון, אבל בכל מקרה החברות שמתמקדות בפיתוח רכב אוטונומי הן לא (בעצמן) יצרני רכב, אם כי חלק מהן בבעלות של יצרני רכבים, כמו אחת אפילו למשל בבעלות של BMW יחד עם דיימלר (מרצדס) ואודי (עם עוד שותפות).

 

העלות של data סלולארי היא היום ברצפה, אבל בכל מקרה עדכוני תוכנה בטסלה נעשים דרך החיבור הסלולארי רק אם הם עדכוני בטיחות דחופים. עדכונים רגילים נעשים כאשר המכונית מחוברת לרשת WiFi.

 

זה היה בצחוק כן? יעיד הסמיילי בסוף המשפט

 

אילון מאסק בהחלט טוען שמכוניות טסלה שנמכרות היום יוכלו לשמש שירות הסעות אוטונומי לאחר עדכון תוכנה. לוח הזמנים שלו אכן נראה שאפתני אבל הוא עשה כבר הרבה דברים שאחרים טענו שהם בלתי אפשריים.

 

עדכון תוכנה = לפתח את התוכנה שעושה את זה.

 

ברור שפיתוח תוכנה זה לא השקעה אפסית, אבל זו השקעה שלא תלוייה במספר העותקים של התוכנה שתפיץ. מבחינת הליך הפיתוח, אין הרבה הבדל בין תוכנה שמופצת בעשרה עותקים ותוכנה שמופצת במליון עותקים. לכן העלות השולית של פיתוח התוכנה למכונית הולכת וקטנה ככל שיש יותר מכוניות שיכולות להשתמש בתוכנה. זה היתרון של טסלה בהיותה יצרן רכב ולא חברה שקונה מכוניות קיימות ומלבישה עליהן מערכות נוספות.

 

זה נכון לתוכנה שהיא Standalone בלבד, שירות רכבים אוטונומי הוא לא כזה.

לצורך העניין כל ה-Backend שמולו המכוניות עובדות צריך להיראות שונה (גם חומרתית) אם עובדים מולו 10 מכוניות או 100 אלף

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
ברור שפיתוח תוכנה זה לא השקעה אפסית, אבל זו השקעה שלא תלוייה במספר העותקים של התוכנה שתפיץ. מבחינת הליך הפיתוח, אין הרבה הבדל בין תוכנה שמופצת בעשרה עותקים ותוכנה שמופצת במליון עותקים.

 

מאוד, מאוד שגוי.

הבעיות שמגיעות עם סקייל הן משוגעות ומורכבות לאין שיעור, אין לי מושג מה אתה עושה ומה ההיכרות שלך עם התחום אבל בתור מישהו שנמצא בתוך AWS אני יכול לומר לך שזה mind blowing איך דברים ״פשוטים״ (לכאורה) הופכים למורכבים בטירוף כשמדובר בהפצה לעשרות מליונים במקום ״רק״ עשרות אלפים.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
מאוד, מאוד שגוי.

הבעיות שמגיעות עם סקייל הן משוגעות ומורכבות לאין שיעור, אין לי מושג מה אתה עושה ומה ההיכרות שלך עם התחום אבל בתור מישהו שנמצא בתוך AWS אני יכול לומר לך שזה mind blowing איך דברים ״פשוטים״ (לכאורה) הופכים למורכבים בטירוף כשמדובר בהפצה לעשרות מליונים במקום ״רק״ עשרות אלפים.

 

לא אמרתי שאין הוצאות על הפצה. אמרתי שהוצאות הפיתוח לא תלויות בכמות ההפצה. גם הוצאות ההפצה, הן הוצאות שטסלה ממילא משלמת כבר, כיוון שבערך פעם בחודש יש עדכון תוכנה לכל צי המכוניות.

פורסם

זה נכון לתוכנה שהיא Standalone בלבד, שירות רכבים אוטונומי הוא לא כזה.

