Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3838 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היוש.

לאחר אינספור עצות שרשורים ודעות.

 

מה לדעתכם השיטות לנהיגה וחסכון ברכב?

אני מתכוונת מה שבאמת עוזר ולא שטויות וכאלה.

 

תודה מראש.

פורסם

היוש!

 

לא ציינת סוג רכב אבל אם יש לך מחשב דרך שמראה צריכת דלק ריגעית, מומלץ לנסוע עם זה על הצג ולאפשר למערכת לאלף אותך לנסוע חסכוני יותר.

 

קל, פשוט ומאוד יעיל.

 

ביוש ! :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

להתחיל להאיץ בעדינות - אבל לא יותר מדי לאט כי תזמון הרמזורים בעיר מתבסס על כך שהתנועה נוסעת במהירות סבירה.

 

להתחיל להאט יחסית מוקדם מאחר ובזמן האטה רוב המכוניות אינן צורכות דלק כמעט בכלל וכן מאחר וכך מצטמצם פרק העמידה במקום, שנחשב לבזבזני בדלק.

 

למנוע עצירות מיותרות (רמזור שעומד להתחלף, עומס תנועה שלא עומד לגמרי במקום) על ידי האטה מוקדמת. כך נמנע זינוק מהמקום שהוא בזבזני במיוחד.

 

שמירת רווח: כשצמודים למכונית, כל האטה קטנה שלה מחייבת אותנו להאט יותר בחדות, רק כדי להאיץ שוב אחר כך. כשיותר רחוקים אפשר לשמור על מהירות קבועה יותר.

 

תחזוקה שוטפת וטיפולים במועדם, כולל התייחסות לטיפולים בתנאי עבודה קשים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

דבר ראשון לקנות רכב כזה,כמוצכן היו פה שירשורים בנושא,מציע להריץ שירשור.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

טיפים נוספים:

שמירה על רכב קל ככל האפשר. אם יש חפצים שאינם בשימוש בתא המטען כדאי להיפטר מהם.

לחץ אוויר תקין בצמיגים.

הטיפ הכי חשוב :

תכנון מוקדם של נסיעות. נסו לשלב באותה נסיעה משימות מרובות. דוגמא: אין טעם לצאת שלוש פעמים עבור הבנק, הסופר והחוג של הילד. אם הם נמצאים קרוב אחד לשני אפשר לשלב את כולם באותה הנסיעה. חסכון גדול במיוחד למי שגר בשכונות או ישובים מרוחקים ממרכזי הערים.

S60 Rdesign

פורסם

אל תדליק מזגן, אל תבצע קיק דאונים למיניהם, אל תיסע בעיר ואל תעלה סל"ד גבוה.

 

והכי חשוב, לקנות רכב שמוגדר חסכוני.

 

מצד שני, הרבה רכבים שנחשבים חסכוניים בפועל לא באמת מדהימים בנתון זה.

פורסם

בגלל זה מתייעצים בפורום.:wink:

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
אל תדליק מזגן, אל תבצע קיק דאונים למיניהם, אל תיסע בעיר ואל תעלה סל"ד גבוה.

 

:?:

 

לא להדליק מזגן בישראל - בלתי אפשרי. לא בקיץ. לא בחורף (כי אז צריך להפשיר אדים). מה גם ששכרך יצא בהפסד כי המזגן צריך לעבוד אחרת הוא יפתח בעיות.

 

לא לבצע קיק דאון - אני אזכור את זה בפעם הבאה שאני עוקף בחד-מסלולי...

 

לא לנסוע בעיר - אני אפילו צריך להסביר את זה?

 

לא לעלות לסל"ד גבוה - יירשם בפעם הבאה שאני צריך להשתלב לדרך מהירה בנתיב האצה לא מי יודע מה ארוך ציני.> וגם כאן שכרי יצא בהפסד כי סל"ד גבוה בתדירות ובתנאים המתאימים ממוסס משקעי פיח במנוע.

 

 

יש הבדל בין נסיון לחסוך בדלק לבין נסיון להיות קמצן. קמצנות תגרום לך לשלום בריבית דריבית במקומות אחרים כמו חלקים של הרכב שלא תוכננו לנהיגה כזו, או אפילו בעלויות תיקון וטיפולים רפואיים - עיין ערך אלו שאוהבים לשחק עם תחת של משאיות במשחק "לא נוגע אל תיגע בי".

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן, הסכם עמי שהייתי ציני.

 

מצד שני, זה לא "חרטות", זה באמת יעזור, אבל ברור שזה לא בריא.

 

בכל מקרה, מי שצריך לצאת מחוץ לעיר כדי לנסוע לעבודה לדוגמה ירוויח יותר, לא ?

פורסם

בנוסף למה שאמרו על תכנון מראש של הדרך: אני מבצע כמעט את כל הנסיעות בתוך העיר. כל פעם שבדקתי הצריכה הייתה גרועה, בסביבות ה1 ל8. כדי להגיע לשכונה שלי ממרכז העיר יש שתי דרכים, הראשונה עירונית עם כיכרות ועליות אבל קצרה, הדרך השנייה היא כביש בין עירוני עם עלייה אחת בסוף, אבל מעט יותר ארוכה. בתדלוק הקודם החלטתי לעשות בדיקה ולנסוע כמה שיותר בבין עירוני לשכונה ולראות אם יהיה שינוי, והיום כשתדלקתי גיליתי צריכה של 1 ל10. אז זה גם תלוי המון באיפה מתבצעות הנסיעות...

