Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חוצמזה, גורמים מטעמי יצרני הרכב (יענו, אלה שאשכרה בונים את המכוניות האוטונומיות) אומרים שמכוניות יוכלו לנסוע באופן אוטונומי לחלוטין על הכבישים בין 2020 ל-2030. חלקם אומרים שכבר מ-2020 יספקו נסיעה אוטונומית בכבישים מהירים (הונדה, טויוטה, יונדאי) או בתוך העיר (רנו), חלקם אומרים שעד 2021 יספקו נסיעה אוטונומית חלקית (וולוו) או מלאה (פורד, טסלה), חלקם מושכים עד 2024 (ב.מ.וו), חלקם עד 2025 (רנו) וחלקם עד 2030 (יונדאי). בכל מקרה, כמובן שטיבם של לו"זים להתרחב, אבל בהתייחס לכך שהתחזיות מאוד קרובות אלינו - נדע בקרוב...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

זה בערך מה שאני כתבתי אבל מתומצת.

שים לב שעדיין יש שם נהג חירום, ז"א זה עוד לא במודל שטסלה מדברים עליו שהרכב יעבוד בשבילך.

 

אפשר יהיה לוותר על רכב לטכנאים ולשלוח אותם עם שרות ההסעות.

 

תלוי כמה ציוד הוא יצטרך איתו, אבל תזכור שרוב העובדים אצל בזק וכו' הם לא טכנאים, בכלל בכל חברה רוב העובדים לא טכנאים.

זה אומר שחברות יוכלו להציע למשל החזר תח"צ (לפי החוק), רכב ליסינג, או שירות הסעות.

 

לגבי המודל הכלכלי של רכב אוטונומי (אם וכאשר) כולנו די מנחשים

 

מסכים עם כמעט כל ההודעה שלך, ספציפית לגבי המשפט הזה הוא לא נכון, כי העולם הולך לשם עם או בלי רכב אוטונומי, הרכב האוטונומי יהיה שיפור במעבר הזה ל-MaaS.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בערך מה שאני כתבתי אבל מתומצת.

שים לב שעדיין יש שם נהג חירום, ז"א זה עוד לא במודל שטסלה מדברים עליו שהרכב יעבוד בשבילך.

 

בניסוי הזה ודומים לו יש נהג חירום כי אין עדיין היתר חוקי לרכב אוטונטמי לחלוטין. מדובר בניסוי ולא בהפעלה מסחרית ולכן גם הנסיעה היא חינם. ההבדל הגדול בין טסלה לשאר השחקנים הוא שטסלה מאמינים שהם יכולים להגיע ליכולת אוטונומית מלאה בעזרת החיישנים שכבר קיימים במכוניות שמיוצרות היום ע״י עדכון תוכנה בלבד. שאר הגורמים בשוק מסתמכים על LIDAR ועל מיפוי מדוייק. LIDAR מאוד יקר ומיפוי מדוייק גם יקר לעשות ובד״כ עושים לאזור גיאוגרפי מאוד מוגבל. זה אומר שגם אם הפתרונות האלו יגיעו לבשלות, יהיה מדובר בצי יעודי של מכוניות שיעבדו באיזור גיאוגרפי מוגבל. זה אומר שמי שירצה לפתוח שירות מוניות אוטונומי באיזור מסוים יצטרך להשקיע סכום גדול בצי מכוניות יעודי ובמיפוי מדויק של האזור. הגישה של טסלה לעומת זאת תאפשר לכל בעל רכב מתוצרתה להיות שותף בשירות ההסעות אם הוא מעונין בכך. זה כמו ההבדל בין לבנות מלון ולהשכיר את הדירה שלך דרך Air B&B.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתר חוקי (או בכלל רגולציה) זה אחד האספקטים שמשפיעים מאוד על טווח הזמן, צופים שהטכנולוגיה תהיה מוכנה לפני הרגולציה.

תוכל להיות שותף לשירות ההסעות כשאתה בעבודה רק אחרי שהרגולציה תאפשר רכב ללא נהג בכלל

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתר חוקי (או בכלל רגולציה) זה אחד האספקטים שמשפיעים מאוד על טווח הזמן, צופים שהטכנולוגיה תהיה מוכנה לפני הרגולציה.