לצורך העניין כל ה-Backend שמולו המכוניות עובדות צריך להיראות שונה (גם חומרתית) אם עובדים מולו 10 מכוניות או 100 אלף

 

יש שתי בעיות שונות שצריך לפתור בשביל להקים שירות הסעות אוטונומי:

 

1. רכב אוטונומי מלא

2. מערכת ניהול נסיעות (הזמנות, שיבוצים, תכנון מסלולים, חיוב והנהלת חשבונות)

 

הבעיה הראשונה היא בעיה שאף אחד עוד לא פתר באופן מלא. השניה היא בעיה שחברות כמו אובר וליפט פתרו ויש להן מערכות שמתפקדות בקנה מידה גדול בשטח. הבעיה הראשונה היא, בהגדרה, תוכנה העומדת בפני עצמה. הבעיה השניה היא כמובן מערכת שלמה שכוללת את המכוניות עצמן, אפליקציה ניידת ותשתית שרתים. התיחסתי בהודעות שלי לבעיה הראשונה כי בשביל לפתור את הבעיה השניה אפשר לרכוש פתרון ממי שכבר עשה את זה.

פורסם

בנוגע לטיים-שייר של רכבים פרטיים (טסלה), אני אולי יוצא הדופן אבל אני לא רואה את ההמונים הולכים וקונים רכב במאות אלפי ש"ח ואז נותנים לכל המוני בית ישראל לטנף/להסריח ולהרוס להם את הרכוש.

 

על טורו שמעת? זה טיים שייר של מכוניות פרטיות לא אוטונומיות, כלומר השוכרים נוהגים. עובדה שזה קיים ויש שם מכוניות גם במאות אלפי דולרים. אולי זה לא מתאים לי ולך, אבל יש מספיק אנשים שרוצים לקנות רכב שהם לא באמת יכולים להרשות לעצמם ויראו בשרות כזה אפשרות לעשות את זה.

פורסם

יש הבדל משמעותי בין מכונית שבעליה (או מישהו מטעמו) נמצא בה ומשגיח על המתרחש לבין מכונית שנוסעת לבדה בשטח ואין כל השגחה על הנוסעים שיכולים לוונדל את הרכב והדבר יתגלה רק באיחור רב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
יש הבדל משמעותי בין מכונית שבעליה (או מישהו מטעמו) נמצא בה ומשגיח על המתרחש לבין מכונית שנוסעת לבדה בשטח ואין כל השגחה על הנוסעים שיכולים לוונדל את הרכב והדבר יתגלה רק באיחור רב.

 

 

לפני שאתה כותב , כדאי שתכיר קצת את התשובה הקודמת

https://turo.com/en-us/how-turo-works

 

בארהב אתה יכול לשכור רכבים פרטיים. גם רכבי יוקרה.

וזה עובד.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

לא מצאת אתר יותר נייטרלי מאשר האתר יחצ של החברה עצמה?

 

קח, קרא קצת...

 

https://www.bbb.org/us/ca/san-francisco/profile/auto-renting-and-leasing/turo-1116-378793/complaints

 

פשיט תקליד ביוטיוב TURO, עשרות סרטוני תלונות.

 

 

מצטער, אבל ביסודו, מדובר ברעיון מטומטם שרק מטומטמים שמים את רכבם היקר להשכרה לכל דיכפין.

 

דעתי לפחות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

נתחיל בזה שאני בהחלט מסכים להטענה ש "להשכיר את הרכב שלך לכל זב חוטם זה רעיון מטומטם ".

ואני מניח שרוב הקוראים בפורום יסכימו איתנו.

אבל רוב הקוראים כאן הם "חולי הגה" שמשקיעים ברכב שלהם הרבה יותר מרוב הציבור.

 

בנוסף ברור שיש בעיות , ויש לקוחות עם תלונות ,

חלקן על נזקים לרכב , חלקן על אי הופעת השוכר ועוד כל מני דברים שונים.

 

אבל לטעון שזה לא עובד, כאשר יש חברה שמבצעת בדיוק את זה. בעייתי משהו לדעתי.

