Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1479 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

גם אמרו לפני 10 שנים שעד 2020 כבר יהיו רכבים אוטונומיים בכמויות אסטרונומיות, אז אמרו...

גם אמרו שעד היום עיקר כלי הרכב על הכביש יהיו חשמליים, נו ו?

 

אין ספק שזה הכיוון, בדרך כזו או אחרת ובסוף זה יקרה.

אנחנו מתקרבים אבל כל כך הרבה דברים יכולים לקרות בדרך.

 

על השאלה מתי הסוף - אפשר רק לנחש

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם
אז עזוב, בוא נדבר על עוד 10-15 שנה, כל מי שמתעסק בתחום מדבר על רכבים אוטונומיים כצי לצורך MaaS, את הרכב הפרטי רוב הזמן תשאיר בבית

 

בטסלה מדברים על מודל קצת שונה. הם טוענים שהמכוניות מתוצרתם הנמכרות קיום יוכלו, דרך עדכוני תוכנה, להגיע לרמת נהיגה אוטונומית מלאה. כשזה יקרה נהגים שברשותם מכוניות טסלה בעלות יכולת אוטונומית יוכלו לשלוח אותן לעשות נסיעות בתשלום דרך הרשת של טסלה ובעצם לתת לרכב לעבוד בשבילם, כאשר טסלה תהיה שותפה להכנסות. תחשוב שאתה נוסע למשרד בתל אביב ובמקום לחפש חניה אתה שולח את הרכב לעשות כסף בזמן שאתה עובד.

 

[video=youtube_share;Ucp0TTmvqOE]

פורסם

הרבה מים יעברו בנהר עד שזה יקרה, אבל קונפסט מעניין.

 

גם שיהיה אפשרי אגב, יש הרבה על מה לתת את הדעת,

תקינה, רגולציה, ביטוח ?

על מי נופלת האחריות במקרה של תאונה בזמן שאני בעבודה והרכב עובד עבורי? טסלה? עלי? הנוסע?

 

יש עוד הרבה דברים שצריכים לקרות כדי שדבר כזה יהיה אפשרי

 

אבל בדרך כזו או אחרת, כאמור, זה העתיד...

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם
ה"מישהם" האלה ש"אומרים", הםהרבה יותר הבטיחו דברים שלא התקיימו מאשר שכן התקיימו. בערך יחס של 1 ל מליון.

 

התבלבלת, המישהם האלה הם לא אלה שהבטיחו רכבים אוטונומיים ב-2019...

 

מה הקשר ?

 

בירה נשר

 

בטסלה מדברים על מודל קצת שונה. הם טוענים שהמכוניות מתוצרתם הנמכרות קיום יוכלו, דרך עדכוני תוכנה, להגיע לרמת נהיגה אוטונומית מלאה. כשזה יקרה נהגים שברשותם מכוניות טסלה בעלות יכולת אוטונומית יוכלו לשלוח אותן לעשות נסיעות בתשלום דרך הרשת של טסלה ובעצם לתת לרכב לעבוד בשבילם, כאשר טסלה תהיה שותפה להכנסות. תחשוב שאתה נוסע למשרד בתל אביב ובמקום לחפש חניה אתה שולח את הרכב לעשות כסף בזמן שאתה עובד.

 

[video=youtube_share;Ucp0TTmvqOE]

 

זה MaaS, רק שהם מוסיפים שרכב אוטונומי שלהם יוכל גם להיות "ספק שירות" באותו MaaS.

המבחן הוא פשוט - תסתכל על צד הלקוח, לא צד הספק.

הלקוח שמזמין רכב דרך אותה אופציה תיאורטית של טסלה - מזמין MaaS, הוא מזמין ניידות כשירות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
התבלבלת, המישהם האלה הם לא אלה שהבטיחו רכבים אוטונומיים ב-2019...

 

למיטב זכרוני, דובר על 2021. אפשר לגלול למעלה בשרשור. אם יש לך כוח , לי אין.

 

 

זה MaaS, רק שהם מוסיפים שרכב אוטונומי שלהם יוכל גם להיות "ספק שירות" באותו MaaS.

המבחן הוא פשוט - תסתכל על צד הלקוח, לא צד הספק.

הלקוח שמזמין רכב דרך אותה אופציה תיאורטית של טסלה - מזמין MaaS, הוא מזמין ניידות כשירות.

 

אם נדבר על טסלה , אז היא מכרה כבר מעל 750 אלף רכבים.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla,_Inc.#Production_and_sales_by_quarter

 

אם רק חצי יהפכו להיות ספקי שירות , מדובר כאן על צי ענק שכבר עומד לרשותם. בניגוד לכל האחרים שידרשו להם כמה שנים להשלים את הפער מרגע שהרכב האוטונומי יגיע.

