Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3684 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
נדמה כי את שני הדברים הראשונים שלומדים בשיעורי נהיגה, שמירה על הימין ומתן זכות קדימה להולכי רגל, כולם שוכחים רגע לאחר מבחן הרישוי, ובצדק. הרי זה לא נאכף, אף אחד בתקשורת לא מדבר על זה (פעם, מזמן, הייתה פרסומת על שמירה על הימין אך לא זוכר את הסלוגן), כולם לא מקפידים על זה אז...

 

שמירה על הימין לא חשובה, מבחינת שמירה על חיי אדם, כמו מתן זכות קדימה להולכי רגל.

היא בטח לא אחד "משני הדברים הראשונים שלומדים" ולגמרי לא מהווה את אחד מעקרונות הבטיחות החשובים.

למעשה, יש מדינות בהם אין בכלל חוק כזה, בגלל הטענה, שמבחינה בטיחותית, עדיף להמנע ממעבר נתיבים ככל שניתן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לצערי, אני חושב שלפעמים עדיף לא לעצור, אלא אם הולכי הרגל כבר ממש התחילו בחצייה.

גם לי היו כמה מקרים של "כמעט", ואני עוד הרגשתי אשם אחר כך.

 

+1

 

לפעמים נהג הרכב הקודם לא רואה הולך רגל שחוצה, והנהג ה"אדיב" שהנדיבות שלו באה על חשבון כל הנהגים שמאחוריו, מחליט לעצור פתאום בגלל שראה הולך רגל מחכה אי שם, ואז יש סיכוי טוב לתאונת שרשרת.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

פורסם

נכון, צריך שיתחשב בזמנם של נהגים שמאחוריו על חשבון השטחת הולכי רגל :evil:

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
+1

 

לפעמים נהג הרכב הקודם לא רואה הולך רגל שחוצה, והנהג ה"אדיב" שהנדיבות שלו באה על חשבון כל הנהגים שמאחוריו, מחליט לעצור פתאום בגלל שראה הולך רגל מחכה אי שם, ואז יש סיכוי טוב לתאונת שרשרת.

 

למה כתבת אדיב במירכאות?

ראשית, עצם זה שנהג אחר עקף על מעבר חציה או הולכת רגל לא שמה לב, לא מוריד מאדיבותו. אין כן עניין של החלטה זמן של מי אתה מבזבז וזה לא נתון לשיקולך בכלל. מפה אנחנו מגיעים לנקודה השנייה, והיא שאף אחד לא שואל אותך ולא מבקש ממך שתחליט מה עדיף. החוק מחייב אותך לעצור להולך רגל שנדמה לך כי הוא עומד לחצות את הכביש. מחייב. משם, זה לא בידיים שלך.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
במידה והנתיבים לפני מעבר החצייה ללא רכבים, אזי כדאי שתבחר (אם אפשרי) בנתיב שהוא רחוק מהולך הרגל שעומד לחצות.

ואז כשהולך הרגל חוצה הוא יהיה תחילה בנתיב הגלוי כך שהוא יהיה נראה מרחוק. וכשהוא יגיע לנתיב שלך הוא יהיה מוגן.

 

עצה מצוינת. לא תמיד ישימה אבל באמת מצוינת.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

לא הייתי מציע להדליק איתות מצוקה (4 וויקרים) כי רבים מהנהגים יפרשו את זה דווקא

הפוך - יחשבו שעצרת שם למטרותיך ולא כי יש הולך רגל שצריך לעבור, ולכן הם יעקפו אותך.

 

לדעתי העצה הטובה ביותר היא להאט מראש ולהגיע למעבר החצייה במהירות נמוכה, תוך מעקב אחרי

הרכב שלצידך\מאחוריך והאם הוא מבין את הסיטואציה.

פורסם

לא אחת אני נמנע מלתת זכות קדימה להולכי רגל בדיוק מסיבה זו, במיוחד ילדים בשעות הבוקר בהם המון ילדים בדרכם לבתי הספר והם לא יכולים לראות "מעבר" לרכב שלי שיש מטורף ששועט בנתיב השני ומתעלם מקיומו של מעבר חציה.

דרך אחרת שהייתי משתמש בה בעבר הרחוק היתה להעמיד את הרכב שלי באמצע, בין שני הנתיבים, ולהבהב. להגיד לך שמטורפים לא ניסו לעקוף אותי מהצדדים?!...

פורסם

מבחינתי, אם הדבר מתאפשר (ואני מוודא טוב),

אני עוצר בסוג של אלכסון וחוסם מעבר לבאים משמאלי ( או חורג לאמצע הנתיב כך שעדיין שום רכב לא יכול לעבור ).

ככה אני יודע ששום מטורף לא יעקוף אותי ומי שבמעבר חציה יוכל לעבור בשלום.

פורסם (נערך)
שמירה על הימין[...]לגמרי לא מהווה את אחד מעקרונות הבטיחות החשובים.

 

הכל נכון, אבל רק שהמגיבים הקבועים בשרשורי ה"תתנזל מהשמאלי" לא ישמעו את זה...

 

לפעמים נהג הרכב הקודם לא רואה הולך רגל שחוצה, והנהג ה"אדיב" שהנדיבות שלו באה על חשבון כל הנהגים שמאחוריו, מחליט לעצור פתאום בגלל שראה הולך רגל מחכה אי שם, ואז יש סיכוי טוב לתאונת שרשרת.

 

ואז קיים גם הסיכון שהרכב העוצר ייהדף לעבר הולך הרגל...