תוכל להיות שותף לשירות ההסעות כשאתה בעבודה רק אחרי שהרגולציה תאפשר רכב ללא נהג בכלל

 

זה כמובן ברורץ הענין הוא שברגע שהטכנולוגיה תהיה בשלה ויהיה היתר חוקי לפעול באיזור מסויים, טסלה תוכל להפעיל שירות הסעות בשהשקעה כמעט אפסית תוך התבססות על המכוניות בבעלות פרטית. לעומת זאת מפעילים אחרים יצטרכו לרכוש צי של מכוניות ולהשקיע כסף במיפוי מדויק של האזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתר חוקי (או בכלל רגולציה) זה אחד האספקטים שמשפיעים מאוד על טווח הזמן, צופים שהטכנולוגיה תהיה מוכנה לפני הרגולציה.

 

אין מה לצפות, זה תמיד ככה.

 

אתה יכול לתת לי דוגמא אחת של רגולציה של מוצר שלא קיים?

 

יש הוראות ואופן השימוש וחוקיותו בטלא-פורטר?

 

חוקיות הירי של טורפדו פוטונים?

 

משרד התחבורה (בכל מקום בעולם) יכול ליצור תקינה לב.מ.וו X12?

 

 

קודם יש מוצר, אח"כ עושים תקינה ורגולציה בהתאם למגבלות המוצר ומגבלות השימוש במוצר לכשיהיה מושלם.

 

כשיהיה מוצר מושלם שעבר תקינה של המדינה, נראה בכמה (ואם בכלל) הרגולציה תעכב אותו.

 

 

בינתיים זה מצחיק שכבר 20 שנה מפתחים ולא מצליחים לייצר מוצר מושלם אבל מתבכיינים (לא אתה, היצרנים) על העדר הרגולציה מראש.

 

 

בנוגע לטיים-שייר של רכבים פרטיים (טסלה), אני אולי יוצא הדופן אבל אני לא רואה את ההמונים הולכים וקונים רכב במאות אלפי ש"ח ואז נותנים לכל המוני בית ישראל לטנף/להסריח ולהרוס להם את הרכוש.

 

 

אנשים פה לא נותנים לאנשים להכנס לאוטו שלהם אם לא עברו מקלחת וטיהור, אז ייתנו את הטסלה בשביל שהחברה שחזרו מהים מלאי חול יוכלו לאכול שווארמה בלאפה עם הרבה עמבה וטחינה באוטו.

 

 

שור....ברור!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כמובן ברורץ הענין הוא שברגע שהטכנולוגיה תהיה בשלה ויהיה היתר חוקי לפעול באיזור מסויים, טסלה תוכל להפעיל שירות הסעות בשהשקעה כמעט אפסית תוך התבססות על המכוניות בבעלות פרטית. לעומת זאת מפעילים אחרים יצטרכו לרכוש צי של מכוניות ולהשקיע כסף במיפוי מדויק של האזור.

 

תוכנה זה ממש (אבל ממש) [אבל ממש ממש] לא השקעה אפסית.

גם לא סבבי פיתוח, QA, אלפא, בטא, וגירסאות למוצר הסופי.

נראה לך שהיום טסלה עם מערכת מוכנה ומושלמת שרק מחכה לרגולציה שתאפשר לו לרוץ בשטח? ברור שלא הם אפילו לא באלפא למערכת שלמה

 

אין מה לצפות, זה תמיד ככה.

 

אתה יכול לתת לי דוגמא אחת של רגולציה של מוצר שלא קיים?

 

יש הוראות ואופן השימוש וחוקיותו בטלא-פורטר?

 

חוקיות הירי של טורפדו פוטונים?

 

משרד התחבורה (בכל מקום בעולם) יכול ליצור תקינה לב.מ.וו X12?

 

 

קודם יש מוצר, אח"כ עושים תקינה ורגולציה בהתאם למגבלות המוצר ומגבלות השימוש במוצר לכשיהיה מושלם.