 

והם גדלים בקצב של קרוב ל 100 אלף ברבעון. אם נניח את ההנחה האופטימית של רכב אוטונומי עוד שנתיים , מדובר על הכפלה של הצי

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

והם גדלים בקצב של קרוב ל 100 אלף ברבעון. אם נניח את ההנחה האופטימית של רכב אוטונומי עוד שנתיים , מדובר על הכפלה של הצי

רכב אוטונומי לא יהייה גם בעוד 5 שנים. הכול דיבורים בכדי לשמור על קצב ההשקעות ומחיר המניה.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

2019 היו "הערכות" של כל מיני סמנכ"לי שיווק מעולם הרכב.

ובכל מקרה אלה לא אותם אנשים, לא עם אותם תפקידים ולא עם אותם אינטרסים כמו סמנכ"לי שיווק.

 

אין ספק שאם דבר כזה יתאפשר הוא יכול להפוך את טסלה בין לילה לספק MaaS אולי הכי גדול, ואולי יאפשר להם גם להרוויח סופסוף

אני לא רואה את זה קורה טכנולוגית וחוקית בתוך שנתיים, וגם לא מי שנמצא בתוך הענף וצריך להראות יכולות בשביל לאפשר את המצב החוקי.

 

אבל יותר מזה, אתה מדבר על מצב שיאפשר לא רק רכב עם יכולות אוטונומיות אלא רכב אוטונומי מלא, על כביש ציבורי ללא נהג בטיחות כלל (כי הנהג עובד ב-Day Job שלו), ואת זה אני ממש לא רואה קורה בקרוב.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
התבלבלת, המישהם האלה הם לא אלה שהבטיחו רכבים אוטונומיים ב-2019...

.

 

לא ירדת לסוף דעתי.

 

לפני 50 שנה הבטיחו לי ש

 

"כשתגדל לא יהיו יותר מלחמות ולא תלך לצבא".

 

כשתגדל רובוטים יעשו עבורנו את כל העבודה.

 

עד שנת 2000 רכבים בכלל ירחפו באויר.

 

כשתגדל ב 3 שעות תטוס לסאן פרנסיסקו.

 

כשתגדל תהיה מושבה על הירח.

 

 

עד גיל 21 תגיע לירח...

 

 

לא סתם אמרו למי ניתנה הנבואה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

יש לזה סיבות טובות שהדברים שלא קרו - לא קרו.

 

מישהו עשה משהו באופן פעיל ב-50 שנה האלה למנוע מלחמות?

הרובוטים עושים בשבילנו את רוב העבודות שחשבו עליהם לפני 50 שנה, מישהו עושה היום כביסה ביד (כעיקר, לא נקודתית) או מחשב חשבון בסופר עם חשבוניה? ברוב הבתים השואב הרובוטי גם שואב את האבק אפילו, קופאיות בדרך להחלפה, אפילו משלוחים אמזון התחילו עם רחפנים, את התפקיד של אלוהים יודע כמה מרכזניות טלפון עושה היום סוויצ' שנכנס לארון בזק, עד היום בזק מוכרים בניינים שבהם פעם ישבו מרכזניות וחיברו כבל כדי שתוכל להתקשר לחבר.

אמנם לא בשנת 2000 כל כך, אבל מה זה רחפן אם לא רכב באוויר? נכון שזה לא בדיוק הייתה הכוונה שלך אבל זה קרוב משפחה.

 

חוץ מכמה משוגעים בודדים שגם הם הגיעו בעשור האחרון מישהו פעל בשביל לאפשר טיסה מסחרית לירח? קל וחומר מושבה.

 

טיסה במהירות גבוהה בצורה מסחרית דיי ירד מהפרק עם התרסקות הקונקורד

 

יותר מהכל צריך לזכור - הצורך הוא אבי ההמצאה, אני רוצה לראות את זה שנוסע בכבישי ישראל בשעות העומס ולא יגיד שיש צורך

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

להתחייב לזמן מסויים זה אולי נשמע כמו שטות, אבל גם להתעלם מהקדמה זה לא בדיוק חכמה גדולה. בסופו של דבר בניית עוד נתיבים, הנחת עוד מסילות וחפירת תעלות למטרו אף פעם לא יצליחו להדביק את הביקוש. כמו שזה נראה כרגע, זה או שעיקר התחבורה תהיה אוטונומית, או שנעבור למתכונת עולם שלישי עם טוסטוס-לכל-פועל אם לוביסטים ובעלי אינטרסים יטרפדו את זה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

למה שבעלי אינטרסים יטרפדו את זה? זה הזדמנות לטייקונים האלה להשתלט על עוד שוק של שירותים נוסף שאין להם נגיעה בו היום.

הרי אין טייקונים עם תחנות מוניות, אבל טייקון שיפתח שירות הסעות בתשלום ועוד עם רכבים אוטונומיים?

תחשבו על הפוטנציאל של חבילות פנטה (מלשון Penta, לא Fanta) שכוללות טלוויזיה, טלפון, אינטרנט, סלולר והסעות מבית הוט או בזק

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לא ירדת לסוף דעתי.

 

עד גיל 21 תגיע לירח...