 

אבל מצד שני, לא כל האטה או עצירה גורמות ל"תאונת" שרשרת. אם זה היה נכון לא היה אפשר לנהוג. בפועל, אם מאטים ועוצרים קצת יותר בחכמה, אפשר להימנע מכך במצב שתיארת.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

הבעיה לא רק בכבישים עם שני מסלולים. כבר עקפו אותי לא מעט פעמים על קטנוע בזמן שאני עומד והולך רגל חוצה במעבר חצייה. באופן דומה בעיר שלי דרסו בן אדם לפני כמה שנים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
למה כתבת אדיב במירכאות?

 

כי "אדיב" הוא לא, כשהוא עוצר להולך רגל יחיד ומעכב הרבה רכבים מאחוריו, כשהוא גורם להם לבלאי של הברקסים, תוספת דלק בהאצה, בזבוז זמן, ומה לא. מה יקרה אם הולך הרגל יחכה כמה שניות, עד שטור הרכבים יתפנה מהכביש? לא יקרה כלום. אבל מעצירה פתאומית תיתכן תאונה, שהנהג ה"אדיב" גרם לה.

 

אמנם החוק מחייב לעצור להולך רגל כשהוא עומד לצד מעבר החציה, אבל "בכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם". אז אתה צודק ועצרת כמתחייב מצד החוק, אבל בפועל גרמת לתאונה עם נזקי גוף בגלל נהג שלא צפה מראש את העצירה הפתאומית שלך, או שנהג אחר פירש את העצירה שלך אחרת ושכח שמדובר במעבר חציה, והוא עקף והרג מישהו.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

פורסם

כמעט כל פעם שעצרתי בשמאלי לפני מעבר חציה מישהו עקף אותי מימין.

אם הייתי מעלה סרטון ליוטיוב בכל פעם כזאת - היה נגמר להם המקום.

 

אחרי כל כך הרבה מקרי "כמעט" אני ממש מתלבט אם לעצור ולהסתכן

בפגיעה ברכב במקרה הטוב או דריסת הולך הרגל במקרה הרע, או אולי

עדיף להסתכן בזה שתעצור אותי ניידת ואחטוף דו"ח על אי מתן זכות

קדימה להולך רגל.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם
כי "אדיב" הוא לא, כשהוא עוצר להולך רגל יחיד ומעכב הרבה רכבים מאחוריו, כשהוא גורם להם לבלאי של הברקסים, תוספת דלק בהאצה, בזבוז זמן, ומה לא. מה יקרה אם הולך הרגל יחכה כמה שניות, עד שטור הרכבים יתפנה מהכביש? לא יקרה כלום. אבל מעצירה פתאומית תיתכן תאונה, שהנהג ה"אדיב" גרם לה.

 

אמנם החוק מחייב לעצור להולך רגל כשהוא עומד לצד מעבר החציה, אבל "בכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם". אז אתה צודק ועצרת כמתחייב מצד החוק, אבל בפועל גרמת לתאונה עם נזקי גוף בגלל נהג שלא צפה מראש את העצירה הפתאומית שלך, או שנהג אחר פירש את העצירה שלך אחרת ושכח שמדובר במעבר חציה, והוא עקף והרג מישהו.

yeah.jpg

 

ומי שאתה שתחליט הזמן של מי יותר חשוב?

בלאי לברקסים, גרמת לתאונה עם נפגעים, טוב שלא תאשים את מי שעוצר להולכי רגל בשואה הארמנית.

אם נהג גרם לך "לעצור פתאומית" לפני מעבר חציה הבעיה בך ובנהיגה שלך.

אף אחד לא דיבר על עצירה פתאומית.

רק אידיוט יפרש עצירה לפני מעבר חציה כעצירה לכיף ורק הוא יופתע מהאטה לקראת מעבר חציה.

הוא גם יהיה האשם הבלעדי. במקרה הזה הנהג הצודק הוא גם הנהג החכם. הכי עצוב שאתה חושב שאתה חכם בכך שאתה לא עוצר להולכי רגל במעבר חציה. באמת עצוב, לא בקטע ציני.

 

הולך רגל יחכה? כמה יחכה? דקה? 4 דקות? 16 דקות?

ילד במרכז תל אביב יחכה 216 דקות אם לא יעצרו לו.

זה מה שאתה מציע? באמת?

 

יש בחוץ שמש ויום יפה. נסה ללכת קצת בעיר ולחצות מספר כבישים ותחזור לדווח אם דעתך משתנה. זה גם בריא.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
אם יש תנועה מאחוריך ואפשר שלא לעצור - זה הפתרון המיטבי.

 

אם אתה עוצר, נסה להתחיל להאט מוקדם ככל הניתן ועדיין להיעצר במרחק מסוים ממעבר החציה. אם הרכב מאחוריך ינסה להתחיל עקיפה הוא יקבל יותר שדה ראיה במצב הזה ויראה את הולך הרגל.

 

שווה לאותת שמאלה, ובמידה ויש חשש (כמו כאשר הנהג שמאחוריך מנסה כבר כמה זמן לעקוף אותך באגרסיביות על כל צעד ושעל) אז צריך לשקול ממש למקם את הרכב קרוב לאמצע הכביש.

גם אם יש תנועה מאחור, חובה לעצור, זה החוק.

למקם את הרכב באמצע הכביש אפשרי רק במידה ואין נתיבים מסומנים, אם יש נתיבים מסומנים על כל רכב להשאר בנתיב שלו.

 

ניתן למצוא מאה דיונים דומים כאן בפורום. לי כמעט לא זכור מקרה שבו רכב עקף אותי לפני מעבר חצייה, אם זה קורה למישהו פעמים רבות מדיי שיבדוק מה בנהיגה שלו גורם לנהגים לחשוב שהוא סתם עצר לפני מעבר ולא בשביל לתת זכות קדימה להולכי רגל.


×
×
  • תוכן חדש...