 

כשיהיה מוצר מושלם שעבר תקינה של המדינה, נראה בכמה (ואם בכלל) הרגולציה תעכב אותו.

 

ברור שלא, זה היה בתגובה לזה שטסלה "מוכנים" כבר.

וציינתי שבנוסף לזמן שייקח להגיע למוצר (אפילו לא מושלם), יש זמן נוסף של תקינה שעד אז כל הפרויקט של טסלה לא יכול להמריא.

 

בינתיים זה מצחיק שכבר 20 שנה מפתחים ולא מצליחים לייצר מוצר מושלם אבל מתבכיינים (לא אתה, היצרנים) על העדר הרגולציה מראש.

 

זו אגב סיבה אחת טובה למה אהבתי את ההרצאות והמציגים ב-nVidia GTC בשנה שעברה בנושא רכב אוטונומי, הם לא באו מנקודת מבט של התבכיינות, גם לא האשמה, אלא הטיים-ליין שהם שירטטו פשוט לקח בחשבון את הרגולציה, ושייקח יותר זמן לאשר רגולציה מאשר לפתח את המוצר (וגם שזה קורה אחרי פיתוח המוצר, לפחות בגירסת כביש ראשונה).

כלומר מבט מפוכח מאוד שמבין את החלקים הנעים ולא מנסה לכופף את ידי הרגולטורים כדי לעמוד בלוחות זמנים או כדי להציג טיים-ליין שמביא כותרות.

 

בנוגע לטיים-שייר של רכבים פרטיים (טסלה), אני אולי יוצא הדופן אבל אני לא רואה את ההמונים הולכים וקונים רכב במאות אלפי ש"ח ואז נותנים לכל המוני בית ישראל לטנף/להסריח ולהרוס להם את הרכוש.

 

אנשים פה לא נותנים לאנשים להכנס לאוטו שלהם אם לא עברו מקלחת וטיהור, אז ייתנו את הטסלה בשביל שהחברה שחזרו מהים מלאי חול יוכלו לאכול שווארמה בלאפה עם הרבה עמבה וטחינה באוטו.

 

שור....ברור!

 

גם אני לא, בטח לא כשמדברים על טסלה, שזה לא בדיוק סוזוקי אלטו וגם לא עולה כמוהו.

בגלל זה לפחות כרגע לא נראה שהמסה הגדולה של ציי רכבים אוטונומיים יבוא משם.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכנה זה ממש (אבל ממש) [אבל ממש ממש] לא השקעה אפסית.

גם לא סבבי פיתוח, QA, אלפא, בטא, וגירסאות למוצר הסופי.

נראה לך שהיום טסלה עם מערכת מוכנה ומושלמת שרק מחכה לרגולציה שתאפשר לו לרוץ בשטח? ברור שלא הם אפילו לא באלפא למערכת שלמה

 

 

 

קצת לדייק

ההשקעה האפסית היא לא בפיתוח הכוונה כאן שההשקעה האפסית היא בהפצת התוכנה. דבר שקורה כבר היום בטסלה, כאשר כל הרכבים מקבלים מדי פעם עידכוני תוכנה. דרך הרשת הסלולרית , למיטב ידיעתי.

כולל לדוגמא פיצ'ר ששוחרר לא מזמן אשר איפשר להסיע את הרכב כאשר אתה עומד בחוץ.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל להסתכל על העלות של הפצת התוכנה (שגם היא לא אפסית, היא קיימת, פשוט נמוכה בהרבה מהפצת חומרה למשל) בלי העלות של פיתוח אותה תוכנה זה אפילו לא חצי שקר, זה שקר מלא.

אתה מדבר על עלויות הפצה של מוצר שלא פיתחת?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן , פיתוח רכב חדש הוא דבר יקר (תשאל את עופר שהשקיע פעמיים במיזם רכב שכשל )

וכן , פיתוח התוכנה הוא דבר יקר. גם פיתוח הסוללה , גם בניית המפעל ועוד הרבה.

 

דובר כאן על ניצול הצי הקיים ל Maas , והעלות השולית מרגע סיום הפיתוח של טסלה היא קטנה עד אפסית

מול העלות של כל המתחרים האחרים. והאפשרות להעמדת צי רכב מספיק גדול בקלות יחסית, באופן תיאורטי.