 

לא סתם אמרו למי ניתנה הנבואה.

לעסת יותר מידי מסטיקים מסוג בזוקה בתקופה שהיית ילד. היום לועסים את הכתבות בגוגל.

 

הגיע הזמן להתקדם...:-P

איזה כייף לי :)

פורסם

תחשבו על הפוטנציאל של חבילות פנטה (מלשון Penta, לא Fanta) שכוללות טלוויזיה, טלפון, אינטרנט, סלולר והסעות מבית הוט או בזק

 

אפשר יהיה לוותר על רכב לטכנאים ולשלוח אותם עם שרות ההסעות.

פורסם
לא ירדת לסוף דעתי.

 

לפני 50 שנה הבטיחו לי ש

 

"כשתגדל לא יהיו יותר מלחמות ולא תלך לצבא".

 

כשתגדל רובוטים יעשו עבורנו את כל העבודה.

 

עד שנת 2000 רכבים בכלל ירחפו באויר.

 

כשתגדל ב 3 שעות תטוס לסאן פרנסיסקו.

 

כשתגדל תהיה מושבה על הירח.

 

 

עד גיל 21 תגיע לירח...

 

 

לא סתם אמרו למי ניתנה הנבואה.

 

שילוב מרתק של חוסר הבנה וחשש מטכנולוגיה.

 

יש הבדל עצום בין תחזיות ארוכות טווח (נניח, 50 השנים שלך) שמתבססות במקרה הטוב על איזו עקומה כללית של התקדמות טכנולוגית והרבה אופטימיות לבין תחזיות קצרות טווח שמתבססות על טכנולוגיה שמכעט קיימת היום.

 

אם תחשוב במונחים של ילידי החצי הראשון של המאה ה-20, ההתקדמות בתחום התעופה היתה כל כך מהירה (מהמטוס הכבד מהאוויר הראשון בתחילת המאה עד לנחיתה מאוישת על הירח פחות מ-70 שנה אח"כ) שכל עתידן מתחיל היה יכול להניח שעוד כמה עשרות שנים יהיו מושבות על הירח, תיירי חלל וטיסות טרנס אטלנטיות בשעה. באופן מצער, ההתקדמות הטכנולוגית הזו הואטה משמעותית מכל מיני סיבות, ותחזיות כאלו לא התממשו.

 

רכב אוטונומי זה עניין שונה לגמרי. הבסיס הטכנולוגי כבר קיים (ועובד), ומה שנשאר הוא לשייף את הטכנולוגיה לרמה טובה מספיק כדי להיות עדיפה (משמעותית) על נהג אנושי. זה אתגר ממש לא פשוט, וגם אותו קשה לחזות. יכול גם להיות שהוא לא באמת יצליח, ונצטרך לחכות לטכנולוגיה חדשה בתחומים מסויימים. אני לא מתמצא בתחום ולא יודע מה התחזיות הריאליות כרגע, אבל מניח שמי שמתמצא בפרטים יכול לתת תחזית שתהיה סבירה ברמה מסויימת, גם אם בוודאי לא מדויקת ב-100%, כמו כל תחזית אחרת בכל תחום אחר. גם בחיזוי מזג האוויר יש לנו רמת דיוק מסויימת בלבד, גם בחיזוי כלכלי יש רמת דיוק מסויימת, גם בתוכניות העבודה של צה"ל והצפי לאיומים שונים יש רמת דיוק מסויימת. אף תחזית היא לא מדוייקת ב-100%, ועדיין זה לא הופך כל תחזית לנבואה ולא כל סטיה של כמה שנים בתוכנית פיתוח ארוכת טווח הופכת לנבואת שוטים. יש הבדל עצום בין תחזית לא מדוייקת (שמתבססת על מידע קונקרטי) לבין נבואה, שמסתמכת על כלום ושום דבר.

 

לגבי המודל הכלכלי של רכב אוטונומי (אם וכאשר) כולנו די מנחשים, אבל הניחוש שלי אומר שבאזורים עירוניים יהיה מאוד לא כלכלי להחזיק רכב פרטי. כמובן שמי שגר בסוף העולם שמאלה עדיין יאלץ להחזיק רכב פרטי, וגם מי שצריך הרבה ציוד ונמצא כל היום ברכב, אבל רוב האנושות לא נמצאת שם אלא במרכזים עירוניים, ותוכל לתפקד מעולה בלי רכב. זה אפילו לא יקח הרבה זמן - אם עלויות השימוש ברכב אוטונומי משותף יהיו רבע-שליש מאחזקת רכב פרטי (ואין סיבה שהן לא יהיו), הרוב המכריע ינטוש את הרכב הפרטי שלו מאוד מאוד מהר. כמובן שיהיו כאלו שיהיו אדישים לעלויות האלו, אבל מדובר באחוז יחסית נמוך (אותו אחוז שמחזיק היום רכבי יוקרה פחות או יותר).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

×
×
  • תוכן חדש...