 

להבדיל , גם על הבנקים בישראל / חברות הסלולר יש הרבה תלונות. עדיין החברות עובדות.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
יש הבדל משמעותי בין מכונית שבעליה (או מישהו מטעמו) נמצא בה ומשגיח על המתרחש לבין מכונית שנוסעת לבדה בשטח ואין כל השגחה על הנוסעים שיכולים לוונדל את הרכב והדבר יתגלה רק באיחור רב.

 

טורו עובד בדיוק כמו חברת השכרה רגילה. השוכר לוקח את הרכב ואין אף אחד שמשגיח עליו. דוקא בטסלה יש מצלמה בתא הנוסעים שכרגע לא פעילה (כן, בטח) ומיועדת לשימוש במוניות האוטונומיות כדי להשגיח על הנוסעים.

פורסם
נתחיל בזה שאני בהחלט מסכים להטענה ש "להשכיר את הרכב שלך לכל זב חוטם זה רעיון מטומטם ".

ואני מניח שרוב הקוראים בפורום יסכימו איתנו.

אבל רוב הקוראים כאן הם "חולי הגה" שמשקיעים ברכב שלהם הרבה יותר מרוב הציבור.

 

בנוסף ברור שיש בעיות , ויש לקוחות עם תלונות ,

חלקן על נזקים לרכב , חלקן על אי הופעת השוכר ועוד כל מני דברים שונים.

 

אבל לטעון שזה לא עובד, כאשר יש חברה שמבצעת בדיוק את זה. בעייתי משהו לדעתי.

 

להבדיל , גם על הבנקים בישראל / חברות הסלולר יש הרבה תלונות. עדיין החברות עובדות.

אני רוצה לראות את "הגבר" שמשכיר רכב לפי שעות כאשר אותם שוכרים יחנו בחניית נכים או המשטרה תגרור את הרכב ואותו "גבר" יצטרך להתמודד עם הרשויות...זה לא אני אשם אלה הם...

איזה כייף לי :)

פורסם

רציני שיש מצלמה בתא הנוסעים?

 

יש מישהו במשרדי החברה משועמם שלבטח שעות לתוך הלילה יושב ורואה שטויות שאנשים עושים ברכב :lol:

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם
אני רוצה לראות את "הגבר" שמשכיר רכב לפי שעות כאשר אותם שוכרים יחנו בחניית נכים או המשטרה תגרור את הרכב ואותו "גבר" יצטרך להתמודד עם הרשויות...זה לא אני אשם אלה הם...

 

אני מניח שבדומה מאד לכל חברת השכרה - בעת שהרכב היה ברשות השוכר - דו"חות ותאונות הינן באחריותו...

 

אין זה אומר שאני באופן אישי הייתי מפקיד בידי פלוני את הרכב שלי, לא משנה איזה רכב, קל וחומר כאשר מדובר על רכב יקר מאד אבל אני בהחלט 'רואה' אנשים עושים זאת ולא מעט כאלה

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם
אני רוצה לראות את "הגבר" שמשכיר רכב לפי שעות כאשר אותם שוכרים יחנו בחניית נכים או המשטרה תגרור את הרכב ואותו "גבר" יצטרך להתמודד עם הרשויות...זה לא אני אשם אלה הם...

 

אם יש חוזה שכירות , כל מה שצריך לעשות הוא לשלוח את החוזה למשטרה , והתלונה עוברת לשוכר.

אם הרכב לא יוחזר בזמן , אני מניח שיש קנס לשוכר כמו בכל חברת השכרה.

 

המודל הזה יכול לעבוד בארה"ב שם הביטוח הוא אישי , ויתקשה לעבוד בארץ ,

כאשר הביטוח הוא על הרכב עצמו. בנוסף יש מגבלות לביטוח הרכב בארץ (הסעה בשכר , השכרה וכד' ).

 

ושוב , זה שהרעיון נראה מוזר , במיוחד בהתחשב במגבלות הרגולטוריות הישראליות , לא אומר שהוא לא ישים במקומות אחרים.

וגם מהצד השני לא אומר שהוא חף מכל בעיה.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

×
×
  • תוכן חדש...