 

מה הקשר בין הטענה הזאת לעלות הפיתוח של רכב חדש ?

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הכי זול!:wink:

 

לגמרי, בטח כשזה הפצה Over the air :wink:

זה המקבילה לזמן אוויר

 

כן , פיתוח רכב חדש הוא דבר יקר (תשאל את עופר שהשקיע פעמיים במיזם רכב שכשל )

וכן , פיתוח התוכנה הוא דבר יקר. גם פיתוח הסוללה , גם בניית המפעל ועוד הרבה.

 

דובר כאן על ניצול הצי הקיים ל Maas , והעלות השולית מרגע סיום הפיתוח של טסלה היא קטנה עד אפסית

מול העלות של כל המתחרים האחרים. והאפשרות להעמדת צי רכב מספיק גדול בקלות יחסית, באופן תיאורטי.

 

מה הקשר בין הטענה הזאת לעלות הפיתוח של רכב חדש ?

 

את הרכב היום של טסלה אתה יכול להכניס As-is לצי MaaS? ברור שלא - אחרת היו עושים את זה.

ולכן זה פיתוח, אתה יכול להתייחס אל זה כאל מוצר חדש או שו"ש למוצר. זה עדיין פיתוח, והעלות של הפיתוח קיימת.

להסתכל רק על עלות הפצת הפיתוח בלי עלות הפיתוח זה שקר גס.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שסה"כ כוונתו הייתה שהעלות האבסלוטית של טסלה תהיה נמוכה משמעותית משל כל חברה אחרת.

 

טסלה צריכה לשלם עלויות פיתוח, אולי גם תקינה/רגולוציה וכד' פלוס עלות שולית של הפצת התוכנה.

 

כל חברה אחרת תשלם גם היא את האמור לעיל, בנוסף לכל מה שטסלה כבר שילמה ללא קשר, עלות פיתוח הרכב, סוללה ייצור וכד'

 

לטסלה יתרון יחסי מובהק בהקשר זה

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שעובד בחברת ענק בתחום ההיי-טק, להפיץ עידכון גירסה הוא דבר מסובך שדורש השקעה עצומה.

רק כדי שתקבל פרופורציות, רוב המשאבים בבנית תוכנה הולכים לבדיקות ולא לפיתוח. בהרבה מקרים זנחו פרויקטים עם הכנסה ענקית בגלל עלויות הבדיקה.

אכשיו יש לך גירסה עובדת ופיתחתה עידכון שלה, רק הצורך שלבדוק שלא הרסתה כלום דורש להריץ את כל הבדיקות שנעשו לגירסה המקורית ועל זה להוסיף בדיקות לגירסה החדשה. אכשיו תבצע את זה מספר פעמים וקיבלתה כמות עצומה של בדיקות רק על עידכון.

לכן זה ממש לא השקעה אפסית.

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגמרי, בטח כשזה הפצה Over the air :wink:

זה המקבילה לזמן אוויר

 

 

 

את הרכב היום של טסלה אתה יכול להכניס As-is לצי MaaS? ברור שלא - אחרת היו עושים את זה.

ולכן זה פיתוח, אתה יכול להתייחס אל זה כאל מוצר חדש או שו"ש למוצר. זה עדיין פיתוח, והעלות של הפיתוח קיימת.

להסתכל רק על עלות הפצת הפיתוח בלי עלות הפיתוח זה שקר גס.

 

העלות של data סלולארי היא היום ברצפה, אבל בכל מקרה עדכוני תוכנה בטסלה נעשים דרך החיבור הסלולארי רק אם הם עדכוני בטיחות דחופים. עדכונים רגילים נעשים כאשר המכונית מחוברת לרשת WiFi.

 

אילון מאסק בהחלט טוען שמכוניות טסלה שנמכרות היום יוכלו לשמש שירות הסעות אוטונומי לאחר עדכון תוכנה. לוח הזמנים שלו אכן נראה שאפתני אבל הוא עשה כבר הרבה דברים שאחרים טענו שהם בלתי אפשריים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...