Volvo V40CC T3 Inscription 2019
Volvo S60 T5 R-Desing Plus 2015
Mazda 6 2.0L 2008
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8L CVT 2011

פורסם

אני זוכר שנתקלתי כאן בחתימה של אחד מחברי הפורום עם כלים פשוטים לנהיגה חסכונית. משהו כמו "להאיץ לאט, להימנע מנסיעה של גז-ברקס, לתכנן את צורת הנסיעה לפי מצב התנועה הרחק קדימה" וכו'.

לא זוכר של מי החתימה הדומה לעיל, רק שהדברים התאימו מאד למה שאני הייתי מגדיר כנסיעה חסכונית נכונה.

פורסם

ושוב - אם תאיץ לאט מדי, תפספס רמזורים ירוקים וצריכת הדלק לא תקטן.

 

עניין של מידתיות...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
:?:

 

לא להדליק מזגן בישראל - בלתי אפשרי. לא בקיץ. לא בחורף (כי אז צריך להפשיר אדים). מה גם ששכרך יצא בהפסד כי המזגן צריך לעבוד אחרת הוא יפתח בעיות.

 

לא לבצע קיק דאון - אני אזכור את זה בפעם הבאה שאני עוקף בחד-מסלולי...

 

לא לנסוע בעיר - אני אפילו צריך להסביר את זה?

 

לא לעלות לסל"ד גבוה - יירשם בפעם הבאה שאני צריך להשתלב לדרך מהירה בנתיב האצה לא מי יודע מה ארוך ציני.> וגם כאן שכרי יצא בהפסד כי סל"ד גבוה בתדירות ובתנאים המתאימים ממוסס משקעי פיח במנוע.

 

 

יש הבדל בין נסיון לחסוך בדלק לבין נסיון להיות קמצן. קמצנות תגרום לך לשלום בריבית דריבית במקומות אחרים כמו חלקים של הרכב שלא תוכננו לנהיגה כזו, או אפילו בעלויות תיקון וטיפולים רפואיים - עיין ערך אלו שאוהבים לשחק עם תחת של משאיות במשחק "לא נוגע אל תיגע בי".

אהבתי את השימוש בתגית :)

ד"א, אם מפעילים חימום מכניסה חיצונית לא אמורים להיות אדים.

 

 

היו פה אינספור פעמים את השרשורים האלו.

 

חלק כבר אמרו אבל אני אחדד ואוסיף:

1. להמנע מהאצות ובלימות מיותרות, כל לילה כשאני חוזר מהעבודה אני רואה את כל אלו שמאיצים ל80 כדי להגיע ראשונים לרמזור בעיר, אני נשאר על 45 ובמשך 3 קילומטרים עוקף אותם כל צומת מחדש, כשהם מאיצים מחדש ל80 לאדום שנמצא במרחק קצר מאוד מהם, אז אומנם אני נתקל לא מעט בלחוצי האדום שנצמדים לי לתחת ומהבהבים (גם כשאני בימני), אבל שיאיצו להם אל האדום ויעצרו, מה אכפת לי?

2. עדיף לבחור את הדרך הארוכה במעט יותר (הבדל של עד 10 קמ יכול להיות יעיל) שברובה היא בינעירונית, מאשר את הדרך העירונית שיותר קצרה .

לדוגמא , כדי להגיע לעבודה אני יכול לקחת מסלול של 10-11 קמ דרך כל רעננה והרצליה, ומנגד לקחת נסיעה של 16 קמ דרך כביש 4,5 ו2, אני מעדיף את הנסיעה הארוכה יותר כי היא יותר חסכונית גם מבחינת בלאי לרכב.

3. להפטר ממטען עודף, ברכבים קטנים שבמילא חסכוניים, לא תוכל להכניס יותר מדי ציוד ממילא, אבל גם הוא - יכול להזיק באחוזים בודדים.

4. המנע מנסיעות על מנוע קר, זהו מצב מאוד זללני של הרכב, אם יש לך כמה סידורים לעשות, השתדל לעשות אותם במרווח קצר ולא אחד בכל פעם, כך שהנסיעות יהיו צמודות אחת לשניה והאוטו - חם.

5. המלצה אישית שלי - כל עוד המנוע לא חם, אל תדליק חימום, אתה רק תעכב את ההתחממות שלו ותגרום לצריכת דלק בזבזנית יותר.

6. בעונות מעבר (אוקטובר נובמבר, מרץ אפריל) כדאי להשתמש רק באיוורור ולא במיזוג עצמו, כי המזג אוויר והלחות עוד מאפשרים את זה, כנ"ל בימי חורף יפים יחסית.

7. וודא לחץ אויר צמיגים כל שבוע.

8. סע בסלד נמוך

×
×
  • תוכן חדש...